2x21-22 Becoming

Här pratar vi mest om Säsong 2

Becoming pt1 och pt2, vad får det?

1
0
Inga röster
2
1
1%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
1%
6
0
Inga röster
7
0
Inga röster
8
5
6%
9
14
16%
10
69
77%
 
Antal röster : 90

Inläggav Teo » mån apr 12, 2004 18:02

Undrar en sak sen när blev Xander superstark :?: För att han har en bruten arm ändå kastar han en vampyr på en annan så båda faller ihop..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Zaxx » mån apr 12, 2004 19:23

för att han VET att det är sista avsnittet på Säsongen, o han måste klara av det ändå?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Teo » tis apr 13, 2004 1:19

Spoiler S3:
Ne han vet att det är bara 14 avsnitt kvar till The Zeppo Och när han kommer på det klarar han allt :D
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Noggster » tis apr 13, 2004 18:38

Kankse pga adrelalin(stava?) kick?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Koala » fre aug 13, 2004 15:29

Troligen adrenalinen som flödar när han ser att willow/cordy är i fara
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Tinwiel » tis sep 07, 2004 14:14

Buhuhuhu! Det här är det absolut bästa buffy-avnittet tycker jag, jag var helt avdomnad inombords efteråt, speciellt när dom spelar sarah mclachlan på slutet (hennes sorgsna låtar har en speciell effekt på mig..) Vacker, sorgligt, ondska, mörker och förtvivlan. oj oj..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Teo » tis sep 07, 2004 16:04

Ja det är verkligen ett underbart sorgligt avsnitt..


Välkommen Tinwiel.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Jhonny » lör okt 16, 2004 15:59

Snyder: This is a classroom
Buffy: yeah, where they teach lunch

hiihi
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav Melwa » tor okt 21, 2004 15:34

Jag tycker att de här avsnitten är så bra att man rörs till tårar...
Kan vara det allra bästa inom Buffy någonsin.
Användarvisningsbild
Melwa
Minion
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 04 okt 2004
Ort: Bollnäs

Inläggav Matt » tor okt 21, 2004 19:22

Melwa skrev:Jag tycker att de här avsnitten är så bra att man rörs till tårar...
Kan vara det allra bästa inom Buffy någonsin.


Håller med dig.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 21, 2004 20:11

Jag håller också med. Ibland får jag dock för mig att 5.16 är bättre. Men i allra, allra värsta fall så är B2 likväl det näst bästa Buffy-avsnittet någonsin.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav JRT » tor okt 21, 2004 20:37

Det här är bra! Becoming kan aldrig hyllas för mycket. Givetvis tycker jag också att det är det absolut bästa avsnittet genom hela serien.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav CheeseGuy » tor okt 21, 2004 20:44

Solklar 10:a. Men jag kan fortfarande inte bestämma mig för vilket av "Innocence", "Becoming" och "The Body" som är bäst.

Edit: I och för sig är Becoming svinbra i 1½ timme, men Innocence och The Body bara är 45 minuter. Så om man ser Becoming 1 & 2 som ett avsnitt så är det det bästa Buffyavsnittet. Idag i alla fall.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » ons okt 27, 2004 22:00

Det går inte att komma undan att Becomming avsnittet är otroligt bra. Det innehåller det mesta som gör Angel bra. Som vanligt är återblickar alltid välkommna så länge dem bidrar med något och det gör dem verkligen här. Det var på tiden man fick lite information kring Angels liv. Dessutom så innehåller den en av världens kanske mest tragiska scen som jag har sett i en tvserie.

En sak slog mig som jag måste ha utrett. I slutet när Spike skall ta med sig Drusilla ser det ut som han stryper henne så att hon svimmar. Hur funkar det egentligen, eller vad är det han gör med henne?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav JRT » ons okt 27, 2004 22:08

Tob: Ja, det är omdiskuterat. Antingen så är det helt enkelt en goof, eller så är det så att Spike antingen genom tur eller skicklighet hittar några tryckpunkter på halsen som söver henne. Det är en teori som jag skulle kunna köpa, även om det onekligen mest ser ut som att han stryper henne...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Matt » ons okt 27, 2004 22:22

Att stoppa blodflödet så att nån svimmar med ett tryck över halspulsådern är inga problem.
Hur man gör med nån som inte har nåt blodflöde är en annan sak.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tob » ons okt 27, 2004 22:27

Matt skrev:Att stoppa blodflödet så att nån svimmar med ett tryck över halspulsådern är inga problem. Hur man gör med nån som inte har nåt blodflöde är en annan sak.


Jo, det var väl just det som var problemet;)

Tack JRT, kan köpa din förklaringen till viss del, men det är aningen frustrerande när man i ett sådant här briljant avsnitt hittar en sådan liten sak att irritera sig på.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav JRT » ons okt 27, 2004 22:37

Ja, det är ju det. Vill inte gärna tro att de skulle göra en sån otroligt uppenbar miss, så jag är beredd att köpa även något långsökta förklaringar. Goof eller inte, Becoming ÄR fulländat.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Angelus » tis nov 23, 2004 19:37

Ett av de absolut bästa avnitten!!! Finns så mycket bra Angelus/Angel, Buffy/Spike ja allt. Och slutscenen...gör ont i hjärtat var gång man ser den! tur att man sett Beauty and the Beast säger jag bara...BAngel 4life
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav JRT » tis nov 23, 2004 19:52

Angelus skrev:Och slutscenen...gör ont i hjärtat var gång man ser den!


Bokstavlig talat? :D Trevligt att vi åtminstone är ett par B/A-anhängare i ett i övrigt Spuffy-fan-kryllande forum!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav sus@n » tis nov 23, 2004 20:59

JRT: Spoilermarkering! Det är en stor spoiler för dem som inte har sett senare säsonger.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav JRT » tis nov 23, 2004 22:03

sus@n skrev:JRT: Spoilermarkering! Det är en stor spoiler för dem som inte har sett senare säsonger.


Ojdå, vilken miss... Ser att någon rättat till det fort iaf.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav VelocityBoy » tis nov 23, 2004 22:06

JRT skrev:Bokstavlig talat? :D Trevligt att vi åtminstone är ett par B/A-anhängare i ett i övrigt Spuffy-fan-kryllande forum!


Men det är trevligt att det inte är någon bashing alls vi lyckas samexistera på ett för fandomen ganska ovanligt sätt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » tis nov 23, 2004 23:20

VelocityBoy skrev:Men det är trevligt att det inte är någon bashing alls vi lyckas samexistera på ett för fandomen ganska ovanligt sätt.


Absolut! Tycker det är löjligt med den karaktär och pairingbashing som förekommer på många andra ställen - man startar hatgrupper, avskyr automatiskt alla avsnitt där fel karaktär/pairing förekommer osv... Trist.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav caffeineaddict » ons nov 24, 2004 1:03

(Spoiler, öhm, S5?):Jag gillar båda ihop-parningarna på mycket olika sätt. Men så är jag ju inte en "one true love"-människa heller, utan är lugn med att olika människor betyder olika mycket för varandra på olika sätt vid olika tidpunkter.

Och, ja, Becoming... så bra. Så bäst, in fact. Jag blir mer och mer sugen för var dag på att ha mitt eget lilla Buffy-maraton i jul.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » ons nov 24, 2004 9:51

caffeineaddict skrev:(Spoiler, öhm, S5?):Jag gillar båda ihop-parningarna på mycket olika sätt. Men så är jag ju inte en "one true love"-människa heller, utan är lugn med att olika människor betyder olika mycket för varandra på olika sätt vid olika tidpunkter.


Jag håller med och det tror jag att de flesta på siten gör därav den avslappnade inställningen till varandras preferenser.

Edit. Ooooh status change... ifrån superskurk till looser det känns bra :P
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Lipton » ons nov 24, 2004 11:01

VelocityBoy skrev:
caffeineaddict skrev:(Spoiler, öhm, S5?):Jag gillar båda ihop-parningarna på mycket olika sätt. Men så är jag ju inte en "one true love"-människa heller, utan är lugn med att olika människor betyder olika mycket för varandra på olika sätt vid olika tidpunkter.


Jag håller med och det tror jag att de flesta på siten gör därav den avslappnade inställningen till varandras preferenser.

Edit. Ooooh status change... ifrån superskurk till looser det känns bra :P

Spoiler hela.
Absolut, man har varit både B/A shipper och B/S shipper så man har full förståelse för andras åsikter. (och i bland S/A + olja shipper ;) )

Grattis till statuschangen :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Joamna » ons nov 24, 2004 22:37

Lipton skrev:
VelocityBoy skrev:
caffeineaddict skrev:(Spoiler, öhm, S5?):Jag gillar båda ihop-parningarna på mycket olika sätt. Men så är jag ju inte en "one true love"-människa heller, utan är lugn med att olika människor betyder olika mycket för varandra på olika sätt vid olika tidpunkter.


Jag håller med och det tror jag att de flesta på siten gör därav den avslappnade inställningen till varandras preferenser.

Edit. Ooooh status change... ifrån superskurk till looser det känns bra :P

Spoiler hela.
Absolut, man har varit både B/A shipper och B/S shipper så man har full förståelse för andras åsikter. (och i bland S/A + olja shipper ;) )



Kan bara hålla med. Tycker att båda paren är den bästa för sin tidpunkt, och kan inte riktigt välja en som jag gillar bättre. Det är ju desutom så himla olika förhållanden, med olika innehåll..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tis dec 14, 2004 17:20

Så var det dags för Becoming igen då... det var ju flera veckor sen! Finns inte så mycket mer att säga än att det är riktigt outstanding, suveränt från början till slut. Såg de sista 12-13 minutrarna av part 2 två gånger...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav caffeineaddict » ons dec 22, 2004 1:43

Jo, Becoming, Part Two är fortfarande mitt favoritavsnitt i hela serien. Det var här den sanna, eviga kärleken slog in och den har aldrig avtagit. 5.16 är det enda som kommer i närheten och då vinner Becoming, Part Two ändå på att det är, som jag tror jag har skrivit någon annan gång, precis som ett bra Buffy-avsnitt ska vara med alla de viktiga delarna (humor, drama, action, dialog, karaktärer, skådespeleri... oh well, you get it), bara det att det är bättre än alla andra avsnitt. (Spoiler 5.16):The Body däremot är ett väldigt speciellt avsnitt som egentligen inte liknar något annat i hela serien. B2 ger ett väldigt starkt intryck av precis vad Buffy är för serie, The Body är något helt annat, även om det passar väldigt bra in när det väl kommer. Därför sitter Becoming, Part Two i slutändan fortfarande kvar på tronen i mina ögon.

Då var man så långt kommen i julmaratonet. I morgon bitti till frukost startar S3. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron