Se Becoming delat el. odelat?

Här pratar vi mest om Säsong 2

Se Becoming delat el. odelat?

Inläggav Jewles_the_bloody » tis maj 26, 2009 20:30

Hej!
tänkte ta och posta min första tråd här då :)

Ja, som ämnet säger. Vad tycker ni, ska jag se becoming p1 och p2 samtidigt eller inte? Har ssg 2 hemma
och har försökt spara lite så jag har bara kollat på ett avsnitt då och då. Men eftersom det är
ett sorts "dubbelavsnitt" eller ja.. Vad tycker ni?

//J
Jewles_the_bloody
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 maj 2009
Ort: Norrtälje

Inläggav noike » tis maj 26, 2009 22:01

Det vinner helt klart på att ses ihop.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tis maj 26, 2009 22:44

Medhåll. Har du möjlighet tycker jag att du ser dem som en film.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons maj 27, 2009 0:13

Jewles_the_bloody: Hej och välkommen förresten. Hoppas du ska trivas.

Om du känner för att berätta mer om dig själv (eller kanske veta mer om oss, det går åt bägge hållen) finns det presentationslänkar på http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1409 . Men det är inget krav.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mr.Tweed » tor maj 28, 2009 9:37

Oftast så förespråkar jag att man skall dra ut på den trevlighet som heter Buffy och inte mosa in för många avsnitt åt gången när man tittar första gången, men just Becoming gör sig utmärkt som en film. Så titta på bara!
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Nyx » fre maj 29, 2009 23:13

Ja, Becoming 1+2 är verkligen som en bra buffyfilm! Poppa popcorn, stäng av ljudet på alla telefoner och se dem ihop, vetja! :popcorn: :P

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » fre maj 29, 2009 23:47

Mr.Tweed skrev:Oftast så förespråkar jag att man skall dra ut på den trevlighet som heter Buffy och inte mosa in för många avsnitt åt gången när man tittar första gången, men just Becoming gör sig utmärkt som en film. Så titta på bara!



Jag skulle snarare säga tvärtom. Se så många avsnitt du kan åt gången. Maratontittande, lämna helst inte lägenheten på flera dagar. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » fre maj 29, 2009 23:50

Tinwiel skrev:Jag skulle snarare säga tvärtom. Se så många avsnitt du kan åt gången. Maratontittande, lämna helst inte lägenheten på flera dagar. :)

Åh, jag saknar när jag köpte en ny Buffy/Angel-box och feberaktigt slukade allt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre maj 29, 2009 23:59

Tinwiel skrev:Jag skulle snarare säga tvärtom. Se så många avsnitt du kan åt gången. Maratontittande, lämna helst inte lägenheten på flera dagar. :)

ja, jag är helt klart av skolan "bara ett till".
Och becoming skall definitivt ses utan uppehåll.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » lör maj 30, 2009 0:11

noike skrev:
Tinwiel skrev:Jag skulle snarare säga tvärtom. Se så många avsnitt du kan åt gången. Maratontittande, lämna helst inte lägenheten på flera dagar. :)

Åh, jag saknar när jag köpte en ny Buffy/Angel-box och feberaktigt slukade allt.

Jag med. Kommer ihåg när jag köpt den blåa Angelboxen. Jag fällde ut bäddsoffan i vardagsrummet och låg där och tittade till sent på kvällen. Särskilt under säsong tre satt jag uppe till tre varje natt. "Bara ett avsnitt till, bara ett litet." Det är nog därför jag känner lite extra för den säsongen. Samtidigt kan jag önska att jag dragit ut på det lite. Visserligen uppsakattar jag fortfarande avsnitten, men den där spännigen som första titten gav finns inte kvar, känslan av att inte veta vad som komma skall. det gick så fort och sedan fanns där en stor tomhet. Nu har jag sett allt, Buffy-verse är slut, inget mer finns kvar liksom. Det var en lite jobbig känsla.

Becoming skulle jag nog se som en dubbel och att se ett enstaka av snitt går ju om man har sett allt, annars skulle jag sträckse lite i taget.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tinwiel » lör maj 30, 2009 0:34

Jag saknar också den tiden. För jag gjorde just så, såg allt på en kort tid och tyckte att verkligheten utanför hade någon slags overklighetskänsla över sig, för att jag hade varit i Buffyverse så länge. Så skapas en äkta besatthet. ;) Och blir man inte less på en serie efter ett intensivt maratonttittande, så vet man att den är bra. Efter allt var sett hade jag också den där vemodiga känslan.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Mr.Tweed » ons jun 03, 2009 11:49

Att maratontitta och sakta försättas i ett sockerbostat tillstånd där verkligheten och Buffyland börjar flyta samman är fantastiskt trevligt. OMG! Jag är the Key :eek: Ursäkta ögonblicket av klarhet.

Men för min del flyter allt ihop i en röra efter att upplevelsen ebbat ut. Så för att komma ihåg detaljer, som i vilket avsnitt (spoiler hela serien) Buffy sticker svärdet i Anja eller Xander gör sin otroligt roliga *crazy* gest med händerna, då är det nästan bättre att titta på ett eller två avsnitt och sedan ge det någon dag att smälta in i skallen innan man kastar sig på nästa. Å så får man ju njuta av the Whedon goodness extra länge. Men det är förstås väldigt individuellt.
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Jewles_the_bloody » ons jun 03, 2009 20:35

Tack för alla svar :)
Ja, då laddar jag upp i helgen med buffy-film och mkt popcorn.
och telefonen avstängd :eek: de är den väl alltid när man ser på buffy? eller har jag missat något?? :p

//J
Jewles_the_bloody
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 maj 2009
Ort: Norrtälje

Inläggav herdware » lör jun 20, 2009 19:03

Jag såg hela säsong fem på en helg. Min syster och hennes sambo (hans DVD-box) var bortresta, jag åkte till deras lägenhet på fredagskvällen och satt själv där inne med telefonen avstängd och strecksåg hela alltet (minus några få timmars sömn). Jag kunde inte sluta.
Good times.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland


Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron