5x18 - Origin

Här pratas det om Angel Säsong 5

?

1
1
3%
2
0
Inga röster
3
1
3%
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
3
9%
7
2
6%
8
6
19%
9
13
41%
10
6
19%
 
Antal röster : 32

5x18 - Origin

Inläggav Off » tor apr 22, 2004 13:44

Så Angel dödade Connor ;) :D

Fy fan va bra! Satt som på nålar hela avsnittet. Skrek rakt ut när jag såg Connor stå i hissen. Det här är en helt jävla underbar säsong och jag har satt det som ett nytt mål i livet att bli VD på Fox och WB och sänka företagen ner i avgrunden.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » tor apr 22, 2004 17:44

Vilken guldreplik Ilirya hade: "I'd like to keep Spike as my pet."
Vem vill inte det??
:D

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Off » tor apr 22, 2004 17:48

Där va alldeles för många bra repliker för att man ska kunna få ner alla i ett inlägg. Den som står ut mest om man inte tar bara de roliga är

Was Fred the price?”
Ohh rysningar i hela kroppen
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » tor apr 22, 2004 18:13

Jag säger bara. Guuuuud (Joss Whedon) vad bra!!
:)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav malavel » tor apr 22, 2004 20:03

Helt OK. Har aldrig gillat Connor, men här var han ju åtminstonde inte irriterande. Kan väl sträcka mig till en 6:a.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Langtry » tor apr 22, 2004 20:18

Connor var mitt stora hatobjekt tidigare men nu har det lugnat ner sig lite. Får väl se vad framtiden har att utvisa.

Slutet ser ut att arta sig väl.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Matt » tor apr 22, 2004 22:42

Tyckte det var riktigt bra.
Har önskat att jag aldrig skulle behöva se Connor igen. Men när de tog tillbaks honom så här var det coolt.
Stenhårt av Gunn att vilja ha tillbaka halsbandet. Gunn är förlåten nu.
Fan vad Wes är bra. Stackars Wes.
För lite Spike bara. Men skönt att se Ilyria piska på honom.
Jag hade nog också haft en varm kropp om jag stod så nära Ilyria. Damn she's hot.
På tal om citat
Actually love, we call that scotch. 12 year Lagavulin if I'm not misstaken. Good choice.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Horrabin » tor apr 22, 2004 22:42

Ett okej avsnitt. Lite besviken på Drew Goddard, men jag antar man inte kan slå home-runs hela tiden. Får se var han tar vägen nu när Angel inte längre finns kvar. Hursomhelst så var Spike skönare än på länge. Det är en sak som Drew kan skriva - Spike. Hans scener med Ilyria var bland det bästa i hela avsnittet. Skoj också att se Connor igen, denna gång som good-guy. Fin hänvisning till att profetior ska uppfyllas, om än på de mest kringelkrokiga vägar. The Father Will Kill The Son, sannerligen...

Gunn och Lorne vet jag inte varför de var med, men jag antar att Gunns erbjudande om en deal kommer att tas upp igen. Hamilton är en skön kille. Amy Acker är mycket bra som Ilyria, hon har en helt annan stil, ett annat sätt än hon hade som Fred. Tyvärr var inte Wes lika hård som han brukar vara, men han krossade ju i alla fall minnesboxen vilket gav oss ett skönt The Gift-liknande montage. Får se om/hur det påverkar honom och hans relation med Angel. Jag är dock lite osäker på om Connor fick tillbaka minnet eller inte. Om han fick det så är det väl lite vanskligt att släppa ut honom bland civilicerade människor med tanke på hans pyskotiska tendenser.

Bra, men inte speciellt på något sätt. "A good solid seven and a half", för att citera en av världens bästa filmer.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav gaspode » tor apr 22, 2004 23:03

Såhär direkt efter är jag tvungen att säga nio, bara för att Connors återkomst var precis allt man kunde önska sig!

Ryktena om Connors död verkar betydligt överdrivna som sagt, men "Connor är död"-försvararna kan nog säga att han är död men resurrectad istället.. Men ni vet att ni hade fel ;)

Jaja, i övrigt var det också ett bra avsnitt, lite dålig research av W&H bara att använda sig av killen som har SahJann som värsta fiende..

Illyria var bra, Wesley var bra, Gunn var bra det lilla han var med.
Harmony och Lorne fick sina obligatoriska screentime-sekunder...

Jag försöker komma på nåt att klaga på, men just nu går det inte.

Jag tyckte det var solklart att Connor fick tillbaka sitt minne, men valde att gå tillbaka till sin familj. Sista ordet kanske inte är sagt dock..
Finns ju en viss (fejkad) profetia som inte är uppfylld.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » tor apr 22, 2004 23:43

han krossade ju i alla fall minnesboxen vilket gav oss ett skönt The Gift-liknande montage.

FAN.. detta var inte med i VCD-versionen
Var det inte nån grej i Harmony-avsnittet som var borta också?
Hade glömt att de var opålitliga.
i fortsättningen är det datorn som gäller...

[edit:]Och så läste jag igenom Harm's Way-tråden, och där var det hdtv-versionen som saknade reklamfilmen i början. vafan..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav latarmig » fre apr 23, 2004 1:08

Skillnaden mellan Connor förr och nu tycker jag är att han nu har växt till sig. Han är inte så tonårsfjunig längre och därmed inte heller så irriterande. Det är mycket lättare att ta honom på allvar när han är mer vuxen.

Ett mycket bra avsnitt. Efter detta vill jag ha en episod (eller två) som centreras kring Illyria. Kan aldrig få för mycket av henne. Inte bara för att hon är så snygg, utan kanske främst för att hon är så annorlunda och mystisk.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » fre apr 23, 2004 12:40

Horrabin skrev:Jag är dock lite osäker på om Connor fick tillbaka minnet eller inte. Om han fick det så är det väl lite vanskligt att släppa ut honom bland civilicerade människor med tanke på hans pyskotiska tendenser.


Jag tyckte det var självklart att han fick tillbaka minnet. Som Wes sa så fanns det nu 2 minnen för tiden som gått och det var antagligen det som gjorde att han inte var/blev (?) den Connor från s04.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav JRT » fre apr 23, 2004 13:11

Mycket bra avsnitt! Jag gillade aldrig den fientliga, halvgalna Connor, men den balanserade versionen tycker jag är helt OK. Illyria är ju för härlig, hennes sessioner med Spike - underbara!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Simon » fre apr 23, 2004 13:12

Mja, jag gav detta avsnittet en 6:a, och nu ska jag väl försöka förklara mig utan att få dåligt samvete.

Först och främst tycker jag att Illyria och Wesley upphöjs över varje avsnitt de är med i, oberoende av avsnittets egentliga kvalité. Det är något med deras situation som helt enkelt klickar, och jag tror ärligt talat att författarna skulle få anstränga sig för att sabba deras scener. Öppningsscenen var helt underbar, när han liksom uttryckte sig nästan med respekt angående Illyria, och Angel fick lite efterlängtad (för min del) auktoritet när han sa till Wes att skärpa sig. Något som först ringde lite illa i mina öron, men sedan med påminnelsen om vad Wes gjorde i säsong 3 kändes som att det var avsiktligt.

Det skall också tilläggas att jag alltid gillat Connor, från det att han introducerades (nej, inte som liten bebis nu alltså, jag menar The Destroyer/pampighet) till det att han dog för Angels hand i slutet av säsong 4. Jag vet att han stått för irritationsmoment, men jag vidhåller att det inte är karaktären Connors egentliga fel, utan snarare den situationen han satts i. Ska man hata någon får man nästan hata de som vilseledde honom snarare än Connor själv. Vincent sa i någon intervju att han försökte spela Connor så man förstod att han var ett offer för omständigheter, och inte en endimensionell onding. Jag tycker han lyckades, och då såg jag den intervjun långt efter min egen slutsats.

Därför har jag svårt att vara förtjust i den tomma, snälla Connor i början av detta avsnittet, och fick mitt lystmäte först när han reste sig upp vid Sahjan med ansiktsuttrycket som bara tokskriker Connor. Det kan ha förekommit lite tokskrik i mitt rum, också.

Något i stil med "WOOOO!" kanske... Med en aningen kvinnlig ton.

Och detta leder till mitt huvudproblem med avsnittet. Jag tyckte scenerna med mjukis-Connor var helt värdelöst skrivna. (japp, jag tar i) I synnerhet i bilen med föräldrarna, det var fullkomligt skräckinjagande. "Mom, dad, I'm okay, let's play with our dog, Ruffus, and I can spray dad with the garden hose!". 7:e Himlen i Angel, urk.

Jag motsätter mig inte ett lyckligt samtal i sig, men de behövde verkligen inte göra det närmast parodiskt. Jag tycker alla scener med Connor innan hans minnesåterställning led av detta. Han skuttade nästan genom korridorerna och spottade ur sig trevligheter som "I'm a demon killer, wow!" och annat trams. Ytlig är kanske ordet jag letar efter. Brist på trovärdighet är väl ett annat. Även om det tekniskt sett väl inte är ett ord.

Så, Connors inblandning, även om den inte var totalt misslyckad, var i mina ögon utförd med besvikande resultat. Angels största fiende - som serie - är bristfälliga manus, när inte håller den höga klass man är van vid.

Även Angels träningsgrej med Connor saknade den trovärdiga ton den behövde för att bli riktigt bra. När han spazzade runt och gav honom råd, det var även det mer löjligt än slagkraftigt på ett smart, humoristiskt eller berörande sätt. Jag tyckte många scener som borde varit bra var inställda på fel frekvens. Utom Wes och Illyria, som jag fortsätter älska. Och hur bra är inte Alexis Denisof? Igen? Nån form av utmärkelse till den mannen.

Det finns ett par citat som jag skulle vilja tillägga, men jag sitter lite i kläm här på Datorteket, så jag får redigera inlägget och stoppa in dem sedan. Det är möjligt att det tillkommer lite scener jag faktiskt gillade skarpt då också.

Ena 6:an är min, och medan det smärtar att lägga mig på samma nivå som den überkritiske Malavel så kan jag inte sträcka mig längre. Avsnittet slutade med en fin ton, men det var en ganska besvikande låt att lyssna sig igenom.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » fre apr 23, 2004 13:22

till det att han dog för Angels hand i slutet av säsong 4


Mirkan är det inte dags att ge sig :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Simon » fre apr 23, 2004 13:57

Jag tycker det är helt uppenbart att han dödade Connor som sedan fick tilldelat ett nytt liv, inte helt olikt det de snackade om i avsnittet där Darla skulle få ett "nytt liv".

Angel hugger honom med en kniv i slutet av Home, låt oss inte förneka det. Mot halsen.

Tim Minear SÄGER på kommentatorspåret (som spelades in under säsong 5:s produktion) att han dödade honom.

Connor har inga sår i sitt nya perfekta hem.

Det är typ.. ni som ska ge er. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav malavel » fre apr 23, 2004 14:09

Haha! Välkommen till überkritikergruppen, Mirkan! Negativ kritik leder till irritaion. Irritation leder till svullnader. Svullnader leder till Rom. Du är inne på den rätta vägen!
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » fre apr 23, 2004 14:35

Angel själv SÄGER till Wesley att profetian "The Father will Kill the Son" inte slog in. I seriens verklighet håller jag det karaktärerna säger för trovärdigare än vad manusförfattarna säger, även om det är Tim Minear.

Jag säger inte att det är omöjligt att det är som du säger, men många av de argument som togs upp för att han var död raserades iom detta avsnitt, där vi fick förklarat vad som hände. Det är en klar möjlighet att Angel dödade Connor, men den motsägs å det kraftigaste av att Connor lever och att Angel själv säger att han inte dödat Connor.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » fre apr 23, 2004 14:43

Kunde inte sagt det bättre själv.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » fre apr 23, 2004 15:45

Om Angel dödade Connor (vilket jag inte tror) borde inte Connor ha varit lite upprörd när han fick minnet tillbaka?
Han sa till Angel i slutet att han förstår att man kan göra allt för att skydda sin familj (eller nå't i den stilen) och det tolkade jag som att han menade det med att hans minne blev ändrat och han fick ny familj.

Kanske svamlar en del, såg säs 4 i somras och det är ju ett tag sen men då tolkade jag det inte som att Angel dödade Connor.

Edit: Känner att jag hoppade in i Connor dödad/icke dödad-debatten med lite halvdålig koll så jag ska genast kika på¨slutet av säs 4 =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav caffeineaddict » fre apr 23, 2004 23:07

Okej, kort kommenterat:

Suveränt avsnitt!

Mirkan har rätt. Angel dödade Connor. Den gamle Connor dog. Den nye Connor är inte den gamla Connor. Metafor eller ej, the father did kill the son.

ÄLSKAR att de knöt upp Connor-Sahjahn-tråden! Hade fan givit upp på det!

Ilyria och Spike var alldeles fantastiska ihop.

Wesley är grymt bäst (var det någon som inte redan hade märkt det?)

HDTV-rippen hade seriösa audio-synkfel på slutet så de sista scenerna hade inte den dramatiska kraft som de borde ha haft... *mutter, mutter*

Jag tycker om Connor mycket mer nu när jag har sett om S4. Kartheiser var riktigt bra här.

Gillade även Gunn. Jag älskar fortfarande Adam Baldwin.

Blått är Amy Ackers färg.

Sahjahn rules! Vi har inte hyllat honom nog i S3-trådarna! All power to Sahjahn!

Jag saknade Gunn! *gasp, shock*

Mercedes McNab är den nya Andy Hallett = att bli en regular betyder att du får mindre jobb...

Drew Goddard är fortfarande grym.

En hög åtta i betyg.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tor apr 29, 2004 22:27

caffeineaddict skrev:Mercedes McNab är den nya Andy Hallett = att bli en regular betyder att du får mindre jobb...

Fast å andra sidan är hon inte regular, trots namnet i titelsekvensen, inte egentligen. Hon skulle ha blivit det i säsong 6, men eftersom det uppenbarligen inte blir någon (nej, jag är obotlig optimist och har inte gett upp än... okej, envis som en åsna, då), så tryckte Joss i henne där redan nu. Mercedes berättade det under en Q&A av något slag, enligt uppgift med tårarna i halsen. Bastard Fox!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor apr 29, 2004 22:29

Åh, förresten. Gillade avsnittet skarpt. Jag tillhör dom (få?) som faktiskt var riktigt förtjust i karaktären Connor, har aldrig förstått denna avigheten, och det var trevligt att se honom igen bättre än nånsin förr.

Plus: Adam Baldwin härskar. Nuff said.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre apr 30, 2004 20:47

adolvsson: Jag tycker att Connor är en av de mest intressanta karaktärer som satt sin fot i Buffyverse. Väldigt komplicerad, men alla kanske inte ser det på det viset. Och Vincent Kartheiser spelar skjortan av de flesta skådespelarna i de tvås erierna. Han är fantastisk.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Det finns en sak som jag saknade...

Inläggav darkstar » ons maj 05, 2004 21:45

Varför frågar inte Connor var Cordelia är någonstanns när han fått tillbaks sitt minne, jag tolkar naturligtvis hans sista kommentar till Angel om att hans far lärde honom att ta hand om sin familj som om det är Angel som han syftar på. Samtidigt höll ju Connor på att få spö av Sahjahn innan Wesley spräckte boxen som gav dem tillbaks minnena och efter det spöar Connor honom.
Alltså har Connor fått tillbaks sitt minne från de tidigare säsongerna, samtidigt som han har de falska skapade minnena också på samma gång och kan därför "välja"...
Men vad han inte känner till är att Cordelia numera är död, och hon hade så stor inverkan på honom under säsong 4 att jag har svårt att han bara hade kunnat släppa det.
darkstar
Demon Fodder
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 jan 2004

Inläggav VelocityBoy » ons maj 05, 2004 21:49

Darkstar. Jag tyckte inte alls att det var konstigt att han inte frågade han har lämnat det livet bakom sig att han gav den lilla vinken åt Angel var menat som ett tack innan han återvände hem till sitt nya liv.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » tor maj 06, 2004 15:21

darkstar: Right there with you. Det är underligt för även om han lämnar det livet bakom sig så älskade han henne mer än sin far och sin andre far sammanslaget. Han borde ha blivit lite orolig med tanke på att han inte sett henne. Och sedan tagit samma beslut, men frågat borde han dock ha gjort, enligt mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dizzy » tor jun 03, 2004 17:32

Har nu nästan kommit ikapp diskussionen om den här säsongen så här känner jag att jag måste göra ett inlägg.

Visst Connor kunde frågat om Cordy eftersom hon betydde så mycket för honom, men det känns inte helt nödvändigt. Det sista han såg av henne var väl när Jasmine "föds", och han kan mycket väl ha trott att Cordy dog då. Det var väl någon som sa att hon skulle göra det, men jag minns inte just nu om det var till Connor.
Men i vilket fall borde nog Connor ha drabbats lite hårdare av att få tillbaka minnena från slutet av S4.

Bra avsnitt i alla fall, som redan sagts här kul att de tog upp och avslutade(?) den här historien. Inte redo att sätta betyg än, måste se till att få tag i nästa avsnitt nu.

Edit: Borde lärt mig nu att inte skriva innan jag hunnit smälta avsnittet lite mer. Spoiler för resten av serien i följande:
En bättre förklaring till Connors beteende är nog att de riktiga minnena inte känns som hans egna, utan "like a bad dream" som han säger i sista avsnittet. Vail säger ju inte att de faktiskt får tillbaka sina minnen utan bara får se vad som egentligen hände. Och då ser man ju en rätt stor skillnad på Connor, som ju inte mindes att han upplevt något av det "riktiga", och Wesley, som minns nästan allt och bara får några enstaka händelser utredda.
Så Connor tycker fortfarande att uppväxten med hans nya familj är det som känns rätt för honom, som det liv han har levat. Men han vet på något sätt att det andra egentligen är det som hänt, att Angel är hans far osv. Därför får han inte den känslomässiga reaktionen på t.ex Cordy's frånvaro som annars vore naturlig.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » mån aug 09, 2004 0:20

Mycket bra avsnitt, med tanke på att jag tänkte "neee" när Connor kom in... det blev bara FÖR mkt. Vet inte hur de skall knyta ihop detta nu, hoppas de gör ngt bra av det. Tror iofs att det blir ett hejdundrandes slut på denna serien :)

Hoppas på det bästa.

en 8:a - 9:a... får bli en 8:a tror jag
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre aug 27, 2004 4:58

Trots alla kopplingar och repliker som syftar till tidigare händelser så är det riktigt tråkigt att Cordy inte nämns vid namn. En del av världsförändringen var att Connor skulle vara säker och leva ett perfekt liv, vilket är = 7th Heaven i tv-världen. Dock var det klart att han itne skulel förbli där eftersom hej, annars hade han inte varit med. Och den nye Connor? Var det tänkt att han skulle återvända i S6?

Illyria är höjdpunkten i ett helt okej avsnitt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron