5x22 - Not fade away

Här pratas det om Angel Säsong 5

Så, vad tycks om slutet?

1
6
6%
2
1
1%
3
5
5%
4
1
1%
5
0
Inga röster
6
1
1%
7
5
5%
8
13
13%
9
17
17%
10
52
51%
 
Antal röster : 101

Inläggav Langtry » fre maj 21, 2004 17:40

Ja det skulle nog inte bli så bra att göra en "Dallas" av det hela =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav latarmig » fre maj 21, 2004 18:06

Angel och Gunn dör i slutstriden, men Illyria räddar Spike och de flyr tillsammans, för att sedan dyka upp då och då i "The Ripper".
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » fre maj 21, 2004 19:03

Inte "the" Ripper..
Giles the Ripper? kvinnomördaren?

Ripper kort och gott!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav latarmig » fre maj 21, 2004 21:00

Ajdå, vilken dundertabbe. Hukar mig och springer snabbt undan med svansen mellan benen.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » fre maj 21, 2004 21:01

*kastar en träsko efter latarmig*
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Skulle inte Ripper handla om Giles

Inläggav darkstar » fre maj 21, 2004 21:26

tidigare liv?
Till exempel förklara en del saker som han haft gemensamt med Eric (tror jag att han hette).
Exakt hur långt de skulle gå tillbaks vet jag inte. Samtidigt så hade ju en direkt fortsättning från Buffy säsong 7 varit logisk eftersom det nu fanns så många slayers att arbeta med.
Men, men, kanske kan man hoppas på några av manusen publiceras om det aldrig blir någon serie.
darkstar
Demon Fodder
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 jan 2004

Inläggav gaspode » fre maj 21, 2004 22:01

Jag har svårt att tro att Ripper skulle kunna handla om Giles tidigare liv, även om namnet antyder det. Skulle de sminka Tony Head så han såg ut som 25 i varje avsnitt då eller? Nej, det är inte den Giles vi vill ha, vi vill ha hårda men medelålders Giles!

Är det bara jag som blir väldigt förvirrad när någon helt plötsligt använder subject för sin post? :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » fre maj 21, 2004 22:53

Vi vill ha Giles när han träffar Ethan Rayne och Giles i 5x22. Hela serien ska bara vara Giles sista minuter i 5x22, om och om och om igen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » fre maj 21, 2004 22:55

gaspode skrev
*kastar en träsko efter latarmig*



blir träffad och står och funderar, ilsket vända mig om och morra, eller ge till ett ylande och lägga mig ner på rygg med blottad strupe? :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » sön maj 23, 2004 21:46

SNYFT!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 21:53

Matt: Jag instämmer... :(
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 23:02

Vi verkar vara ganska överens här på forumet om att "Never fade away" var en jättefin avslutning på Angel men det finns de som tycker annorlunda...

http://www.journalfen.net/community/fan ... 12982.html

Tydligen kommer kommentarerna ifrån en rabiat Bangel board, ganska roligt tycker jag...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » sön maj 23, 2004 23:17

Jag är emot all sorts shipping och det här får mig verkligen att undra över folks mentala hälsa. Konstigare människor får man nog leta efter.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 23:20

Jag gillade SUW, "Spike under water", det måste vara det dummaste jag någonsin har läst :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Simon » mån maj 24, 2004 9:14

"Okay, first of all that was not what I expected at all! Joss really and truly screwed us! He took a great show and ended it like it was nothing!"

Håller redan där inte med killen. Känner att det är helt onödigt att läsa vidare.

Det skall tilläggas att jag i regel inte ens överväger att läsa någonting alls skrivet av någon som använder uttryck som "Spuffy" och "Bangel". Urrrgh.

Jag tycker dessutom man får ha rätt så selektivt.. nånting, om man ska missa buskapet "släpp det för helvete!" i The Girl in Question.

Precis som Eve sa, "This is no fairy tale."
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav VelocityBoy » mån maj 24, 2004 9:28

Mirkan skrev:Det skall tilläggas att jag i regel inte ens överväger att läsa någonting alls skrivet av någon som använder uttryck som "Spuffy" och "Bangel". Urrrgh.


Här tar jag åt mig lite :| men det är förstås fel tråd att svara på det här... och samtidigt så rör det mig inte direkt (läs alls) vad du tycker om det.

...och du missförstod nog länken lite det var väldigt många som uttryckte sig om slutet på Angel (på ett, enligt mig, väldigt lustigt sätt) inte en lång rant ifrån en person.
Senast redigerad av VelocityBoy mån maj 24, 2004 10:41, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav gaspode » mån maj 24, 2004 10:38

Jag har nog använt uttryck som Spuffy och Bangel... :)
För mig är det mer eller mindre bara förkortningar för Spikes och Angels förhållande-arcar med Buffy och jag ser ingen laddning i att använda de uttrycken.. Men det vore ju tråkigt om Mirkan skulle sluta läsa mina inlägg, så jag får väl passa mig i fortsättningen ;)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » mån maj 24, 2004 10:49

gaspode skrev:Jag har nog använt uttryck som Spuffy och Bangel... :)
För mig är det mer eller mindre bara förkortningar för Spikes och Angels förhållande-arcar med Buffy och jag ser ingen laddning i att använda de uttrycken..


Jag håller med Gaspode här... även om jag bevisligen är förtjust i förhållandet mellan Buffy och Spike så tycker jag att termerna i sig inte är speciellt laddade.

Vi kanske får börja med Bike ändå... :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Simon » mån maj 24, 2004 11:17

Hahaha, det var absolut inte min mening att förolämpa någon på detta forumet, och om jag gjort det så ber jag om ursäkt. :)

Angående Spuffy och Bangel så ser jag för det första en amerikansk 13-årig fangirl från Ohio, och för det andra tycker jag bara att det ger ett oseriöst intryck. Men ja, var och en har väl en egen åsikt om den saken, förstås.

Man kan säga att jag helt i allmänhet har svårt för "Baa and Boo belong together!"-nissar. Jag håller med om att ett av förhållandena känns mer aktuellt än det andra, men precis som Spikes rock i TGIQ symboliserade så går riktiga människor vidare, och den där "sanna kärleken" kommer faktiskt igen. Det är väl därför jag ställer mig kritisk till hela Bangel/Spuffyriet, tror jag.

Men ja, detta är sannerligen inte rätt tråd. :)

edit: nu lät det igen som att jag riktade kritik mot dig, Velocityboy, men det gör jag alltså inte. Med "Baa and Boo belong together!"-nissar menar jag hysteriska fans som menar att Angel och Buffy eller Spike och Buffy hör ihop på något slags sagoaktigt fantasisätt. Jag tycker det är skillnad på såna som ser på det hela som en riktig relation och sådana som bankar ihop det som ett pussel som inte passar.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » tor maj 27, 2004 23:03

http://www.totallydavidboreanazuk.com/ARTICLES%20UK/DW118NFA.htm

Extremt intressant artikel om s05 och framtiden för Buffyverse. Det nämns även hur s06 skulle sett ut och det hade jag ALDRIG kunnat tänka mig i mina vildaste fantasier. Man blir bara argare och argare på WB :evil:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » tor maj 27, 2004 23:25

Off: Intressant läsning... tack för länken.

Jag hade hört de här ryktena om s6 tidigare någonstans. Lustigt att de verkar vara så säker på att en Spike film inte skulle dyka upp då JM officiellt medger att det snackas om en...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » tor maj 27, 2004 23:28

Det var väl en egen serie de snackade om, inte en film. Jag kan faktiskt hålla med om att jag inte riktigt kan se Spike ta huvudrollen i en serie men en film borde gå bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav haqr » fre maj 28, 2004 0:02

"I'm really relieved Ats is over because now it's safe from joss and his merry band of hacks destroying canon."

Jösses. :rolleyes: Jävla whiners.
Användarvisningsbild
haqr
Minion
 
Inlägg: 88
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Linköping

Inläggav VelocityBoy » fre maj 28, 2004 15:57

haqr: en utav mina favoritgrejor på den där linken helt klart... det är intressant hur de kan anse att Joss skulle förstöra canon iom att han bestämmer vad som är canon.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav haqr » fre maj 28, 2004 19:47

Någon gång under seriens gång så har de väl fått för sig att de äger serien och inte Joss. Ungefär som knasbollarna som gnäller på Buffy S6.
Användarvisningsbild
haqr
Minion
 
Inlägg: 88
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Linköping

Inläggav Vampir3_SlayYer » sön jun 27, 2004 5:57

angel slutet var väldigt vackert. man vet inte vilka som dör o vilka som inte gör det... så klart så dör inte spike eftersom att han ska göra en film sen...
Användarvisningsbild
Vampir3_SlayYer
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 27 jun 2004

Inläggav Dawman » tis jun 29, 2004 1:31

Kan börja med att säga hej till alla, tänk att det fanns ett buffyforum, började undra om jag var endsam om att gilla buffy. Då har man sett det sista avsnittet ... Kan knappt fatta att det är slut. Får väll hitta nåt annat att göra på dagarna nu (skaffa ett jobb kanske)
Användarvisningsbild
Dawman
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 jun 2004
Ort: Linköping

Inläggav malavel » tis jun 29, 2004 2:05

Hej och välkommen Dawman!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Langtry » tis jun 29, 2004 2:21

Dawman, välkommen välkommen :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav haqr » tis jun 29, 2004 2:57

Välkommen till forumet, Dawman.
Användarvisningsbild
haqr
Minion
 
Inlägg: 88
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Linköping

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare