Längre signatur?

Är nåt fel? Vad ska bättras på?

Inläggav RalfiParpa » fre nov 12, 2004 12:14

Shetani skrev:
RalfiParpa skrev:Jag tycker bilder ska få finnas i signaturer också. Ger lite flavor.
Förstås ska det vara en gräns på hur många kb man får ha. Typ 100 kb.


Har jag redan föreslagit http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1317
Blev nerröstat :(


Dårar.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav adolvsson » fre nov 12, 2004 12:21

RalfiParpa: We are the only sane ones in a nutty nutty world! We're the sanes, you're the nutty, we're the sane sane sane, you are nutty nutty bang bang woo hah doo app doo app app doo a doo...

Hrm.

Mera kaffe.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » fre nov 12, 2004 12:24

adolvsson skrev:Mera kaffe.


Jag instämmer. För dig alltså. Jag dricker inte kaffe men du behöver definitivt mer.
Jag besöker flera forum där bilder används i signaturer och det funkar bra.
Enda problemet som jag ser med det är väl att alla här kommer ha Spike eller Willow i sin signatur. Själv tänkte jag ta Willow. Hon är så söt.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav adolvsson » fre nov 12, 2004 12:52

RalfiParpa skrev:Jag besöker flera forum där bilder används i signaturer och det funkar bra.
Enda problemet som jag ser med det är väl att alla här kommer ha Spike eller Willow i sin signatur. Själv tänkte jag ta Willow. Hon är så söt.

Arrgh! Du onda, onda människa, du vet vilka knappar du ska trycka. Hur kan jag stå emot en sådan kraft.

Fram för bilder i signaturen!!

NEJ! Skärp mig. Måste vara stark. Jag besöker flera forum där bilder används i signaturen och det funkar inte bra. Måste vara stark. Måste hålla mig kvar.

Willow...

Måste vara stark...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre nov 12, 2004 12:53

Höll på att glömma det viktigaste av allt;
RalfiParpa skrev:
adolvsson skrev:Jag dricker inte kaffe

Bah! Bevisar hur mycket validet din åsikt har. Bah, I say, baaah!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » fre nov 12, 2004 13:12

adolvsson skrev:
RalfiParpa skrev:Jag besöker flera forum där bilder används i signaturer och det funkar bra.
Enda problemet som jag ser med det är väl att alla här kommer ha Spike eller Willow i sin signatur. Själv tänkte jag ta Willow. Hon är så söt.

Arrgh! Du onda, onda människa, du vet vilka knappar du ska trycka. Hur kan jag stå emot en sådan kraft.

Fram för bilder i signaturen!!

NEJ! Skärp mig. Måste vara stark. Jag besöker flera forum där bilder används i signaturen och det funkar inte bra. Måste vara stark. Måste hålla mig kvar.

Willow...

Måste vara stark...


Aha, hittade din akilleshäl. Det var inte kaffe, överraskande nog. Eller var det?! Mysteriet tätnar.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav adolvsson » fre nov 12, 2004 13:30

RalfiParpa skrev:Aha, hittade din akilleshäl. Det var inte kaffe, överraskande nog. Eller var det?! Mysteriet tätnar.

Starkt kaffe. Starka söta kvinnor. It's all good.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Shetani » fre nov 12, 2004 14:59

adolvsoon: Så om vi fixar fram Willow i en kaffekopp så kommer du över på vår sida?
Zat vant be a praablem... Put him in ze cart!
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav RalfiParpa » fre nov 12, 2004 15:20

Shetani skrev:adolvsoon: Så om vi fixar fram Willow i en kaffekopp så kommer du över på vår sida?


Män har dödat för mindre.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 12:59

Jag tycker fortfarande (har nämnt det någon gång tidigare) att det vore roligare om signaturerna "brändes fast" med själva inlägget som på DVDforum så att man kan se vilka olika signaturer folk har gått igenom. Nu försvinner ju alla tidigare suveräna signaturer så fort man byter. Har jag medhåll? gaspode, går det att fixa?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis dec 07, 2004 17:44

Medhåll, caffeine! Mycket bra idé. Är så kul att se gamla inlägg på ex dvdforum.nu och se vilka signaturer man haft.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis dec 07, 2004 18:08

Shetani skrev:adolvsoon: Så om vi fixar fram Willow i en kaffekopp så kommer du över på vår sida?

Som teskedsgumman, fast sexigare? Med tanke på sannolikhetsfaktorn att det faktiskt skulle kunna inträffa, kan jag med trygghet säga "ja absolut definutivt".
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Shetani » tis dec 07, 2004 18:44

adolvsson skrev:
Shetani skrev:adolvsoon: Så om vi fixar fram Willow i en kaffekopp så kommer du över på vår sida?

Som teskedsgumman, fast sexigare? Med tanke på sannolikhetsfaktorn att det faktiskt skulle kunna inträffa, kan jag med trygghet säga "ja absolut definutivt".


Bild

Duger det där?

:D
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby
 
Inlägg: 764
Blev medlem: 01 okt 2004
Ort: Malmö

Inläggav adolvsson » tis dec 07, 2004 19:12

Shetani skrev:Duger det där?

:D

Bwah-hahahahahaaahaha!

Lysande. Hade inte bilder i signaturen varit en sådan överdådig styggelse, hade jag gått över direkt.

:D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » sön dec 12, 2004 3:10

Steve HOLT!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön dec 12, 2004 3:13

Hände något med mitt förslag? Är det fixat? Eller röstades det ner av en tyst och osynlig majoritet? Eller har gaspode helt enkelt missat inlägget?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » sön dec 12, 2004 21:04

Hade det funnits en enkel mod hade jag kunnat göra det, men jag har inte hittat nån, leta gärna :)

Grejen är ju att signaturerna inte sparas alls förutom i signatur-fältet hos varje användare som det är nu. att ändra skulle kräva att man lägger till signaturen i varje inlägg istället, vilket kanske är en större ändring än vad någon tyckt det var värt för att göra en mod.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav yazze » sön dec 12, 2004 21:43

gaspode skrev:Hade det funnits en enkel mod hade jag kunnat göra det, men jag har inte hittat nån, leta gärna :)

Grejen är ju att signaturerna inte sparas alls förutom i signatur-fältet hos varje användare som det är nu. att ändra skulle kräva att man lägger till signaturen i varje inlägg istället, vilket kanske är en större ändring än vad någon tyckt det var värt för att göra en mod.


Men kan du inte ändra vad default messige i en ruta är när man ska skapa en post?
då kan man la fixa så att de man skriver i en signatur i profilen även då blir som default messige i en post, så kan man bara trycka enter 3 gånger så har man ju typ en sigrnatur ;)
dock blir de ju då problem när man ska quote någon kom ja på nu :? detta är krångligt.

Vi kan la tex köra en test månad med signaturer då? och sedan rösta om de? bara inte folk röstar för signaturer då för ja är fortfarande imot.
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby
 
Inlägg: 607
Blev medlem: 23 sep 2004
Ort: Darkness fall

Inläggav The Ankh » ons nov 23, 2005 14:41

Hur formaterar man sin signatur???
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav noike » ons nov 23, 2005 14:42

The Ankh skrev:Hur formaterar man sin signatur???

På samma sätt som man formaterar ett inlägg.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Ankh » ons nov 23, 2005 14:51

Ah.. man fick klicka runt lite, tänkte att det skulel finnas knappar. Tack!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Föregående

Återgå till Feedback / buggrapporter / förslag



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron