2x13-14 Surprise/Innocence

Här pratar vi mest om Säsong 2

Vad ger ni för betyg till dessa avsnitt?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
2%
7
0
Inga röster
8
9
17%
9
19
35%
10
25
46%
 
Antal röster : 54

2x13-14 Surprise/Innocence

Inläggav gaspode » tis nov 04, 2003 13:01

Underbart dubbelavsnitt, som man väl får kalla det. Vet inte hur det sändes, men det stod To be continued, så jag antar att det var en veckas hård väntan mellan avsnitten när de först sändes.

Första avsnittet är bra, mycket snack om the Judge, Armageddon och så vidare. Drusilla är galen och Spike rullstolsbunden. Buffys underbara dröm med den fransktalande Willow och apan. (Lyssnade med franskt ljud för skojs skull, och där sa hon nåt helt annat på franska...)

Andra avsnittet är ju underbart.. Det går att plocka bra bitar ur det avsnittet rätt länge, så jag låter bli. :) Jag lyssnade på kommentarspåret, och Joss sa att folk inte gillade Oz i det här läget, vilket jag personligen inte har den minsta förståelse för (Visserligen gillar jag Cordy/Xander, de som ogillade Oz tyckte att han förstörde Xander/Willow-chanserna). Jag älskade Oz från första gången han sa "Who is that girl?" (På maskeraden?)

Joss pekade också ut Charismas lilla näsrynk, som man ju sett så många gånger, men kanske inte riktigt noterat. Den är ju helt underbar!

Kommentarspåret spelades in när de höll på att filma S5, så det finns nog en del spoiler-risk med att lyssna på det.

Överhuvudtaget är det en fröjd att lyssna på Joss kommentarspår, han är lagom skojig hela tiden. Orkade till och med igenom manuset också, och fick vissa roliga bitar för besväret.

A group of soldiers pass by, Xander nods to them, they nod back and pass by, because they are extras :D

Antar att de flesta sett det, men killen som spelar the Judge är samma som spelade Luke i säsong 1. Han har även varit med i en hel del X-files-avsnitt. Ganska eget utseende, tacksam att göra vampyr och Judge av :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tis nov 04, 2003 13:05

Hinner inte kommentera avsnitten, men detta dubbelavsnitt visades i USA då kanalen skulle göra en ändring av sändningsdagen för Buffy. Om jag förstått det rätt visades Innocence dagen efter Surprise. I alla fall var det inte en hel vecka mellan sändningarna.
Senast redigerad av AKS tis nov 04, 2003 13:11, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tis nov 04, 2003 13:07

Jag måste ju ändå nämna den otroligt roliga scenen när Oz ska bjuda ut Willow! :D

Oz: I'm gonna ask you to go out with me tomorrow night. And I'm kinda nervous about it, actually. It's interesting.
Willow: Oh. Well, if it helps at all, I'm gonna say yes.
Oz: Yeah, it helps. It-it creates a comfort zone. Do you wanna go out with me tomorrow night?
Willow: Oh! I can't!
Oz: Well, see, I like that you're unpredictable.
Senast redigerad av gaspode fre feb 20, 2004 12:52, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tis nov 04, 2003 13:08

AKS: visst ja, det sa ju Joss i kommentarspåret, så det visste jag ju egentligen! :) tack!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » sön jan 25, 2004 21:45

hade faktiskt tänkt att se de avsnitten nu.. man har säkert missat några godbitar.. så bye!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav pfant » sön jan 25, 2004 21:50

sus@an: Betyder det att du inte har hunnit längre? I sånt fall är jag grymt avis på dig. Då har du många timmar underbar underhållning framför dig
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön jan 25, 2004 21:55

Jag tror det är lag på att Brian Thompson måste vara med i åtminstone ett avsnitt av varje sf/fantasy-serie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » sön jan 25, 2004 23:03

Jepp. Konstigt att han inte fått bli regular i någon serie. Jag tycker han är grymm som bad guy :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » sön jan 25, 2004 23:25

Fast han var väl regular i The Kindred-serien. Inte meritingivande kanske, men ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » sön jan 25, 2004 23:27

Har jag inte sett så de kan jag inte uttala mig om :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sus@n » mån jan 26, 2004 17:06

jo jag är långt längre s5 är klar ska se s6 sen! Men jag bara såg om surprise och innocence i går på dvd :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Noggster » ons feb 25, 2004 18:47

"The Smurf" is here!

Fint avsnitt, fast har ungeför mig att jag gillar nästa ännu mer. Även om detta funkar som en väldigt bra uppbyggare av vad som komma ska.

Det är väl den där blåa saken som buffy dödar med rocketlauncher?

Drusilla är annars underbart galen här.. just the way we wan't her.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor feb 26, 2004 2:06

Angående scenen mellan Oz och Willow. Det är blicken från Oz efter samtalet som göra hela scenen. Jag kan aldrig hålla mig för garv där. Så mycket Oz det bara går att vara.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tinder » tor feb 26, 2004 18:16

hmmm
spoiler angel säsong 3
öh Angels snack om teater och att stjärnan vrickar foten som han säger när han går och besöker Dru och Spike i dagens avsnitt påminner väldigt mycket om ett avsnitt i Angel säsong 3, bara en slump eller nått medvetet från författarna? Det var ju ändå en uppsättning som Angel sa att han sett förut som de går på i Angel avsnittet...
Senast redigerad av Tinder tor feb 26, 2004 19:04, redigerad totalt 1 gång.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav david » tor feb 26, 2004 18:22

Noggster skrev:Det är väl den där blåa saken som buffy dödar med rocketlauncher?

Japp, det stämmer alldeles utmärkt :)
If you want to criticize my methods, fine. But you can keep your snide remarks to yourself.
And while you're at it, don't criticize my methods.
Giles, "Bad Girls", S3E14
Användarvisningsbild
david
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noggster » tor feb 26, 2004 20:50

Hehe.. såg innocense idag.. fan va bra det var, nästan glömt bort det. Hade speciellt glömt bort hur grym angel var när han inte var en mesig vampyr med själ.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor feb 26, 2004 20:53

Missade första kvarten så det blir att se om inatt. Vem kan tycka illa om ett avsnitt där någon blir skjuten med bazooka egentligen?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Noggster » tor feb 26, 2004 20:55

Haha.. så klockrent.. "What does that do?" WOOOM! KAABOOM!

Fast det såg lite fult ut, dom ansträngde sig inte äns att modellera en ful raket, utan det bara sprängdes på direkte.. (gnäll gnäll).

Men måste hålla med Joss i hans åsikt om Buffy/Bazooka-scenen. "I’ve never loved her more"
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tor feb 26, 2004 22:46

min polare som sett några avsnitt såg surprise igår.. wohoo.. sa han o hans bror.. de kunde inte vänta tills idag, de bad mig att låna ut DVD boxen!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Willowtree » tor feb 26, 2004 22:48

Hmm man kanske ska kolla kommentar spåren på alla avsnitt. Har inte vågat det för att jag inte vill förstöra nåt.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noggster » tor feb 26, 2004 22:50

Wee zaxxman! gogo give them teh boxes!!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » fre feb 27, 2004 0:08

Willowtree: Ta det försiktigt om du inte sett så långt. Vissa kommentatorspår spoilar långt fram i serien. Det finns en tråd i FAQ-avdelningen som behandlar vilka som spoilar vad.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » fre feb 27, 2004 0:35

Men ha i åtanke att kommentartråden är långt ifrån färdig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » fre feb 27, 2004 3:06

Noggster: Man ser faktiskt raketen. Det kanske inte visades på eftermiddagssändningen? Det finns så mycket bra i det här avsnittet men scenerna som står ut mest är väl när Buffy träffar Angel dagen efter (jag tycker så synd om Buffy så jag vet inte var jag ska ta vägen när jag ser den scenen) och när Giles säger till Jenny att sticka.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » fre feb 27, 2004 3:10

Har ni tänkt på vad sorgligt dåligt översatt Buffy är? Ett exempel från dagens avsnitt (Innocence). När Enyos grälar på Jenny så förklarar han att de inte har kontroll över världen, att de inte är några trollkarlar, utan "We merely play our part". Det sistnämnda översätts med "Vi låtsas bara".
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » fre feb 27, 2004 3:13

Tyvärr är det så men det fungerar ändå inte att läsa texten när man tittar på Buffy. Där är så mycket man missar om man inte lyssnar ordentligt på vad som sägs.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » fre feb 27, 2004 3:23

Det är sant, jag brukar kolla kanal5's sändningar för att få en vink om vad som sägs på de ställen jag inte kan höra riktigt själv.

De dåliga översättningarna ser jag som tecken på att tv-bolagen (om det nu är femman eller fyran som bekostat dem) inte tar serien på allvar. Så dåligt översatt skulle aldrig Seinfeld, eller ens Vänner vara.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre feb 27, 2004 3:28

Översättningar av tv-program görs efter lägsterbjudande frilansare. Ingen tv-kanal i Sverige utom SVT tar textningen på stort allvar. Samma mentalitet sprider sig även mer och mer till filmer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Kuno » fre feb 27, 2004 3:30

Sådärja! Ett dubbelavsnitt där man äntligen fick till allt som var bra i serien. Riktigt, riktigt bra.....för att vara Buffy då! :D
Användarvisningsbild
Kuno
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Oskarshamn

Inläggav Tinder » fre feb 27, 2004 3:37

Kuno undrar hur många gånger du kommer att kunna säga det där("riktigt riktigt bra" menar jag) i framtiden om Buffy avsnitt du ser utan att ditt "för att vara Buffy" börjar låta ihåligt, tycker redan det börjar göra det :)
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron