2x15 Phases

Här pratar vi mest om Säsong 2

Antal fullmånar som krävs för att skruva i en glödlampa?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
2
6%
4
0
Inga röster
5
3
9%
6
4
13%
7
12
38%
8
9
28%
9
1
3%
10
1
3%
 
Antal röster : 32

Inläggav AKS » mån maj 28, 2007 21:16

Jag gillar detta avsnitt. Rejält mycket dessutom och tycker att folk är lite snåla med betygen. För mig är detta en 8 :a (svag 8, närmare 7 än 9, men ändå) och det på min patenterade Buffyskala där 1 är typ I Robot, You Jane och 10 är Becoming och The Gift.

Anledningarna till att jag gillar detta avsnitt är många. För det första så är Oz en av mina favoriter i Buffyverse och särskilt här i S2 kanske. Var ett tag sen jag såg senare säsonger så jag kommer inte riktigt ihåg. Han är så charmig och cool (eller "lukewarm" kanske, :)). Han och Willow rockar i detta avsnitt.

Scenen med Xander och Larry är också riktigt bra och överlag är avsnittet underhållande och denna avsnittsserie (Innocence t.o.m. Passion) är en av de starkaste i hela serien.

Visst, varulvsdräkten suger, men det gör inte manus så... whatever. Vad som dock är ett större problem är den där urtråkige jägaren. Känns nästan som en 7:a avsnittet nu bara för att jag kom att tänka på den typen... Hmmm.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Capt. Peroxide » tis jul 24, 2007 17:07

Alltså, det här är ju hur bra som helst. Det var evigheter sen jag såg "My Stepmother is an Alien", och jag visste ju att Alyson Hannigan var med i den, men jag hade glömt vem som spelar hennes date:

Bild
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Echolls » sön nov 01, 2009 13:58

Ett ganska tråkigt avsnitt tycker jag, trots att jag gillar Oz. Vissa saker känns lite klumpiga också som Oz samtal till sin släkting, Buffys kommentar till jägaren om att de jagar varulvar och Xanders utfrågning av Larry (även om det är en rolig scen). Men det är inte direkt ett dåligt avsnitt ändå. Oz och Willow fortsätter att vara jättesöta, jag gillar Willow och Cordys korta scen på The Bronze och så är Giles är väldigt rolig när han är uppspelt, som i början av avsnittet.

Favoritcitat:
Willow: I'd still if you'd still.
Oz: I'd still. I'd very still.

:lovebunny:
Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare