fråga

Är nåt fel? Vad ska bättras på?

Inläggav carre » sön dec 09, 2007 23:04

hah, där sitter hanna och äter!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav AKS » lör dec 15, 2007 23:47

Eftersom kjag börjar närma mig 10000 här så tänkte jag kolla om jag hade en chans att nå 10000 imorgon. Inlägg alltså. Så jag valde att se alla mina inläggt och idag jag tydligen postat minst 30 inlägg (my apologies). Bara det att jag inte kom vidare från sida 1 av "visa alla inlägg". Jag testade på noike också (experimenting on you, baby) och det gick inte heller. Am I making any sense? Yes No?


Frågan är alltså: Varför?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » lör dec 15, 2007 23:58

AKS skrev:Frågan är alltså: Varför?

Därför.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön dec 16, 2007 0:01

AKS skrev: (experimenting on you, baby)

Ah, so that's what it was. It tickled. (Experiment away.)

Det finns en bugg som uppstår efter att sökresultatet ger ett visst antal sidor. Buggen är tack vare search_id-delen så det går att se mer genom att i fallet med enskilda användare lägga till &start=30 själv. Då blir det search.php?search_author=AKS&start=30 och sedan ändrar man siffran, 30 poster visas på varje sida så 30 blir 60 osv. Om du blir klokare av det här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön dec 16, 2007 0:25

Hm, vet inte. Ska testa igen imorgon då jag inte druckit vin. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån dec 17, 2007 21:08

Hah, vad är det som händer? Forumet var helt grått när jag kom och var utloggad. Subsilver mallen?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån dec 17, 2007 21:10

HeY skrev:Hah, vad är det som händer? Forumet var helt grått när jag kom och var utloggad. Subsilver mallen?

Vi prövade en grej. Det fungerade tyvärr inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » mån dec 17, 2007 21:58

adolvsson skrev:
AKS skrev:Frågan är alltså: Varför?

Därför.


:D :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » mån dec 17, 2007 22:02

Tinwiel skrev: :D :lovebunny:

You are quite the inspirateaur.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån dec 17, 2007 22:25

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev: :D :lovebunny:

You are quite the inspirateaur.


Inspirateuse? (sorry, franskanörden som vanligtvis inte har så starkt fotfäste i mig, visade sitt vitlöksdoftande tryne)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » mån dec 17, 2007 22:34

Tinwiel skrev:Inspirateuse? (sorry, franskanörden som vanligtvis inte har så starkt fotfäste i mig, visade sitt vitlöksdoftande tryne)

Teause. Det är lugnt, jag älskar vitlök.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » tis dec 18, 2007 2:28

Tinwiel skrev:
adolvsson skrev:
Tinwiel skrev: :D :lovebunny:

You are quite the inspirateaur.


Inspirateuse? (sorry, franskanörden som vanligtvis inte har så starkt fotfäste i mig, visade sitt vitlöksdoftande tryne)

Inspiratös? *fniss*

Jag gillar förresten inte alls femininform-iering av ord. Alla är lärare t ex, det ska inte göras nån mystiskt skillnad så det heter lärarinna om en kvinna inom yrket.
Är det inte så att lärarinna egentligen syftar på en fru till en lärare? Som prostinna, friherinna etc. Och att istället för lärare sa man fröken om det var en kvinna, för hon slutade ju genast att undervisa när hon gifte sig och var varken fröken eller fröken.

Förr var läkaren alltid man och sjuksköterskan alltid kvinna. Idag är det inte så och man har behållt orden om båda könen.
Min släkting som är sjuksköterska och man blir ibland kallad doktor av de gamla. Han försöker ställa det tillrätta men ibland är de dementa och förstår inte riktigt, då ger han upp och får spela lite doktor en stund. :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Rombat » tis dec 18, 2007 6:21

Lägg av! Vi måste skilja på könen annars vet jag inte vilka som jag kan söka upp och styckmörd... hjälpa över vägen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tinwiel » tis dec 18, 2007 14:05

Jag håller med dig, lilith. Det är lite förlegat att det ska behöva vara två ord för samma yrke. På franska kan det ju antingen vara femininändelse eller så lägger man till ordet femme till ordet, tex femme professeur (lärarinna). Men det är ju lite dumt. Sen att ursprungordet är maskulint och att det alltid är det manliga som är utgångspunkt och norm, det är ju helt galet det också, men tyvärr så som världen ser ut.

Men kalla mig gärna inspiratös, jag gillade ordet. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån apr 28, 2008 8:06

Är det jag som är stopid in the head eller insane in the membrane, men går det inte längre att sortera medlemslistan efter antalet inlägg? Tänkte bara kolla vilka jag glömt bort att räkna upp i "de jag inte träffat IRL"-listan...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån apr 28, 2008 8:09

AKS skrev:Är det jag som är stopid in the head eller insane in the membrane, men går det inte längre att sortera medlemslistan efter antalet inlägg? Tänkte bara kolla vilka jag glömt bort att räkna upp i "de jag inte träffat IRL"-listan...

Insane tror jag isådana fall. Det går att ge lite mer postiv vinkling. I raden med Username Posts Website, Location Joined. Klicka på "posts"-texten två gånger för att få mest till minst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån apr 28, 2008 8:11

Um, och var finns den? :oops:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån apr 28, 2008 8:12

Members-sidan. I den bruna ramen runt medlemmarna på sidan.

Edit:
Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån apr 28, 2008 8:17

Ah! Det var inte så tydligt att det där var länkar, men nu har jag det. Tack!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Prue » mån feb 08, 2010 19:07

Kanske jag är ut & cyklar, men finner inte nånstans på min profil där man kan byta lösenord.
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion
 
Inlägg: 115
Blev medlem: 20 nov 2007
Ort: Gnällbältet

Inläggav noike » mån feb 08, 2010 19:10

User Control Panel > Profile > Edit Account Settings.

Det heter nog något annat på svenska men vad vet jag inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Prue » mån feb 08, 2010 19:17

Oh fann det nu
tackar
"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."
Användarvisningsbild
Prue
Minion
 
Inlägg: 115
Blev medlem: 20 nov 2007
Ort: Gnällbältet

Föregående

Återgå till Feedback / buggrapporter / förslag



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare