5x22 - Not fade away

Här pratas det om Angel Säsong 5

Så, vad tycks om slutet?

1
6
6%
2
1
1%
3
5
5%
4
1
1%
5
0
Inga röster
6
1
1%
7
5
5%
8
13
13%
9
17
17%
10
52
51%
 
Antal röster : 101

Inläggav dizzy » sön apr 30, 2006 21:02

noike skrev:
Ai skrev:Ärligt blir jag lite lessen varje gång nån nobbar serien pga - vad jag misstänker - gay-temat. Det är ett relationsdrama i första hand.

Det finns ju de där underliga människorna som fått för sig att de bara måste kunna relatera fullt ut med en huvudkaraktär. Det räcker inte med att de ska vara intressanta och välskrivna. Dessa människor förlorar en massa bra saker -- tv-serier, film och böcker.

Kände ungefär som Garim verkar göra om QaF, och gör det även efter att ha sett 4-5 avsnitt. Om tekoppen alltså.
Relatera fullt ut tycker jag inte alls är nödvändigt, men det måste (för mig) finnas något mer i seriens handling/miljö/koncept som intresserar mig, utöver välskrivna karaktärer. "Relationsdrama" i sig räcker inte för att för att det ska bli en serie som jag kan engagera mig i. Åtminstone har jag ännu inte stött på någon.
Och att döma av en viss Bronze-tråd så finns där något i QaF utöver relationer och intelligent dialog som har en dragningskraft på er som hyllar serien mest här. ;)
Så visst spelar gay-temat en roll i att det inte är min kopp te, men inte mer än t.ex när jag har nobbat ER för att sjukhusmiljön inte direkt intresserar mig, eller för att jag haft svårt för den så hyllade Boston Legal för att jag tycker advokatmiljön, numera, känns trist.

Så till, inte topic men det som Garim började fråga om, så visst kolla upp QaF om du vill men känns Shield mer intressant för dig välj absolut den först.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » sön apr 30, 2006 21:27

dizzy skrev:Och att döma av en viss Bronze-tråd så finns där något i QaF utöver relationer och intelligent dialog som har en dragningskraft på er som hyllar serien mest här. ;)


Känner mig lite träffad och vill därför replikera.

Jag gillade den brittiska varianten av QaF jättemycket - tyvärr var det väldigt få avsnitt så nån riktig besatthet (som jag nästan alltid drabbas av då jag ser en serie jag verkligen gillar) hann jag aldrig hamna i. I den brittiska finns ingen jag tycker är attraktiv. Jag tyckte jättemycket om serien ändå. Så mycket att jag drog mig i flera år innan jag - mycket skeptiskt - började ladda hem den amerikanska varianten.

Jag ser Buffy för att det är en bra serie - inte för att James Marsters är snäll emot ögonen (vilket han i högsta grad är - det förnekar jag inte). Jag ser på Angel med en illa dold frenesi, trots att majoriteten av tiden lyser frånvaron av - i mina ögon - attraktiva män klart.

Så visst finns där ögongodis i amerikanska QaF - men det tar inget ifrån att det är en bra serie och att jag gillar den jättemycket.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Glorificus » sön apr 30, 2006 22:38

Ai skrev:Så visst finns där ögongodis i amerikanska QaF - men det tar inget ifrån att det är en bra serie och att jag gillar den jättemycket.

Ja, om jag tittar på hur jag känner inför olika serie-avslutningar, så är det inte många serier som fått mig att förstora upp sista avsnittet så mycket... den där blandningen av att man älskar alla karaktärerna, man vill se hur det slutar, samtidigt som man inte vill att det ska ta slut, följt av en desperat tomhetskänsla när det väl är slut... Buffy, Angel, Roswell och QaF har gjort det för mig. Som tur är är alla serier som går att se om och om igen. 8)

Se där fick jag det on topic samtidigt som jag fick prata QaF, vad härligt. :D

Jag tycker om Angels slut. När jag väl har fått se det som det blev kan jag inte tänka mig hur det skulle ha kunnat sluta bättre... med ett så tydligt budskap... och viss egen frihet att spekulera kring vem som klarade sig och inte. Angel slutar aldrig att kämpa vidare och det slutade på topp. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav gaspode » sön apr 30, 2006 22:44

guldstjärna till Glory som förde in diskussionen on topic igen :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav carre » sön apr 30, 2006 23:02

gaspode skrev:guldstjärna till Glory som förde in diskussionen on topic igen :D


sluta spela dyr!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav dizzy » sön apr 30, 2006 23:51

Ai skrev:
dizzy skrev:Och att döma av en viss Bronze-tråd så finns där något i QaF utöver relationer och intelligent dialog som har en dragningskraft på er som hyllar serien mest här. ;)


Känner mig lite träffad och vill därför replikera.

Inte så allvarligt menat det där, därav smileyn.
Visst förstår jag att man kan gilla QaF, av många olika anledningar. Vi har ju alla olika smak.
Och att du/ni tycker det är en så bra serie är ju mest en fråga om smak, var vad jag försökte säga. Visst kan man försöka diskutera fram och tillbaka om objektiva eller tekniska kvalitéer, men i stort sett spelar det inte någon roll hur välskrivet eller välagerat det är om handlingen inte intresserar mig som tittare alls.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tea » sön jun 04, 2006 18:33

BRILJANT SLUT!

Jag grät, jag skrattade, jag kände ilska och hopp.. Värdigt slut för Wesley. Värdigt slut för Lorne. Värdigt slut för Connor. Och Spike, Angel, Gunn och Illyria kämpar på!!

Från stund till stund var serien underbar, från stund till stund ett skämt, men i helhet är det JOSS. och Let's face it... We all love JOSS... :lovebunny: :lovebunny:

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Lipton » fre jun 16, 2006 16:43

Varför är det värdigt att få en kniv omvriden i magen och dö på ett kallt golv?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Forever Chosen » fre jun 16, 2006 19:15

Lipton skrev:Varför är det värdigt att få en kniv omvriden i magen och dö på ett kallt golv?

Kanske inte värdigt? Men det var en bra dödsscen i alla fall :)
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav medundersåte » ons jul 12, 2006 16:22

Slutorden satt klockrent, upplägget med att slå till samtidigt på flera ställen blev spännande. Illyrias insats och kampen mellan Angel och Hamilton var bäst, kul också att Harmony kom undan (med goda vitsord dessutom) trots sitt förräderi.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav Dr Goth » ons jul 26, 2006 20:40

Lipton skrev:Varför är det värdigt att få en kniv omvriden i magen och dö på ett kallt golv?

Ska man vara krass så är det väl sällan som folk dör på ett värdigt sätt? Jag tyckte dock att det var helt rätt att Wesley dog. Han hade ju redan dött inombords och det var bara kroppen som skulle följa efter. Dessutom, om man ska spekulera i en sjätte säsong (i serieform eller draftad tv-form), så var det i min mening just hans död som fick Illyria att komma i kontakt med känslorna som hennes mänskliga värd förde med sig.

Förstå vilken tuff utveckling för Giles Jr: fjant -> misslyckad fjant -> rouge demon hunter (fortfarande fjant) -> tuff demon hunter -> ensam och ångestdriven -> rouge demon hunter igen (och tuff så det förslår) -> mörk hjälte med tvetydig moral (känns det igen?) -> varm och kärleksfull -> hjärtekrossad -> svag men stolt (och cirkeln är sluten)

I love it, I love it, I love it!
You know what the chain of command is? It's a chain I go get and beat you with 'til you understand who's in ruttin' command here!
Användarvisningsbild
Dr Goth
Minion
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 25 jul 2006
Ort: Ungefär i Uppsala

Inläggav Ai » ons jul 26, 2006 20:42

Dr Goth skrev:Dessutom, om man ska spekulera i en sjätte säsong (i serieform eller draftad tv-form), så var det i min mening just hans död som fick Illyria att komma i kontakt med känslorna som hennes mänskliga värd förde med sig.


Har du sett denna:
http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1449 ?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Dr Goth » ons jul 26, 2006 20:51

Jo, och det är imponerande duktigt men det är ju inte kanon!!! :)
You know what the chain of command is? It's a chain I go get and beat you with 'til you understand who's in ruttin' command here!
Användarvisningsbild
Dr Goth
Minion
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 25 jul 2006
Ort: Ungefär i Uppsala

Inläggav Ai » ons jul 26, 2006 21:03

Eftersom det inte emotsäger nåt i serien så är väl frågan om om det inte kan kallas canon iallafall. ;)

Hittills finns ju inga officiella källor som redogör för just den tiden som Simon beskriver. Och det finns inte några officiella källor som emotsäger hans handlingsförlopp i serieform heller!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav sp1keout » tor jul 27, 2006 12:36

Har inte alla sett klart serien vid det här laget? ^_^
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor jul 27, 2006 12:51

sp1keout skrev:Har inte alla sett klart serien vid det här laget? ^_^

Nej. Det finns några här till och med som inte har gjort. I varje fall en.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ruccola » mån aug 14, 2006 23:54

*snyft* Har nu andats, levt och känt hela Buffyverse sedan feb-mars nån gång. Har fullständigt sugits in i den här världen, och det finns inte några andra serier än Buffy och Angel som påverkat mig såhär. Så fruktansvärt bra. Jag har också mött oförstående människor som inte fattar vad det handlar om, vilket på något sätt gör att man brinner ännu lite mer.

Jag kommer såklart se om allt, men just nu måste saker och ting sjunka in. Säsong 5 av Angel är nog den bästa tycker jag, eftersom Spike livar upp rejält. Gillade inte Connor tidigare heller. Whiny bastard.

Jag tycker de får till en bra avslutning, med tanke på hur kort varsel de fick. Lite ihopstressat i de två sista avsnitten, men det är ändå andlöst bra när Wes dör och Lorne skjuter Lindsey t.ex.

Joss, hear our call! Skippa trista Wonder Woman och gör mer Buffyverse :) Det är ändå ingen utanför USA som bryr sig om Wonder Woman... Vi vill ha en Ripper-film, och en Spike-film!
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav noike » mån aug 14, 2006 23:59

Ruccola skrev:Joss, hear our call! Skippa trista Wonder Woman och gör mer Buffyverse :) Det är ändå ingen utanför USA som bryr sig om Wonder Woman... Vi vill ha en Ripper-film, och en Spike-film!


Jag håller med om Wonder Woman, åh herre gud vad jag håller med. Men Joss bör hålla sig borta från Buffyverse. Allvarligt. Annars finns det risk att han fastnar där och inte kan få göra något nytt och helt plötsligt är Buffyverse förvandlat till ett livlöst Star Trek. Det är okej att återvända sedan, men inte nu, inte så här tidigt i karriären.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ruccola » tis aug 15, 2006 0:15

Hmm, ok då, du har rätt. Det var nog mitt upprörda sinne som talade :) Han har möjlighet att göra så otroligt mycket bra framöver, och Wonder Woman kanske blir avsatsen som gör att han får göra det. Med större budget...
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav noike » tis aug 15, 2006 0:25

Ruccola skrev:Hmm, ok då, du har rätt. Det var nog mitt upprörda sinne som talade :) Han har möjlighet att göra så otroligt mycket bra framöver, och Wonder Woman kanske blir avsatsen som gör att han får göra det. Med större budget...

Däremot borde han återvända till tv, det komprimerade berättarformen som är film passar honom inte riktigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ruccola » tis aug 15, 2006 0:46

Så sant. Långa story-arcs vill vi ha! Gärna serier som inte blir nedlagda också... när ska folk fatta?

Men det är en del av mig som jättegärna vill ha en Spike-film... och han måste ju skynda sig lite, James börjar snart se för gammal ut :) Jag tyckte Spike var asrolig i s5 av Angel. Hans upprättelse som poet i detta sista avsnitt var också underbart.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav A bear » tor dec 21, 2006 14:10

Kom att tänka på en sak. Att Joss & Co gillar Monty Python vet vi ju, men är det tänkbart att de även tittat på Blackadder? För man kan hitta en hel del paralleller mellan slutet av Blackadder och slutet av Angel. Inte minst då slutscenen.

(Spoilers Blackadder s4 om någon nu till äventyrs bryr sig om sådant)
- Angel s5: Våra hjältar jobbar inifrån odjurets buk, försöker överleva på fientlig mark.
- Blackadder s4: Våra hjältar jobbar i en skyttegrav och försöker överleva trots ständiga order att bege sig in på fientlig mark.

- Angel s5: Utöver yttre fiender (div demoner och robotar) måste våra hjältar även kämpa mot sina egna överordnade (Senior Partners) som förment vill hålla Angel vid liv, men inte är pålitliga och mycket väl kan bestämma sig för att offra honom när som helst.
- Blackadder s4: Utöver yttre fiender (tyskar) måste våra hjältar även kämpa mot sina egna överordnade (general Melchett) som förment vill hålla Blackadder vid liv, men inte är pålitliga och mycket väl kan bestämma sig för att offra honom när som helst.

- Angel s5: Deras kontaktperson med sina överordnade är en ung kvinna som inte är vad hon utger sig för att vara (Eve).
- Blackadder s4: Deras kontaktperson med sina överordnade är en ung kvinna som inte är vad hon utger sig för att vara ("Bob").

- Angel 5.05 "Life of the Party": För att hålla överheten och sina underställda glada måste våra hjältar hålla en stor fest. En av dem förvandlas till något annat (Lornes sömndemon) och det håller på att kosta alla livet när deras mäktigare gäster anar oråd.
- Blackadder 4.03 "Major Star": För att hålla överheten och sina underställda glada måste våra hjältar hålla en klämkäck revy. En av dem förvandlas till något annat (George som transvestit) och det håller på att kosta alla livet när generalen INTE anar oråd.

- Angel 5.12 "You're Welcome": Just när Angel är som cyniskast och mest uppgiven dyker hans kärlek Cordelia upp igen och får honom att tänka mer positiva tankar. Tyvärr dör hon i slutet.
- Blackadder 4.05 "General Hospital": Just när Blackadder är som cyniskast och mest uppgiven verkar han bli kär i sjuksköterskan Mary som får hon att tänka mer positiva tankar. Tyvärr dör hon i slutet.

- Angel 5.20 "The Girl In Question": Angel och Spike beger sig utomlands (Italien). Alla deras planer stoppas hela tiden av en till synes ofelbar motståndare som alla damer faller pladask för (The Immortal) men som i slutändan räddar deras arslen.
- Blackadder 4.04 "Private Plane": Blackadder och Baldrick beger sig bakom fiendens linjer (Tyskland). Alla deras planer stoppas hela tiden av en till synes ofelbar motståndare som alla damer faller pladask för (Lord Flashheart) men som i slutändan räddar deras arslen.

- Angel 5.22 "Not Fade Away": Inför sista striden får våra hjältar oväntat sällskap av en av sina bittraste fiender (Lindsey).
- Blackadder 4.06 "Goodbyeee": Inför sista striden får våra hjältar oväntat sällskap av en av sina bittraste fiender (Kevin Darling).

Tror ni allt detta är långsökt? OK, den här då?

- Angel 5.22 "Not Fade Away":
SPIKE: In terms of a plan?
ANGEL: We fight.
SPIKE: Bit more specific?
ANGEL: Well, personally, I kind of want to slay the dragon. Let's go to work.
(De rusar till attack mot en oövervinnerlig armé, rutan blir svart och vi får aldrig se vad som händer)

- Blackadder 4.06 "Goodbyeee":
BALDRICK: I have a plan, sir.
BLACKADDER: Really Baldrick? A cunning and subtle one?
BALDRICK: Yes, sir.
BLACKADDER: As cunning as a fox who's just been appointed Professor of Cunning at Oxford University?
BALDRICK: Yes, sir.
(Osedd officer: On the signal, Company will advance!)
BLACKADDER: Well, I'm afraid it's too late. Whatever it was, I'm sure it was better than my plan to get out of here by pretending to be mad. I mean, who would have noticed another madman round here? Good luck, everyone.
(De rusar till attack mot en oövervinnerlig armé, rutan fylls av krutrök och vi får aldrig se vad som händer)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav forever » tor dec 21, 2006 14:44

omg... :D

Jag vet inte alls hur jag ska kommentera detta...

edit: Hur var det nu? Man kan hitta samband överallt bara man letar tillräckligt länge? Samtidigt som..never mind..
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor dec 21, 2006 14:46

Jag skulle säga att a bear har flera poänger som känns klockrena.

Tidsmässigt stämmer det också överrens med att Joss befinner sig i England när BA s4 visas -- om jag inte har fått totalt hjärnsläpp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav forever » tor dec 21, 2006 15:06

noike skrev:Jag skulle säga att a bear har flera poänger som känns klockrena.

Tidsmässigt stämmer det också överrens med att Joss befinner sig i England när BA s4 visas -- om jag inte har fått totalt hjärnsläpp.


Jag betvivlar inte alls a bears poänger...fick bara en helt annan inställning till hela avsnittet . Min mer romantiska tolkning av vissa scener blev lite omkullkastad i ljuset av Black Adder..försöker fortfarande hämta mig..
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tor dec 21, 2006 15:15

noike skrev:Tidsmässigt stämmer det också överrens med att Joss befinner sig i England när BA s4 visas -- om jag inte har fått totalt hjärnsläpp.

Mja, stämmer det? BA s4 visades 1989, då hade han väl återvänt till staterna? Däremot lär han ju ha varit medveten om serien sen tidigare...

En till förresten:
- Angel 5.21: Angel spelar ond för att lura senior partners, och måste då också lura sina kollegor.
- Blackadder 4.06: Blackadder spelar galen för att lura högre officerare, och måste då också lura sina kollegor.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 25, 2007 16:44

Bra avslutning, fint med öppet (nåja) slut. The Wild Bunch skerv någon, mer likt Butch Cassidy and Sundance Kid i så fall. Och hela avsnittsplotten är förstås slutet på Gudfadern 1.

Tråkigt att de inte kunde hålla sig från att göra en Agent Smith av Hamilton bara.

Två frågor:

Draken, var det den som kom lös i The Gift (säsongsavslutningen på BtVS S5) och som egentligen skulle ha dykt upp i Grave, men utgick på grund av ansträngd budget?

Ska vi verkligen köpa att folk applåderar William the Bloody Awful Poet nuförtiden?
Senast redigerad av Capt. Peroxide sön mar 25, 2007 16:48, redigerad totalt 1 gång.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » sön mar 25, 2007 16:47

Capt. Peroxide skrev:Ska vi verkligen köpa att folk applåderar William the Bloody Awful Poet nuförtiden?


På poetry slams där dålig poesi flödar i snabbare takt än ölen kommer ut ur tunnorna? Ja.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån aug 13, 2007 9:31

Åh, slutet är så perfekt!! ”Let’s go to work” och ljudet av en svärdsklinga. Det är så denna serie ska sluta. Angel och hans vänner möter döden utan att tveka.

Wesley! Mitt hjärta brister.

ILLYRIA: Would you like me to lie to you now?
WES: Yes. Thank you, yes.


Well, jag fick tårar i ögonen och det är allt jag har att säga om det.

Spike. Så himla kul med skämt byggda på gamla avsnitt som sändes för över tre år sedan. Effulgent. 

Gillar att Connor fick vara med på ett hörn också. Vare sig man gillar det eller inte så är det ju på något vis han eller hans existens som driver säsong 3 och 4. Han förtjänar att vara med här på slutet. Ett bra farväl till den karaktären.

Ja, vad mer finns det att säga? En hel del. Men det är ingen idé att ta upp allt.

Hur står sig då avsnittet i förhållande till andra avsnitt i serien? Jag gillar det förbaskat mycket. En lite svag inledning tycker jag, men i stort ett väldigt bra avsnitt.

9 av 10
Det fjärde Angelavsnittet som får det betyget.

Topp 5 för S5. Och detta är inte lätt. Inte lätt alls. Men efter en del dividerande har jag kommit fram till följande:

1. You’re Welcome
2. Not Fade Away
3. Damage
4. Origin
5. A Hole in the World/Shells

You’re Welcome är jag säker på. Men det var nästan lottning för Not Fade Away och Damage. Ett stort hopp sedan till Origin. Och nu ska jag börja tänka på den utlovade Angel Topp Tio. Den första Angel-lista jag gör. Hur ska jag lyckas placera min andra nia Five by Five här? Gah!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis aug 14, 2007 0:33

AKS skrev:Åh, slutet är så perfekt!! ”Let’s go to work” och ljudet av en svärdsklinga. Det är så denna serie ska sluta. Angel och hans vänner möter döden utan att tveka.

*Applåder!*
Du kanske har sett på mer tv än du hade tänkt under sommaren, men jag uppskattar det. Nästan så att jag borde skriva "Da Capo!" men nej, det vore inte rätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare