Uppgraderat forum! (+ taggenomgång)

Frequently Asked Questions, här finns de vanligaste svaren på de vanligaste frågorna!

Inläggav LWes » tor feb 28, 2008 22:31

Jag blev verkligen förvirrad nyss när jag kom hit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det är mycket finare nu men väldigt ovant. Men man vänjer sig väl...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » tor feb 28, 2008 22:33

aha... ala cranbarries låten zoombie (in your head).

Låter vettigt, jag har känt mig ganska borta de senaste dagarna. Var ju ett tag sen jag var på forumet så mitt minne kanske sviker mig,

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav MissKittyFantastico » tor feb 28, 2008 22:35

I det här nya snofsiga forumet behöver man göra nya trådar vid 90 sidor för att undvika konstigheter? Om man inte behöver det så tycker jag att den funktionen ska installeras. Jag gillar att det kommer nya trådnamn lite då och då och varje gång depptråden blivit för lång så känns det bra att man låser in all deppighet i den och låter den sakta singla mot botten av tråddjupet.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tob » tor feb 28, 2008 22:37

AKS skrev:
Illyria skrev:Jag har ingen statistik? Den säger bara:

Aktivast i kategori: -
Aktivast i tråd: -

Fast jag gissar jag har flest inlägg i tv- och film.


Jag vill också se min sån statistik! Fast precis som Illyria så tror jag att jag är mest aktiv i tv- och filmforumet. Men det där med tråd skulle verkligen vara intressant...


Jag också...Jag också.... :drool:

Annars ser detta jättebra ut. Om någon vecka så har man säkert vant sig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tor feb 28, 2008 22:37

MissKittyFantastico skrev:I det här nya snofsiga forumet behöver man göra nya trådar vid 90 sidor för att undvika konstigheter? Om man inte behöver det så tycker jag att den funktionen ska installeras. Jag gillar att det kommer nya trådnamn lite då och då och varje gång depptråden blivit för lång så känns det bra att man låser in all deppighet i den och låter den sakta singla mot botten av tråddjupet.


Jag tänkte också på det. Let's never find out, vi fortsätter bryta dem vid #90 av tradition om inte annat.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » tor feb 28, 2008 22:38

adolvsson skrev:
Crashdummie skrev:allt jag kan säga är.. hjälp!!! Förvirringen e total - vad har hänt`? :blushbunny:

Vaddå? Vad pratar du om? Allt är precis som vanligt och allt som är annorlunda måste vara helt i ditt huvud.

Vi ska vara SNÄLLA mot Crashy idag, OK. Hur mår du nu, Ruby? Bättre? Hoppas det. :monsterhug: :lovebunny:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Crashdummie » tor feb 28, 2008 22:41

Binchy skrev:Vi ska vara SNÄLLA mot Crashy idag, OK. Hur mår du nu, Ruby? Bättre? Hoppas det.


Awww tack mamma Binchy :D

Jag mår mkt bättre tack. Åsa nämnde dock att ni bidde lite smått oroliga för att jag körde en houdini och försvann *poff* men jag orkade inte utan allt bara brakade. Kommer nog tebax imorgon, så vi syns då.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Binchy » tor feb 28, 2008 22:51

Crashdummie skrev:
Binchy skrev:Vi ska vara SNÄLLA mot Crashy idag, OK. Hur mår du nu, Ruby? Bättre? Hoppas det.


Awww tack mamma Binchy :D

Jag mår mkt bättre tack. Åsa nämnde dock att ni bidde lite smått oroliga för att jag körde en houdini och försvann *poff* men jag orkade inte utan allt bara brakade. Kommer nog tebax imorgon, så vi syns då.

Känner igen det där, när jag hade minihjärnskakning så kände jag också "jag vill hem, nu", och bara gick. Så bra att du känner dig bättre.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav eynosh » tor feb 28, 2008 22:55

Jag har riktigt svårt för det här med att dom olika sidorna av en tråd står på högersidan av fältet i the bronze.. Klickar fel hela tiden. Vem var det som egentligen ville ha förnyelse..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav gaspode » tor feb 28, 2008 23:04

eynosh skrev:Jag har riktigt svårt för det här med att dom olika sidorna av en tråd står på högersidan av fältet i the bronze.. Klickar fel hela tiden. Vem var det som egentligen ville ha förnyelse..

Det där tyckte jag var lite jobbigt också först. men så kom jag på att jag nästan alltid använder den lilla "senaste post"-länken ändå. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Ai » tor feb 28, 2008 23:12

caffeineaddict skrev:
Ai skrev:Det är fan att dygnet inte har åtminstone tio timmar till så jag skulle kunna hinna med allt. :cry:


Kan man få en snabbupdate på All Things Ai, eller ska man skylla sig själv för man bara har slacker-ögnat bloggar på sistone?


- Jag jobbar nu. Lönen suger och det gör arbetsuppgifterna också. Men chefen är bra och jobbarkompisarna också.

- Zoë växer så det knakar. Hon går omkring och säger "Jag heter Zoë. Jag är cool." till alla hon träffar. Hon har fått en bästis. Han heter Albin. "Abblim ä min kompis!"

Japp. Hon är cool. 8)

Bilder kommer endera dagen.

- Själv är jag mest trött och sliten. Men det är väl den här halvsunkiga "vinterns" fel. Vill ha sol och sommar nu!

Det var väl allt tror jag. :lovebunnier:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Rombat » tor feb 28, 2008 23:13

gaspode skrev:
eynosh skrev:Jag har riktigt svårt för det här med att dom olika sidorna av en tråd står på högersidan av fältet i the bronze.. Klickar fel hela tiden. Vem var det som egentligen ville ha förnyelse..

Det där tyckte jag var lite jobbigt också först. men så kom jag på att jag nästan alltid använder den lilla "senaste post"-länken ändå. :)

Den förenklar det hela avsevärt och är smidigare. Lyssna på gaspode nu flickor och pojkar.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HippieSpellan » tor feb 28, 2008 23:22

I will not join the dark side. jag måste ju läsa ikapp så många gånger så det fungrar inte ^^
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Tomas » tor feb 28, 2008 23:40

Min första reaktion är att det ser riktigt fint ut. Bra jobbat.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav gaspode » fre feb 29, 2008 0:44

caffeineaddict skrev:Jag älskar att forumet säger till om någon har hunnit posta i tråden under tiden du skriver svaret. På så vis behövs aldrig "EDIT: Gah, *valfritt namn* hann före..."-bortgöranden igen. :P

Bronze gör inte så längre. det var för störigt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 0:48

AKS skrev:Jag vill också se min sån statistik! Fast precis som Illyria så tror jag att jag är mest aktiv i tv- och filmforumet. Men det där med tråd skulle verkligen vara intressant...


Bugg för folk över 5000 postningar. När det finns en automoddinstallerare ska vi installera en riktigt statistiksak.

Martin: dessutom är det roligare att slå någon med några sekunder.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Murnau » fre feb 29, 2008 0:51

Ha, ha - stackars Kalle! Tog ni bort funktionen bara för att han gillade den? :)
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav caffeineaddict » fre feb 29, 2008 0:52

Bah! Nu ska jag nyttja det här att ni tar bort saker jag säger mig tycka om till min fördel... hmmm... *smider onda planer*

(edit) Titta, till exempel där hade den varit bra! Då hade jag sett att Idolof försvarade mig innan jag hann göra det själv! :) (/edit)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 0:56

Nej, antagligen på grund av att det är lite krävande av databasen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre feb 29, 2008 1:00

Murnau skrev:Ha, ha - stackars Kalle! Tog ni bort funktionen bara för att han gillade den? :)

såklart inte. bara.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » fre feb 29, 2008 1:09

caffeineaddict skrev:Bah! Nu ska jag nyttja det här att ni tar bort saker jag säger mig tycka om till min fördel... hmmm... *smider onda planer*

(edit) Titta, till exempel där hade den varit bra! Då hade jag sett att Idolof försvarade mig innan jag hann göra det själv! :) (/edit)

om du bara blir lite snabbare på det här med att foruma så behöver du aldrig ha det problemet.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Nyx » fre feb 29, 2008 1:28

Vad fint ni har gjort! I början var det lite "Shock!Horror! Man har rubbat mina cirklar!" men nu när jag har vant mig kan jag verkligen uppskatta allting nytt och fint som man kan göra härinne! *applåderar :lovebunnier:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » fre feb 29, 2008 3:09

Hmm. fint... Måste bara lära mig...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Tam » fre feb 29, 2008 4:37

gaspode skrev:
noike skrev:
Tam skrev:Ämne automatiskt. Störigt. Ta bort det.

Har letat, tro mig. Går inte, inte än i varje fall. Enligt de på phpBB så ser det på det som en "feature".

Jag moddade bort det.
Nu blir det inte med om man tar quote på nåt heller, men det känns som det kvittar va?

Tack, gaspode. Jag ska minnas att du gjorde det här för mig.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » fre feb 29, 2008 11:04

En fundering. Vore det möjligt att få det så att länkar till externa sajter öppnas i ett nytt fönster? Är så van vi det från tidigare att jag jämt lyckas klicka mig bort från BF nu...

(Jo, man KAN lära gamla hundar sitta. Det är att få dem att resa på sig igen som är det svåra.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » fre feb 29, 2008 11:08

Oh! Bra poäng, Björn. Det kändes ovant att ha flera tabbar öppna och att ingen av dem var BF.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 11:17

Det går, fast det kräver en Martin för att fixa. Filen som behövs ändras kommer bara han och Veidit åt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre feb 29, 2008 11:38

Går det att fixa, nu eller senare eller via modd eller nåt, så att man som användare kan välja själv om länkarna automatiskt ska öppnas externt eller inte, då lägger jag in ett önskemål om att det vore trevligt, för min personliga preferens är att ha det som det är nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav tapeworm » fre feb 29, 2008 11:43

Jag vill bara inflika att jag gillar nya forumet och bilden överst är imponerande snygg.
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant
 
Inlägg: 1561
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Kronoberg

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 11:45

adolvsson: Bra fråga. Doonu. Borde kanske gå med ett custom profile-field (som man döljer i profilen utåt), men hur man får in det i mod-koden vet i fan.

tapeworm: ja, den förra loggan stannade några år för länge tror jag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till F.A.Q.



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare