5x20 - The Girl In Question

Här pratas det om Angel Säsong 5

Hur tänker de?

1
2
5%
2
1
3%
3
2
5%
4
1
3%
5
0
Inga röster
6
2
5%
7
8
21%
8
8
21%
9
8
21%
10
6
16%
 
Antal röster : 38

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 21:27

AKS. Jag tycker att Angel s3 är den bästa säsongen (Cordelia/Angel, Darla arcen) tätt följd av s5 (Spike, Fred/Illyria) s4 släpar efter pga av den katastrofala slakten av Cordelia-karaktären annars hade nog DarkWes/Lilah förhållandet i sig gjort den till den bästa säsongen (jag erkänner jag är en sucker för ohälsosamma förhållanden men hur fint är det inte när Wes skall rädda Lilah ifrån The Beast och när han sedan försöker att riva hennes kontrakt aaaahhhhh...) enligt mig.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » mån maj 10, 2004 23:15

Jo, S3 är faktiskt jäkligt bra. Men jag föredrar ändå S4. Totalt mörker, fightscener som ser till att hakan landar på golvet, oväntade händelser osv osv. Själv har jag aldrig haft problem med Cordyhistorien eftersom det inte är Cordy. Jag hade problem innan man fick veta det, men så snart man ser Calvary så inser man ju att Cordy aldrig skulle kunna göra dylika saker (ha sex med Connor var kanske inte så kul [usch!]), men inom ramen för det "trovärdiga" för Cordy ändå [hon har ju varit med om en traumatisk upplevelse osv], mord däremot...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » mån maj 10, 2004 23:21

Visst det är inte Cordy men det är det sista vi ser av henne och hon var min favorit i s3 (tillsammans med Angel) och så får hon ett sådant ovärdigt slut... jag brukar inte vara långsint men jag kan inte komma över det (om jag ser Angel 100 några gånger till kanske det går över :) ).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » tis maj 11, 2004 20:36

Fast vi fick ju se att den Cordy vi alla älskar fanns under ytan (You're Welcome). Sen så är jag den förste att ställa mig oförstående till varför skaparna ansåg att det inte fanns mer att göra med Cordykaraktären förutom att t alivet av henne. Tycker absolut att Cordy kunnat få vakna upp ur koman som sig själv (à la You're Welcome) och fortsatt vara en viktig del i gänget. I alla fall som recurring character. Det var (och är) en enorm besvikelse. Hade hellre sett att en stillatående karaktär som Gunn eller Fred hade blivit utskriven.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » tis maj 11, 2004 20:42

Föredrar Fred/Illyria framför Cordy, men Gunn hade hon gärna fått sparka ut.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Horrabin » tis maj 11, 2004 20:48

Just nu föredrar jag Ilyria framför Cordy, men nog var Cordy mer av en frisk fläkt än Fred. Fast Fred var söt som tusan. Cordy har för många och stora tänder för att jag ska kunna finna henne lika attraktiv. ;)

Hursomhelst så har jag i alla fall fått intrycket av olika saker jag läst att Joss inte kom särskilt bra överens med CC och att det är främsta skälet till att hon fick gå. Sant? Kanske, kanske inte, jag vet inte men jag tror nog på det i alla fall.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav AKS » tis maj 11, 2004 21:06

Med tanke på att Fred fortsatte att vara ointressant till den dag hon dog så kan jag lugnt säga att jag föredrar Cordy framför Fred. Jag föredrar också Cordy framför Illyria eftersom Illyria inte kommer tat hinna utvecklas så mycket. Hade kanske känt annorlunda om det blivit en S6.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » tis maj 11, 2004 21:10

AKS skrev:Fast vi fick ju se att den Cordy vi alla älskar fanns under ytan (You're Welcome).


Jo det var det jag menade med att jag skulle se angel 100 några gånger för att kunna smälta det hela.

Tydligen ville inte Charisma jobba heltid på serien efter att ha fått sitt barn men jag håller med om att de skulle ha haft kvar henne som recurring.

Jag är superförtjust i både Cordy, Fred och Illyria det skulle ha fixat så att alla de kunde vara med samtidigt :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » tis maj 11, 2004 22:12

Haha, läste lite fel. Trodde att du sa att du skulle se ANgel (alltså AtS) 100 gånger för att kunna smälta det. Alltså, jag uppfattade inte att du nämnde avsnitt 100. My bad!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » tis maj 11, 2004 22:37

Hehe jag tittade efter och såg att det lätt skulle kunna tolkas som du trodde jaja vi tänkte båda på "You´re welcome" iaf... great minds think alike :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » ons maj 12, 2004 12:04

Indeed. :)

Horrabin: Har också fått det intrycket. Kan inte säga när eller hur, men det måste ha varit nån intervju. Jäkligt synd att det inte var Jay som han kom dåligt överens med... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » ons maj 12, 2004 20:55

http://www.voy.com/14567/9350.html

Bra skrivet om avsnittet. Har inte kollat några kommentarer men det är spoilerfritt i inlägget så långt jag kan se.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Illyria » ons jul 21, 2004 20:23

Det här avsnittet kändes helt onödigt, hade hellre sett något mer inledande till Power play (nästa avsnitt).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » ons jul 21, 2004 23:51

Illyria: Förstår vad du menar med att det gärna hade fått finnas ytterligare ett avsnitt som leder upp till PP, men onödigt? Buffy är en stor del i både Angels och Spikes historia, och deras eviga tävlande om hennes kärlek och svårigheter att släppa henne tyckte jag verkligen behövde avslutas innan serien tog slut. Så jag kände mig nöjd med ett avsnitt som tog upp de frågorna.

Dock är det sant att det gärna hade fått ligga tidigare, gärna innan Illyria (inte du, karaktären ;) ) kom in i bilden. Det känns felplacerat i säsongen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tor jul 22, 2004 17:22

Jag säger inte att ämnet för avsnittet är fel men åtminstone för mig så gav det inget nytt eller någon avslutning. Därav helt onödigt. Kanske om det hade varit lite tidigare under säsongen eller gjorts på något annat sätt, t ex även lite inledande till PP... nu kändes det mest helt fel. Speciellt med tanke på Angel i nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav latarmig » tor jul 22, 2004 18:18

Visst kändes det oroligt när de med två avsnitt kvar efter detta åker till Italien, av alla ställen, och nog hade jag också föredragit att de klarat av Buffy på ett tidigare stadium. Så långt håller jag med, det måste vara slarv med framförhållningen att de inte rett ut Buffy tidigare.

Men givet att man som tittare har sett de första 18 avsnitten utan någon Buffy så börjar man nog fundera på vad de ska göra av henne (har de glömt henne?). Då var nog den här lösningen den bästa möjliga. Tanken att de skulle avsluta hela serien utan att ta upp buffyspåret igen vill jag inte ens tänka på, det hade varit grymt, och om Buffy ska avslutas på ett någorlunda värdigt sätt så finns det väl bara två alternativ. Antingen gör man som de gjorde här, eller

Spoiler resten.
kommer hon som kavalleriet i sista avsnittet och kämpar den sista striden mot Wolfram and Hart. Kanske räddar hon alla (hon är ju hjältinna) eller dör hon tillsammans med de andra (om de nu dör). Men peronligen tycker jag att Buffy i serieavslutningen hade varit att ta äran av karaktärerna i Angel - som om de behövde hjälp inom serien (för att klara W&H), och utom serien (som om serien behövde en skådis med extra lyskraft för att klara avslutningen). Men som Angel redan tidigare deklarerat till Buffy (när han försvarade Faith), LA är hans stad.
Sedan gör det ju inte saken sämre att avsnittet är underbart roligt.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » tor jul 22, 2004 22:38

Illyria skrev:nu kändes det mest helt fel. Speciellt med tanke på Angel i nästa avsnitt.


Spoiler Angel s5 ep 21

Han lyckades väl sätta Buffy bakom sig i sista scenen av avsnittet även om det i deras sista diskussion lät som att ingen utav dem var ens nära...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Zaxx » mån aug 16, 2004 14:27

Det enda jag kan tänka mig göra detta avsnitt bättre, var såklart om SMG kunde vart med. Vilken superavsnitt det kunde blivit, om alla 3 fick kicka lite ass i Italien. Alltså ett lite svårare motstånd där som på ngt sätt vävde ihop detta och fortsättningen. Det skulle kunna gjort detta till det bästa avsnittet, men nu blev det inte så... synd...

Ser the Immortal som "Freddy Prince Jr" :P
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » mån aug 16, 2004 14:36

Zaxx skrev:Ser the Immortal som "Freddy Prince Jr" :P


:P

Jag tycker dock inte att SMG borde ha varit med det hade varit för kort tid för att reda ut något på (dessutom hade jag nog riskerat att bli extremt besviken) då var de bättre att låta båda vampyrerna känna sig snopna men samtidigt låter man det ligga öppet... även om jag som sagt var knappast såg det som om någon utav hade kommit över henne.

Spoiler Angel s5 ep 21
Tydligen så var Angel dock ganska över henne med tanke på inledningen av nästa avsnitt, Angel och Wolfgirl i sänghalmen.[spoiler]
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » mån aug 16, 2004 14:57

VB: Vem har någonsin påstått att man måste vara "över" en tjej för att kunna ha sex med en annan? Ytterligare bevis (inom Buffyverse): Spike & Harmony i Destiny.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » mån aug 16, 2004 15:00

caffeineaddict: eller Spike/Anya men vid båda de tillfällena så saknades det ett känslomässig band som jag definitivt fick vibbar av i Angel och Wolfgirls fall.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Zaxx » mån aug 16, 2004 16:03

Tycker det är ganska uppenbart att Både Angel o Spike älskar Buffy på ett HELT annat plan än andra partners de haft.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » mån aug 16, 2004 16:54

Zaxx: Iofs så är det ju helt klart sant men nog känns Angel-Wolfgirl som lite mer än Spike-Harmony (i Angel s5)... nåväl som sagt det känns inte som om någon utav dem menar vad de säger i slutet av avsnittet.

gaspode edit: Spoilermarkeringar!
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav noike » fre aug 27, 2004 12:49

Det här borde definitivt har varit tidigare. Hella buddymovie-prylen hade passat mycket bättre in där. Flashbacken till Italien med Spike där alla sa "ciao" var nog det roligaste i hela avsnittet, och när... Okej, det finns mycket kul i avsnittet, men det låg på tok försent i säsongen. Med tanke på allt som har hänt skulle de inte bara rusa iväg på det där viset. ÄVen om det var Buffy.

Amy Ackers svängningar mellan Fred och Illyria var mästerliga och Wes plåga att se henne på det viset medan Freds föräldrar var där var avsnittets höjdpunkt. Miltals över alllt annat. Illyrias skäl till att inte låte the Burkles få reda på sanningen var både vänlig och elak på samma gång -- rätt självisk också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Ai » tor okt 21, 2004 2:29

Att kastas mellan den italienska farsen och allvaret med Illyria och Wes över Freds föräldrar. Berg o dalbana.

SPIKE: (flinar brett) I just wanna see you happy. Well, not too happy, 'cause then I'd have to stake ya. Second thought, have at it.



ILLYRIA: You loved this. And part of you still does. I can feel it in you. I... wish to explore it further.

WESLEY: Never. You... like this. It sickens me.

ILLYRIA: (Fred) Oh, lord. We both know that ain't true.

WESLEY: Stop it! Change back. Be blue. Be anything. Don't be her. Don't ever be her.


Så här i efterhand är jag glad att SMG var fast i Japan och inte kunde komma loss. Jag hade inte velat vara utan det här avsnittet. Angel i hiskelig motorcykeljacka. Barfighten. Käbblet på planet. Andrew.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Noggster » tor nov 04, 2004 17:16

Sjukt roligt, trodde dock att hela Immortal saken skulle vara slut arcen på säsongen.. men tydligen inte.
Den italienska CO av Wolfram and hart var ju kung, å damn vilken urringning
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Anniiis » fre nov 05, 2004 15:30

Jag älskade verkligen detta avsnitt ! Synd bara att inte SMG var med en liiiten snutt ;)
Anna
Användarvisningsbild
Anniiis
Demon Fodder
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 01 nov 2004

Inläggav noike » fre nov 05, 2004 15:46

Fast om SMG hade varit med så hade avsnittet handlat om Angel och Spikes förhållande till Buffy, medan nu handlade det trots ytan om deras förhållande till varandra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » fre nov 05, 2004 16:51

Anniiis skrev:Jag älskade verkligen detta avsnitt ! Synd bara att inte SMG var med en liiiten snutt ;)


Jag är rätt glad att inte Sarah var med jag fantiserar hellre om den biten själv... det som var synd var att Michelle Trachtenberg inte kunde vara med som planerat hennes reaktion på Spike hade kunnat vara hur bra som hellst.
Senast redigerad av VelocityBoy fre nov 05, 2004 17:17, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav JRT » fre nov 05, 2004 17:15

VelocityBoy skrev:Jag är rätt glad att inte Sarah var med jag fantiserar hellre om den biten själ...


Tycker det var bra att de lämnade B/A vs. B/S öppet så får var och en ha sin egen föreställning... Hade inte gillat en avslutning på avsnittet där Buffy håller ett storslaget tal om vad de båda betytt för henne och sedan rätt och slätt väljer en av dem.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare