Nytt och så

Är nåt fel? Vad ska bättras på?

Nytt och så

Inläggav noike » tor jul 22, 2010 21:11

Eftersom det visst var något php-krångel innebär det att vi nu använder senaste phpbb. Yay! Quick Reply! Yay! Fast det innebär också att vissa moddar behövs installeras om och att det kan vara andra småfel här och var som vi behöver rätta till. Så för helvete: säg till om ni ser något konstigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Nytt och så

Inläggav MissKittyFantastico » tor jul 22, 2010 21:39

Jag tycker att en del smilies ser lite konstiga ut. De har liksom en haka och är inte runda som en del andra :) :P . Har de varit så förut? De ser faktiskt bättre ut i själva meddelandet än de gör i smilie-brickan. Det är ju inte hela världen. Huvudsaken är att alla kaniner och pingviner mm är kvar och det är de ju.

:lovebunny: :extas:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Re: Nytt och så

Inläggav Tam » tor jul 22, 2010 21:41

Jag föredrar att ha användarnamnet ovanför avataren.

Håller sökgrunket på med nån indexering? Jag ville läsa vad folk sagt om 30 Rock och nyaste träffen var från 2007. Det kommer dock till nåt nytt resultat för varje minut man väntar. Så jag antar det fixar sig snart?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Re: Nytt och så

Inläggav gaspode » tor jul 22, 2010 21:44

smilies fixade.

ja, sökindexering pågår, har pågått några timmar så lär inte bli klart än på ett tag om den är på 2007 nu :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Nytt och så

Inläggav herdware » tor jul 22, 2010 21:48

Tam skrev:Jag föredrar att ha användarnamnet ovanför avataren.

Ord.

Färgen på olästa ämnen verkar ha ändrats. Åtminstone om man använder prosilver (vilket jag kanske är ensam om). Inte för att det gör mig någonting, men det är en sak som ändrats och jag upptäckte.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Re: Nytt och så

Inläggav gaspode » tor jul 22, 2010 22:07

ja, användarnamn och färg på olästa skall vi fixa.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Nytt och så

Inläggav noike » tor jul 22, 2010 22:07

ProSilver har en hel del sådana småsaker. Den det temat installerades om och då försvann alla ändringar. Jag är medveten om det. Användarnamn, check. Det kastar jag mig på!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Nytt och så

Inläggav Tam » tor jul 22, 2010 23:07

Att se vilket klockslag och veckodag man blev medlem är kanske inte info som behöver synas i avatarspalten. Det var förtås intressant att se att jag blev medlem 3:18 en lördagmorgon. Undrar om jag var full.

(edit) Fixades det medan jag skrev inlägget? Tufft. (/edit)
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav The Fucking Easterbunny » tor jul 22, 2010 23:13

Rombat är inte anmäld till Bolvik, fixar ni de?
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav noike » fre jul 23, 2010 1:19

Nej, Rikard befinner sig utanför vår kontroll. Vi kan däremot sätta på en partyhatt på Anoshehs huvud.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Fucking Easterbunny » fre jul 23, 2010 7:15

noike skrev:Nej, Rikard befinner sig utanför vår kontroll. Vi kan däremot sätta på en partyhatt på Anoshehs huvud.


deal
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav AKS » fre jul 23, 2010 9:20

Jag som skulle hit och jubla över att forumet ÄNTLIGEN har en snabbsvarsfunktion... Och då fanns det inte i denna tråd. :( :( Jag tycker snabbsvar är jättebra i alla fall så hoppas att det behålls. Det är det enda jag använder på andra forum iom att man kan koder o dyl utantill.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » fre jul 23, 2010 12:14

fix!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre jul 23, 2010 14:42

AKS skrev:Jag som skulle hit och jubla över att forumet ÄNTLIGEN har en snabbsvarsfunktion... Och då fanns det inte i denna tråd. :( :( Jag tycker snabbsvar är jättebra i alla fall så hoppas att det behålls.

Klart som tusan den ska behållas. Annars hade jag inte ändrat så att den är öppen istället för att man ska behöva klicka på en quick reply-knapp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre jul 23, 2010 14:51

noike skrev:
AKS skrev:Jag som skulle hit och jubla över att forumet ÄNTLIGEN har en snabbsvarsfunktion... Och då fanns det inte i denna tråd. :( :( Jag tycker snabbsvar är jättebra i alla fall så hoppas att det behålls.

Klart som tusan den ska behållas. Annars hade jag inte ändrat så att den är öppen istället för att man ska behöva klicka på en quick reply-knapp.

Fattar du väl Anna, annars hade han inte ändrat det!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre jul 23, 2010 15:00

Menar du att alla inte hängde på forumet just den kvarten som knappen fanns där? Disillusionerad nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » fre jul 23, 2010 18:33

När jag klickar "visa olästa meddelanden" så vill jag att jag kunna göra alla meddeladen lästa på en gång.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » fre jul 23, 2010 18:40

ah, ja den länken skall in där också ja. fixar det "till helgen" som vi säger.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » lör jul 24, 2010 10:15

meddelandet när man använder snabbfunktionen följer inte med när man trycker på fullständig redigerare (trodde jag hade blivit senil igår när jag skrev ett meddelande, tabtabbade som jag alltid gör och kollade sen i ett annat fönster. när jag tittade tillbaka så var svarrutan tom och mitt meddelande var borta. stor förvirring on my partl.)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HippieSpellan » lör jul 24, 2010 10:16

Estetiskt sett skulle jag vilja ha en liiiiiiiiite lite mindre ruta föresten. för snabbbsvar alltså. ungefär hälften så stor. :) men det är nog bara jag som tycker det=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav noike » lör jul 24, 2010 11:44

HippieSpellan skrev:meddelandet när man använder snabbfunktionen följer inte med när man trycker på fullständig redigerare (trodde jag hade blivit senil igår när jag skrev ett meddelande, tabtabbade som jag alltid gör och kollade sen i ett annat fönster. när jag tittade tillbaka så var svarrutan tom och mitt meddelande var borta. stor förvirring on my partl.)

Jag prövade just det och det fungerade för mig. Så det låter konstigt, men jag ska kolla upp ifall det finns någon bugg.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör jul 24, 2010 11:46

Jepp, funkar för mig också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » lör jul 24, 2010 12:14

HippieSpellan skrev:Estetiskt sett skulle jag vilja ha en liiiiiiiiite lite mindre ruta föresten. för snabbbsvar alltså. ungefär hälften så stor. :) men det är nog bara jag som tycker det=D

Nejdå, jag också.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav gaspode » lör jul 24, 2010 12:15

hurdå mindre? på bredden? höjden? (och det följde med när jag bytte redigerare här också.)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav herdware » lör jul 24, 2010 12:57

Alltså, jag tycker bara att det skulle ser lite mer estetiskt tilltalande ut om snabbsvaret var centrerat i sidled (och mindre på bredden).
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » lör jul 24, 2010 13:02

Möjligt, jag tänkte mer att inte ha den under profilinformationen och mer under inläggtexten. Ursprungligen var den över hela bredden. (Jag skulle vilja påstå att det blir väldigt mycket quickreply om man kör maximerat browserfönster, men då får man å andra sidan idiotisk radlängd även på alla inläggen också och får skylla sig själv för sin dumhet.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » lör jul 24, 2010 13:07

jag kör maximerat :(

Jag föredrar när (som i prosilver) snabbsvar är hela vägen under profilfälten, tycker det ser konstigt ut på de andra temana. Är kanske samma som herdware menar, att det inet blir centrerat då?
Men det blir nog skumt att begränsa bredden på qr-rutan men inte inläggen ovanför eller?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » lör jul 24, 2010 13:19

Jag kan dra in lika mycket åt höger så att det blir centrerat och mindre. (Jag har inte fixat den biten i de andra temavalen än.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HippieSpellan » lör jul 24, 2010 14:39

På den svarta som jag har, så är den till vänster och över nästan hela. Det är kanske bara för att jag är van att snabbsvarrutan ska vara mindre. och under inläggen istället för under profildelen också. Maximerar självklart också. Max-the right way to do things!

Det med att det inte följer med kanske bara var igårkväll, nu fungerar det för mig med=)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav AKS » sön jul 25, 2010 9:56

I The Bronze, då trådarna listas, så är det på vissa trådar en punkt framför "av AKS" så det står ". av AKS" i stället. Måste vara sen ändringen för det har jag inte sett förut.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Nästa

Återgå till Feedback / buggrapporter / förslag



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron