Snack om nerladdning + MYCKET mer

Är nåt fel? Vad ska bättras på?

Snack om nerladdning + MYCKET mer

Inläggav Zaxx » tor jan 08, 2004 20:26

hmm tycker faktiskt att vi börjar spåra ut här nu..

visst "alla" gör det säkert.. men det är ju inte sååå bra o sitta o prata om nerladdning hit o rippar dit...
skall man bli lite mera seriös på forumsdelen, tror jag nog att vi skall försöka minska på den delen ganska snart :/

ps missförstå mig inte nu alltså... inga personangrepp mm :D
Senast redigerad av Zaxx mån jan 19, 2004 2:57, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tor jan 08, 2004 20:50

Jag håller med. Även fast jag har svårt att vara tyst när folk vill ha hjälp med sånt. Men vi kanske kan ta sånt med hjälp av PM istället eller via ICQ eller något. Ska vi försöka få kontakt med Fox/bli officiel fanklubb så är det nog inte den bästa idén att disskutera nerladdning så öppet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tor jan 08, 2004 22:42

Kan inte annat än hålla med. Alla ser vi väl, som ett aktuellt exempel, Angel S5 på det sättet. ja, förutom jag då eftersom jag tack vare några medlemmars generösa bidrag till The Glorious Hellmouth kan åka till USA en gång i veckan för att avnjuta avsnitten... Nåväl, I digress. Vi gör det alla, men det är väl dags att det blir mer hush-hush?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » tor jan 08, 2004 23:12

hoppas att flera håller med.. o det vore faktsikt lite lättare om vi sätter en "klistrad" trån ang. regler på forumet för "nya" medlemmar ?? så vi kan hänvisa till ngt om det är oklart..

vi skall kanske inte ha det FÖR strikt.. men skall vi ändå ha ett mål med denna sidan så skall vi nog försöka kanske? 8)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » fre jan 09, 2004 1:24

Jag är ganska så mycket för att prata om vad man vill..

Visst, ska vi satsa på det där med officiell fanclub, då är det ju självklart att vi inte kan ha piratkopierings-guider på forumet, men så länge vi är såhär förhållandevis små tycker nog jag det är lugnt.
Annars blir vi lätt som dvdforum. För var ska vi dra gränsen?
Nolltolerans tolererar jag inte.. :)
Om nån frågar ska man definitivt kunna svara och berätta hur man använder dcplusplus och så vidare..

Annars får vi väl ta bort allt som ligger på upload?
Buffy-scores är säkert copyright-skyddade.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » fre jan 09, 2004 1:29

jaja.. men alltså.. hjälp med DC++ är ju inget som har med Buffy att göra eller?

o sen.. man behöver ju inte säga:
Nu har jag lagt upp hela S& *länk* HÄR*länk* BARA att ladda ner :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Peak » fre jan 09, 2004 2:22

Lite allmänt snack skadar ju inte enligt min mening. Sånt diskuteras till och med på officiella forums (visserligen vet jag inte inte hur bra modereringen är där, men...). Så länge det inte är riktiga länkar och sådant så bör det fungera.

På Abyss (En site dedikerad til Jeremiah) så är folk från USA och Europa tvungna att på nåt sätt få en kopia eftersom andra säsongen av serien endast visas i Kanada för ögonblicket (Showtime gjorde ett uppehåll efter avsnitt 7 och Kanada är nu uppe i avsnitt 12). De verkar he ett bra samarbete med producenter med mera: http://abyss.hubbe.net/

PÅ TrekBBS är det rätt så vanligt att folk recenserar avsnitt dagen innan det sänts.. ;) Den siten frekventeras också av författare och andra behind-the-scene-folk, och ingen av dem har sagt nåt speciellt heller.

Jag tror att både branchfolk och "vanligt" folk är medvetna om att sådant existerar, och man tolerar att existensen erkänns så länge det inte är så blatant som länkar direkt till avsnitt/torrents/DC-hubbar.

Jag ser det bara som en preview av DVD:n jag kommer att köpa på en gång den är tillgänglig... ;)
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav gaspode » fre jan 09, 2004 12:58

Så kan man ju resonera när det gäller Buffy, men det är ganska liten risk att jag kommerköpa Jake 2.0/Dead Like Me/The O.C. när de kommer på DVD. Anledningen att ladda ner där är att jag inte vill följa serier på TV, att planera sitt liv efter "klockan 19.30 börjar ju xxxxxx, då måste jag vara hemma" som vissa onämnda personer i min familj tilltalar mig inte riktigt :)

Hade det funnits ett vettigt sätt att ladda ner och få betala ett skäligt pris per avsnitt (en tia på sin höjd) så hade jag lätt kunnat tänka mig det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Peak » fre jan 09, 2004 15:50

De som är värda att köpa köper man ju... De andra skulle man ju ändå inte ha köpt i vilket fall som helst...

Men jag är ju förstås beroende av DVD-samlande (var och hämtade ut min Hercules säsong 1-box nyss) så jag kanske skall vara tyst... :p
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav poser » fre jan 09, 2004 16:05

Hercules, omg you got it and you got it bad.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav gaspode » fre jan 09, 2004 16:11

Nej, det är klart att jag aldrig köpt Jake 2.0 om jag inte hade laddat ner den, men jag har ändå viss förståelse för argumenten mot att ladda ner i det fallet. jag kollar på något jag inte betalat för (eller sett reklamen som betalar för det). De förlorar visserligen inga pengar på mig, men jag "åker gratis".

Men nu vet jag inte vad vi diskuterar längre :) Grundfrågan var hur vår tolerans mot deladdningssnack skulle se ut, och min åsikt är att vi ska tillåta allt snack. Om det skulle komma upp länkar med "Senaste Angel-avsnittet här" så skulle inte jag slå bakut.

Egentligen var ju tanken när jag satte igång det här forumet bara att få ett bättre ställe att diskutera på än dvdforums mastodont-tråd(ar).
Sen köpte Veidit buffyforum.se, och med det så har vi väl en högre målsättning, men innan vi når vårt världsherravälde tycker jag vi kör på som vi gjort hittills. Det är ju ett "kompisforum" än så länge, jag har medvetet inte brytt mig om att fundera över moderatorer o.s.v. eftersom jag inte tycker att vi som forum är såpass stora att det behövs.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Peak » fre jan 09, 2004 16:42

gaspode skrev:Nej, det är klart att jag aldrig köpt Jake 2.0 om jag inte hade laddat ner den, men jag har ändå viss förståelse för argumenten mot att ladda ner i det fallet. jag kollar på något jag inte betalat för (eller sett reklamen som betalar för det). De förlorar visserligen inga pengar på mig, men jag "åker gratis".

Men nu vet jag inte vad vi diskuterar längre :) Grundfrågan var hur vår tolerans mot deladdningssnack skulle se ut, och min åsikt är att vi ska tillåta allt snack. Om det skulle komma upp länkar med "Senaste Angel-avsnittet här" så skulle inte jag slå bakut.

Egentligen var ju tanken när jag satte igång det här forumet bara att få ett bättre ställe att diskutera på än dvdforums mastodont-tråd(ar).
Sen köpte Veidit buffyforum.se, och med det så har vi väl en högre målsättning, men innan vi når vårt världsherravälde tycker jag vi kör på som vi gjort hittills. Det är ju ett "kompisforum" än så länge, jag har medvetet inte brytt mig om att fundera över moderatorer o.s.v. eftersom jag inte tycker att vi som forum är såpass stora att det behövs.


Håller med... ;)

Köpte förresten den här oxo samtidigt:

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... &id=36200&

och jag kommer absolut att köpa de där endiskars Buffy-grejerna.. :p

*suck*
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Zaxx » lör jan 10, 2004 3:09

jag tror vi har ett nytt problem som är lite större än "Pirat- kopierings" snacket :D

det är mer skitsnack nu .. :D hahaha
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinder » lör jan 10, 2004 13:57

Drar på sig Kuno kappan:
"hallå killar vill ni chatta får ni använda irc, detta är ett forum där vill jag se genomtänkta inlägg av allmänintresse bara. Och glöm inte motivera er för annars skickar jag tråden till polls och det vill ju ingen"
Drar av mig kappan igen.
Puuh killar den där kappan är ju farligare än en viss ring, nån korväxt person med håriga fötter som har lust att gå med den till närmsta vulkan för att kasta i den?
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Zaxx » lör jan 10, 2004 14:00

det är väl bättre att vi lurar hit Kuno o sen slänger honom i vulkanen ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » sön jan 11, 2004 15:22

jag passar på att dementera allt jag sa igårnatt :D

blev några sjuka inlägg där. ;) men men

what can a man do :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinder » sön jan 11, 2004 15:34

Hehe, inte för inte femte avsnittet i säsong fyra heter som det heter ;)
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Zaxx » sön jan 11, 2004 16:53

good point ;)

förövrigt ett ganska roligt avsnitt :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » sön jan 18, 2004 11:34

vi diskuterar allt annat än Buffy här på forumet nu :)

undra ifall man kanske borde lägga in ALLA avsnitt för er här nu så ni slipper det?? då kanske det skulle vara enklare att posta iallfall???

avsnitts inlägg då alltså??
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » sön jan 18, 2004 15:23

Låter som en bra idé. Är det något en admin kan göra eller ska vi ta tag i det?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » sön jan 18, 2004 15:48

Menar ni att lägga in ett inlägg för varje avsnitt, även om ingen har haft något att säga om dem? För min del så tycker jag det känns onödigt, men om nån har orken och lusten att göra det så tänker inte jag hindra iaf :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » sön jan 18, 2004 16:13

på något sätt skulle jag tycka det var bra :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » sön jan 18, 2004 16:36

Jag förstår inte heller riktigt poängen med det. Så jobbigt är det inte att skapa nytt ämne i förhållande till att besvara ett redan existerande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » sön jan 18, 2004 18:15

MEN om det redan funnits en tråd om ett avsnitt du ville fråga/säga ngt kort om.. kanske du skulle struntat i det, för du orkade inte skapa en tråd...

så om det funnits kanske den frågan skulle leda till en lång diskussion (stavas?) ---> Forumet växer :D
Senast redigerad av Zaxx sön jan 18, 2004 18:28, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » sön jan 18, 2004 18:19

zaxx har en bra poäng där :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » sön jan 18, 2004 20:00

Wow, tycker många verkligen att det är så pass jobbigt att starta en ny tråd i jämförelse med att "bara" svara i en existerande tråd? Det är ju liksom bara två extra fält att fylla i eller nåt (visst, det kanske tar 30 sek att göra 1-10-omröstningen, men so what?).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » sön jan 18, 2004 20:19

håller med caffeine :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön jan 18, 2004 22:03

Att ha en massa tomma trådar däremot är slöseri. Tycker jag. Om man ska gå extremfallet så kanske folk kommer hit, öppnar en tom tråd och vill inte skriva i sin fråga eftersom tråden är tom och det betyder att ingen gillar avsnittet.

Hur som helst, jag tror det blir lite mer avsnitt på säsong 4 framöver, jag har börjat titta om. Go team Me.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinder » mån jan 19, 2004 2:12

Tror det här löser sig av sig själv bara vi ser till att diskutera varje avsnitt medan de klaras av på kanal 5, iof tar det lite längre tid och vi får inte med angel. Fast den serien kan vi ju se privat samtidigt som buffy säsong 4 osv sänds på tv och göra likadant med på så sätt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav gaspode » mån jan 19, 2004 2:17

Det är förhållandevis långt till S4, om Buffy blir succé köps förhoppningsvis Angel också in eller?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till Feedback / buggrapporter / förslag



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron