Ett totalt onödigt inlägg... (längtar efter S5)

Här pratas det om Angel Säsong 5

Ett totalt onödigt inlägg... (längtar efter S5)

Inläggav AKS » lör sep 20, 2003 22:26

Detta forum får mig att inse att det inte alls är så länge till vi behöver vänta på Angel S5!!! Iiih! Kommer Cordy att vakna? Kommer vissa nya karaktärer att vara underhållande? Kommer Connor att dyka upp igen (hoppas inte det, jag tycker om karaktären, men hans arc är ju perfekt!)? Gunn och pantern -- wassup wit dat?! Kommer allihop att kunna motstå frestelsen som är W&H?! Damn, jag önskar att det vore oktober nu!!

EDIT: Dessutom ser jag fram emot alla minirecensioner och diskussioner som vi kommer att kunna läsa här.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » sön sep 21, 2003 1:25

Håller med dig om Connor, han fick ett bra avslut.

Oktober.... Inte så långt men för långt ändå.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav gaspode » sön sep 21, 2003 2:24

Jag kan knappt vänta, hoppas inte att de kommer spoila Buffy S7 alltför mycket, men om de gör det må det väl vara hänt.. Har inte varit spoilerfri sen Miss Calendar kolade i S2.. tyvärr tyvärr, underbart skönt med "slag i magen" i Buffy annars.

Jag ser gärna Connor igen, och jag gissar nästan att det blir så.. Han ska ju t.ex. döda Sah Jan, det vore synd om de hoppade över det..
Men visst håller jag med om att det var ett schysst slut för honom.
Om han kommer tillbaks hoppas jag verkligen att de håller med mig om att de mjölkat ur det sista ur hans "å alla hatar mig och det är så synd om mig"-arc iaf.. I vissa lägen blev det väldigt tröttsamt i S4...

Angående Cordy, jag hoppas verkligen att hon kommer tillbaka, men då menar jag inte i den skepnad hon tvingats ha i S4 såklart, utan den gamla Cordy från och med Buffy t.o.m. S2 och S3.. När hon var skönt frispråkig och bitchig.. När hon var snäll var hon dålig och när hon var ond var hon ännu sämre i säsong 4.. hon funkade väl när hon hade minnesförlust och när hon var tonåring igen, men annars gillade jag henne inte mycket..

Och ja, what's up with that panter??? Mycket skumt, och ingen förklaring whatsoever fick man heller.. Många möjligheter finns det för säsong fem iaf, det kan man ju lungt påstå.. Science-killen som ledde Fred runt kan väl funka som comic relief i ett fåtal avsnitt, men han är ingen jag längtar efter att återse, likadant med Gunns och Wesleys pals.. Lorne har jag t.o.m. glömt, han är tyvärr inte så viktig för A.I. och det märktes rejält i Home där han i princip ignorerades...
Lilah däremot.. sa hon inte nåt om att hon inte skulle vara levande så länge? Jag hoppas verkligen att hon får vara med en del i nästa säsong, alla scener med henne och Wesley är underbara.. Och ingen risk för att de ska bli det gulliga paret heller.. Iofs vill jag gärna ha kvar Wesley/Fred-dragningen..

Och Gwen då? Får inte hon ett jobb i X-men 3 så kan hon väl funka ibland, hon är ganska skön, och det var bra att hon gav Gunn nåt att göra (ahem..) för en gångs skull...

Ser fram emot den här säsongen väldigt mycket.. Antar att joss kan lägga mycket energi på den nu när han inte har nån annan serie att ägna sig åt, förutom Firefly-filmen, den vet man ju inte hur mycket tid den kan ta...

Det kommer väl kretsa en del kring W&H som vanligt, nu när de fått in A.I. under sitt tak.. Gissar att de inte gett upp sin egen Apokalyps bara för att the Beast råkade rensa ut.. De verkar inte ha missat ett steg på grund av den lilla fadäsen..

Spike då? Vad ska han tillföra? Jag trodde inte det var möjligt, men Spike var ganska meningslös i det avsnittet han var med i Angel S1.
Iofs gjorde han en härlig entré med Serietidningskommentarerna när Angel räddade nån "damsel in distress".

Vi får väl se... har ju 30 avsnitt Buffy kvar att se var Spike är påväg, vet att han ska få sig en själ, men det kan ju hända att det kommer mera.


Hur kommer ni att följa S5? Jag kommer väl att få köra med mitt bredband tills det glöder...
Jaja, hoppas att de inte spoilar sönder Buffy S7 för mig. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav poser » sön sep 21, 2003 18:25

gaspode: word :)


Och hur jag kommer följa det, internet linan får gå het när det kommer nya angel avsnitt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav AKS » sön sep 21, 2003 21:14

Jag har inte bredband, men en av grabbarna i vår familj är vänlig nog att hjälpa mig med det. Jag är honom evigt tacksam och han är bäst! (Och det är dags får honom att regga sig här!!!) :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön sep 21, 2003 21:28

gaspode: Bara nyfiken på varför du inte har sett Buffy S7 om du kommer ha tillgång till Angel S5 och redan har sett Angel S4?

Utan att avslöja något kan jag nästan lova att några (eller många) saker från slutet på Buffy S7 kommer att spoilas i Angel S5...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön sep 21, 2003 22:07

Internet Internet Internet säger jag bara. Om jag inte får se ett nytt Angelavsnitt snart så imploderar jag!!!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » mån sep 22, 2003 17:33

Anledningen till att jag ligger efter med mitt Buffy-tittande är att min Buffy-kompis som jag kollar alla avsnitt tillsammans med inte var så frälst i Angel, så där behöver jag inte vänta på honom utan kan kolla nonstop :) Så det blev en del Angel-kvällar nu i slutet av sommarn när jag var i stan men min TV var på landet.

Det låter ju faktiskt inte alls bra det där med spoilers.. gissade väl att det skulle vara så..

Svnacka om fruktansvärt dilemma..
Antingen stå ut utan Angel ett par månader till (åtminstone)
Eller Spoila sista Buffy-avsnittet..

Usch.. Jaja, jag får väl se, ni kan ju lämna in en rapport efter varje avsnitt så jag vet om jag kan kolla eller inte :D
Men jag antar att det är rätt stora grejer som hände med gänget i Sunnydale i sista avsnittet, och Spike lär väl säga ett och annat...
Usch, jag får jäkta på min kompis helt enkelt. :)
27 avsnitt på tio dagar e väl en baggis?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » mån sep 22, 2003 17:49

3 avsnitt om dagen är väl rekommenderat dagligt intag?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö


Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron