2x11 Ted

Här pratar vi mest om Säsong 2

Betygsätt "Ted"

1
0
Inga röster
2
3
6%
3
3
6%
4
5
10%
5
8
15%
6
11
21%
7
9
17%
8
7
13%
9
3
6%
10
3
6%
 
Antal röster : 52

Inläggav Kickan » fre okt 13, 2006 21:56

nu tänker jag inte läsa de nya, och inte heller de gamla kommentarerna, bara skriva. Jag är lite efter i 'den stora omtitten' från att från början ha legat väldigt före. Hur gick det till?

Jag minns att jag blev riktigt rädd och ledsen första gången jag såg det här avsnittet. Det är stora känslokast i avsnittet där man först är arg och tycker Ted är en idiot, sedan förskräckelse över att Buffy dödat en människa och allt vad det innebär, till en nästan besviken lättnad när det visar sig att Ted faktiskt är (ett väldigt läskigt, men ändå) MOTW. Den här gången (är det tredje?) är känslorna desamma, fast lite avtrubbade förståss. Tänk, den som ändå fick se allt för första gången. Igen.

Flera av temana (plural?) i det här avsnittet ser vi i senare avsnitt under säsong 5 och 6, vilket visar hur schyssta de är. Både robotar och moral-dilemman i samma avsnitt kan bara bli bra. Jag satte en 8.
-It's staking time, really. Don't you think?
Användarvisningsbild
Kickan
Minion
 
Inlägg: 102
Blev medlem: 13 sep 2005
Ort: göteborg

Inläggav Capt. Peroxide » sön jan 28, 2007 0:48

Jomen OK. SMG:s spel när Buffy tror hon har dödat en människa är ju bra. Och Ritter. Annars ett ganska mediokert avsnitt.

Annars har vi här en seriemördarrobot och en diskussion om det vore bra med en fasciststat. Slump att seriemördarroboten heter Ted B (som i Ted Bundy) och Buchanan i efternamn (som högerextreme politikern Pat Buchanan)?

Läskigast i hela avsnittet är Teds hockeyfrilla. Yich.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » sön maj 27, 2007 20:36

Det här var inte så dåligt som jag mindes det. Helt klart under medel för ett Buffy-avsnitt, men inte alls i närheten av de sämsta avsnitten av serien. Jag tror det som höjer det är den/de akter där Buffy tror att hon dödat en människa. Det är välspelat och engagerande och jag kommer fortfarande ihåg hur bedövad jag var under de scenerna då jag såg Ted första gången.

(Känns tyvärr inte som att jag kommer att bli positivt överraskad av nästa avsnitt... :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav latarmig » mån aug 20, 2007 0:08

Hur anatomiskt korrekt var egentligen Ted? Låg Joyce någonsin med honom?

Säsong 5
Kanske slog hon Spike med ett par säsonger.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Echolls » ons okt 28, 2009 1:28

Det här avsnittet är inte särskilt bra, men inte uselt heller. Det har vissa starka scener, men få roliga repliker. Fast Buffys tonfall och min när hon hälsar på Ted gillar jag i alla fall. Alltid något.

Favoritcitat:
Cordelia: Well, not for fun. But she's like this superman. Shouldn't there be different rules for her?
Willow: Sure, in a fascist society.
Cordelia: Right! Why can't we have one of those?

Betyg: 5
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron