2x13-14 Surprise/Innocence

Här pratar vi mest om Säsong 2

Vad ger ni för betyg till dessa avsnitt?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
0
Inga röster
8
9
17%
9
19
35%
10
25
46%
 
Antal röster : 54

Inläggav gollum » sön okt 15, 2006 8:28

noike skrev:Förbannelsen Angel har är rätt löjlig och ogenomtänkt..
Och psykopaten Angelus är en bättre roll att spela...


Kände mig också lite lurad när det hände. Ett tag funderade jag på om Angel försökte bluffa sig in hos Spike och Dru, men så lättlurade kan de väl inte vara? Men de verkar vara det i alla fall, även om han nu inte bluffar. Visst, gammelsmurfen visar att han inte har en själ längre, men ändå, ska han bara få trampa in och vara bästis och del av det glada gänget? Lite test och krypande inför Spike hade Angel bara mått bra av...

Och jajjamensan. Angelus Den Elake är mycket mer intressant. Även för oss åskådare.
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav noike » sön okt 15, 2006 20:22

gollum skrev:Lite test och krypande inför Spike hade Angel bara mått bra av...

Angelus kryper inte. För någon.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gollum » mån okt 16, 2006 8:37

noike skrev:
gollum skrev:Lite test och krypande inför Spike hade Angel bara mått bra av...

Angelus kryper inte. För någon.

Och Spike är godtrogen. Mot alla.
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav medundersåte » mån okt 16, 2006 20:51

Angelus: Let's not make an issue out of it, okay? In fact, let's not talk about it at all. It happened.

BUFFY: I, I don't understand. Was it m-me? Was I not good?

Angelus: You were great. Really. I thought you were a pro.

BUFFY: How can you say this to me?

Angelus: Lighten up. It was a good time. It doesn't mean like we have to make a big deal.

BUFFY: It *is* a big deal!

Angelus: It's what? Bells ringing, fireworks, a dulcet choir of pretty little birdies? Come on, Buffy. It's not like I've never been there before.
Elakare än så här kan man inte vara. Hur kan man säga så till någon i Buffys situation? Vilket svin Angelus är, jag tycker så synd om Buffy. Mina ögon fylldes med tårar. Det finns ingen annan serie som berör mig så mycket som Buffy, jag lever mig verkligen in i vad som händer. Vilket ibland kan vara väldigt jobbigt.

Jag gillade skarpt att Buffy sprängde The Judge med ett raketgevär, det var hysteriskt kul.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav Capt. Peroxide » sön jan 28, 2007 16:24

Wo-haa!! Things are about to get very interesting...

Jävlar vad bra den här serien börjar bli!

Och vad lätt det verkar vara att sno tunga vapen från US Army. Intressant att den lilla staden Sunnydale förutom sina 54 kyrkor har BÅDE en flygplats och en militärbas...

Scenen där Buffy spränger Judge med ett pansarskott är fantastisk. Frågeställningen från tidigare i avsnittet,
does looking at guns
make you wanna have sex?

får väl anses besvarad med ja.

Fast lite vill jag gnälla. OK för att Angelus är en sadistisk jävel som helst vill ta tid på sig, men att inte bryta nacken av Willow i skolkorridoren är snudd på tjänstefel. Det hade demoraliserat Scoobygänget och sårat Buffy precis som han vill. Å andra sidan köper jag inte att Buffy nöjer sig med en spark i pungen när hon har Angelus för sig själv i slutet. Hon har pålen framme, bara att slå till. Kom igen, hon HATAR den här killen, plus att han är en sadistisk massmördare.

En lite allvarligare invändning är att man skulle kunna tolka utvecklingen med Angel och Buffy som en symbolisk varning för sex före äktenskapet. Inte för att jag gör det, men USA är ju fullt av nötter som gapar om sånt (och de har ju tydligen helt extremt reaktionär sex ed i Sunnydale, med ägg och grejer). Och Buffy är ju faktiskt under 18, inte lovlig. Jag hänger upp mig på det eftersom jag avskyr moralism. Ja, moral över huvud taget när jag tänker efter.

Ja, och så känns det kanske inte direkt som att romernas något skamfilade rykte förbättras av de här avsnitten. Finns det någon annan folkgrupp man skulle kunna skildra på samma sätt?

För övrigt borde någon berätta för Xander att det inte funkar med orange t-shirt under hans skjortor. Är han färgblind?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » mån maj 28, 2007 18:42

Cap'n: Ang. Buffy och Angelus på slutet... Men hon har ju knappt hunnit börja hata honom än! Och även om hon hatar honom så har hon inte lyckats ta farväl av Angel ännu och att döda Angelus skulle ge upp allt hopp om Angel. Jag tycker inte att det är så konstigt då det knappt gått ett dygn sen hon hade sex för första gången tillsammans med Angel.

Denna tråd får mig att sakna Mr Chase. Vart tog the dear boy vägen egentligen?!

Surprise/Innocence är ett dubbelavsnitt med så mycket braheter och roligheter och rysligheter att jag önskar att jag haft anteckningsblocket framme för att ha en chans att komma ihåg allt.

För det första så är denna dubbel inte så jämn. Första avsnittet är inte alls klassisk Buffy även om det är bättre än jag kom ihåg det. Det är mer ett vanligt avsnitt, med en monster of the week och det. Men sen kommer Innocence och wow... bara wow. Det avsnittet finns inte på min topp 10, men antagligen skulle den ha plats 11 eller 12 om listan fortsatte.

Angelus-grejen är ju naturligtvis det som gör avsnittet så förbaskat bra. Boreanaz är verkligen suverän som Angelus och jag klarar knappt av att se första scenen med Buffy då hon sårad säger: "Was it... me? Was I not good?" GAH! Stackars Buffy... Gillar också Angelus lekfulla sida tillsammans med Dru och Spike och att han mobbar Spike då han har chansen. (spoiler BtVS o AtS, fast kanske inte en spoiler) Bad granddad! :)

Men det finns mycket annat att älska också. Som Xander och Willow som får ha en fantastisk scen ihop ute i korridoren efter att Willow sett Xander och Cordy kyssas: "...of which you were the treasurer!" :D Stackars Willow...

Och det blir en fin övergång till OZ! Oz, Oz, Oz, världens mest fantastiske kille typ. Jag förstår verkligen varför han en gång i tiden var min absolute favoritkaraktär. (Och det var efter Phases på TV4 som jag beställde S3-boxen från England för jag visste att jag inte skulle kunna vänta på TV4 efter att S2 var klar.) Han är så härlig i scenen då han ska fråga Willow om en date. "See, I like that you're unpredictable." :) Och hans lilla leende och blicken då hon går därifrån... Underbart! För att inte tala om "Willow kissage"-scenen. :lovebunny:

En annan av favoritscenerna i denna dubbel kommer mot slutet då Buffy och Giles sitter i bilen och Buffy säger: "You must be so disappointed in me." Giles är så bra där och visar att han i allt viktigt är hennes far, eller hur man ska säga. You go, Giles!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Daimone » fre jun 29, 2007 21:32

Buffy vampyrknullerskan 1
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav HeY » fre jun 29, 2007 21:43

Daimone skrev:Buffy vampyrknullerskan 1
Ska du markera alla trådar som Buffy har sex i?
(spoiler 7x70) I avsnitt 7x20 "Touched" så får vi lite lesbisk sex - kan du inte markera det också?
Senast redigerad av HeY fre jun 29, 2007 21:47, redigerad totalt 2 gånger.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre jun 29, 2007 21:46

Ah! Bra idé!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Daimone » fre jun 29, 2007 21:55

HeY skrev:
Daimone skrev:Buffy vampyrknullerskan 1
Ska du markera alla trådar som Buffy har sex i?
(spoiler 7x70) I avsnitt 7x20 "Touched" så får vi lite lesbisk sex - kan du inte markera det också?


Knullar hon med Darla,Drusilla eller Harmony då?

[Moderator: även du ska följa spoiler-reglerna. Men annars, posta på. Kram & puss.]
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav HeY » fre jun 29, 2007 21:59

Alla tre förståss.
Senast redigerad av HeY fre jun 29, 2007 22:04, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Daimone » fre jun 29, 2007 22:03

HeY skrev:Alla tre förståss.


Jaha
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav latarmig » sön aug 05, 2007 2:35

Några småsaker jag lade märke till.

Buffy undrar om Drusilla kanske lever eftersom de inte såg hennes döda kropp i kyrkan. Där måste det ha gått någonting galet i buffyverselogiken. Det är ju en självklarhet i vilken kriminalserie som helst att någon som sägs ha dött men där man inte kan hitta kroppen, lever. Undantag mot den regeln finns knappast. En sådan popkulturreferens fungerar dock inte i Sunnydale när det gäller vampyrer. Hade Drusilla varit död hade hon inte haft någon kropp. Jag undrar om de gjorde den referensen medvetet, bara på kul.

En liten söt sak var att Angel börjar på samma mening två gånger, andra gången avslutar han den efter en paus. Han säger först "I..." till Buffy vid båten och blir direkt avbruten av vampyrattacken. Sedan säger han återigen "I..." till henne i sitt rum, och efter en paus fortsätter han: "I love you". Det är tydligt att han skulle säga precis samma sak i hamnen.

Kanske har jag lagt märkte till det här förut men glömt det. Nu tyckte jag det var kul. Buffy säger "No assembly required" angående att domaren redan var ihopsatt, en snygg parafras på "Some Assembly Required" (2x02).

Ytterligare en småsak är Oz som bara pekar och säger "Uh... arm" när han hittar domarens arm efter bazookasprängningen. Han plockar inte upp den själv. Tydligen kommer han ihåg hur Buffy blev påhoppad av armen när de öppnade lådan vid Buffys överraskningsfest, och vill inte ta några risker. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tooticki » mån aug 06, 2007 17:26

Den här funderingen läste jag i en bok och började själv tänka över saken.

När Angelus drabbades "gypsyförbannelsen" och fick sin själ, varför gjorde dom så att han skulle förlora den igen och bli Angelus om han upplevde sann lycka? Jag fattar det inte.. Att han förbannades med sin själ kan jag dock förstå men att han skulle förlora den och bli samma mördare igen förstår jag inte..Hur tänkte zigenarna igentligen? Eller kan det vara så att dom inte har nåt med "uppleva lycka grejen" att göra?
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav Tooticki » mån aug 06, 2007 17:39

Jag fick redan en bra teori på saken..Kanske var det så att det var en effekt dom inte var medvetna om..
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 01 jul 2007
Ort: sundsvall

Inläggav Lipton » mån aug 06, 2007 18:48

De skickade väl dit Jenny C för att hålla Buffy borta från Angel just för att förhindra att förbannelsen bröts. De var nog medvetna om konsekvenserna. Men hon gjorde som bekant inte ett särskilt bra jobb. zigenarna ville ju att Angel aldrig mer skulle få vara helt lycklig, men att låta honom bli en ond massmördare som straff verkar ju märkligt.
Senast redigerad av Lipton mån aug 06, 2007 18:53, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » mån aug 06, 2007 18:52

En jättestor fråga jag har är hur Zigienarna vet att Angel blir supderduperlycklig av att ha sex med en specifik blond 17-åring. Det hjälper inte att bara bli glad, utan han måste bli gladast på jorden för att förbannelsen ska släppa.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » mån aug 06, 2007 18:59

Ja hur kan de överhuvudtaget veta vad som gör Angel lyckligast? Det kunde ju ha varit att se en soluppgång (efter som att han inte kan) eller hundvalpar.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav JRT » ons dec 12, 2007 11:10

Tooticki skrev:Den här funderingen läste jag i en bok och började själv tänka över saken.

När Angelus drabbades "gypsyförbannelsen" och fick sin själ, varför gjorde dom så att han skulle förlora den igen och bli Angelus om han upplevde sann lycka? Jag fattar det inte.. Att han förbannades med sin själ kan jag dock förstå men att han skulle förlora den och bli samma mördare igen förstår jag inte..Hur tänkte zigenarna igentligen? Eller kan det vara så att dom inte har nåt med "uppleva lycka grejen" att göra?


När han inte längre lider, är han inte längre värdig av den mänskliga själen. Då skulle han ju kunna uppleva de positiva aspekterna av den, och det var ju aldrig det de ville. It is not justice that they serve... it is vengeance.

Sen tror jag aldrig Jenny skickades till Sunnydale specifikt för att hålla koll på att Buffy och Angel aldrig kom för nära varandra. Enyos verkar inte veta om henne öht som vi får se

JENNY
There is...

GYPSY MAN
There is - what?

JENNY
A girl.

GYPSY MAN
What? How could you let this happen?


Inte tror jag att de vet vad som gör Angel lyckligast. Så har jag aldrig tolkat det. Utan det är väl ganska logiskt, när Angel dras upp ur rännstenen och för första gången på ganska många år skaffar sig ett riktigt liv, omger sig med människor och försöker hjälpa folk, då får de reda på det och skickar någon för att hålla ögonen på honom. Sen hade ju the elder woman "been seing things" när Enyos dyker upp i Surprice - hon vet inte vad som har orsakat det, men hon har sett att "his pain is lessening" och det räcker nog för att de ska vilja veta vad som pågår. Fast det hade ju varit väldigt lämpligt att informera Jenny från början...

typ-spoiler för hela Angelserien
Även om vi vet att Angel periodvis under 1900-talet har haft ett sorts liv, så har han ändå alltid bara varit en skugga som driver omkring och håller sig borta från folk. Han lider i allra högsta grad oförändrat och det finns nog inte så mycket som kan ändra på det under den perioden. Inga vänner, inga små söta blondiner. Man får utgå från att "the elder woman" känner det också. Kanske inte samma elder woman då... eller så är hon väldigt, väldigt elder.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav buffy<3spike » lör apr 26, 2008 12:37

jag tycker att de är en av de bästa avsnitten på hella serien :) [color=#8000FF]
Användarvisningsbild
buffy<3spike
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 apr 2008

Inläggav Echolls » lör okt 31, 2009 2:05

Surprise:

Öppningsscenen med Buffys dröm är obehaglig och sätter verkligen stämningen för avsnitten.

Buffy och Angels theme spelas för första gången! Det är väl ganska cheesy, men jag älskar det! Deras scener i det här avsnittet är väldigt bra, men det är lite löjligt att de gör en sån stor grej av "I like seeing you at bedtime"-kommentaren.

Willow och Oz är så söta att jag dör.

Vissa scener är lite småtråkiga, men det är ett bra avsnitt ändå.

Favoritcitat:
Giles: Still, best to be, uh, on the alert. If Drusilla is alive, it could be a fairly... cataclysmic state of affairs.
Xander: Again, so many words! Couldn't you just say, 'we'd be in trouble'?
Giles: Go to class, Xander.
Xander: Gone. Notice the economy of phrasing: 'gone.' Simple. Direct.

Betyg: 7

Innocence:

Äntligen! Jag har längtat efter det här avsnittet sen jag började min omtitt. Vet inte varför egentligen, eftersom det inte är ett av mina absoluta favoriter. Det känns inte fulländat på något sätt. Men när jag ser ett sånt här avsnitt med så många starka scener, blir jag lite sur på alla som vägrar ge serien en chans.

"I don't understand. Was it me? Was I not good?" Aj. Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste vara för Buffy att se Angel så, speciellt eftersom de precis haft sex. Just den scenen tycker jag är en av de jobbigaste i hela serien, den gör så ont.

"It just means that you'd rather be with someone you hate than be with me." Aj igen. Stackars Willow. :cry:

Jag är så glad att Giles stöttar Buffy och inte är arg på henne. Scenen i hans bil i slutet är jättebra.

Angelus är väldigt cool. Han, Spike och Dru är perfekta tillsammans.

Favoritcitat:
Jenny: Is there something I can do?
Buffy: Get out.
Jenny: I just want to help.
Giles: She said get out.

Betyg: 8
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » tor dec 03, 2009 23:55

Är det Oz som säger "Uhm...Arm!" ?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav A bear » fre okt 19, 2012 10:59

Visste vi att bazookan Buffy använder är en SAAB?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » fre okt 19, 2012 16:57

[vapenpedant]Och då, alltså, ingen bazooka.[/vapenpedant]

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav herdware » fre okt 19, 2012 19:54

Joråsåatt. Det där tunga fanskapet har man gått och kånkat på i många mil så den känner man igen mer än man helst skulle vilja.
Rombat har naturligtvis rätt. Det är ingen bazooka. Pansarskott M/86 heter det. P-skott i dagligt tal.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav A bear » fre okt 19, 2012 20:54

Men bazooka är ett bättre ord, så det så.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » lör okt 20, 2012 0:29

Panzerfaust är bättre.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » fre jul 05, 2013 1:33

Egentligen har jag inget nytt att säga om dessa avsnitt (Innocence är väl främst det jag tänker på) då jag skrivit nästan allt i inlägget 10-15 poster upp. Annat än att säga: På ett vis känns det som att serien så som man tänker på den börjar här. Inget ont om tidigare avsnitt, men här fattar man (jag) att det blir en serie utöver det vanliga. (Och då tillhör jag dem som blev mer eller mindre fixerad vid serien på en gång.) Och det är fantastiskt att ha kommit hit i omtitten!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nattlinnen » fre jul 05, 2013 9:17

Antingen här eller Prophecy Girl. Vill så gärna säga Prophecy Girl men det är nog ändå Suprise/Innocence som verkligen definierar vad Buffy är.
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

2x13-14 Surprise/Innocence

Inläggav AKS » fre jul 05, 2013 9:30

Ja, Prophecy Girl är början på ett steg som tas fullt ut här.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron