5x22 - Not fade away

Här pratas det om Angel Säsong 5

Så, vad tycks om slutet?

1
6
6%
2
1
1%
3
5
5%
4
1
1%
5
0
Inga röster
6
1
1%
7
5
5%
8
13
13%
9
17
17%
10
52
51%
 
Antal röster : 101

Inläggav HeY » sön maj 22, 2005 15:09

Lipton skrev:Om de nu hade gjort en säsong till där de skulle get sig på SP för att som någon sa i förra avsnittstråden få bort all ondska på jorden, skulle det inte då bli som när Jasmine styrde. Kan verkligen människor existra utan det minsta ondska eller lite elakhet, tänk själv att jämt gå omkring och vara nöjd och glad jämt. Om all ondska försvinner betyder det att man aldrig blir på dåligt humör heller? Kan man bli på dåligt humör om man är genomgod, om världen runt om kring är helt god kan man bli arg på någonting i den då utan att vara det minsta ond?


Har också tänkt på det. Men jag har kommit fram till att med Ondska så menar man såna dära Big Bads som dödar och skapar Apocalypser och sånt, demoner. Men injte att alla som skapar konflikt ska dö så att världen är bara helt god och lycklig.

Charmed säsong 7 med Avatarena är ju ett bra exempel, de ville skapa Utopia (genom god värld) och de fick The Charmed Ones attt hjälpa dem. Och sedan när de hade gjort de så dödade Avatarena alla som skapade konflikt och därför insåg dem att världen inte kan vara så.

Så frågan är, kan det verkligen existera en värld utan ondska och konflikt?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » ons maj 25, 2005 13:34

Såg kommentatorspåret i går och det var en sak jag inte uppfattar vad de säger, det är när alla står inne i Angels kontor och bråkar, då säger kommentatorn något i stil med att Lorne saknar en tand och att han knappt kunde stå där och att de fick ha något att stödja honom med? Någon som vet vad de pratade om?


Är det inte lite underligt hur Sebassis dör så fort han får den giftblandade drinken i munnen, medans pi pi demonen tydligen lever med giftet i kroppen flera timmar. Jag vet inte hur lång tid som förflyter från att Angel slår till honom med ringen tills att han ligger där död.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav HeY » fre jun 10, 2005 23:55

Lipton skrev:Såg kommentatorspåret i går och det var en sak jag inte uppfattar vad de säger, det är när alla står inne i Angels kontor och bråkar, då säger kommentatorn något i stil med att Lorne saknar en tand och att han knappt kunde stå där och att de fick ha något att stödja honom med? Någon som vet vad de pratade om?


Är det inte lite underligt hur Sebassis dör så fort han får den giftblandade drinken i munnen, medans pi pi demonen tydligen lever med giftet i kroppen flera timmar. Jag vet inte hur lång tid som förflyter från att Angel slår till honom med ringen tills att han ligger där död.


Vi får väl anta att pi pi demonen är immun mot giftet och at Angel visste det? Men jag vet faktiskt inte, har inte tänkt på det!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Emily » lör jun 11, 2005 3:19

Nej! Får inte sluta så här Bild
Man blir galen utan en riktig closer.
Tittade klart på onsdag och Buffy börjar igen idag. Det hjälper lite.
Har inte läst vad ni har skrivit, försöker göra det under veckoslutet.
Men först ska jag titta den igen. Hände så mycket att jag har redan glömt alla fina stunder.
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav Ai » lör jun 11, 2005 9:06

Kunde inte låta bli...
Emily skrev:Bild


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav carre » lör jun 11, 2005 10:42

Ai skrev:Kunde inte låta bli...
Emily skrev:Bild

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

IRLG! den är så arg!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav HeY » lör jun 11, 2005 12:03

Ai skrev:Kunde inte låta bli...
Emily skrev:Bild


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!


Hahaha, den var rolig :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör jun 11, 2005 13:25

Tycker slutet på NFA är jättefint och bra. Hoppas du kan se det Emily i framtiden även om det kan kännas surt att inte få något regelrätt avslut.

Angående smileyn.....började titta på den ordentligt och satan vad arg han är. Först såg man bara en röd, hoppande smiley och han är arg tänkte man. Men nu, satan vad arg han är.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » sön jun 12, 2005 11:54

Tob skrev:Tycker slutet på NFA är jättefint och bra. Hoppas du kan se det Emily i framtiden även om det kan kännas surt att inte få något regelrätt avslut.

Angående smileyn.....började titta på den ordentligt och satan vad arg han är. Först såg man bara en röd, hoppande smiley och han är arg tänkte man. Men nu, satan vad arg han är.


Det finaste med NFA tycker jag är Illyria, när Wes dör i hennes armar. Det är så fint när han ber henne ljuga. Och sedan när han dött i Illyrias/Freds armar så reser hon sig upp mot "demonen-som-jag-glömt-namnet-på" och han säger ungefär "tror du att du kan ta mig lilla flicka" och hon slår och färvandlas samtidigt tillbaka till Illyria och slår sönder huvudet på honom! Det är så snyggt och samtidigt så fint..

Ja visst är den arg. Men den var lite rolig också! :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » tis jun 28, 2005 16:17

jag blev helt chockad. men samtidigt otroligt glad över att jag slipper se några av mina favoriter dö.
att se the gift var INTE kul. och inte spikes ending i chosen heller. men jag slapp se dom "dö". aldrig i livet att jag vill se Angel dö.
nu slipper jag det. kanske. eller DB ville väl inte göra nån mer angel heller ifall det nu skulle vara så att det kommer nån tvfilm, har jag för mig jag hört. men att JM är ganska på?

bara spike och angel överlever är jag glad. så i mitt huvud så gör de det. det löser sig på något sätt. inte bra att stå i en gränd dock, nej nej. men som någon spekulerat tidigare vet man inte vem som kommer förbi eller vad som kan öppna sig.

att wes dog brydde mig inte så mycket. är ganska trött på honom och hans mörkigheter...
konstigt nu efteråt när man ser på karaktärerna. de som växte och de som inte växte. kom på att jag gillar Gunn ändå sedan han kom med, speciellt tillsammans med Fred, minus när han blev hjärntvättat.
Fred som Illyria är helt otrolig, klart hon överlever i min värld oxå.

och Lorne klarar sig. jäj. och Connor skickar Angel iväg likt Buffy skickar iväg Angel....

var har ni läste dessa intervjuer med Joss?


go team!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav KarinMee » tis jun 28, 2005 22:49

dansdansdans skrev:att wes dog brydde mig inte så mycket. är ganska trött på honom och hans mörkigheter...


Hur kan man bli trött på Wes mörkigheter?

:eek:
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Skåne

Inläggav Tob » ons jun 29, 2005 0:12

KarinMee skrev:
dansdansdans skrev:att wes dog brydde mig inte så mycket. är ganska trött på honom och hans mörkigheter...


Hur kan man bli trött på Wes mörkigheter?

:eek:


Det skulle väl vara för att dem gör han mörk för sakens skull, vilket inte jag tycker dem har gjort, tycker det mesta känns både trovärdigt och naturligt om man har Wesleys karaktärsutveckling i huvudet. För övrigt tycker jag Wesleys dödscen är bland det finaste i hela Buffyversa, när Illyria blir Fred, ja osv. Kan ju kosta på mig lite dialog här....

ILLYRIA: Would you like me to lie to you now?

WESLEY: Yes. Thank you. Yes.

(he closes his yes, and when he opens them, Illyria looks like Fred)


Får rysningar av att bara tänka på scenen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav dansdansdans » ons jun 29, 2005 14:24

och klart han blir nere av att fred dör osv. men jag är inte så förtjust i hans karaktär, aldrig vart.
men jo jag "gillar" oxå hans dödscen. den är fin.

men wesley är helt enkelt inte en utav mina favoriter. alla har vi ju olika.
8)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Rombat » mån aug 08, 2005 21:01

10:a... tänker inte ens motivera det, det gör avsnittet åt mig.

Hur många gånger man än ser det blir det inte lättare. Min Wes...
Får sitta här och lyssna på Love Song for a Vampire igen och igen och igen.

Go'night folks... :cry:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav BePatient » sön aug 28, 2005 3:07

Jag borde väl kommentera det sista avsnittet av Angel också, det hade känts som hyckleri annars. Även fast det förstås är jobbigt. Jag tror nästan att det gör mer ont än Chosen - säsong fem slår nog ut motståndet i att vara mest deprimerande säsong, i kombination med att vara slutet på Buffyverse.

Det är tråkigt att man, tydligen av tvång, introducerade slutspurten och brödraskapet så sent. Jag hade velat, och väntat mig, att denna säsongen skulle fördjupa sig i förhållandet mellan Wolfram & Hart och the senior partners, och vad de var (däribland referensen som görs i Pylea). Och mer om planen att placera Angel i byråkratins högborg och hur den byråkratin påverkar gruppen. I stället fick jag en massa humor. Jag skrattade visserligen hejdlöst när jag såg Angel som temperamentsfull docka, men inledningen, förberedelsen till det här avsnittet är inte bra.
Förutom det så var det riktigt bra. Mest av allt så är scenen mellan Wes och Illyria är inte vacker. Den är ful, falsk. Och förstås sjukt bra, och därför blir den väl vacker antar jag. Wesley är den karaktär jag känner mest sympati med i serien, från det att han blir orättvist utfryst av sina vänner i slutet av säsong tre (läs mer om det (och min bristfälliga skicklighet i att behärska mig när jag är förbannad) i tråden för det avsnittet) till den pojkaktiga romans med Winifred som dör så snart efter att den börjat. Bilden av Wesley förblir han som sitter ensam i sin lägenhet med en flaska vin och billig snabbmat, han som lugnt säger åt Lilah att ta av sig trosorna över telefon. Det är så passande att det slutar så här för honom. Han får inte sin kvinna, han får det spelade, det falska substitutet, och han väljer det.
Lindsey's "A lackey? Angel was supposed to kill me!" med två kulor i bröstet, det... talar rätt bra för sig. Man fattar hela Lindsey, precis där. Och Lorne blir den enda som får leva. Att säga mig själv att de vann striden i slutet är inte nåt jag tänker göra. Angel sa att de inte skulle komma undan med livet, och han menade det. Och det är därför de inte förberedde sig stort med vapen och magier, därför de inte kontaktade Buffy och Willow. Det var aldrig en möjlighet att de skulle ha en chans efter att de var klara med brödraskapet.
Jag gillar hela slutet mer för varje gång jag tänker på det. De kan inte fly när delägarna blir förbannade, utan Angel dör när han kämpar sin kamp för det goda, och han är med på det. Det är värt det om det gör en skillnad, en återvändo till de klara idealen, svart och vitt. Hans kommentar att draken är hans är... lysande. Den mest klassiska bilden av hjälten; drakdödaren. (Och så får Spike upprättelse för sin hjältedöd i Chosen, den som blev så mycket mindre värd när han plötsligt susar ur nån medaljong, genom att faktiskt dö.)

Bra. På det deprimerande sättet, men det funkar också.
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav sjostrand » mån sep 05, 2005 10:17

Jaha, då var 254 avsnitt Buffyverse slut... Det är trist. Framför allt tomt på något sätt. Men det var ett bra slut trots allt. Illyrias "ska jag ljuga för dig nu" är bland dom bästa scenerna i hela serien.
Men nu återstår det bara att börja om att titta på Angel säsong ett igen... snyft...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav AKS » tor nov 03, 2005 11:22

Såg om detta avsnitt igår då jag och min kompis hade Buffykväll. Blev påmind i hur lysande slut jag tycker att Angel, trots dåliga förutsättningar att avslutas på ett bra sätt, fick. Där på slutet då Angel säger (parafras): "Let's get to work." och han drar sitt svärd och det plötsligt blir svart på rutan.... ryyyyys. Så satans bra. Och scenen med Wes och Illyria: "Do you want me to lie to you now?" Så rörande och vacker scen. Jag önskar verkligen att serien kunnat få en sjätte säsong och utvecklat the Black Thorn bättre och även att vi hunnit få utforska Illyria ännu mer.

Och har Angel signerat bort sin mänsklighet? Autografen på kontraktet för minnesomstruktureringen (pga Connor) och den på Shanshu-profetian kan inte vara mer olika. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tompa » lör nov 05, 2005 15:40

.
.
.
.
.
.
.
.
.
Det summerar ungefär hur jag känner mig nu.

Sitta och grina framför TV'n när Wes ber Illyria att ljuga och sedan dör, fan va bra det är, var, fan...

Agående slutet. Connor lär inte vara många meter bort och varför slösa tid på en massa underhuggare (haltande gubbar med påkar och svärd kan knappast vara det värsta som skickas mot våra hjältar). Jag vill veta men ändå inte. Fan Joss skriv en bok om vad som händer. Film, TV och musik har du ju redan på CV't så skriv en bestseller.

R.I.P Wesley Wyndham-Pryce


Live Fast, Die Never
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav sp1keout » fre jan 06, 2006 14:25

Tompa skrev:Sitta och grina framför TV'n när Wes ber Illyria att ljuga och sedan dör, fan va bra det är, var, fan...


Det var du inte ensam om att göra. Jag grät som ett barn... och jag tror många andra här inne gjorde det också. Jag finner inga ord.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Mudbath » ons jan 25, 2006 23:13

BePatient skrev:Och Lorne blir den enda som får leva


Det kan man väl inte vara så säker på ändå? :( Det känns som om the Senior Partners kan leta rätt på honom ganska så enkelt ändå..
Hur som helst.. Fan! Vad ska jag titta på nu då? Har kollat igenom Buffy s1-7 3ggr.. och Angel 1gång.. Ni som vet, är Firefly bra?
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Ai » ons jan 25, 2006 23:37

Mudbath skrev:Ni som vet, är Firefly bra?


Firefly är lysande. Det finns väl ingen tvekan om att det är det du ska göra härnäst. Och Serenity också då förstås... 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tob » ons jan 25, 2006 23:57

Ai skrev:
Mudbath skrev:Ni som vet, är Firefly bra?


Firefly är lysande. Det finns väl ingen tvekan om att det är det du ska göra härnäst. Och Serenity också då förstås... 8)


Men du har ju bara sett Angel 1 gång. Se det igen!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Binchy » tor jan 26, 2006 0:06

Ai skrev:
Mudbath skrev:Ni som vet, är Firefly bra?


Firefly är lysande. Det finns väl ingen tvekan om att det är det du ska göra härnäst. Och Serenity också då förstås... 8)


I concur! När jag sett färdigt Firefly och Serenity första gången, så började jag genast om på en andra gång. När den kommer på posten så blir det öronaböj en tredje gång. (Ska nog donera mina brända Firefly till min bror och svägerska, de gillade Buffy - god smak följaktligen.)

Angel måste du ju se fler gånger, dock. Undrar hur många gånger jag har sett Buffy och Angel? Buffy drygt 10 skulle jag tro, och Angel drygt fem... Vilda gissningar.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Mudbath » tor jan 26, 2006 19:26

Då får det bli Firefly nu då :) har tankat hem säsong 1.. Angel ska nog ses om men inte än.. fnular på att ta Buffy en gång till emellan där.. sen finns det ju typ 100 andra serier man borde se :? jag får nog se till att bli arbetslös så jag har tid med detta ;)
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Ai » tor jan 26, 2006 19:42

Mudbath skrev:Då får det bli Firefly nu då :) har tankat hem säsong 1..


Bra beslut! Tyvärr så finns det ingen "säsong 2" att tanka hem sen... dessutom är det bara en halv säsong av den första också. Men vilken halva!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Mudbath » tor jan 26, 2006 20:15

Ai skrev:
Mudbath skrev:Då får det bli Firefly nu då :) har tankat hem säsong 1..


Bra beslut! Tyvärr så finns det ingen "säsong 2" att tanka hem sen... dessutom är det bara en halv säsong av den första också. Men vilken halva!


:eek: :eek: nää.. säg inte att det är som John Doe.. att man aldrig får reda på vad som pågår.. fan för alla tv-bolag som lägger ner bra tv-serier..
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Ai » tor jan 26, 2006 20:34

Det är ju lite trådar som hänger i luften efter att serien tog slut - mest i fråga om karaktärsutveckling/bakgrund. Därav Serenity - filmen. Det är såklart en mycket längre historia än så fyllt av lojala fans och höga dvdförsäljningssiffror. Men det kan du läsa mer om i nån av Allmänt om Firefly-trådarna. För att det inte ska bli alldeles för OT i den här tråden. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » tor jan 26, 2006 21:50

Mudbath skrev:Då får det bli Firefly nu då :) har tankat hem säsong 1.. Angel ska nog ses om men inte än.. fnular på att ta Buffy en gång till emellan där.. sen finns det ju typ 100 andra serier man borde se :? jag får nog se till att bli arbetslös så jag har tid med detta ;)


Angel och Buffy ska ju helst ses vartannat avsnitt ungefär, från fjärde säsongen för Buffy och första för Angel. En hel del saker händer i båda serierna.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Forever Chosen » fre mar 03, 2006 3:25

Jag försöker mig på att skriva lite om det här avsnittet nu... Inte det bästa Angel avsnittet någonsin men väl top 3, och troligen top 10 bland alla Angel & Buffy avsnitt.

Många starka scener, Wesleys död :cry: Illyria som frågar "Do you want me to lie now?" eller nått liknande. Oehört stark scen! Kanske det den bästa dödsscen i Buffyverse?

Angels plan "We kill them all tonight" dags att slå dem alla tillbaka ungefär. Gunn gör en storstilad fight när han går in massakerar ett 10-tal vamps.

Spikes dikt var väldigt trevlig att höra men jag tyckte nog han fick kanske lite för lite tid i denna episod. Men jag är inte missnöjd, min hjälte fick i alla fall tillräckligt efter att han räddade babyn och hans slutscen, för mig kommer han alltid att vara en lite större champion än Angel.

Angel söker upp Connor, inte oväntat. Däremot oväntat att han dök upp på slutet och hjälpte till att ha ihjäl Hamilton. Och Angel som drack av hans blod och fick en riktig kick (kanske var det gjorde att han kunde överleva det som hände efter slutscenen?)

Och så Lorne som avrättar Lindsey :eek: Det hade jag inte väntat mig alls! Men bra att Lorne fick göra nått riktigt bra som avslut. Har saknat bra scener med Lorne ganska länge nu.

Slutscenen då, jävlar alltså! Gunn bör ju definitivt ha dött trots att han kläcker ur sig en de bästa kommentarerna på slutet "Okay. You take
the 30,000 on the left" Spike och Angel är nog de enda som överlever känns det som för mig. Illyria har väl en skaplig chans hon också även fast jag ser henne som mer eller mindre död.

Sista orden av Angel, så passande för hela serien på nått vis "Let's go to work" och de gjorde dom, det gjorde dom verkligen...

De är med glädje blandat med sorg jag skriver detta... Det är slut nu, Buffy såg jag klart för nästan 2 år sen, Angel för en knappt en timme sen.

När jag sett klart "Chosen" för första gången kunde jag inte sova på ett par nätter, tror det blir nått liknande nu. Varför ska det vara slut för? Hoppas med hela mitt hjärta på någon sorts fortsättning på Buffy & Angel! Om inte det blir av så kommer inget att vara sig likt igen

Tack Joss för de 254*45 min du har skapat som gett mej underhållning, glädje, sorg, spänning, action, mystik, kärlek och humor.

Svårt att veta hur jag ska formulera mig, det tog mig drygt 40 min att skriva det här inlägget.
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Ai » fre mar 03, 2006 7:54

Vi känner med dig. Alla som med gott samvete kan läsa i den här tråden vet precis hur det känns.

*kram*

Har du sett Firefly?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron