2x06 Halloween

Här pratar vi mest om Säsong 2

ett är lågt, tio är högt. fem är i mitten ungefär

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
2%
6
1
2%
7
6
13%
8
20
42%
9
12
25%
10
8
17%
 
Antal röster : 48

Inläggav Daimone » lör jan 27, 2007 19:44

- Finns det någon anledning att inte stakea Spike när han är nerslagen? Någon som helst man kan acceptera?

Hon hade väl ingenting till hands hon kunde använda sig av då? Staven hon spöade honom med var väl av metall?
Daimone
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 jan 2007

Inläggav Capt. Peroxide » lör jan 27, 2007 20:29

Visst, men han är ensam, omringad och den vampyr som bör vara prio ett för Buffy. Jaja, jag kanske är gnällig men jag hade gärna sett en lite bättre anledning från manusförfattarnas sida.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » tor maj 24, 2007 22:29

Så härligt avsnitt detta! För mig känns det dessutom alltid som en bonus eftersom jag missade det då det gick på TV4. Det visste jag dock inte om förrän jag köpte boxsetet och fick ett extra avsnitt bara så där. Och dessutom var det så här pass bra.

Avsnittet är helt klart inte en höjdare om man jämför med The Gift, OMWF eller Passion eller ett annat komiskt avsnitt som Something Blue, men det är riktigt underhållande och riktigt bra. Älskar Oz-scenerna. Han är så jädrans härlig den killen! Och mer Spike går ju heller inte att klaga på.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » tis okt 20, 2009 18:26

Det här är ett bra avsnitt, fast jag tycker inte att det är sådär jätteroligt. Xander som soldat är rolig och Cordy är också underhållande, men Buffy som hjälplös gillar jag inte. Det blir lite för mycket.

Den bästa scenen i avsnittet är den med Buffy, Giles (och Willow) i biblioteket. "Look at me when I talk to you!" :D

Äntligen mer Spike! Han är inte med så mycket, men jag blir alltid glad av att se honom. Oz är det också kul att se igen.

Favoritcitat:
Snyder skrev:Halloween must be a big night for you. Tossing eggs, keying cars, bobbing for apples, one pathetic cry for help after another.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » ons mar 03, 2010 18:35

Avsnittet är riktigt bra faktiskt, gillar verkligen att Willow får en större roll :D .. Älskar också Drus lite smått underliga personlighet :), det ända som drar ner betyget på avsnittet är väl slutet då Spike bara flyr, känns lite tunnt bara..
Betyg: en stark 7a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron