Uppgraderat forum! (+ taggenomgång)

Frequently Asked Questions, här finns de vanligaste svaren på de vanligaste frågorna!

Inläggav Garim » fre feb 29, 2008 11:54

adolvsson skrev:Går det att fixa, nu eller senare eller via modd eller nåt, så att man som användare kan välja själv om länkarna automatiskt ska öppnas externt eller inte, då lägger jag in ett önskemål om att det vore trevligt, för min personliga preferens är att ha det som det är nu.

Jag fördrar också det. Jag är så van att klicka på mushjulet för att öppna i ny flik ändå.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 11:59

Jag är faktiskt med Garim och adolvsson. Jag ska själv kunna bestämma flik eller inte flik. En användarkontrollerad nytt fönster vore helt klart att föredra om det ska installeras.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LauraP » fre feb 29, 2008 14:18

jag vet inte ens vad ni pratar om... *confusion complete*
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre feb 29, 2008 14:26

LauraP skrev:jag vet inte ens vad ni pratar om... *confusion complete*

Klicka som vanligt på den här länken. Innan uppgraderingen hade den öppnats i ett helt nytt fönster, nu öppnas den i det här. Jag, noike och Garim föredrar som det är nu, eftersom vi själva kan välja om vi vill ha i ny flik eller nytt fönster genom att klicka med musens mittenknappepå musen eller välja med högerklick. Ja, sammanfattningsvis, något sådant. Hoppas jag inte var otydlig. Eller övertydlig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » fre feb 29, 2008 14:28

adolvsson skrev:
LauraP skrev:jag vet inte ens vad ni pratar om... *confusion complete*

Klicka som vanligt på den här länken. Innan uppgraderingen hade den öppnats i ett helt nytt fönster, nu öppnas den i det här. Jag, noike och Garim föredrar som det är nu, eftersom vi själva kan välja om vi vill ha i ny flik eller nytt fönster genom att klicka med musens mittenknappepå musen eller välja med högerklick. Ja, sammanfattningsvis, något sådant. Hoppas jag inte var otydlig. Eller övertydlig.


Wow!!! ok, jag fattar nu vad ni pratar om, jag lärde mig att man kan klicka på mushjulet och få länken i ny flik OCH jag fick se ett grymt coolt skägg!!! Dagen blev just fulländad!

och ja, nu när jag kan det där så får gärna funktionen vara kvar som den är!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » fre feb 29, 2008 14:30

adolvsson skrev:
LauraP skrev:jag vet inte ens vad ni pratar om... *confusion complete*

Klicka som vanligt på den här länken. Innan uppgraderingen hade den öppnats i ett helt nytt fönster, nu öppnas den i det här. Jag, noike och Garim föredrar som det är nu, eftersom vi själva kan välja om vi vill ha i ny flik eller nytt fönster genom att klicka med musens mittenknappepå musen eller välja med högerklick. Ja, sammanfattningsvis, något sådant. Hoppas jag inte var otydlig. Eller övertydlig.

Å andra sidan, har man det som det var tidigare är det ju fortfarande exakt lika enkelt att öppna något i ny flik i st f nytt fönster. Personligen fattar jag ju inte varför någon skulle vilja öppna i SAMMA fönster som BF och därmed lämna BF, men det är ju bara jag; ni andra gillar ju inte det här forumet lika mycket. :gimpbunny:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » fre feb 29, 2008 14:33

A bear skrev:Personligen fattar jag ju inte varför någon skulle vilja öppna i SAMMA fönster som BF och därmed lämna BF, men det är ju bara jag; ni andra gillar ju inte det här forumet lika mycket.

Nej nej, du missuppfattar, det är vi som gillar forumet mest, vi har lärt oss adressen och hittar lätt tillbaka :P
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » fre feb 29, 2008 14:44

hm, ja jag tycker nog att det är ok som det är nu också.
Och vi har ju sagt att vi inte vill modda lika mycket som innan för att det stör när vi skall uppdatera forumet.

Men jag skall ändå ta en titt på möjligheten sen. :) som nicklas skriver kan man fixa ett customfält i profilen, och säkert läsa av det när sidan genereras.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav MissKittyFantastico » fre feb 29, 2008 16:06

Förbannade jävla flikskrällen! :angry: Jag blir helt snurrig och vet inte var jag är. Nu har jag flera gånger om raderat saker jag skrivit. Öppna i nytt fönster är vad jag vill ha. Det är som när dum-msn kapar öppna fönster för att man korkat nog klickat på en länk någon skickat.

För övrigt så tycker jag att det är väldans fint. Några småsaker jag skulle vilja ändra på, men det är saker som jag har för mig är på samma sätt som tidigare.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav lilith » fre feb 29, 2008 16:19

Rombat skrev:
gaspode skrev:
eynosh skrev:Jag har riktigt svårt för det här med att dom olika sidorna av en tråd står på högersidan av fältet i the bronze.. Klickar fel hela tiden. Vem var det som egentligen ville ha förnyelse..

Det där tyckte jag var lite jobbigt också först. men så kom jag på att jag nästan alltid använder den lilla "senaste post"-länken ändå. :)

Den förenklar det hela avsevärt och är smidigare. Lyssna på gaspode nu flickor och pojkar.

Nej, lyssna på mig! Det finns ju en "gå till det första olästa inlägget" bredvid varje trådnamn! En sån har jag alltid önskat mig. (kanske har det alltid funnits? :blushbunny: )
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 17:37

lilith skrev:Det finns ju en "gå till det första olästa inlägget" bredvid varje trådnamn! En sån har jag alltid önskat mig. (kanske har det alltid funnits? :blushbunny: )

På "aktiva ämnen"-sidan är det dessutom gjort så att hela ämneslänken också tar dig till första olästa om det finns sådant i tråden.

Jag ska konsultera php-folk i helgen om avläsning av customfältet och hur man avläser det. De moddar som finns nu för att öppna i ett nytt fönster/flik är rätt dåligt. Antingen kräver de javascript eller så öppnas ALLA länkar i nytt fönster, även de interna. Det finns en bra, som kräver lite arbete och som borde gå att omvandla. Så jag återkommer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Peppe » fre feb 29, 2008 18:03

Många härliga funktioner men layouten är bland det värsta jag sett :eek: :D
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Zaxx » fre feb 29, 2008 18:12

Peppe skrev:Många härliga funktioner men layouten är bland det värsta jag sett :eek: :D


Men du har ju inte ens ngn avatar juh?.. Får man ha åsikter då? *bläddrar i regelboken*
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Crashdummie » fre feb 29, 2008 18:55

Zaxx skrev:
Peppe skrev:Många härliga funktioner men layouten är bland det värsta jag sett :eek: :D


Men du har ju inte ens ngn avatar juh?.. Får man ha åsikter då? *bläddrar i regelboken*


meh... i sådana fall leasar jag peppes åsikt, om det behagar fd oraklet i askim.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav lilith » fre feb 29, 2008 18:58

noike skrev:
lilith skrev:Det finns ju en "gå till det första olästa inlägget" bredvid varje trådnamn! En sån har jag alltid önskat mig. (kanske har det alltid funnits? :blushbunny: )

På "aktiva ämnen"-sidan är det dessutom gjort så att hela ämneslänken också tar dig till första olästa om det finns sådant i tråden.

Du menar den länk som heter "aktiva trådar" (?). Den funkar så ja, testade nyss. Haha vad många bra funktioner. Och jag börjar vänja mig vid utseendet.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 19:01

Crash, peppe, sorry, men uttalanden från folk med designsinne har sagt
tapeworm skrev:Jag vill bara inflika att jag gillar nya forumet och bilden överst är imponerande snygg.

så... Tuff skit.

lilith: ja, det är den jag menar. Active topics heter den på engelska så jag raköversatte utan att kolla upp. I r lazy.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Crashdummie » fre feb 29, 2008 19:06

noike skrev:Tuff skit.


IRLG! :D

ok ok, jag ger mig, hur kan jag ngnsin kunna kontra det där.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Zaxx » fre feb 29, 2008 19:51

Crashdummie skrev:
noike skrev:Tuff skit.


IRLG! :D

ok ok, jag ger mig, hur kan jag ngnsin kunna kontra det där.


FRÄZIG ZKIT!

Innehåller Z
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Peppe » fre feb 29, 2008 21:01

Zaxx skrev:
Peppe skrev:Många härliga funktioner men layouten är bland det värsta jag sett :eek: :D


Men du har ju inte ens ngn avatar juh?.. Får man ha åsikter då? *bläddrar i regelboken*


Du har helt rätt!!! jag ber om ursäkt. Härlig kille, han till vänster om mig. :P

Igen....

Många härliga funktioner men layouten är bland det värsta jag sett :eek: :D
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » fre feb 29, 2008 22:10

Det svarta temat är numera väldigt rött, vilket det inte var igår?

Att olästa trådar har röd bakgrund känns som overkill, det finns dessutom inläggsikoner ute till vänster som indikerar om en tråd är läst eller ej. Kan de vara grå istället? Förslag: byt ut det röda (#7d2d2d och #400d0d enligt colorzilla) till #282828. Det skulle mina ögon uppskatta ivarjefall. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 22:15

Ikonerna fixas inte nu. Vi håller på att försöka göra ett enhetligt bildset som fungerar på alla teman.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » fre feb 29, 2008 22:24

Nu menade jag css, inte ikoner:

Bild
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » fre feb 29, 2008 22:27

Ladda om. För det röda ska vara grått nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » fre feb 29, 2008 22:31

Suh-weet! Tack. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav JRT » lör mar 01, 2008 0:32

Är det nåt fel på spoilertagen? Ser att inte funkar på vissa ställen, i några ämnen i Buffy s4-avdelningen t.ex.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav noike » lör mar 01, 2008 0:37

JRT skrev:Är det nåt fel på spoilertagen? Ser att inte funkar på vissa ställen, i några ämnen i Buffy s4-avdelningen t.ex.

Vi vet. Spoiler= och vissa URL=-taggar vägrade få nya bitfields vid uppgraderingen och utan sådana räknas de bara som vanlig text. Idiotiskt men sant. Alla quotes blev ju riktiga trots likhetstecknets så det borde fungerat. Kan man tycka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HippieSpellan » lör mar 01, 2008 1:56

tack att ni ändrade till grått igen=) det var mkt skönare för oss med buffyinblack.
det är jobbigt med sidorna på höger sida men jag får väl vänja mig.
jag tycker ny flik, som abear och bämelie, vill inte lämna forumet för då glömmer jag att komma tillbka när ni postar roliga beroende spel.Im a clicker, not a scroller :lovebunnier:

btw ni som inte kört med svart förut, prova nu, det är jättefint.
förutom massa gult, men det blir nog bättre snart.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav caffeineaddict » lör mar 01, 2008 10:26

noike skrev:
JRT skrev:Är det nåt fel på spoilertagen? Ser att inte funkar på vissa ställen, i några ämnen i Buffy s4-avdelningen t.ex.

Vi vet. Spoiler= och vissa URL=-taggar vägrade få nya bitfields vid uppgraderingen och utan sådana räknas de bara som vanlig text. Idiotiskt men sant. Alla quotes blev ju riktiga trots likhetstecknets så det borde fungerat. Kan man tycka.


Fanns det nåt sätt att få rätt på det, eller ska vi moderatorer börja manual-posta om alla inlägg som inte fungerar?

Såg att det fanns en anmälningsfunktion nu också. Tror jag ska börja testa den, på alla Sebbes inlägg. :P


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör mar 01, 2008 10:29

HippieSpellan skrev:btw ni som inte kört med svart förut, prova nu, det är jättefint.


Verkligen bättre än förut, men jag föredrar personligen att läsa och skriva mörk text på ljus bakgrund och inte tvärtom. Så jag håller mig till proCoffee för tillfället.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Crashdummie » lör mar 01, 2008 13:08

Illyria skrev:Nu menade jag css, inte ikoner:

Bild


errr que... så ser det definitivt inte ut på min dator :eek:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

FöregåendeNästa

Återgå till F.A.Q.



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron