Lite spoiler-tag-snack

Är nåt fel? Vad ska bättras på?

Inläggav ftwtysken » ons jan 10, 2007 19:09

noike skrev:
Zaxx skrev:[spoiler=wtf]När hände detta?[/spoiler]

Fast va?

Du behöver ""


angående detta.... när man håller musen över spoiler så står der spoiler=Buffy s3 fast egentligen borde det ju stå spoiler="Buffy s3" för utan "" funkar det ju inte... kanske är lite disorienterande för nya... samt för mig när jag inte avänt det ett tag... :D

Är dessutom lite olika på olka forum... vet ett par stycken där "" inte behövs, så det kanske skulle vara fint om de fanns med i beskrivningen...

Bara ett förslag...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav wyndham » tis apr 08, 2008 22:31

Har grubblat på det här med varför spoilermarkeringarna ibland försvinner när man klickar på "visa användarens inlägg". Hittar ingen rim och reson. Om det går att fixa vore det toppen, men annars skulle jag gärna veta varför det försvinner ibland men oftast inte.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » tis apr 08, 2008 22:34

Det som visas vid sökningar är utdrag från inläggen. Ju längre inlägg, desto större risk att sluttaggen för spoilern hamnar bland det som kapas av och då vägrar den spoilermarkera alls.

Det är grymt störande och det borde gå att fixa så att öppna taggar stängs i slutet av utdraget. Jag ska ta det till phpbb-forumet imorgon.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav wyndham » tis apr 08, 2008 22:39

noike skrev:Det som visas vid sökningar är utdrag från inläggen. Ju längre inlägg, desto större risk att sluttaggen för spoilern hamnar bland det som kapas av och då vägrar den spoilermarkera alls.

Det är grymt störande och det borde gå att fixa så att öppna taggar stängs i slutet av utdraget. Jag ska ta det till phpbb-forumet imorgon.

Aha. Logiskt. Men borde inte inlägget börja med "[spoiler]" utskrivet då?
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » tis apr 08, 2008 22:41

Jag tror den rensar bort sådant.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tis apr 08, 2008 22:41

wyndham skrev:
noike skrev:Det som visas vid sökningar är utdrag från inläggen. Ju längre inlägg, desto större risk att sluttaggen för spoilern hamnar bland det som kapas av och då vägrar den spoilermarkera alls.

Det är grymt störande och det borde gå att fixa så att öppna taggar stängs i slutet av utdraget. Jag ska ta det till phpbb-forumet imorgon.

Aha. Logiskt. Men borde inte inlägget börja med "[spoiler]" utskrivet då?

man kan tycka det, men jag tror att den "smarta" forummotorn plockar bort det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav wyndham » ons jan 04, 2012 1:31

Se vilken intelligent fundering jag hade där för fyra år sen. Nu en inte fullt så genomtänkt: hur läser jag lättast spoilerblock på surfplatta/telefon? Har suttit och kopierat in i anteckningar vilket känns lite osmidigt.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Spuffy » ons jan 04, 2012 1:43

Jag brukar trycka "citera" för att se... Inte heller helt smidigt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » ons jan 04, 2012 9:49

Hmmm. Ja. Det var ett oförutsett problem men jag ska kolla och se ifall jag kan komma på någon lösning — inget jag kan lova dock.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Föregående

Återgå till Feedback / buggrapporter / förslag



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron