DVD-diskussioner?

Är nåt fel? Vad ska bättras på?

DVD-diskussioner?

Inläggav dizzy » lör aug 21, 2004 13:09

Efter att Buffy S7 R1 nu diskuterats på ett par ställen kanske det kan vara dags att fundera på om det är så bra att det inte sägs någonstans var det hör hemma.
Det finns trådar om DVD-utgåvor i allmänt om BTVS/ATS, Shopping, och i de olika säsongsavdelningarna.
Kan kanske bli lite utspritt så.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » lör aug 21, 2004 13:13

En egen avdelning om Dvd utgåvor :D kanske?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » lör aug 21, 2004 13:18

Är det inte enklast att ha alla sådana diskussioner i Shopping?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön aug 22, 2004 0:43

Jag tycker absolut inte att en nyhet om en ny DVD-utgåva hör hemma i första hand i shopping-forumet. Shoppingforumet är ett av de mindre viktiga forumen här och halvt off topic (tull, olika butiker, hur köpa från utlandet osv). I shoppingdelen kan man diskutera skillnader mellan olika utgåvor o dyl, men inte posta en nyhet om DVD-utgåvor enbart där. När det kommer till kritan hör nyheter mest hemma i Allmänt om BtVS- eller Allmänt om AtS-forumen just för att de är *nyheter*. Nyheter hör enligt mig inte hemma i ett forum som är halvt OT. Jag besöker shoppingforumet kanske en gång i veckan för att uppdatera mig. Jag är nog inte ensam om att ha det forumet som en lågprioritering.

Att S7 DVD:erna diskuteras i BtVS S7-forumet beror nog på att det ansågs höra hemma där. Men den kan lika gärna ligga i Allmänt om BtVS-forumet. Kanske allra helst där.

Hoppas jag fått fram varför jag absolut inte vill se *nyheter* förpassade till shoppingforumet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dizzy » sön aug 22, 2004 12:52

Håller med AKS om att med det upplägget som vi har idag så hör det inte riktigt hemma i Shopping, även om jag inte ser den som halvt-OT. Man behöver väl inte ha något stort förbud mot det, t.ex om en shopping-tråd skulle övergå i att diskutera en DVD-utgåva istället.

Däremot tycker jag det blir lättare att hitta om en DVD diskuteras i avdelningen för den säsongen än i Allmänt-avdelningarna, även om det finns en viss logik också i att nyheter syns bäst där.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön aug 22, 2004 14:02

Invecklat det här... :) Fler tankar och åsikter? Kan ju vara ganska bra om vi kommer överens om nåt lite "inoffciellt" så att nyheter hamnar i Allmäntforumen. Sedan kan man naturligtvis ta den nyheten till shoppingforumet om man vill diskutera skillnader mellan utgåvor och så där. Det har vi ju gjort förut.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » sön aug 22, 2004 16:36

Jag tycker det ska tas i säsong trådarna först och främst. Men att inläggen i DVD-utgåvs diskussionen ska vara spoilerfria. De finns personer som köper DVDerna innan de har sett avsnitten för första gången.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Off » sön aug 22, 2004 16:46

Håller med om att shoppingdelen inte riktigt passar in men sen kan jag inte bestämma mig mellan Allmänt eller säsong. Får se vad folk tycker
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö


Återgå till Feedback / buggrapporter / förslag



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron