Brist i phpBB

Är nåt fel? Vad ska bättras på?

Brist i phpBB

Inläggav Yog-Sothoth » lör dec 18, 2004 16:02

Om jag har fattat saken rätt så sparas signaturerna i varje meddelande. Jag såg detta eftersom jag skaffade signatur igår; mina gamla meddelanden var dock befriade från signatur.

Detta måste ju ta upp onödig plats, det smartaste hade väl varit att referera signaturen från varje persons profil (som bilden) istället för att inkludera den i varje meddelande.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Re: Brist i phpBB

Inläggav noike » lör dec 18, 2004 16:12

Mönsterstudenten Thomas skrev:Detta måste ju ta upp onödig plats, det smartaste hade väl varit att referera signaturen från varje persons profil (som bilden) istället för att inkludera den i varje meddelande.


Det är så det fungerar nu även om en hel del av oss old timers vill ha det så att den sparas i varje meddelande. Hur ska man annars kunna bli halv-nostalgisk över gamal signaturer?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Brist i phpBB

Inläggav Yog-Sothoth » lör dec 18, 2004 17:09

noike skrev:
Mönsterstudenten Thomas skrev:Detta måste ju ta upp onödig plats, det smartaste hade väl varit att referera signaturen från varje persons profil (som bilden) istället för att inkludera den i varje meddelande.


Det är så det fungerar nu även om en hel del av oss old timers vill ha det så att den sparas i varje meddelande. Hur ska man annars kunna bli halv-nostalgisk över gamal signaturer?

Det är sant. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav gaspode » lör dec 18, 2004 19:11

som sagt, det funkar som du vill ha det just nu. Anledningen till att den inte hängt med i de tidiga inläggen är att det finns en liten kryssruta i varje inlägg "Attach signature (signatures can be changed in profile)"
Och jag antar att det är så att den är urkryssad om man postar när man inte har nån signatur...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg


Återgå till Feedback / buggrapporter / förslag



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron