Varför inte fler postar.

Är nåt fel? Vad ska bättras på?

Varför inte fler postar.

Inläggav jonas » sön jun 12, 2005 11:22

Hej. Efter att ha läst lite här så måste jag dela med mig av mina åsikter. Med jämna mellanrum så dyker frågan upp varför inte fler av de nya medlemmarna postar något. Men jag tycker det är rätt uppenbart varför, detta är ju klubben för inbördesbeundran. Skriver någon någonting som inte passar de som har varit här längst, så får han eller hon ett jädra mothugg ( jädra är väl att ta i, men ni förstår poängen ). Ta exempelvis turneringarna som jag tycker verkar vara en kul grej. Går inte rätt avsnitt vidare så är det fel på turnerings formen . Råkar någon stava fel så blir det liv för det. Visst ska man försöka stava rätt, med jorden går inte under om det blir fel. Jag tycker att man ska ha en lättsam stämning här. Alla här har ju ett gemensamt intresse , annars skulle ni ju inte vara här. Sen finns det ju alltid någon som vill träta hela tiden, jag tänker ju då på nolberg . Jag begriper inte varför han är här. Detta var mina högst privata åsikter, men kanske något att fundera på. Lite konstruktiv kritik skadar ju aldrig.
jonas
Demon Fodder
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 12 jun 2005

Inläggav sharatec » sön jun 12, 2005 12:05

Visst, konstruktiv kritik skadar aldrig. Problemet med just din invändning (ur min synvinkel!) är att jag nog aldrig har varit på ett forum där stämningen är så god och grälen så få. Kanske bara något jag har fått för mig, dock, jag har varit här ett litet tag nu...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav gaspode » sön jun 12, 2005 12:07

Hej jonas och välkommen! :)

Nej det skadar verkligen inte, du har antagligen rätt i mycket.

Det finns en kärna av folk som hänger här mycket, men jag tycker nog att dessa har en ganska stor variation på smaker..
Jag tror det du och andra nya postare ser inte är en klubb för inbördes beundran, utan ett gäng folk som gärna argumenterar aggressivt för det de tycker. När man är ny så uppfattas det nog som lite skrämmande, man vill ju inte bli uppäten för det första man postar.

Min poäng är att jag inte tror att det handlar om att nykomlingar får mer mothugg än de gamla drakarna, snarare tvärtom, men att det säkert händer. Som nykomling kan man självklart kan bli ivägskrämd av sånt, men jag vill inte säga till folk hur de skall posta.

När det gäller stavningen så finns det alltid folk på forum som är stavningsgalningar. Det man kan och kanske borde göra är att säga till dem att sköta sina egna postningar. Även om det är svårt att läsa illa stavade poster ibland så är det inte okej att hacka på folks svagheter heller.

nolberg är ju inte representativ för varken hur användare på buffyforum är eller hur vi reagerar på nya användare, han är bara ett troll som vi av nån anledning tycker är lite gulligt. ;)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön jun 12, 2005 12:09

Har folk bråkat i turneringstrådarna? Om man protesterar mot ett resultat så är det definitivt med glimten i ögat. För nån som inte varit här länge så kanske vissa saker kan låta hårdare än vad de är... Jag vet inte. Känner inte alls igen detta forum på den beskrivningen.

EDIT: Ang. stavning så är mitt önskemål att moderatorerna rättar rubriker o dyl vad gäller stavning och ev otydlighet. Och om det bara gäller stavning så behöver man väl inte ens säga att man rättat rubriken. På det viset så behöver man inte irritera sig på rubriker som är felstavade. Personligen har jag inget emot felstavade inlägg (om det inte är medvetet felstavat och man skriver saker som "ja mena juh inte å va elak" et cetera), men rubriker som är felstavade ger mig rysningar av nån anledning.
Senast redigerad av AKS sön jun 12, 2005 12:13, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Yog-Sothoth » sön jun 12, 2005 12:11

Visst är det så att några av de äldre medlemmarna har en del interna skämt osv, men säg något forum där det inte är så. Det betyder inte att nya medlemmar inte kan ta del av befintliga diskussioner. Jag är en relativt ny medlem, och trots att jag klagar på stavning och grinar rätt ofta verkar min närvaro åtminstone vara tolererad. Många som har blivit medlem så sent som i år är redan några av de mest aktiva skrivarna på forumet och kan nog betraktas som stammisar.

Om en helt ny medlem skriver ett konstigt inlägg som dessutom är helt värdelöst stavat är det inte konstigt att den medlemmen får viss kritik... de enda intrycken man får av människor på forum är ju av hur de skriver, och första intryck är viktiga.

Nolberg är ju för övrigt något av det roligaste som har hänt det här forumet.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Tob » sön jun 12, 2005 12:17

Jag förstår defintivt din poäng. Men kan inte hålla med. Faktum är att det är just den lättsamma stämningen som har fått mig att stanna kvar, likaså den överlag höga kvaliten på inläggen (tex. stavning). Det som utifrån kan ses som mothugg och "elaka" kommentarer är nog verkligen inte menat som sådant, utan istället en hel del ironi och med glimten i ögat.

Hoppas du stannar kvar och kanske också ändra åsikt så småning om.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav jonas » sön jun 12, 2005 12:23

Missförstå mig rätt som man brukar säga.

Jag har varit och läst här till och från i en månad. Att jag inte reggat mig har mest med tid att göra , har inte så mycket tid att sitta vid datorn för stunden.
Visst är det trevlig stämning här, och mycket är med glimten i ögat. Men för någon som hittar hit just nu, kanske det inte upplevs på det viset. Jag menar inte att folk ska börja skriva på något annat sätt bara för det. Men det var en tanke som slog mig, när jag läste om tankarna varför inte de nya postar mer.

I mån av tid lär jag titta in då och då.
jonas
Demon Fodder
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 12 jun 2005

Inläggav mattek72 » sön jun 12, 2005 12:35

Jag säger som AKS, det mesta som skrivs är ju med glimten i ögat. Att vissa saker kanske upplevs värre än vad det är. Kan ju bero på att man som ny kanske inte tar sig tid att läsa lite äldre inlägg , gör man det så förstår man bättre vad folk skriver.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Illyria » sön jun 12, 2005 13:14

jonas skrev:Men för någon som hittar hit just nu, kanske det inte upplevs på det viset.

Det är ofta ett problem jag har med forum, att när du kommer som helt ny så verkar ofta alla redan känna varandra och det kan kännas motigt att börja posta. Jag kan också förstå att många ser det här på forumet, speciellt i vissa trådar vissa dagar så kan jag känna att jag inte alls hänger med (vilket är lite trist). Men jag håller inte med dig om att det finns mothugg mot nya medlemmar, så länge de är trevliga, eller det du nämnde om turneringarna. Alla har sina favoritavsnitt och muttrar lite när de inte går vidare, no biggie. Detta är dessutom klubben för Joss Whedon-beundran, inget annat ;)

Små stavfel är det väl ingen som bryr sig om, all stavar fel då och då, men är det oläslig fjortissvenska ser jag gärna att moderatorerna gör något åt rubrikerna. Annars skulle jag säga att det bara är att börja testa posta och leta sig fram.

Hej och välkommen :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Binchy » sön jun 12, 2005 13:26

Jag förstår din poäng, och håller med gaspode. Vi som hänger här mycket smågnabbas rätt ofta, men mest med dem som man vet tar det på rätt sätt. Som ny kan det nog uppfattas som en tuff stämning, men om man vågar stanna och gnabbas emot så finner man att det är rejäla glimtar i de flestas ögon. Jag kan inte minnas att någon bara blivit avfärdad med "tycker du så är du dum i huvudet", motargumentet är snarare "hur menar du då?".

Jag tillhör dem som påpekat felstavningar, men jag försöker göra det med lite omtanke, snarare än fasa, men ibland lyser fasan igenom. Och jag anstränger mig mycket för att hålla mina egna inlägg fria från felstavningar; lev som du lär (men Errare humanum est).

När jag var ung (förhatliga uttryck) så var stavning mycket viktigt i skolan, man fick stora röda bockar i kanten när man stavade fel. Detta verkar ha mjukats upp sedan dess, men det lever ju fortfarande kvar inom mig; att felstavning är en styggelse! vilket gör att jag ryser när folk inte bryr sig om att stava rätt. Dyslexi är ju en helt annan sak.

Har jag sårat någon med mina påpekanden, så ber jag innerligast om ursäkt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav sus@n » sön jun 12, 2005 14:01

Jag har alltid tyckt att stämningen är bra på detta forumet. Men jag kan förstå att nya medlemmar kanske inte riktigt känner att vissa inlägg är skämtsamma som vi "gamla" uppfattar det som. Och visst har vi skrämt bort vissa "nolberg" och "lestat" t.ex. MEN det för att detta är ett buffyforum och som ny reggad medlem skapar man inte en Buffy-hat tråd :D

Och sen angående turneringarna så har jag märkt att vissa klagomål har kommit om hur det går till men alla vet att de kan skapa en annan variant om de vill, detta är bara min. Och sedan är det klart att man muttrar lite om "fel" avsnitt vinner men detta är inget gräl.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav jonas » sön jun 12, 2005 15:33

Illyria skrev:
jonas skrev:Men för någon som hittar hit just nu, kanske det inte upplevs på det viset.

Det är ofta ett problem jag har med forum, att när du kommer som helt ny så verkar ofta alla redan känna varandra och det kan kännas motigt att börja posta.

Hej och välkommen :)


Det är bland annat det jag menar.
jonas
Demon Fodder
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 12 jun 2005

Inläggav Ai » sön jun 12, 2005 15:57

Hej jonas och välkommen hit!

Har du hittat Presentationslänkarna? Om inte, följ dom gärna och plita dit lite svar i respektive tråd när du får tid.

Jag förstår också vad du menar, men jag tycker inte att det är svårare här än i nåt annat forum jag skriver i. Visst blir det lätt en egen jargong mellan de som postar mycket, men jag hoppas innerligen inte att det skrämmer bort nybisar. Stavningen är också nåt som jag absolut kan hålla med om att vi ältar rätt så friskt i perioder, och det kan säkert verka avskräckande. Där är det nog en punkt som vi kanske bör skärpa till oss lite på, samtidigt som jag håller med dom som skrivit innan här: det är skillnad på att stava slarvigt av lathet och att ha allvarliga problem med stavning pga bla dyslexi.

Nåt som jag känner är skönt är att användare som tex nolberg faktist tillåts fortsätta posta. Han blir ju inte portad från forumet bara för att han enligt oss har 'fel' åsikter. Hans hata-Buffy-tråd lever ju också och frodas med jämna mellanrum. Sanningen är ju att han är en closet-fan av stora mått - det gäller bara att han kommer ut ut garderoben! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav sharatec » sön jun 12, 2005 16:10

Det här kanske låter otrevligt, men jag tycker att det är en klar fördel att så många här är mer eller mindre petiga med stavningen. Varför? Jo, för att vi har någonting som man inte ser överallt - ett mestadels fullt läsbart forum, och det ska vi vara stolta över. Jag har full respekt för om folk är dyslektiker och tycker inte på något vis att de ska avhålla sig från att skriva, men nog sjutton är det (en oftast märkbar) skillnad på om någon har dyslexi eller helt enkelt bara är lat (eller, värre än så, tror sig vara cool - 'Va e d här fr 4um?')?

Nej, att vi har ett forum med hög språknivå är någonting vi ska ta vara på - och, för att vara ännu taskigare, om någon avhåller sig från att skriva här för att de måste läsa igenom sina inlägg så kan jag leva med det.

DISCLAIMER: Inget av detta syftar på trådstartaren på något vis (det är ju fullständigt uppenbart att han skriver bra); det är bara mina allmänna funderingar om språket.

Välkommen hit, förresten, jonas; hoppas att du ska trivas i alla fall!
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Zaxx » sön jun 12, 2005 17:19

Hej och Välkommen!

1) Du har mkt rätt i att många medlemmar "håller ihop" och att det kan blir lite konstiga påhopp ibland mot nya medlemmar. Det har jag sett mer än en gång nu. När man "känner" de som vart här längst, vet man att det oftast är, som du säger, med glimten i ögat.
Ibland har jag iofs sett att den "påhoppade" får för sig att han inte får tycka si eller så. Detta är såklart fel.. alla vet ju vad jag tycker om Westlife o dylikt. noike älskar mig ändå, jag har pratat med honom på telefon. Med viss tvekan från hans sida skall nämnas.

2) Jag är absolut inte den som brukar stava rätt. Klagar någon på mig, tar jag åt mig och går vidare. Skitsamma liksom.

3) Ang. Turneringarna får man väl ha olika åsikter? Jag föreslog en annan Turneringsform som jag tycker är mycket bättre än den vi har nu. Vad är det för fel med det? Det finns folk som gillar

4) Mothugg är bra, det ger mig oftast mer kraft att argumentera det jag tycker.

5) Idag är det Söndag.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön jun 12, 2005 19:33

Zaxx skrev:1) Du har mkt rätt i att många medlemmar "håller ihop" och att det kan blir lite konstiga påhopp ibland mot nya medlemmar. Det har jag sett mer än en gång nu.


Nu måste jag få ett exempel för detta ställer jag mig helt frågande till. Har aldrig upptäckt nåt sånt (möjligtvis Lestat, men herregud... han mer eller mindre bad om det). Nu kanske det visar sig att det är jag som, omedvetet, hoppar på nykomlingar... ;)

En annan bra sak med detta forum: vi har en oerhört bra stämning och detta beror inte på moderatorer eller så. Hur ofta har vi sett moderatorer ta på sig moderatornamnskylten och säga till nån att skärpa sig? Detta är en mycket ovanlig situation (att vi i princip inte behöver moderatorer alltså).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Varför inte fler postar.

Inläggav JRT » sön jun 12, 2005 21:44

Har heller aldrig stött på ett forum med så bra stämning och högt i tak som det är här. Det är väldigt skönt. Det finns inget som är ger en så kall-fisk-känsla i ett forum som där trådar låses hit och dit för att det spårar ur lite, går lite OT, inlägg censureras och medlemmar varnas... Alla andra forum jag besöker skulle tagit bort nolbergs inlägg inom ett par minuter, här har det gjorts något kul av det istället. De flesta moderatorer skulle nog ha skickat varningar till vissa, mig själv inräknad, för vissa, eh, något urspårade ämnen. Gaspode uppfann en lovebunny. :D (En varning i sig förstås.)

Det är väl ganska uppenbart att folk som varit här längre och postat mycket - "känner" varandra mer utvecklar en lite egen jargong, interna skämt och så vidare, så är det väl på alla forum. Tycker alla brukar få ett gott välkomnande, och jag rror inte det finns någon som vill köra bort nykomlingar direkt...

Ett diskussionsforum utan mothugg är inget diskussionsforum. Då är det verkligen klubben för inbördes beundran. Förresten är den klubben trevlig. Du är ju också medlem nu, så du får också vara med. Välkommen att titta, håna, skratta, och skriva inlägg.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Re: Varför inte fler postar.

Inläggav noike » sön jun 12, 2005 21:54

JRT skrev:De flesta moderatorer skulle nog ha skickat varningar till vissa, mig själv inräknad, för vissa, eh, något urspårade ämnen. Gaspode uppfann en lovebunny. :D (En varning i sig förstås.)


Ibland är till och med moderatorerna mer laidback här än användarna -- vilket jag ser som en fördel. Och ja, lovebunnyn är gaspodes fel. Helt klart.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Varför inte fler postar.

Inläggav Tinwiel » sön jun 12, 2005 23:00

noike skrev:
JRT skrev:De flesta moderatorer skulle nog ha skickat varningar till vissa, mig själv inräknad, för vissa, eh, något urspårade ämnen. Gaspode uppfann en lovebunny. :D (En varning i sig förstås.)


Ibland är till och med moderatorerna mer laidback här än användarna -- vilket jag ser som en fördel. Och ja, lovebunnyn är gaspodes fel. Helt klart.


gaspode är bäst. :lovebunny:

Jag stortrivs här på forumet, och tycker om stämningen som är här. Om nybörjarna bara skulle börja posta så skulle dom snart komma in i gänget, och bli lika beroende som vi andra är. Visst, jag är relativt nytillkommen jag med, men tycker inte att dom andra har varit avvisande. Vi är ju ganska många gröngölingar här också, och jag tycker vi umgås rätt så bra allihopa.

Angående felstavning, så håller jag med er allihopa, även Sharatec. Alla stavar fel ibland, men det är jobbigt att läsa "fjortis"-stavning, och precis som Binchy, så gör det lite ont i mig när jag ser så många felstavningar i samma inlägg. Jag har också fått det inpräntat i mig att man ska försöka stava rätt.. Men självklart vill vi inte att nån ska känna sig rädd för att skriva, eller avskräckas av detta faktum. Skriv ändå! Sen kan man ju i alla fall försöka stava rätt ok? Skit i småord här och där, men titta på hur ni skriver, och se om det ser läsligt ut, eller är det utpräglat talspråk? (men i slutändan så tycker jag som sagt att ni ska skriva ändå. Vi vill ju inte missa nya BFare, eller roliga inlägg, pg av såna petitesser).

Jag gillar BF ialla fall. :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » sön jun 12, 2005 23:58

Och ja, lovebunnyn är gaspodes fel.

Här skulle jag vilja protestera, men så kommer det här:
gaspode är bäst. :lovebunny:

OCh då kan man inte gärna göra annat än roffa åt sig äran och berömmet..

I övrigt tycker jag att alla skriver riktigt bra saker här.
Jag tror inte man kommer ifrån att nya medlemmar känner sig lite vilsna och ovälkomna innan de vågar posta när de kommer till ett stort och välbesökt forum, men med de mängder välkomsthälsningar de flesta får efter sitt första inlägg här hoppas jag verkligen att det går fram att alla är välkomna!

Det som AKS nämner tycker jag är otroligt skönt. Att vi lyckats skapa ett väl fungerande forum i praktiken utan moderatorstyrning, det är något vi ska vara stolta över tycker jag.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » mån jun 13, 2005 0:08

*Stolt*
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » mån jun 13, 2005 0:15

gaspode skrev:
Och ja, lovebunnyn är gaspodes fel.

Här skulle jag vilja protestera, men så kommer det här:
gaspode är bäst. :lovebunny:

OCh då kan man inte gärna göra annat än roffa åt sig äran och berömmet..

Det är lite av problemet när man utser en syndabock för IRC-kanalen. Personen får både det positiva och det negativa.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Yog-Sothoth » mån jun 13, 2005 2:06

IRC-kanalen ja... forumet är trevligt, men kanalen är i behov av stor förbättring. Har fortfarande inte vågat mig tillbaka efter första försöket.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: Varför inte fler postar.

Inläggav latarmig » mån jun 13, 2005 2:45

JRT skrev:Det finns inget som är ger en så kall-fisk-känsla i ett forum som där trådar låses hit och dit för att det spårar ur lite, går lite OT


Det här gillar jag. Istället för varningar mot att diskussionerna svävar ut i det blå så gör våra moderatorer på ett helt annat sätt. Återgår inte allting till ordningen inom ett rimligt antal inlägg, så skapas det helt enkelt en ny tråd (på rätt plats) med topic om det som de vildvuxna inläggen handlat om.

Yog-Sothoth skrev:IRC-kanalen ja... forumet är trevligt, men kanalen är i behov av stor förbättring. Har fortfarande inte vågat mig tillbaka efter första försöket.


Det där argumentet håller inte riktigt. Hur kan du veta att den fortfarande är i behov av förbättring om du bara varit där en gång? Ge dig in i hetluften igen, du kanske får ett helt annat intryck nu. Det var ett tag sedan jag var där, men jag kände aldrig av någon hemsk stämning, snarare tvärtom.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Re: Varför inte fler postar.

Inläggav Off » mån jun 13, 2005 4:58

latarmig skrev:
JRT skrev:Det finns inget som är ger en så kall-fisk-känsla i ett forum som där trådar låses hit och dit för att det spårar ur lite, går lite OT


Det här gillar jag. Istället för varningar mot att diskussionerna svävar ut i det blå så gör våra moderatorer på ett helt annat sätt. Återgår inte allting till ordningen inom ett rimligt antal inlägg, så skapas det helt enkelt en ny tråd (på rätt plats) med topic om det som de vildvuxna inläggen handlat om.

Yog-Sothoth skrev:IRC-kanalen ja... forumet är trevligt, men kanalen är i behov av stor förbättring. Har fortfarande inte vågat mig tillbaka efter första försöket.


Det där argumentet håller inte riktigt. Hur kan du veta att den fortfarande är i behov av förbättring om du bara varit där en gång? Ge dig in i hetluften igen, du kanske får ett helt annat intryck nu. Det var ett tag sedan jag var där, men jag kände aldrig av någon hemsk stämning, snarare tvärtom.


IRC-kanalen kan vara rätt hemsk, på ett sätt som jag förstås gillar, men som jag brukar säga när man får något slängt i ansiktet:

-Det är bara att bryta ihop och gå vidare.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Re: Varför inte fler postar.

Inläggav Binchy » mån jun 13, 2005 9:30

latarmig skrev:
JRT skrev:Det finns inget som är ger en så kall-fisk-känsla i ett forum som där trådar låses hit och dit för att det spårar ur lite, går lite OT


Det här gillar jag. Istället för varningar mot att diskussionerna svävar ut i det blå så gör våra moderatorer på ett helt annat sätt. Återgår inte allting till ordningen inom ett rimligt antal inlägg, så skapas det helt enkelt en ny tråd (på rätt plats) med topic om det som de vildvuxna inläggen handlat om.


Det där gillar jag med. Har iofs inte varit inne på särskilt många andra forum, så jag vet inte hur det går till där. Men här sköts det mjukt och smidigt.

Och självklart är gaspode bäst! :) Han håller ordning på allt, och har uppenbarligen valt rätt moderatorer.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav HeY » ons jun 15, 2005 0:13

Jag kan hålla med dig med vissa saker men att de är "the elders" som mothugger vet ja inte? De brukar vara de som är vänligast och de brukar vara nya eller såna som har varit här bara ett tag som brukar hugga tycker jag. Men tycker inte det är så farligt här inne, har varit inne på sämre och har också varit inne på bättre!

Det där med stavningen tycker jag är obefintligt, inte alls viktigt! Men man ska självklart skriva så det är läsligt men anars är det inte så viktigt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jun 15, 2005 7:17

HeY skrev:Men tycker inte det är så farligt här inne, har varit inne på sämre och har också varit inne på bättre!


:eek: Bastard!

;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » ons jun 15, 2005 12:44

AKS skrev:
HeY skrev:Men tycker inte det är så farligt här inne, har varit inne på sämre och har också varit inne på bättre!


:eek: Bastard!

;)


Hehee, men de som har varit bättre har varit med mycket mindre medlemmar och då blir det ju inte lika mycket tjat. Ju fler medlemmar ju fler finns det att irritera sig på, inte sant?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jun 15, 2005 15:46

Jo, det stämmer ju. Men det är ingen här jag irriterar mig på. Alltså, inget som håller i sig så att jag kommer ihåg det nästa gång jag läser personens inlägg eller så.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Nästa

Återgå till Feedback / buggrapporter / förslag



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron