testar min avatar

Testa vad ni vill här, förutom att posta meningsfulla inlägg, det går bra att testa i de vanliga forumen.

Inläggav sus@n » mån aug 23, 2004 20:17

AKS skrev:Som kvinna tycker jag att bilden är oacceptabel. Bröst, inget ansikte. Ord som "förnedrande" kanske är hårt, men jag är illa berörd och mycket besviken. Trodde att vi hade en annan nivå på det här forumet.


Jag är helt på din sida AKS. Jag är också illa berörd.. kanske inte så besviken men chokad. Den avataren sticker rejält ut mot de andra.
Dessutom Poser: Vem var stolt över att vara sin avatar :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Zaxx » mån aug 23, 2004 20:21

AKS skrev:Well, jag får väl vara den som säger att posers avatar är det sista jag förväntat mig på ett forum som jag ansett vara mycket trevligt. Jag vill inte ens tänka på den avatar poser bestämt sig vara för mycket.

Som kvinna tycker jag att bilden är oacceptabel. Bröst, inget ansikte. Ord som "förnedrande" kanske är hårt, men jag är illa berörd och mycket besviken. Trodde att vi hade en annan nivå på det här forumet.

Som sagt, detta var det sista jag förväntat mig och jag känner mig -- helt seriöst -- ledsen och upprörd.

Nu kommer ni säkert att argumentera för bildvalet, men det kommer inte att ändra hur jag känner. Många andra säkert också, men detta är en känslig diskussion som jag inte tror många vill ge sig in i. Särskilt som tjej så riskerar man alltid att klassas som manshatare och känslig på gränsen till hysterisk om man kommenterar dylika saker. Eftersom jag är vuxen kan jag ta det och jag kan hantera de åsikterna.

Jag har ingenting emot kvinnobröst. Har t.o.m. postat en länk till en lite naughty bild på Charisma i bildtråden. *Där* tycker jag att bilder som den på posers avatar hör hemma. Där jag kan *välja* att se dem.

Jag vill inte besöka ett *Buffy*forum och få ett par bröst uppkörda i ansiktet hela tiden. Det spelar ingen roll om tjejen har en bikini på sig, den är ju beskuren på ett visst sätt också.

Nej fy 17, alltså!! Är det såhär vi ska ha det här?! Att nya medlemmar, unga tjejer och killar och kvinnor i min ålder (och alla andra), ska få detta intryck av forumet? Att det är pubertalt? Spelar ingen roll vad tanken var med avatarbytet, intrycket är oerhört pubertalt och jag kan bara hoppas att det är ett skämt. Om det är ett skämt blir jag dock också irriterad för att jag slösat energi på detta.

Damn, alltså...


OK.. jag respekterar allt du säger AKS...
men nu skall jag bara förklara en sak här!

Du säger själv att du postat en naughty bild på CC i bildtråden. Det är väl igentligen ingen skillnad på det, och att ha Eliza Duscky som sin avatar? Den bilden är INTE beskuren uppåt eller nedåt, det är en DIREKT Screencap från "Bring it on" filmen. Det är gjort mest som en rolig grej av poser, tror knappast att han tänker ha kvar den!

Men som sagt, det är ingen "brud" han lägger upp för att reta ngt eller dylikt. Dock tycker jag att det är lika illa (el lika bra) att lägga upp bilder på nakna/halvnakna tjejer i bildtrådarna oxå isåfall!

Håller dock men om att den skall kanske bytas ut.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » mån aug 23, 2004 20:25

Ps. För er som vågar se orginalet, finns det nu här:

http://www.buffyforum.se/upload/bilder/ ... oobies.jpg

Som sagt, ser inte detta som ngt UTÖVER det vi sett här tidigare!.. ex. Playboy bilder på NAKEN CC ? är det bättre?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Ai » mån aug 23, 2004 20:28

Zaxx skrev:Som sagt, ser inte detta som ngt UTÖVER det vi sett här tidigare!.. ex. Playboy bilder på NAKEN CC ? är det bättre?


Bildtrådarna är frivilliga att gå in på och inget som syns hela tiden. Avatarer gör det.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Zaxx » mån aug 23, 2004 20:29

Ai skrev:
Zaxx skrev:Som sagt, ser inte detta som ngt UTÖVER det vi sett här tidigare!.. ex. Playboy bilder på NAKEN CC ? är det bättre?


Bildtrådarna är frivilliga att gå in på och inget som syns hela tiden. Avatarer gör det.


Självklart har du rätt. poser får byta avatar.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav poser » mån aug 23, 2004 21:54

Trodde inte den nya avataren skulle göra någon större uppståndelse. Den var iaf definitivt inte till för att förnedra någon.

Jag hade inte sett det som förnedrande och jag hade inte blivit varken ledsen eller upprörd om någon av tjejerna (eller killarna) hade haft en avatar på JM:s överdel.

Men då den här avataren inte är något av mina livsverk eller en sak jag brinner för så är det inte svårare än att jag byter igen. Vill inte att folk ska sluta besöka forumet bara för de tvingas se på min avatar. Vet iofs inte om bilden på mig själv kanske är mer motverkande för BF:s expandernade.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav AKS » mån aug 23, 2004 21:54

Zaxx: Och det var också det jag skrev i mitt inlägg (samma som ai). Och jag visste knappt ens om att den var naughty förrän nån påpekade nåt om att hennes bröstvårtor syntes. För mig var det en snygg bild på Charisma och hon är ju vacker. Det var alltså inget nakenfoto och som jag kommer ihåg det var jag mest fascinerad över linjerna i hennes ansikte. Det faktum att det blev lite naughty var inte medvetet från min sida (även om det helt klart var en sensuell bild), men jag var ju tvungen att ta upp det *nu* på nåt vis för att inte verka alltför dum om nån såg det senare. Men huvudargumentet är fortfarande att det är skillnad på avatar och en bild i en bildtråd eller en egen tråd med en länk till Playboy-foton på Charisma.

Att bilden inte var beskuren... Bra det. Men det förändrar inet min åsikt om avataren. Dock ska naturligtvis fakta vara korrekt så det var bra att du nämnde det Zaxx. Sen så säger du såhär: "Det är väl igentligen ingen skillnad på det, och att ha Eliza Duscky som sin avatar?" Hmm, jag visste inte att det var Eliza... Kände inte igen henne på fotot... *OBS! Glimten i ögat!*

Men avtaren är nu borta (jag är mycket tacksam) så detta var ett inlägg för att förtydliga snarare än att fortsätta argumentera.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån aug 23, 2004 21:58

poser skrev:Jag hade inte sett det som förnedrande och jag hade inte blivit varken ledsen eller upprörd om någon av tjejerna (eller killarna) hade haft en avatar på JM:s överdel.


Tur för dig. Jag skulle dock tycka att även det var pubertalt.

Vill inte att folk ska sluta besöka forumet bara för de tvingas se på min avatar. Vet iofs inte om bilden på mig själv kanske är mer motverkande för BF:s expandernade


Tänkte inte på det...

;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mr Chase » mån aug 23, 2004 22:07

Ojdå, nu borde kanske jag också skämmas :oops: !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav poser » mån aug 23, 2004 22:08

Mr Chase: Det tycker jag, min ringa ålder får försvara mitt pubertala beteende. Men vad försvarar ditt ?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav AKS » mån aug 23, 2004 22:18

Mr Chase: Du behöver bara skämmas om du tycker att du behöver skämmas. :) Jag skrev inte mitt inlägg för att få nån att skämmas utan för att föra fram en åsikt om något som upprörde mig. Jag var *tvungen* att skriva nåt, så kändes det verkligen. Och det handlar i grund och botten om att jag månar om den fantastiska stämningen här på forumet. Så skäms om du vill, men skäms inte om du inte vill... You decide! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » mån aug 23, 2004 22:24

Det är väll tur att du skrev något också för det verkade inte vara någon annan som tänkte göra det. Hade nog lätt blivit lite sämre stämmning om alla bara låtit det rulla på.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Mr Chase » mån aug 23, 2004 22:26

Well, det sägs ju att vi män har två hjärnor och det kanske inte var den större som reagerade omedelbart :oops: !

Och poser, det ovan sagda har inte med åldern att göra ;) !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav AKS » mån aug 23, 2004 22:33

poser skrev:Det är väll tur att du skrev något också för det verkade inte vara någon annan som tänkte göra det. Hade nog lätt blivit lite sämre stämmning om alla bara låtit det rulla på.


Det är bra att du ser det på det viset eftersom det var det jag oroade mig för (stämning osv).

Men det bevisar ju verkligen att vi *har* en underbar stämning här då man kan diskutera dylika saker utan att det blir pajkastning. Och det ska vi vara rädda om!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » mån aug 23, 2004 22:40

Att inte kunna uttrycka sina åsikter om en sån här sak utan att få paj kastad på sig, det hade jag tyckt varit pubertalt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Zaxx » mån aug 23, 2004 23:30

AKS skrev: "Det är väl igentligen ingen skillnad på det, och att ha Eliza Duscky som sin avatar?" Hmm, jag visste inte att det var Eliza... Kände inte igen henne på fotot... *OBS! Glimten i ögat!*


Jag sa ju det med glimten i ögat också, no hard feelings.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Teo » tis aug 24, 2004 20:19

Testar
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Zaxx » tis aug 24, 2004 20:20

SKALL TEO BYTA?

dumma dig, nu kommer jag inte känna igen dig!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Teo » tis aug 24, 2004 20:24

Nu ser den bra ut tror jag..hmm
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Ai » tis aug 24, 2004 20:31

Den var fin Teo - men nu blir det jättejobbigt att känna igen dig! :cry:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Teo » tis aug 24, 2004 20:42

Finns det något sätt att göra den skarpare??
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Zaxx » tis aug 24, 2004 20:47

beror på hur du har gjort den :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Teo » tis aug 24, 2004 20:51

Det jag har gjort med den är att jag har beskärt den och ändrat storleken på den.. hur så??
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Zaxx » tis aug 24, 2004 20:58

maila mig orginalbilden, eller skriv vart den ligger
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Teo » tis aug 24, 2004 21:01

Tihihihihih

edit: misstag..
Senast redigerad av Teo ons aug 25, 2004 16:51, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav malavel » tis aug 24, 2004 21:02

Är inte nån expert, men se till att du har nått resample-filter valt när du ändrar storleken och testa att spara som gif i stället för jpeg. Ändra sen antalet färger för att få ner storleken på filen.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » ons aug 25, 2004 17:46

OMG jag trodde det var en ny person och inte Teo :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Teo » ons aug 25, 2004 18:55

jag satsar på att choka.. ne men var bara trött på min förra avatar..
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav Tob » ons aug 25, 2004 19:06

sus@n skrev:OMG jag trodde det var en ny person och inte Teo :)


Instämmer, varje gång man får se en nya avatar, härligt en ny medlem, och sen får man se namnet. Men jag tycker om din avatar ändå Teo ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » ons aug 25, 2004 20:03

ny avatar. Inte många som har avatarer på Oz, så någon måste väl bli den förste. Har gått i tankarna att byta länge, och jag är väl inte riktigt nöjd med denna heller. Kanske får göra som latarmig, strunta i det helt enkelt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till Testforum



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare