Nytt rekord!

Är nåt fel? Vad ska bättras på?

Inläggav Zaxx » sön maj 29, 2005 12:15

Vi expanderar ! Varje dag ett nytt rekord
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav latarmig » sön maj 29, 2005 13:35

Turneringarna har gett 1500 inlägg till dags dato. Ser man till forumet i sin helhet är förmodligen minst 90% av alla nya inlägg addresserade till "The Bronze" (förmodligen en följd av att de som postar mycket nu känner varandra så bra) och "TV-serier och film", medan forumet nästan ligger nere när det gäller diskussioner av whedonverse. Det här är i och för sig inget konstigt, nästan varje avsnittstråd är fylld med insiktsfulla reflektioner om det mesta som hänt i avsnitten. Åldringarna här tycker förmodligen att de sagt vad de har att säga, och ynglingarna ser ingen anledning att säga alltihop på nytt.

När det gäller besöksfrekvens tror jag att vi ligger på samma som vi gjort hela tiden jag varit registrerad. På den fronten verkar det inte hända någonting alls.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » sön maj 29, 2005 14:50

latarmig skrev:Turneringarna har gett 1500 inlägg till dags dato. Ser man till forumet i sin helhet är förmodligen minst 90% av alla nya inlägg addresserade till "The Bronze" (förmodligen en följd av att de som postar mycket nu känner varandra så bra) och "TV-serier och film", medan forumet nästan ligger nere när det gäller diskussioner av whedonverse. Det här är i och för sig inget konstigt, nästan varje avsnittstråd är fylld med insiktsfulla reflektioner om det mesta som hänt i avsnitten. Åldringarna här tycker förmodligen att de sagt vad de har att säga, och ynglingarna ser ingen anledning att säga alltihop på nytt.

När det gäller besöksfrekvens tror jag att vi ligger på samma som vi gjort hela tiden jag varit registrerad. På den fronten verkar det inte hända någonting alls.


Ang. snacket i avsnittstrådarna mm... Jag tycker det är roligast när ngn NY kommer in o säger ngt om Buffy eller Angel. Det brukar blåsa liv i diskussionerna.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Yog-Sothoth » sön maj 29, 2005 17:55

latarmig skrev:Turneringarna har gett 1500 inlägg till dags dato. Ser man till forumet i sin helhet är förmodligen minst 90% av alla nya inlägg addresserade till "The Bronze" (förmodligen en följd av att de som postar mycket nu känner varandra så bra) och "TV-serier och film", medan forumet nästan ligger nere när det gäller diskussioner av whedonverse. Det här är i och för sig inget konstigt, nästan varje avsnittstråd är fylld med insiktsfulla reflektioner om det mesta som hänt i avsnitten. Åldringarna här tycker förmodligen att de sagt vad de har att säga, och ynglingarna ser ingen anledning att säga alltihop på nytt.

När det gäller besöksfrekvens tror jag att vi ligger på samma som vi gjort hela tiden jag varit registrerad. På den fronten verkar det inte hända någonting alls.

Det är intressant, de flesta som har varit här ett tag diskuterar inget om Buffy/Angel alls, utan bara OT-ämnen. Det gör Buffyforum mer till ett community eller allmänt forum...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav JRT » sön maj 29, 2005 18:08

Yog-Sothoth skrev:Det är intressant, de flesta som har varit här ett tag diskuterar inget om Buffy/Angel alls, utan bara OT-ämnen. Det gör Buffyforum mer till ett community eller allmänt forum...


Har säkert till viss del att göra med att inget nytt av Buffy/Angel visas på TV för tillfället. Om ZTV visade Angel s2 istället för att tjata med s1 skulle säkerligen den avdelningen vara betydligt aktivare än den är nu.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav noike » sön maj 29, 2005 18:14

Yog-Sothoth skrev:Det är intressant, de flesta som har varit här ett tag diskuterar inget om Buffy/Angel alls, utan bara OT-ämnen. Det gör Buffyforum mer till ett community eller allmänt forum...

Nja, vi diskuterar fortfarande Buffy och Angel men mest i allmänt-delarna och inte så mycket ibland de enskilda avsnitten. Off topic har varit dominerande sedan forumet startade -- det var därför buffyforum kom till.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Yog-Sothoth » sön maj 29, 2005 18:27

noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:Det är intressant, de flesta som har varit här ett tag diskuterar inget om Buffy/Angel alls, utan bara OT-ämnen. Det gör Buffyforum mer till ett community eller allmänt forum...

Nja, vi diskuterar fortfarande Buffy och Angel men mest i allmänt-delarna och inte så mycket ibland de enskilda avsnitten. Off topic har varit dominerande sedan forumet startade -- det var därför buffyforum kom till.

Låter vettigt, men av någon anledning är det svårt att förklara för utomstående varför man vistas på "buffyforum" utan att diskutera Buffy.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tob » sön maj 29, 2005 19:40

Yog-Sothoth skrev:
noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:Det är intressant, de flesta som har varit här ett tag diskuterar inget om Buffy/Angel alls, utan bara OT-ämnen. Det gör Buffyforum mer till ett community eller allmänt forum...

Nja, vi diskuterar fortfarande Buffy och Angel men mest i allmänt-delarna och inte så mycket ibland de enskilda avsnitten. Off topic har varit dominerande sedan forumet startade -- det var därför buffyforum kom till.

Låter vettigt, men av någon anledning är det svårt att förklara för utomstående varför man vistas på "buffyforum" utan att diskutera Buffy.


Därför att det en jäkla grym stämning på detta forumet. Jag surfar på ganska många forum och är även registrerad på ett antal men det är ändå bara Buffyforum och till viss del dvdforum som jag postar frekvent i och känner ett behov av att besöka dagligen. Och i nuläget beror ju det inte på att jag vill diskutera buffyavsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » sön maj 29, 2005 20:42

Yog-Sothoth skrev:Låter vettigt, men av någon anledning är det svårt att förklara för utomstående varför man vistas på "buffyforum" utan att diskutera Buffy.


Och så får ni ju inte glömma att vi som varit här sen starten dessutom diskuterade Buffy/Angel-avsnitten på dvdforum också. Dvs jag och många andra här har diskuterat Buffyavsnitt med varandra sedan 2001.

Hm, nu blev jag nostalgisk...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Binchy » sön maj 29, 2005 22:57

Om en månad eller så kommer jag att skriva en massa görintressant :D i Angel säs 5-trådarna. Det blir ingen Angel den här månaden, var tvungen att köpa kläder istället. De har dresscode på mitt nya jobb, och arbetslös-utstyrsel duger inte riktigt...

Jag tycker det pratas en herrans massa i säs 5-trådarna, kan kanske bero på att jag inte kan gå in där, så jag lägger märke till dem, med avundsjuka.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Zaxx » sön maj 29, 2005 22:58

Binchy skrev:Om en månad eller så kommer jag att skriva en massa görintressant :D i Angel säs 5-trådarna. Det blir ingen Angel den här månaden, var tvungen att köpa kläder istället. De har dresscode på mitt nya jobb, och arbetslös-utstyrsel duger inte riktigt...

Jag tycker det pratas en herrans massa i säs 5-trådarna, kan kanske bero på att jag inte kan gå in där, så jag lägger märke till dem, med avundsjuka.


Do not enter the S5 threads!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » ons jun 08, 2005 10:25

Hur klarade vi av att vara 51st medlemmar online samtidigt?!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » ons jun 08, 2005 10:26

Var det inte en period i vintras då det var sjukt mycket gäster inne?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav JRT » ons jun 08, 2005 10:59

Enligt gaspode var det ju en sån där sök-robot-grej. Alltså inte riktiga medlemmar, eller gäster.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tob » mån jun 13, 2005 21:44

På 4 dygn har vi 10 nya medlemmar, var kom dem ifrån? Kan det verkligen vara att femman har kört igång med Btvs? känns nästan lite väl bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav mattek72 » mån jun 13, 2005 21:49

Tob skrev:På 4 dygn har vi 10 nya medlemmar, var kom dem ifrån? Kan det verkligen vara att femman har kört igång med Btvs? känns nästan lite väl bra.


Det är bara att tacka och ta emot.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Zaxx » mån jun 13, 2005 21:56

Vilket fall som helst, så är det riktigt kul.

Nya medlemmar, nya diskussioner = bra
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav carre » mån jun 13, 2005 23:20

Tob skrev:På 4 dygn har vi 10 nya medlemmar, var kom dem ifrån? Kan det verkligen vara att femman har kört igång med Btvs? känns nästan lite väl bra.


Roses are red. Violets are blue.
I'm scitzofrenic and so am I

:rolleyes:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Tob » lör aug 20, 2005 0:09

Vi har paserat 125000 inlägg....inte helt tokigt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » lör aug 20, 2005 1:40

Vi är duktiga. *stolt*
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor sep 15, 2005 20:12

Är det ingen som uppmärksammat att vårt lilla forum hunnit fylla 2 år? Det är faktiskt värt två smileys: :eek: och :lovebunny: . Kan inte fatta att det redan gått två år...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav mattek72 » tor sep 15, 2005 20:14

AKS skrev:Är det ingen som uppmärksammat att vårt lilla forum hunnit fylla 2 år? Det är faktiskt värt två smileys: :eek: och :lovebunny: . Kan inte fatta att det redan gått två år...


Tänk att vi har det, i födelsedagstråden. :P
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav AKS » sön sep 18, 2005 12:01

Ah! Brukar inte besöka den tråden så ofta eftersom jag inte är uppskriven där själv och alltså inte kan förvänta mig att bli gratulerad. Hehe.

NYTT REKORD! 108 besökare på en och samma gång 3.29 inatt. Fan, då missade man nåt. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » sön sep 18, 2005 13:38

AKS skrev:Ah! Brukar inte besöka den tråden så ofta eftersom jag inte är uppskriven där själv och alltså inte kan förvänta mig att bli gratulerad. Hehe.

NYTT REKORD! 108 besökare på en och samma gång 3.29 inatt. Fan, då missade man nåt. :D


Va i hela?? Aja, det var värt att vara "absent" iaf.

ps. Det har inte varit botar eller?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Rombat » sön sep 18, 2005 14:13

Eynosh skrev:
AKS skrev:Ah! Brukar inte besöka den tråden så ofta eftersom jag inte är uppskriven där själv och alltså inte kan förvänta mig att bli gratulerad. Hehe.

NYTT REKORD! 108 besökare på en och samma gång 3.29 inatt. Fan, då missade man nåt. :D


Va i hela?? Aja, det var värt att vara "absent" iaf.

ps. Det har inte varit botar eller?

Det var Autobots och Decepticons som flög igenom på väg mot Säffle.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » sön sep 18, 2005 14:19

Rombat skrev:Det var Autobots och Decepticons som flög igenom på väg mot Säffle.


"I'm a robot so I can't get prostate cancer, but you're not! And you can!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön sep 18, 2005 17:53

Hehe, nej det var knappast en massa peeps som var här då. Lite synd att bot:ar räknas i statistiken. Undras hur många *människor* som varit här som mest? Runt 20 kanske?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » sön sep 18, 2005 18:24

jag kollar runt lite för att hitta en mod som fixar så varje ip bara räknas en gång, eller att gäster inte räknas alls..
Ingen tur såhär långt, men jag löser det nog under veckan..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav latarmig » sön sep 18, 2005 18:33

AKS skrev:Undras hur många *människor* som varit här som mest? Runt 20 kanske?


Vi hade 23 personer i ett år som rekord (23/2 2004 - 23/2 2005). Efter en kontroll i den här tråden så verkar det tyvärr som om även det rekordet var på låtsas (det står i och för sig bara om 18 personer varav 11 gäster, men samma natt slogs rekordet igen till 23). Efter det året fick vi alla fall den uppenbara botsiffran 53 användare, så många har vi aldrig varit här samtidigt.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav mattek72 » sön jan 01, 2006 16:09

6/4 100 000 inlägg

1/1 152500 inlägg

Det artar sig.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Feedback / buggrapporter / förslag



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron