5x16 - Shells

Här pratas det om Angel Säsong 5

Inte långt kvar!

1
1
3%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
1
3%
8
9
30%
9
13
43%
10
6
20%
 
Antal röster : 30

Inläggav Illyria » tis nov 23, 2004 2:30

Johannah skrev:Jag hoppas innerligt att avslutningen blir något riktigt bra, så slipper jag vara ledsen för att min favortitserie fick ett sådant trist slut.

Jag tror du kommer gilla slutet, det är svårt att inte göra det. Speciellt sen när du ser tillbaka på säsongen också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tis nov 23, 2004 12:55

Tob skrev:Avsnitt 15-22 av Angel S5 är enligt mig den bästa serien av avsnitt i hela Angel, och mer därtill. Dessa avsnitt krossar allt inom Buffyverse, tyvärr Darth Rosenberg, men så är det. Det krossar nog nästan allt jag har sett på tv/dvd/bio.

Kämpar varje dag för att inte se om det, varje dag är en seger, varje vecka är en ännu större seger, och varje dag är en dag närmare Dvd släppet. Hade betalat mycket (hur mycket skall vi inte gå in på) för att få ha boxen i min hand nu.


Håller med. Fast IMO börjar det bästa jag någonsin har sett på TV redan med 5x07 "Lineage".
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Joamna » tis feb 01, 2005 12:58

Det här är bra! Fred dör och gänget har knappt en chans att sätta sig ner och sörja ordentligt eftersom de måste stoppa Illyria som desutom går runt i Freds kropp vilket inte gör situationen lättare. Jag hade förväntat mig mer pondus från Illyria men tycker nu att det var ett genidrag att göra såhär. Som någon sa tidigare så har hon någon slags inre sorg, och är samtidigt som ett barn som inte riktigt förstår världen.

Tyckte verkligen om scenen då Illyria upptäcker att hon inte har nån armé. Hade förväntat mig att hon skulle gå in där och komma ut ännu mäktigare än någonsin med en stor jättearmé a la Btvs sänsong 7. Men istället så vänder allt, Illyria går till Wesley som såklart vill ha tillbaka Fred och går med på att lära henne rätt och fel eftersom han ser ut som henne. Så sorgligt, som han måste känna sig. Att se sin älskade men inte kunna nå henne. När hon desutom pratade som Fred och gjorde den där grejjen med fingrarna var riktigt hemskt att se. Verkligen intressant att se hur det här utvecklas. Kommer hon jobba tillsammans med Angel och co., kommer Wesley hjälpa henne i hemlighet, lurar hon dem bara?!

Gillar också utveckligen mellan Spike och Angel, de är inte vänner men de har accepterat varandra åtminståne är de på väg att göra det. Gillar att det verkligen har gått gradvis och att det inte känns påtvingat.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Minsc_and_Boo » sön feb 13, 2005 4:10

Det är tur att ingen kunde se mig när klippet med Fred kom i slutet. Skönt att grannen är ute och festar, för jag tror jag hulkade så högt att han kunnat höra det om han var hemma.

Det här var en snyting på käften som hette duga.
Så mycket skuldkänslor. Lorne, Gunn, Angel...

Men nog var Illyrias kläder väldigt lika en viss lesbisk häxas, fast i enannan dimension där den lesbiska häxan var varken lesbisk eller häxa, utan en cool vampyr?

Jag trodde inte att Elder Ones hade känslor, men det verkar så. Det måste ha varit fruktansvärt att vakna efter miljoner år och se det man lämnade för bara några dagar sedan (i ens egen tidsuppfattning) vara förstörd och borta sedan länge. Kanske logiskt att man då söker sig till de enda existerande varelser man känner till för att finna en ny mening med sin existens.

Wolf, Ram och Haart är alltså uråldriga, samtida med Illyria. Låter som vi har en trio som Big Bad innan det hela är över. Dom hade ju tjyvlåst Illyrias tempel, och jag tror inte dom är glada över att någon som kände dem när de inte var mäktigare än vampyrer är lös i världen igen. Nånting säger mig att Angel och hela världen kommer vara glada över att Illyria finns innan det här är över.

Tyvärr hade jag fel om att Knox dog, och jag tycker att han kom undan allt för lätt. Han förtjänade ett grymmare öde, typ att få sin själ låst mellan dimensionerna som nyckel till templet eller liknande.

Vart hade Army of Doom tagit vägen? Det verkade inte finnas några kropper liggande. Kan.. Kan dom ha set up shop någon annanstans? Typ... Tja.. vad ska vi säga? En Hellmouth i Sunnydale kanske?

Att Illyria hade kvar små minnen av Fred i sig bäddar ju för att hon/han/den/det ska minnas starka känslor (som kroppens död). Kanske till och med vem den älskade?

Och vad jag förstod av Knox så verkade Illyria ha varit en... man/hane? Eller kön kanske inte ens är att tala om vad gäller sådana varelser?

Var förresten inte Jasmine (*BLÖÄK*) också en Elder One? Kom hon från en grav eller från dit dom flydde?
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav noike » sön feb 13, 2005 4:41

Minsc_and_Boo skrev:Vart hade Army of Doom tagit vägen? Det verkade inte finnas några kropper liggande. Kan.. Kan dom ha set up shop någon annanstans? Typ... Tja.. vad ska vi säga? En Hellmouth i Sunnydale kanske?

Var förresten inte Jasmine (*BLÖÄK*) också en Elder One? Kom hon från en grav eller från dit dom flydde?

Nej, hon var en utsparkad Power that Be. Och jag tolkade det som att Army of Doom hade förstörts och blivit damm allt eftersom åren gått. Med tanke på Ilyrias förakt mot vampyrer så tror jag inte att den hade velat ha en hel armé med sådana,
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Minsc_and_Boo » sön feb 13, 2005 5:17

I stand corrected :)

Powers The Screw You Over suger mer ju mer jag får veta om dem...
O_o
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » ons feb 16, 2005 22:54

Jag går lite mot vågen här och tycker att Shells är snäppet bättre än A hole in the world, det händer mycket i avsnittet, men ändå lyckas man att visa hur sorgtyngda Wes och de andra är.

Även om man känner igen drag från Glory, Willow, etc så fungerar Illyria, faktum är att jag tycker att hon är riktigt bra och det ska bli spännande att se hur hon kommer att agera framöver, för jag antar att hon inte kommer att vara säsongens big bad, nu när hennes armé inte finns kvar.

Jag var helt säker på att Gunn hade dödat Knox i A hole in the world, jag menar, slaget med brandsläckaren (?) såg ut som ett dödande slag, men som det visade sig överlevde han. Knox är den ende som inte känns riktigt bra i Shells, han passar inte riktigt in, tycker jag, men det kanske beror på att jag hela tiden förknippar honom med Holden i Conversations with dead people.

Med risk för att låta tjatig så står återigen Spike för de roliga inslagen även i detta annars rätt allvarliga avsnitt. Hans ständiga frågor till väktaren vid the deep well, är underhållande.

Det är med stor spänning jag väntar till nästa avsnitt.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 23:01

Pazuzu skrev:Jag går lite mot vågen här och tycker att Shells är snäppet bättre än A hole in the world, det händer mycket i avsnittet, men ändå lyckas man att visa hur sorgtyngda Wes och de andra är.


Jag håller helt och hållet med om detta (vilket jag antagligen skrivit tidigare i tråden). Tycker att Shells är bra mycket bättre än A Hole in the World. Kommer inte riktigt ihåg varför, men snart har jag ju min efterlängtade DVD-box så om ett par veckor så lär jag veta. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Pazuzu » ons feb 16, 2005 23:06

AKS skrev:
Pazuzu skrev:Jag håller helt och hållet med om detta (vilket jag antagligen skrivit tidigare i tråden).


Det har jag missat. Jag har märkt att ju längre man kommer i säsong 5 ju längre blir avsnittstrådarna, så det faller sig så att man inte alltid läser så noga. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav JRT » ons feb 16, 2005 23:07

Shells är absolut våldsamt bra. Första gången jag såg avsnitten så tyckte jag nog mer om det än föregående, men det tyckte jag inte den här gången - nu är 5x15 snäppet bättre. Fast bäst är de förstås tillsammans, det känns ju verkligen som ett dubbelavsnitt, särskilt med de inledande och avslutande scenerna med Fred/hennes föräldrar.

Pazuzu skrev: Hans ständiga frågor till väktaren vid the deep well, är underhållande.


Fast det var i A Hole in the World. ;)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Pazuzu » ons feb 16, 2005 23:10

JRT skrev:Shells är absolut våldsamt bra. Första gången jag såg avsnitten så tyckte jag nog mer om det än föregående, men det tyckte jag inte den här gången - nu är 5x15 snäppet bättre. Fast bäst är de förstås tillsammans, det känns ju verkligen som ett dubbelavsnitt, särskilt med de inledande och avslutande scenerna med Fred/hennes föräldrar.

Pazuzu skrev: Hans ständiga frågor till väktaren vid the deep well, är underhållande.


Fast det var i A Hole in the World. ;)


Oops, där gjorde jag bort mig. ;) :oops: Men jag tycker fortfarande bättre om Shells *försvarar*.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 23:11

Pazuzu skrev:Jag har märkt att ju längre man kommer i säsong 5 ju längre blir avsnittstrådarna, så det faller sig så att man inte alltid läser så noga. ;)


Det var absolut inte menat som en "läs trådarna noggrannare"-pik till dig, Pazuzu. Det var mer en "jag tror jag upprepar mig, men what the heck"-pik till mig själv. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Pazuzu » ons feb 16, 2005 23:15

AKS skrev:
Pazuzu skrev:Jag har märkt att ju längre man kommer i säsong 5 ju längre blir avsnittstrådarna, så det faller sig så att man inte alltid läser så noga. ;)


Det var absolut inte menat som en "läs trådarna noggrannare"-pik till dig, Pazuzu. Det var mer en "jag tror jag upprepar mig, men what the heck"-pik till mig själv. :)


Jag tog det inte som en pik. ;) Jag konstaterade det bara för mig själv, att det lätt blir så. Vidare kan jag också konstatera att detta är en mycket konstig dag, då jag lyckats förvirra och missuppfatta en hel del. Fast det hör nog egentligen hemma i depp-tråden. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav AKS » ons feb 16, 2005 23:32

Skönt. Trodde jag verkade bitchig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tor feb 17, 2005 1:00

Mä! Vem har gett avsnittet en 1a! :eek: (nu menar jag såklart inte att man inte får det men men...) Det här är *så* bra och lätt på min 10 i topp Angel-lista. Som jag skrivit en en annan tråd så är Illyria/Wes en av de storys som engagerat mig allra mest i Angel (en av de andra är Connor som bebis). Deras samspel är magiskt, och man riktigt känner Wes sorg genom tv-skärmen. När låten med Kim Richey spelas i slutet med bilderna på Fred så förstår man vad som har hänt och gråten är nära. :cry:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » sön mar 06, 2005 21:45

Jaha... så har jag lyckats efter sju säsonger Buffy och nästan fem säsonger Angel att få sambon RIKTIGT rejält ur balans! Eller jag och jag förresten - Joss... Just nu står sambon ute på balkongen och röker och är sur. Joss hade nämligen MAGE att döda Fred. Sambon gillar inte det. Sista han muttrade innan han gick ut var:

- Jag tycker att alla ska få vara med jämt hela tiden...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » sön mar 06, 2005 21:55

Ai skrev:Jaha... så har jag lyckats efter sju säsonger Buffy och nästan fem säsonger Angel att få sambon RIKTIGT rejält ur balans! Eller jag och jag förresten - Joss... Just nu står sambon ute på balkongen och röker och är sur. Joss hade nämligen MAGE att döda Fred. Sambon gillar inte det. Sista han muttrade innan han gick ut var:

- Jag tycker att alla ska få vara med jämt hela tiden...


Men vet du vad det innebär Ai? Du har fått honom intresserad på riktigt, då han blir så engagerad i en karaktär och upprörd när karaktären dör. Du har lyckats! Grattis! (men nu är det väl bara Buffy som han fortfarande inte har kapitulerat inför, eller hur?)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » sön mar 06, 2005 22:01

Precis. Han erkänner att Buffy är bättre än han trodde, men inget mer. Och det är nog så långt jag kan få honom. Fred gillade han från första stund. Nåt som stör mig är att jag fortfarande inte fått honom att gilla Wes. Och det är något som känns övermäktigt när det gått så här långt.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » sön mar 06, 2005 22:07

Ai skrev:Precis. Han erkänner att Buffy är bättre än han trodde, men inget mer. Och det är nog så långt jag kan få honom. Fred gillade han från första stund. Nåt som stör mig är att jag fortfarande inte fått honom att gilla Wes. Och det är något som känns övermäktigt när det gått så här långt.


Hmm, ja det är mysko. Wes kan man inte värja sig emot. Man kan tycka illa om saker han gör, men man måste älska en karaktär som Wes. Men att han erkänner att Buffy är rätt så bra ändå tycker jag att du ska se som en seger, han vågar nog inte erkänna att serien är döbra, bara för att han var så kaxig och emot den i början. ;)

Jag tyckte inte om Fred så mycket i början faktiskt, tyckte att Amy Acker överspelade rätt så mycket, även om karaktären var ganska charmig, men sen blir det så mycket bättre, och Fred växer verkligen (bildligt talat!). Sen så älskar jag ju hela Wes/Fred och Wes/Illyria-grejen, det är en av mina favoritrelationer i Angel...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » tis mar 08, 2005 20:48

Mycket bra avsnitt, men känns ändå bitvis som ett upprensningsavsnitt - alltså ett som mest har till syfte att knyta ihop och besvara frågor från det föregående. Men Illyrias vändning från scenen i templet kom helt och hållet som en överraskning, och en positiv sådan dessutom (även om det känns lite underligt att hon överhuvudtaget har kapacitet för godhet, men men men, det vet vi ju inte säkert än). Wes är briljant förstås, det kunde jag nästan snart lägga in i signaturen min.

Återigen, nu får de faktiskt lov att hitta på något intressant för Gunn att göra. Hans roll hittills i säsongen har enbart varit som plot device; nu vill jag ha en rejäl utdelning på allt de låtit honom göra. Wesley måste ha inte dödat honom av ett skäl (inte Wesleys skäl, Whedons).

Så vem blir big bad nu? Senior partners? Lindsey? Illyria trots allt? Inte den blekaste än så länge, men det ska bli kul att ta reda på.

Stör mig på: Harmony. Fortfarande. Hon fyller ingen funktion, hon går tvärsemot allt vi vet om vampyrer, hon är fånig. BORT.

Fråga: de slår Knox på käften och binder honom. Låter honom säga en massa sårande saker utan att ens knäcka ett lillfinger. Sen skickar de Spike att helt kallblodigt tortera doktorn? (Antar att det var där de fick bekräftelse att Fred verkligen är borta.) Gillade (dvs hatade) faktiskt Knox i det här avsnittet dock, synd att de inte byggde upp honom bättre.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » tor mar 17, 2005 2:01

Det är alltid en speciell känsla när man märker att det som händer har en historia, eller åtminstone ett frö till vad som kan vara en historia. Om det här var planerat är svårt att säga men tänkvärt är det i vilket fall.

AtS "Sacrifice" (4x20)
Fred och Gunn är i tunnlarna och försöker leta reda på den lille killen Matthew innan han hinner ut på gatan. De diskuterar under tiden om det är rätt att stänga av sina känslor, någonting Angel har sagt åt dem att göra beträffande Cordy, som fortfarande är hos Jasmine och Connor. Fred vill inte på några villkor bli känslokall medan Gunn säger att när det väl gäller så kan även hon stålsätta sig och göra vad som behövs, oavsett vad det gäller. Detta med tanke på att de dödade hennes lärare.

Gunn: Point is, when the circumstances
called for it, you did what you thought you had to.
Didn't matter what anybody else thought.
Fred: You're right about all of it except for one
thing. What we did, I felt it. Every bit of it. And,
you know, sometimes when I allow myself to
think about it, it eats me up inside.
Gunn: Yeah, me, too.
Fred: Well, I don't know about you, but... I'd take
that over being a shell any day.

Kanske har jag gjort talet om skal till en höna, trots att det bara var en fjäder (eller ett äggskal, för att få metaforen att gå ihop).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » fre mar 25, 2005 12:42

latarmig skrev:Fred: Well, I don't know about you, but... I'd takethat over being a shell any day.


:eek: :cry: Nu blev historien ännu sorgligare. Stackars Fred.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sus@n » fre apr 01, 2005 17:46

Jag har inte gråtit så här mycket framför tvn sen jag såg "The Body". Det kom små tårar igår när jag såg A hole in The World men NU bara sprutar dem! Så fantastiskt bra slut. När jag såg Wesley ta upp Freds kanin och sedan se henne :cry: :cry:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Gordo » tis maj 03, 2005 20:36

Vilket sorgligt avsnitt! Trodde inte det skulle bli värre än A Hole in the World men det blev det ju. :cry: :cry:

Angel och Spikes samtal på flygplanet tyckte jag om och jag trodde för ett tag att de skulle lyckas med att få tillbaka Fred, önsketänkande…
Angel: Death doesn't have to be the end, not in our world. Rules can be broken. All you have to do is push hard enough.


När Wesley är på väg att döda Knox inne på W&H ville inte tårarna sluta att rinna. :cry: :cry:
Do you know? You didn't feel her die. She was shaking with pain and terrified and so brave. And she was better than anyone I've known, and better than…and she's gone.


Men jag trodde nog att Illyria skulle bli svårare att slå. Nu vet jag ju i och för sig inte om det verkligen är slut på henne som Big Bad men det verkade nästan så. Trodde att hon skulle vara det stora hotet fram till serieavslutningen. Jag undrar hur det blir nu, om hon ska jobba på Angels sida eller om hon går över och blir ett hot igen.

Jag tycker att det var bra att Spike hittade ett bra skäl att stanna kvar i LA. Kanske Spikes samarbete men Angel kan löpa lite smidigare nu precis som det gjorde i A Hole och här i Shells. Man behöver ju faktiskt inte älska varandra för att fungera ihop.

När det gäller Gunn så kan jag inte hjälpa att tycka synd om honom. Visst det han gjorde var väldigt korkat och han borde väl ha förstått att det han gjorde skulle drabba någon. Men Fred, kvinnan han älskade... Fy, undra om han kan komma tillbaka till gänget på något bra sätt nu? Hoppas det!

Edit:
Ai skrev:Just nu står sambon ute på balkongen och röker och är sur. Joss hade nämligen MAGE att döda Fred. Sambon gillar inte det. Sista han muttrade innan han gick ut var:

- Jag tycker att alla ska få vara med jämt hela tiden...


Vad gulligt Ai! Kanske ska tilläga att jag känner lite likadant. Självklart måste karaktärer dö men det tar så hårt varje gång en älskad karaktär försvinner.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » ons maj 04, 2005 0:03

Gordo skrev:Vilket sorgligt avsnitt! Trodde inte det skulle bli värre än A Hole in the World men det blev det ju. :cry: :cry:

... Självklart måste karaktärer dö men det tar så hårt varje gång en älskad karaktär försvinner.

Så sant. Först Cordelia och sen Fred bara ett par avsnitt senare. Tårarna bara rinner. Note to self: när någon karaktär verkar vara oförskämt kär och lycklig - se upp. Då lurar döden bakom hörnet. :evil:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » lör maj 07, 2005 6:30

Nyx skrev:Note to self: när någon karaktär verkar vara oförskämt kär och lycklig - se upp. Då lurar döden bakom hörnet. :evil:


Tydligen det mantrat som Joss ideligen upprepar för sig själv också. Lyckliga människor är ju ointressanta i längden. Bring on the PAIN!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav HeY » sön maj 22, 2005 16:28

metrocard skrev:"Fred" såg mäkta cool ut.


Ja verkligen, Illyria är ju hur häftig som helst. Bara älskar när Spike och angel hugger vsärd mot henne om var sin sida och hon bara tar tag idem och drar ner dem så över huvudet. Så häftigt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » sön jun 26, 2005 16:39

wow


att hon sa sådär i kloakerna.

blått hår är alltid fint. nästan. om det görs på rätt sätt.
jag är nog lite chockad. jag kommer nog se klart säsongen snartsnart.
bara jag inte blir så förstörd som finalen av Buffy. hårt dethär.
ojojoj konstigt liv jag har . ibland. men det är ju bara SÅ bra. :twisted:
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Tompa » sön jul 24, 2005 2:42

Varför suger inte S5?

Snart är det slut och jag vill att det ska vara dåligt. Man ska inte sluta på topp utan när det precis har börjat gå neråt så man har det positiva i närminnet. Men inte då, för varje avsnitt blir jag bara mer irriterad, förbannad och besviken över att detta är sista säsongen. Så besviken att det är svårt att njuta det jag ser. Ögonen sneglar på S5 boxen där det bara finns kvar en enda osedd skiva med tre jävla avsnitt, TRE!!

Wesley fick inte döda Gunn och någon nämnde tidigare i tråden att spike inte dödade rektorn i S7. Kanske beror detta på att det är så få svarta karaktärer? ;)
Skämt åsido, att Wes ska döda en person som han och övriga i gänget har en relation till känn ändå fel, bättre med Knox, Angel börjar verkligen tänja på sina regler om att inte låta människor dör (pga W&H månne?) och Where you even listening komentaren var guld.

Skönt att humorn finns kvar trots misären (Spike och Angel på planet)


I don't want this to end.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Binchy » tis aug 16, 2005 13:20

Freds själ är borta!!! :cry:

DarkWes slår till igen. Skada Gunn och döda Knox, busy day. They had it coming, though.

Att Wes står ut med att hjälpa Illyria. Dels har hon ju dödat hans Fred, dels så påminner hon ju genom sitt utseende om att Fred är borta.

Illyria verkar vara extremt självupptagen. (Men det är nog å andra sidan vanligt bland härskare och despoter.) Hon planerar ju att döda hela mänskligheten och bryr sig inte ett jota om allt lidande det kommer att framkalla. Men när armén som borde ha suttit och väntat i hennes tempel i många tusen år inte är där så blir hon jättedeppig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare