2x03 School Hard

Här pratar vi mest om Säsong 2

Spike gör entré... hur mycket är det värt?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
14
24%
8
17
29%
9
6
10%
10
21
36%
 
Antal röster : 59

Inläggav Tam » tor jan 25, 2007 0:56

Wow. Vilken arc den karaktären har! Jag kommer att titta med helt andra ögon på Sheila nästa gång.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » ons maj 23, 2007 21:59

Jag anar viss ironi från Tam. Eller? :)

Precis som jag skrivit i första inlägget i denna tråd: utan Sheila skulle detta avsnitt vara mycket bättre. Det är ju inte särskilt speciellt detta, Buffy-historien, även om jag gillar att det betonas hur Buffy har så många olika liv att hålla reda på och då är hon bara 17 år gammal.

Men avsnittet är ju Spikes helt klart och jag tycker han är suverän här: rolig, charmig, farlig och sexig. Just as I like him.

Och ja, tycker fortfarande att det är förbaskat kul att Angel flyr från en fajt med Spike, men det leder ju till denna kommentar (parafras): "Come on, people. This isn't a spectator sport." :D

The Annoying One is dead! Yay Spike!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dansdansdans » ons nov 12, 2008 23:31

angående det braiga citatet "SPIKE: You think you can fool me?! You were my sire, man! You were my... Yoda! "

spoiler s6i school hard säger spike att angel är hans sire och säger att han va hans Yoda.
men sen när han möter trion och vill att warren ska kolla hans chip och fattar tag i bobba fett verkar han
inte veta vem mr fett är!!! hur kan man inte veta vem bobba fett är? när han vet vem Yoda är liksom.


fast sen är Joss så otroligt bra med sina återkopplingar så så fort det är nått som kanske inte verkar hänga ihop blir det
som man hajar till och bara tänker AMÄH vänta nu... ;)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav AKS » ons nov 12, 2008 23:52

Jag tror definitivt att folk rent generellt har mer koll på Yoda än Bobba Fett eller hur det nu stavas. vet att jag har det i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » tor nov 13, 2008 5:27

Håller med AKS. Skulle ha problem att peka ut Boba Fett i en line up, men Yoda vet jag att han är liten, grön och pratar med rolig ordföljd.

AKS skrev:Jag anar viss ironi från Tam. Eller? :)

Hade förstås glömt det hela, men hur Sheila gick från att vara en Cordette till att vara the bad element på ett halvår undrar jag hur det gick till och önskar vi hade fått se mer om det.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav dansdansdans » tor nov 13, 2008 19:07

AKS skrev:Jag tror definitivt att folk rent generellt har mer koll på Yoda än Bobba Fett eller hur det nu stavas. vet att jag har det i alla fall.


jo det är sannt. det är sannt.
vilken petitess jag la märke till :o
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Echolls » fre okt 16, 2009 20:28

Åh, vad jag har längtat efter det här avsnittet. Spike! :lovebunny: James Marsters! :lovebunny: Även om jag inte tycker att han är som bäst här, så är han ändå skön och har många roliga repliker. Och så älskar jag scenen när han ser på när Buffy dansar. (spoiler s5) Han verkar vara attraherad av henne redan här.

Första gången jag såg serien så började jag inte fatta tycke för Spike förrän i Lover's Walk av någon anledning, vet inte vad det var för fel på mig då. Drusilla gillade jag inte heller så mycket i början, men hon och Spike är ju underbara tillsammans här. Härligt att bli av med The Annoying One också, han var helt menlös.

Om man bortser från Spike så är det inget speciellt med avsnittet, det är ganska tråkigt till och från faktiskt. Synd att gästskådisarna i serien ofta är rätt usla. Hon som spelar Sheila är verkligen hemsk och det drar ner intrycket.

Favoritcitat:
Spike skrev:So. Who do you kill for fun around here?

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron