5x20 - The Girl In Question

Här pratas det om Angel Säsong 5

Hur tänker de?

1
2
5%
2
1
3%
3
2
5%
4
1
3%
5
0
Inga röster
6
2
5%
7
8
21%
8
8
21%
9
8
21%
10
6
16%
 
Antal röster : 38

Inläggav Tob » lör maj 07, 2005 10:57

Eller så uppskattar han inte humorn på samma sätt som dem flesta andra. För det går ju inte komma ifrån att både Smile Time och detta avsnittet spelar mycket på att det skall vara roligt. Tycker man inte det, så är det ju inte så konstigt, och speciellt då avsnittet ligger som det gör, helt åt skogen med andra ord.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » lör maj 14, 2005 23:46

Tycker det var ett underhållande avsnitt men som många har sagt så tycker jag det är dålig tajmning. Hade velat ha mer än 2 avsnitt som slut. Men det blev ju bra ändå!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sharatec » lör maj 14, 2005 23:59

Min sabotör... jag menar flickvän lyckades sabba det här avsnittet lite genom att börja ifrågasätta varför ingen hört av sig till Burkles och berättat att Fred är död. Visserligen vet jag inte riktigt hur lång tid det har gått sedan A Hole in the World, men jag fick ändå en gnagande känsla av att hon har en poäng... Det var faktiskt det sista Fred bad Wesley att göra. Kan någon hjälpa mig att komma på ett bra motargument så att jag slipper störa mig?

Tycker för övrigt att det här avsnittet är suveränt, och favoritscenen är slow-motion-fighten med sången i bakgrunden... Helt, fulltsändigt underbart. Är dessutom lite svag för Ilona Costa Bianchi, även om hon helt klart står och trampar på gränsen till det störande.

Kanske felplacerat, men så bra att jag inte riktigt bryr mig. Detta kan dock ha att göra med
Möjlig spoiler resten av serien
att jag tycker att de två sista avsnitten avhandlar allt viktigt så bra att det inte riktigt behövs ett avsnitt för arcen. Säger inte att det hade skadat, men jag tycker helt klart att det fungerar.

Sedan kommer jag aldrig att begripa hur Andrews träff med tjejerna på slutet kan få någon att tvivla på att killen är bög. Jag menar - de hälsar på varandra med kindpussar, och går sedan ut tillsammans. Är det verkligen bara jag som har kvinnliga kompisar? Jag hade läst att vissa tyckte att Andrews 'gay-aura' underminerades i det här avsnittet, så jag satt och väntade mig rena hånglet på den fronten...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav noike » sön maj 15, 2005 0:06

sharatec skrev: Det var faktiskt det sista Fred bad Wesley att göra. Kan någon hjälpa mig att komma på ett bra motargument så att jag slipper störa mig?


Wesley har knappast varit i sinnesvärvaro för att göra det efteråt, för att inte tala om att han hela tiden sökt efter ett sätt att förvandla Illyria tillbaka till Fred. Om han hade ringt dem och sagt att Fred är död så hade det varit som om ge upp. Varför ingen av de andra inte ahr gjort det... damned if I know.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön maj 15, 2005 0:22

noike skrev:
sharatec skrev: Det var faktiskt det sista Fred bad Wesley att göra. Kan någon hjälpa mig att komma på ett bra motargument så att jag slipper störa mig?


Wesley har knappast varit i sinnesvärvaro för att göra det efteråt, för att inte tala om att han hela tiden sökt efter ett sätt att förvandla Illyria tillbaka till Fred. Om han hade ringt dem och sagt att Fred är död så hade det varit som om ge upp. Varför ingen av de andra inte ahr gjort det... damned if I know.


Hmm, men:

Kan vara spoiler för nästa avsnitt, inte säker:

Kom inte dem och hälsa på och de skulle till Hawaii och då förvandlade Illyria sig till Fred och låtsades vara henne för att göra det lättare för Wes så att han skulle slippa att berätta!?

Kommer inte iåg vilket avsnitt det var, kan ha varit avsnittet efter!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » sön maj 15, 2005 0:23

Jag har också tolkat Wesleys ovilja att underrätta Freds föräldrar som att det vore att ge upp, någonting han vill skjuta upp så länge som möjligt.

Konstigt nog var det samma sak när Fred kom tillbaka från Pylea. Ingen tog reda på vem hon var, trots att det hade varit lätt gjort. Det har jag protesterat mot i tråden för "Fredless" (3x05).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » sön maj 15, 2005 0:27

latarmig skrev:Jag har också tolkat Wesleys ovilja att underrätta Freds föräldrar som att det vore att ge upp, någonting han vill skjuta upp så länge som möjligt.

Konstigt nog var det samma sak när Fred kom tillbaka från Pylea. Ingen tog reda på vem hon var, trots att det hade varit lätt gjort. Det har jag protesterat mot i tråden för "Fredless" (3x05).


Jag har också tänkt på det, men jag antog att det var för att de fikc tänka på så mycket när de kom tillbaka från Pylea pga av Buffy och allt det!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » sön maj 15, 2005 0:33

Den förklaringen köper jag inte. De pratar ju om att hon stängt in sig på sitt rum i tre månader. Hade jag ofrivilligt fåt hand om en lätt rubbad person så hade jag nog tagit reda på vem hon var. De hade ju hennes namn (till och med hennes körkort, tror jag), plus att de visste hennes förra arbetsplats. Det hade varit gjort på ett par timmar att ta reda på var hon kom ifrån.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sharatec » sön maj 15, 2005 0:33

latarmig skrev:Jag har också tolkat Wesleys ovilja att underrätta Freds föräldrar som att det vore att ge upp, någonting han vill skjuta upp så länge som möjligt.


Den där är inte dålig. Tyvärr löser det inte frågan om varför ingen annan engagerar sig...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav latarmig » sön maj 15, 2005 0:39

Nog är det lite ansvarslöst av de andra, men jag skulle tro att de dels ser det som någonting som intimt rör Wesley och som de därför lämnar åt honom, och dels att de är väldigt upptagna så att när de väl börjat arbetet med att få Fred tillbaka så är det det som gäller, ingenting annat.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » sön maj 15, 2005 0:39

sharatec skrev:
latarmig skrev:Jag har också tolkat Wesleys ovilja att underrätta Freds föräldrar som att det vore att ge upp, någonting han vill skjuta upp så länge som möjligt.


Den där är inte dålig. Tyvärr löser det inte frågan om varför ingen annan engagerar sig...


Men alla har väl fullt upp med annat. Illyria måste "tämjas", Angel och Spike åker ju ivåg till Rom, Gunn torteras i helvetet, Lorne.....gör vad han gör bäst??

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » sön maj 15, 2005 8:25

HeY skrev:Lorne.....gör vad han gör bäst??


Dricker, tydligen...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav HeY » sön maj 15, 2005 13:16

Ai skrev:
HeY skrev:Lorne.....gör vad han gör bäst??


Dricker, tydligen...


Hehee, men jo precis!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » lör maj 21, 2005 17:54

Ciao ciao ciao ciao :D

Detta var roligt men samtidigt lite over the top. Många roliga repliker.
Den här odödliga, ska det vara samma karaktär som är med i filmen The League of Extra Ordinary Gentlemen
http://spuffyonline.com/capmania/LXG/lxg_cap24.jpg

Kul hur Andrew hälsar glatt på Spike men inte ens vill titta på Angel när han pratar, eller tittar ogillande på honom. Förstärker känslan att Andrew har en crush på Spike.

Märkligt tycker jag att Spike inte verkar kunna några mänskliga språk, men han kan flera demonspråk. Han kunde åtminstonde "strada." :)
Senast redigerad av Lipton lör maj 21, 2005 18:04, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » lör maj 21, 2005 18:02

Lipton skrev:Den här odödliga, ska det vara samma karaktär som är med i filmen The League of Extra Ordinary Gentlemen

Nej. Dorian Gray ska vara född på 1800-talet och i England -- har jag för mig. Länge sedan jag läste boken.

The Immortal verkar vara mycket äldre och antingen italienare eller fransman skulle jag tro. Sättet de pratar om honom känns det väldigt mycket som om han är fastlandseuropée.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön maj 22, 2005 15:51

noike skrev:
Lipton skrev:Den här odödliga, ska det vara samma karaktär som är med i filmen The League of Extra Ordinary Gentlemen

Nej. Dorian Gray ska vara född på 1800-talet och i England -- har jag för mig. Länge sedan jag läste boken.

The Immortal verkar vara mycket äldre och antingen italienare eller fransman skulle jag tro. Sättet de pratar om honom känns det väldigt mycket som om han är fastlandseuropée.


Jag gillar inte att Buffy är ihop med The Immortal, tycker inte det passar på ngt sätt. Jag undar hur han skulle vara om Buffy fortsatt, eller om det ens skulle vara så?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön maj 22, 2005 16:22

HeY skrev:Jag gillar inte att Buffy är ihop med The Immortal, tycker inte det passar på ngt sätt. Jag undar hur han skulle vara om Buffy fortsatt, eller om det ens skulle vara så?


Inte? Det är ju knappast som om Buffy såg det hela seriöst. The Immortal må vara något slampaktig, men han verkar ju vara något mer mogen än Spike och Angel tillsammans. Dessutom var han ju den äldsta personen i staden, klart Buffy dras till honom.

Sedan tycker jag att ABS-trion är mycket bättre när Buffy inte är ihop med någon av de andra två. Hon har en förmåga att få sina män att bli tråkiga.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön maj 22, 2005 16:40

noike skrev:
HeY skrev:Jag gillar inte att Buffy är ihop med The Immortal, tycker inte det passar på ngt sätt. Jag undar hur han skulle vara om Buffy fortsatt, eller om det ens skulle vara så?


Inte? Det är ju knappast som om Buffy såg det hela seriöst. The Immortal må vara något slampaktig, men han verkar ju vara något mer mogen än Spike och Angel tillsammans. Dessutom var han ju den äldsta personen i staden, klart Buffy dras till honom.

Sedan tycker jag att ABS-trion är mycket bättre när Buffy inte är ihop med någon av de andra två. Hon har en förmåga att få sina män att bli tråkiga.


Hehe, jo självkalrt at hon dras till honom i så fall ;)

Att bli tråkiga, hur menar du då?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön maj 22, 2005 16:41

noike skrev:
HeY skrev:Jag gillar inte att Buffy är ihop med The Immortal, tycker inte det passar på ngt sätt. Jag undar hur han skulle vara om Buffy fortsatt, eller om det ens skulle vara så?


Inte? Det är ju knappast som om Buffy såg det hela seriöst. The Immortal må vara något slampaktig, men han verkar ju vara något mer mogen än Spike och Angel tillsammans. Dessutom var han ju den äldsta personen i staden, klart Buffy dras till honom.

Sedan tycker jag att ABS-trion är mycket bättre när Buffy inte är ihop med någon av de andra två. Hon har en förmåga att få sina män att bli tråkiga.


Hehe, jo självkalrt at hon dras till honom i så fall ;)

Att bli tråkiga, hur menar du då?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön maj 22, 2005 16:53

HeY skrev:Att bli tråkiga, hur menar du då?


Angel förvandlas till en knähund som inte får göra speciellt mycket, Spike blir också en knähund men mer en överkåt sådan. Det är kul i ett avsnitt eller tre, men sedan blir det bara tråkigt för man har sett det förut och att de enda karaktärer de interagerar med är Buffy utom i extremkorta fall. Jämför med till exempel Jenny, Tara eller Anya som umgås med de andra precis lika mycket som personen de är ihop med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön maj 22, 2005 17:16

noike skrev:
HeY skrev:Att bli tråkiga, hur menar du då?


Angel förvandlas till en knähund som inte får göra speciellt mycket, Spike blir också en knähund men mer en överkåt sådan. Det är kul i ett avsnitt eller tre, men sedan blir det bara tråkigt för man har sett det förut och att de enda karaktärer de interagerar med är Buffy utom i extremkorta fall. Jämför med till exempel Jenny, Tara eller Anya som umgås med de andra precis lika mycket som personen de är ihop med.


Jaha du menar så. Jo det kan jag faktiskt hålla med om till stor del. Speciellt med Spuffy, det blev väldigt tjatigt efter ett tag!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » tis jun 28, 2005 14:19

det var någon som jämförde Illyria med Buffybot. så kom jag på att buffybot fick väl alla buffys minnen med?
ååh buffybot hon är mig en rolig sak hahaha marsipan.. hehe

roligt avsnitt. att de får avsluta dethär med buffysson.
och att de tar upp det med kakerna.. och att hon gått vidare.
kul att veta!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Tompa » sön aug 07, 2005 14:27

Detta var nog det roligaste jag har sett på ett bra tag. Angel och Spike är fan som ler och långhalm. Man känner verkligen att dom har en historia tillsammans. Hoppas också att Illyara och Wesleys relation kan fördjupas i de få avsnitten är kvar. En säsong till hade varit perfekt...

Det lilla negtiva:

1. Avsnittet är en påminnelse om att säsongen antagligen inte kommer sluta på ett "grandiöst" sett. Om i fattar vad jag menar.
2. Att SMG inte kunde gästspela i något jäkla avsnitt. Michelle T. kunde väl ändå dykt upp i slutet eller nå't.

Det positiva:

1. Resten.

Angel - "We need to do some research. Look, don't you guys have, like, an Italian Wesley here? ?"


Detta var så bra vid helt fel tidpunkt.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Tob » sön aug 07, 2005 14:51

Tompa skrev:1. Avsnittet är en påminnelse om att säsongen antagligen inte kommer sluta på ett "grandiöst" sett. Om i fattar vad jag menar.


Jag tror nog du kommer bli postivt överaskad, tycker serien får ett "grandiöst" slut. Helt underbart slut faktiskt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Binchy » tor aug 11, 2005 10:00

Kan inte Angel och Spike låta Buffy välja parters själv. Ingen av dem är ju någon svärmorsdröm direkt (fast en hel del svärmödrar kanske drömmer om dem för egen del... :twisted: ).

Med det ständiga upprepandet av Capo di Famiglia, så var det ju inte så svårt att lista ut att det var ett huvud de skulle hämta hem.

Andrew med två kvinnor?!? Ska de ut alla tre och jaga killar? ;)

Att få se Fred igen var - underbart, men highly disturbing. Don't do that again, ever! :cry: :evil:

Kunde inte Andrew tagit skallen med sig och kommit och hälsat på i LA igen? Verkar vara rätt omständigt att de båda ska resa ända dit för att hämta en liten väska...

Capo di W&H i Rom var rätt irriterande, men antar att det var meningen. Det är väl så amerikaner ser italienare.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Forever Chosen » tor mar 02, 2006 20:36

Angel och Spike börjar bli en riktigt sammansvetsad duo nu (när det snart är slut :( ) och en rolig sådan också :D Ett av de roligaste Angel avsnitten kanske? Men fan vad jag irreterar mig på att varken Buffy eller Dawn kunde gästspelade här! Och så tyckte jag allt mer illa om att The Immortal som hade lagt beslag på Buffy. Jag led med både Angel och Spike :( Men, men. Tur att humorn var på topp i alla fall :D
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav noike » tor mar 02, 2006 20:58

Forever Chosen skrev:Men fan vad jag irreterar mig på att varken Buffy eller Dawn kunde gästspelade här! Och så tyckte jag allt mer illa om att The Immortal som hade lagt beslag på Buffy. Jag led med både Angel och Spike :( Men, men. Tur att humorn var på topp i alla fall :D


Jag tycker det var rätt skönt att de inte var med. Bikaraktärer fungerar bäst somcrossovers, annars blir det bara "nehe, så den här serien kan inte klara av en sista säsong utan att rida på ursprungsserien" på samma sätt som det kändes i en del avsnitt i säsong ett.

Och "lagt beslag"? Buffy kan ta hand om sig själv bra mycket bättre än vad Spike och Angel kan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » tor mar 02, 2006 21:01

Känner vi Buffy rätt så är det hon som lagt beslag på The Immortal.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Forever Chosen » tor mar 02, 2006 23:58

Jag uppfattade det annorlunda, men det är jag de 8)

Ska ge mig på de 2 sista avsnitten nu, börjar bli nervös :?
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Ai » fre mar 03, 2006 0:26

Forever Chosen skrev:Jag uppfattade det annorlunda, men det är jag de 8)

Ska ge mig på de 2 sista avsnitten nu, börjar bli nervös :?


*håller handen*

Kaka?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron