5x22 - Not fade away

Här pratas det om Angel Säsong 5

Så, vad tycks om slutet?

1
6
6%
2
1
1%
3
5
5%
4
1
1%
5
0
Inga röster
6
1
1%
7
5
5%
8
13
13%
9
17
17%
10
52
51%
 
Antal röster : 101

Inläggav Djehuti » lör mar 19, 2005 1:55

Så...var det slut. Aldrig mer...aldrig mer kommer jag att uppleva Angel för första gången.

Vet inte hur jag känner mig nu, men jag vet att snart så kommer den där underliga blandingen av känslor; sorg, glädje och framförallt tomhet att skölja över mig, såsom den alltid gör när en sådan här unik upplevelse är förbi. :(


En kort stund fick jag rent av ett infall att jag skulle banka skallen i väggen så hårt som jag kan, i hopp om att tappa minnet. :rolleyes:
...men det var en dum idé.


Hejdå.
:lovebunny:






PS: Jag älskar när Illyria lägger huvudet sådär på sné. :D
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav sus@n » lör apr 02, 2005 20:39

Tårar sprutar (igen!) Från en väldigt skakig början av säsongen till underbart slut. Jag väljer Not Fade Away över Chosen lätt - just pågrund av alla känslor som kom fram.

Sedan gillar jag skarpt att sluten av både seriernas sista avsnitt lämnas öppen.

Connor var en väldigt chok! Jag visste bara att han skulle komma tillbaka en gång och jag är glad att han fick vara med i det sista. Dessutom välförtjänta nämningar av Doyle :cry: Cordelia :cry: & Fred :cry: och scenen mellan Fred & Wesley (även om den till dels var fabrikerad) var underbar.

Jag kan inte beskriva hur bra en säsong 6 hade blivit eftersom kvalitén höjdes rejält! Säsong 5 är definitivt en säsong jag är glad att ha nu när den blev så fantastisk i slutet!!!

Jag tycks inte kunna sluta skriva! Jag älskar dessa serier så helt underbart fantastiska välskrivna!!!!!!!!!! Alla tvivel är borta som jag hade innan (även om jag nog lär se den sista delen av säsongen mer än början)

:cry: :cry: :cry: 10/10 precis som Chosen!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » lör apr 02, 2005 20:43

sus@n: Skönt att höra, jag var nästan oroad där ett tag att du inte skulle falla för säsongen. :) Bättre än Chosen kommer jag nog aldrig tycka att NFA är (vilket jag väl är relativt ensam om), men jag är fortfarande rätt säker på att det är Angels bästa avsnitt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » lör apr 02, 2005 20:48

caffeine: Är du tillbaka! :D Jodå jag föll ungefär vid A hole in The World sedan var jag körd! Och fortfarande: :cry: Jag kommer nog aldrig kunna se Angel igen utan att gråta!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » lör apr 02, 2005 20:51

sus@n: Hehe, jag har varit här sedan i tisdags, även om kanske inte riktigt så aktiv som jag normalt sett är (skola, öl och DVD:er...). Våra trådar har kanske helt enkelt inte korsat varandra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör apr 02, 2005 21:02

caffeineaddict skrev:sus@n: Skönt att höra, jag var nästan oroad där ett tag att du inte skulle falla för säsongen. :) Bättre än Chosen kommer jag nog aldrig tycka att NFA är (vilket jag väl är relativt ensam om), men jag är fortfarande rätt säker på att det är Angels bästa avsnitt.

Det finns nog två tre till, fast jag vet inte vilka de skulle kunna vara. NFA hänger samman på alla sätt och vis, tillskillnad från Chosen som mer och mer känns som ett hafsverk. (På manussidan, det verkar som om de har försökt styra upp det under filmningen.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » lör apr 02, 2005 21:02

Jag nötte mig igenom 110 avsnitt Angel nyligen för första gången, och måste säga jag kände samma sak som Djehuti. Jag skulle vilja säga nu, med facit i hand, att Angel är en mycket bättre serie än Buffy.
Karaktärerna, att se Gunn utvecklas, Wes go bad ass, Fred från att vara liten galen tjej till Illyria, Angel och Spike bli öhhh.... som dom var, jag tror inte jag har känt så här för någon annan serie.

Nu väntar jag på att en stor box med alla säsonger ska släppas så jag kan köpa den.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav sus@n » sön apr 03, 2005 8:40

caffeineaddict skrev:sus@n: Hehe, jag har varit här sedan i tisdags, även om kanske inte riktigt så aktiv som jag normalt sett är (skola, öl och DVD:er...). Våra trådar har kanske helt enkelt inte korsat varandra.


Vi har nog gått om varandre då ;) Välkommen tbx!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Gordo » ons maj 04, 2005 12:21

Live the day like it's your last, 'cause it probably is.
---
Let's go to work.


Så var det slut. Wow, vilken avslutning det blev. Tårarna rann ordentligt när Wesley dog, kändes fint att det var "Fred" som tog avsked.

Det var så mycket som var bra i avsnittet, jag gillade planen och Illyria var helt makalös. Vill se mer av henne!

Jag tyckte om slutet. Alla får göra sig en egen bild av hur det gick, det känns skönt.

Åh, vad bra det var. Men nu känns det sorgligt :cry:
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » lör maj 07, 2005 12:38

Så går grannen o kollar klart på allt utan mig!!!

Sen ringer han o säger: "Det var ju inget dåligt slut, känns som om man visste helatiden att alla skulle dö"... sen kan man ju snacka om hur det var menat att sluta. Men skitsamma han gillade ju Angel iallfall..
så vi får välkomna ännu en som kollat igenom HELA Angel och gillade den. Detta är en person som förövrigt inte alls gillar denna typen av serier, eller serier överhuvudtaget för den delen!

De sista orden han sa i telefon efter det var: " Ge mig Buffy nu förfan..." Han har inte sett ett enda avsnitt Buffy! :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » lör maj 14, 2005 23:24

Otroligt bra avsnitt. Såg klart säsong 5 idag, otroligt bra säsong har det varit, synd bara att Cordy inte var med, då hade den varit ännu bättre. Men det var såklart inte den enda som skulle dö i säsongen. En sammanfattning av presonerna, säsongen börjar vilka lever = Angel, Spike, Cordelia, Fred, Gunn, Wes, Harmony, Connor, Lorne. Säsongen sluta (även serien) vilka lever = Angel, Spike, Gunn, Illyria (freds skal), Connor, Lorne, Harmony. 3 down!

Men det har iaf varit en helt otrolig serie och som många nämnt "We hate TheWB"

Jag undrar verkligen vad som hände i slaget!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön maj 15, 2005 0:12

HeY skrev:En sammanfattning av presonerna, säsongen börjar vilka lever = Angel, Spike, Cordelia, Fred, Gunn, Wes, Harmony, Connor, Lorne. Säsongen sluta (även serien) vilka lever = Angel, Spike, Gunn, Illyria (freds skal), Connor, Lorne, Harmony. 3 down!


Minst fyra, snarare. Oavsett hur det går i striden är väl Gunn toast.

You're fading. You'll last ten minutes at best.


Sen skulle jag väl nästan räkna in Lindsey i gänget också vid det här laget, så fem då.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » sön maj 15, 2005 0:32

A bear skrev:
HeY skrev:En sammanfattning av presonerna, säsongen börjar vilka lever = Angel, Spike, Cordelia, Fred, Gunn, Wes, Harmony, Connor, Lorne. Säsongen sluta (även serien) vilka lever = Angel, Spike, Gunn, Illyria (freds skal), Connor, Lorne, Harmony. 3 down!


Minst fyra, snarare. Oavsett hur det går i striden är väl Gunn toast.

You're fading. You'll last ten minutes at best.


Sen skulle jag väl nästan räkna in Lindsey i gänget också vid det här laget, så fem då.


Jo, jag hade tänkt att skriva med Gunn men sedan täntke jag på att Angel, Spike och Illyria boirde vara ganska toast också. Bara de 3 mot några hundra tusen (en stor arme). Men de tre är ju försås riktigt speciella så man vet ju aldrig!?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » sön maj 15, 2005 1:30

HeY skrev:Jo, jag hade tänkt att skriva med Gunn men sedan täntke jag på att Angel, Spike och Illyria boirde vara ganska toast också. Bara de 3 mot några hundra tusen (en stor arme). Men de tre är ju försås riktigt speciella så man vet ju aldrig!?

Ser man bara till vad man får veta i det här avsnittet så kan det gå hur som helst. T.ex. vet vi inte

-Hur många fienderna är.
-Hur hög stridsmoral de har. (Alla kanske ger sig om Angel dödar draken?)
-Om de ens tänker slåss mot Angel. (Man vet ju aldrig.)
-Hur smarta/starka/skickliga de är.
-Om Team Angel får hjälp från någon annan. (En slayerarmé t.ex. - man vet ju aldrig.)
-Om W&H-byggnaden rasar ihop och skapar en stort hål i marken precis där fiendearmén befinner sig.
-Om Team Angel lyckas fly.
-Om Angel har blivit extremt mycket mäktigare för att han drack Hamiltons blod.
-Om The Powers That Be tar en mer aktiv roll i striden för återställa balansen mellan gott och ont. (Eller nåt i den stilen.)

Osv. Sen finns det ju förstås en massa dröm- och alternativa verkligheter-varianter. (Men det är lite väl billigt.)

Annars kan man nog utgå från att i alla fall Spike och Angel (och antagligen Illyria) överlever om det kommer någon officiell fortsättning (i något format) på Buffyverse.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav HeY » sön maj 15, 2005 1:41

CheeseGuy skrev:
HeY skrev:Jo, jag hade tänkt att skriva med Gunn men sedan täntke jag på att Angel, Spike och Illyria boirde vara ganska toast också. Bara de 3 mot några hundra tusen (en stor arme). Men de tre är ju försås riktigt speciella så man vet ju aldrig!?

Ser man bara till vad man får veta i det här avsnittet så kan det gå hur som helst. T.ex. vet vi inte

-Hur många fienderna är.
-Hur hög stridsmoral de har. (Alla kanske ger sig om Angel dödar draken?)
-Om de ens tänker slåss mot Angel. (Man vet ju aldrig.)
-Hur smarta/starka/skickliga de är.
-Om Team Angel får hjälp från någon annan. (En slayerarmé t.ex. - man vet ju aldrig.)
-Om W&H-byggnaden rasar ihop och skapar en stort hål i marken precis där fiendearmén befinner sig.
-Om Team Angel lyckas fly.
-Om Angel har blivit extremt mycket mäktigare för att han drack Hamiltons blod.
-Om The Powers That Be tar en mer aktiv roll i striden för återställa balansen mellan gott och ont. (Eller nåt i den stilen.)

Osv. Sen finns det ju förstås en massa dröm- och alternativa verkligheter-varianter. (Men det är lite väl billigt.)

Annars kan man nog utgå från att i alla fall Spike och Angel (och antagligen Illyria) överlever om det kommer någon officiell fortsättning (i något format) på Buffyverse.


Jo självklart. Det var de flesta av mina frågor jag hade. Exakt när den armeen ko mtrodde jag att det skulle komma en slayerarme faktiskt, men sedan såg jag hur länge avsnittet hade gått ca 41 minuter och det brukar vara slut då och då tänkte jag att det kanske var ett längre avsnitt. Ett part 1 och ett oasrt 2 avsnitt som satt ihop men jag visste förstås att det inte var så. Några andra frågor jag hde var:
-Kommer Fred någonsinn kunna räddas?
-Kommer Wesley kunna komma tillbaka som Buffy gjorde och iså fall även Cordy så att hela serien kan börja om? (vat att det är omöjligt men man kan alltid drömma)
-Vad hände med Connor?
-Vad kommer att hända med delägarna nu när de svarta-vad-de-nu-hette snubbarna är döda?

Så själva serien slutade med endast hundratals frågor!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön maj 15, 2005 1:45

CheeseGuy skrev:T.ex. vet vi inte


Det Joss har sagt i intervjuer är att Team Angel flyr efter ett tag. Vilket låter troligt. De är inte idioter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön maj 15, 2005 1:49

noike skrev:
CheeseGuy skrev:T.ex. vet vi inte


Det Joss har sagt i intervjuer är att Team Angel flyr efter ett tag. Vilket låter troligt. De är inte idioter.


Jo, "That make sense!" 8)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Therealbuffy » mån maj 16, 2005 18:42

seriöst...jag är i chocktillstånd. Såg färdigt Angel igår...och sådär kan det väl inte sluta?? :eek: har ja missat nåt avsnitt lr slutar det verkligen så? man får juh inte se va som händer dom 4 stackarna som är kvar! har grubblat över detta hela dan och tja ...ja e deppi :|
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav Zaxx » mån maj 16, 2005 18:47

Mindy Smith - One moment more! är det som hjälper...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Therealbuffy » mån maj 16, 2005 19:03

Zaxx skrev:Mindy Smith - One moment more! är det som hjälper...


ahh vete tusan....säkert att det inte kommer en liten säsong 6???nu menar ja superduper helsäker :eek:
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav Ai » mån maj 16, 2005 21:22

Therealbuffy skrev:
Zaxx skrev:Mindy Smith - One moment more! är det som hjälper...


ahh vete tusan....säkert att det inte kommer en liten säsong 6???nu menar ja superduper helsäker :eek:


Superdupert helsäkert. Ingen ny säsong. That's it.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Ai » mån maj 16, 2005 21:41

Ai skrev:
Therealbuffy skrev:
Zaxx skrev:Mindy Smith - One moment more! är det som hjälper...


ahh vete tusan....säkert att det inte kommer en liten säsong 6???nu menar ja superduper helsäker :eek:


Superdupert helsäkert. Ingen ny säsong. That's it.


Gå hit för att avreagera dig: *Insätt svordom här*

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav HeY » tis maj 17, 2005 22:18

Therealbuffy skrev:
Zaxx skrev:Mindy Smith - One moment more! är det som hjälper...


ahh vete tusan....säkert att det inte kommer en liten säsong 6???nu menar ja superduper helsäker :eek:


Mmm, tycker också det är helt otroligt, men du får ju iaf hålla med om att det är ett fantastiskt avsnitt! :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Therealbuffy » ons maj 18, 2005 18:23

HeY skrev:
Therealbuffy skrev:
Zaxx skrev:Mindy Smith - One moment more! är det som hjälper...


ahh vete tusan....säkert att det inte kommer en liten säsong 6???nu menar ja superduper helsäker :eek:


Mmm, tycker också det är helt otroligt, men du får ju iaf hålla med om att det är ett fantastiskt avsnitt! :D


Ahh det va juh bra,böla som en bebis när Wesley dog :oops: meeen vill juh veta va som händer m stackars Angel,halvdöda Gunn,Illirya och Snygga Spike....
I`ve known you for two minutes and I can`t stand you.I really don`t feature you living forever.
Användarvisningsbild
Therealbuffy
Minion
 
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 aug 2004
Ort: Laholm

Inläggav eponinethen » tor maj 19, 2005 11:06

Måste säga att jag älskar att det slutar på detta sätt. Jag menar visst det är en aning irriterande men jag tror inte att det hade kunnat sluta på ett mer passande sätt, eller på ett mer Joss-igt sätt. Faktiskt. Men min Wesley... gah. Fast jag har börjat se serierna såpass mycket uppifrån, istället att se det liksom efteråt-från, så att det egentligen inte spelar roll vad som händer när, och Wesley är ju med i i princip hela serien och det är allt som betyder för mig... Denna säsongen var också perfekt som sista säsong, av allt, för att den är så himla annorlunda.. så även om jag saknar Buffyverse som fan vet jag inte om jag hade velat ha fler säsonger... (Okej det hade jag men... det var ett bra sätt att sluta på. Punkt.)
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör maj 21, 2005 0:50

eponinethen skrev:Måste säga att jag älskar att det slutar på detta sätt. Jag menar visst det är en aning irriterande men jag tror inte att det hade kunnat sluta på ett mer passande sätt, eller på ett mer Joss-igt sätt. Faktiskt. Men min Wesley... gah. Fast jag har börjat se serierna såpass mycket uppifrån, istället att se det liksom efteråt-från, så att det egentligen inte spelar roll vad som händer när, och Wesley är ju med i i princip hela serien och det är allt som betyder för mig... Denna säsongen var också perfekt som sista säsong, av allt, för att den är så himla annorlunda.. så även om jag saknar Buffyverse som fan vet jag inte om jag hade velat ha fler säsonger... (Okej det hade jag men... det var ett bra sätt att sluta på. Punkt.)


Håller helt och hållet med, kudne inte ha varit ett mer passande slut!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » lör maj 21, 2005 15:29

Jaha då har man sett det sista, och nu förstår jag varför jag inte gillade Angel i denna säsongen, det var inte meningen att man skulle göra det, han lurade verkligen alla. Förutom att Wes dog så tycker jag att det var ett bra slut, jag tänker mig att Buffy och Faith kommer till undsättning i sista stund med alla tusen nya slayers, det hade väl varit bra. Tycker att de knöt i hop det bra med Connor också.

Det man funderar över är att nu när Angel skrev under shanshun, blir det Spike som kommer att uppfylla den då. Efter som att Angel har sagt i från sig den så måste det väl bli så.

Tycker också att det är synd att inte Lorne fick en mer spännande roll genom de sista säsongerna, han var bara liksom där, varför vet man inte. Den här kärleksaffären mellan Angel och varulvstjejen kändes också lite torr, hade varit bättre om de hade haft med "elektra" vad hon nu heter i stället. Hon kändes mer spännande och de hade bättre kemi.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav eponinethen » sön maj 22, 2005 2:19

Lipton skrev:Tycker också att det är synd att inte Lorne fick en mer spännande roll genom de sista säsongerna, han var bara liksom där, varför vet man inte. Den här kärleksaffären mellan Angel och varulvstjejen kändes också lite torr, hade varit bättre om de hade haft med "elektra" vad hon nu heter i stället. Hon kändes mer spännande och de hade bättre kemi.

Um, Gwen Raiden? Jag älskar verkligen Gwen... fast jag hade nog inte velat att hon och Angel skulle blitt nåt. Seriöst var hon nog för cool för honom, heh. Men jag håller helt med dig om Nina, hon var en rätt ointressant karaktär. Dyker upp några gånger och sedan är hon och Angel finns kära.. uh.

Jag tycker det med Lorne är lite sorgligt faktiskt. Han är aldrig riktigt med i någon viktig story line, efter Pylea... Han är en sådan underbar karaktär men jag håller med om att han försvinner rätt mycket, vilket är förståeligt men riktigt synd.
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » sön maj 22, 2005 14:02

Om de nu hade gjort en säsong till där de skulle get sig på SP för att som någon sa i förra avsnittstråden få bort all ondska på jorden, skulle det inte då bli som när Jasmine styrde. Kan verkligen människor existra utan det minsta ondska eller lite elakhet, tänk själv att jämt gå omkring och vara nöjd och glad jämt. Om all ondska försvinner betyder det att man aldrig blir på dåligt humör heller? Kan man bli på dåligt humör om man är genomgod, om världen runt om kring är helt god kan man bli arg på någonting i den då utan att vara det minsta ond?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » sön maj 22, 2005 14:09

Lipton skrev:Om de nu hade gjort en säsong till där de skulle get sig på SP för att som någon sa i förra avsnittstråden få bort all ondska på jorden, skulle det inte då bli som när Jasmine styrde.


SP är inte roten till ondskan, de bara utnyttjar den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron