Avatarerna???

Frequently Asked Questions, här finns de vanligaste svaren på de vanligaste frågorna!

Avatarerna???

Inläggav Jodokast » fre jun 10, 2005 0:56

Funkar inte gallerierna med avatarer på forumet? Jag får ej fram nått när jag försöker välja där... har inget bildbehandlingsprogram på den här datan så det blir jobbigt att fixa en själv... :rolleyes:
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav noike » fre jun 10, 2005 1:27

Nej. Alla avatarer är självgjorde -- eller av någon annan på nätet. Det beslutades någon gång riktigt tidigt i forumets historia att det inte skulle bli något galleri heller -- främst eftersom vi vill att folk ska ha unika avatarer och inte samma.

Pröva google bildsök på avatar + vad du vill ha på och kolla efter bilder som är 80x80 pixlar.
Senast redigerad av noike fre jun 10, 2005 1:30, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Jodokast » fre jun 10, 2005 1:28

ok då förstår jag. Men varför finns galleriet då? Man tror juh att det är nån bugg när inget händer.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav noike » fre jun 10, 2005 1:31

Jodokast skrev:ok då förstår jag. Men varför finns galleriet då? Man tror juh att det är nån bugg när inget händer.

Går det ens att ta bort?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Jodokast » fre jun 10, 2005 1:34

fråga inte mig, jag är ny här... hittade hit idag. Klart det måste gå att programera bort på nått sätt. Iof så skriver jag i ett annat forum också som har ungefär samma mall som den här. Så det kanske är en del av "the package" så att säga.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav adolvsson » fre jun 10, 2005 2:40

Jag tror aldrig jag stött på ett phpBB-forum som inte har den funktionen, vare sig det finns något i den eller ej.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » fre jun 10, 2005 12:12

Jag tycker det är bra att det inte finns något galleri (eller rättare sagt, något innehåll i galleriet). Om det hade funnits skulle många ha likadana avatarer, man skulle inte kunna se skillnad på folk, och avataren skulle förlora sin betydelse.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Zaxx » fre jun 10, 2005 21:20

Tror att den istalleras varesig man vill eller ej. Att den ligger kvar är nog mer en fråga om att det inte är NÖDVÄNDIGT att ta bort den...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav makane » fre okt 19, 2007 14:34

Kanske finns svar på detta någonstans, men såg bara titel avatarer och hoppade in.

Jag kan inte lägga in en avatar. Behöver man ha ex antal inlägg eller liknande? Det står att problemet är att avataren inte får vara större än 32 kb men den är enligt min dator på 4 kb?! Så irriterande när jag äntligen gjorde den i rätt pixlar så funkade det inte ändå. :cry:
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav gaspode » fre okt 19, 2007 14:40

hmm, det här problemet känner jag igen att nån haft tidigare.

det skall inte vara några problem för dig att lägga upp avatar iaf, det kan alla göra. jag skall kolla.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre okt 19, 2007 14:42

Du ska kunna. Vissa bilder har krånglat förr utan att de ska göra det, ingen vet riktigt varför. Pröva ladda upp den någonstans och lägg till den med URL-adressen istället för att tanka upp den direkt från datorn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre okt 19, 2007 14:47

hm, ja. MKF hade postat om samma problem i hjälp-tråden men sen hade det funkat och det stod inget om varför.

gör som noike säger om du kan. maila den till mig om du inte kan lägga upp den nånstans så kan jag ordna det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg


Återgå till F.A.Q.



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron