Manusförfattare resten av S5?

Här pratas det om Angel Säsong 5

Manusförfattare resten av S5?

Inläggav AKS » tis mar 30, 2004 22:42

Sitter här och funderar på vilke som kommer att skriva resterande avsnitt av Angel S5? Blir det mer av Joss Whedon? Eller Steven DeKnight som mer och mer börjar framstå som Angel-scribe numero uno. Jag vet i alla fall att de två tjejerna Craft och Fain ska skriva 5.17 Underneath vilket ju betyder att det inte kommer att bli ett superavsnitt. De har tidigare skrivit:

Supersymmetry (4.5)
Soulless (4.11)
Release (4.14)
Players (4.16)
Shiny Happy People (4.18 )
Unleashed (5.3)
Harm’s Way (5.9)


Men, de är ju inte dåliga. Bara det att deras avsnitt inte går att jämföra med Goddards, DeKnights, Furys eller Whedons. Hoppas mao att detta är det sista avsnittet de skriver för Angel om S5 blir den sista säsongen.

(Sorry, måste få säga "om".)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön apr 11, 2004 12:20

Okej, då tar jag och besvarar min egen fråga. jag vet nu alla manusförfattare utom för avsnitt 5.22 -- pretty please låt det bli Joss Whedon!!

5.17 Sarah Fain & Elizabeth Craft
5.18 Drew Goddard
5.19 Ben Edlund
5.20 Steven S. DeKnight & Drew Goddard (detta borde bli bra!!)
5.21 David Fury (som också blivit en mycket bra Angel-skribent, lovande)

5.20 *tror* jag David Greenwalt ska regissera!! Inte har han varit så hands on-involverad sen S3? Rätta mig om jag har fel.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Horrabin » sön apr 11, 2004 12:26

Det har sagts tidigare (och påpekats igen i en artikel på AICN) att det är Jeffery Bell som ska skriva (och regissera?) det sista avsnittet av Angel. Detta var bestämt innan nyheten om Angels nedläggning kom (de har ju sin lilla turlista över vem som skriver vilket avsnitt att följa) så kanske det ändras när det verkar bli The Last Episode Evah. Inte för att jag känner behovet av att Joss skriver det - hans Angelavsnitt brukar inte vara särskilt mycket bättre än exempelvis DeKnight eller just Bell - men det skulle ju förstås vara naturligt att skaparen av Buffyverse fick chansen att avsluta det också.

För övrigt har Bell skrivit på att han ska jobba som författare och producent på Alias de närmaste två åren, så även om Angel (mot all förmodan) får förlängt så kommer det att vara utan honom.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav AKS » sön apr 11, 2004 12:31

Ja, Bell är ju helt klart en av de allra bästa manusförfattarna då det kommer till Angel.

That Vision Thing (3.2)
Couplet (3.14)
Forgiving (3.17)
A New World (3.20)
Slouching Toward Bethlehem (4.4)
Habeas Corpses (4.9)
Calvary (4.12)
Players (4.16)
The Magic Bullet (4.19)
The Cautionary Tale... (5.6)

5.6 hatar jag iofs, men alla andra avsnitt är ju bra. Så blir det Bell så är det lugnt, även om jag föredragit Joss eller Steven S DeKnight

DeKnights Angelavsnitt:

Deep Down (4.1)
Rain of Fire (4.7)
Awakening (4.10)
Calvary (4.12)
Release (4.14)
Inside Out (4.17) äv. regi
Hell Bound (5.4)
Destiny (5.8)
Damage (5.11)
Why We Fight (5.13)
Shells (5.16) äv. regi

Vilken lista!! Han är nog bäst av alla Angelförfattare då jag tänker efter.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Horrabin » tis apr 13, 2004 10:26

Såg just på AICN att Joss har joinat Bell som medförfattare på sista avsnittet som kommer att heta:
Not Fade Away

Så jag antar att vi kommer få lite Jossian speak även i sista avsnittet också. Känns bra.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav gaspode » tis apr 13, 2004 10:56

yaay!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tis apr 13, 2004 20:33

Phew! Det känns skönt! För det ser ju verkligen ut som att det är det sista vi kommer att se av Buffyverse på ett bra tag. Kanske för alltid... Vem vet då det gäller the WB och alla andra kanaler i USA?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003


Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron