5x15 - A Hole in the World

Här pratas det om Angel Säsong 5

Joss "Big Dog" Whedon!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
2
4%
8
5
10%
9
11
22%
10
32
64%
 
Antal röster : 50

Inläggav Matt » mån jul 26, 2004 19:37

Såg det här avsnittet för tredje gången idag och är helt tårögd nu :cry:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav caffeineaddict » tor aug 05, 2004 22:10

Please, Wesley. Why can't I stay?

*gråter, igen*


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » fre aug 06, 2004 0:00

Underbart avsnitt, hur kan man INTE se nästa inatt? :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » fre aug 06, 2004 1:00

ps. Varför kan Angel o Spike sitta i solljuset i jetplanet? det är ju UPPENBART, att solen kommer på dem?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » fre aug 06, 2004 1:07

Zaxx: W&H använder samma glas som i kontoret... måste det ju vara.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre aug 06, 2004 3:17

Naturligtvis är det så att samma "necro-tempered" (right?) glas används i planet. Orsaken annars till att vampyrer aldrig flyger (båda säger ju att det är deras första flygtur någonsin) är att man inte har något sätt att skydda sig mot solen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » fre aug 06, 2004 20:50

bah.. löjligt :P
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav jonas. » ons aug 11, 2004 15:40

låg och lyssnade på radio så spelades evanecesns-bring me to life. detta avsnitt och den låten är som gjorda för varandra. medans låten spelas spelas scener från avsnittet upp i min skalle.
Will this be Buffys final hour, or her finest hour?
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav noike » fre aug 27, 2004 4:20

Okej, till skillnad från alla andra är jag övertygad om att Fred är borta. Se på vad hon har gjort tidigare under säsongen och det finns inte någonstans hon kan utvecklas samtidigt som hon är den som behöver det mest. OCh eftersom det är Joss vet vi att det är överjävligt och ingen kommer att vara lycklig. Jag ser klara likheter med Seeing Red i Buffys sjätte säsong.

Om Fred överlever betyder det att Wes hela erfarenhet under avsnittet inte betyder något. Det blir billigt och effektmakeri med tomtebloss. Joss är inte sådan. Han slår oss där det gör ont och det är därför han har vårt förtoende. För det är Wes/Fred som betyder något i avsnittet -- resten är bara utfyllnad.

Och: ha! Knox är ond. En person som säger att han inte är ond, han jobbar bara där skulle likväl kunna ha på sig en "Hello, I'm evul"-badge.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » fre okt 22, 2004 17:52

Detta avsnittet kommer förmodligen vara ett av dem Angel avsnitt som jag kommer att hylla allra mest efter eventuella omtittar. Som jag skrev för bara ett par timmar sedan i föregående avsnittstråd så har Fred blivit lite av en favorit karaktär för mig, därför blir avsnittet med en gång så mycket tyngre.

Så många briljanta scener. Inte bara rent känslomässigt utan överlag. Defintivt Joss bästa avsnitt i Angel.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Noggster » mån nov 01, 2004 3:06

Väldigt bra avsnitt, men i ärlighetens namn tycker jag hela detta "superstark demon-gud-i-castmembers-kropp"-temat är rätt gjort, been there done that.
Men nu ska jag inte börja gnälla förrens jag faktiskt ser vad Joss gör utav detta.
Lets just hope fred inte föder en Violette som tar över världen.

8/10
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör nov 06, 2004 20:55

oj oj oj, jag såg om det här avsnittet idag, och det berörde mig lika mycket som förra gången, även fast jag visste vad som skulle hända.. Neeej, peta inte på sarkofagen, Fred, faaaaan... Det här var ett överbra avsnitt, ett av de Angel-avsnitt som berört mig mest faktiskt, både de dramatiska och komiska scenerna funkar jättebra.

AKS skrev: Det jag kände av smärta o dyl var helt beroende på medkänsla med Wes och Angel och de andra och hade inget med Fred att göra.
.


Håller med AKS, även om jag tycker om Fred så har jag svårt att engagera mig lika mycket i Angel-karaktärerna som Buffys karaktärer, möjligtvis med undantag av Angel, Wes och Cordy, men Fred är ändå en jättegullig tjej, och mitt hjärta blöder för Wes, när han för en gångs skull fick lite lycka i sitt liv så händer detta... :eek:

Resten var också strålande, med snubben i brunnen, hålet genom jorden etc.

Men, frågan ställdes här i tråden, jag tror inte nån svarade på den, vilka skulle vinna, grottmänniskorna eller austronater?

Frågan är, får man som austronat lära sig nån stridsteknik, typ kampsport, och hur man ska samarbeta vid stridssituationer. Gällde det EN grottmänniska mot EN austronat, eller var dom i grupp? Man skulle ju kunna tro att austronater är väldigt förfinade och duktiga på att planera osv, men grottmänniskor borde ju också vara det, då dom jagar stora djur i grupp... Hmm, svårt det här, kanske det är nåt som man inte borde fundera på... Slut nu!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Jhonny » ons jan 05, 2005 3:47

Bloody hell.
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav noike » ons jan 05, 2005 3:49

Jhonny skrev:Bloody hell.

Oerhört bra summering av avsnittet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Joamna » tis feb 01, 2005 0:41

Jag är helt tagen. Till skillnad från många som skrivit här innan så är Fred verkligen en av mina favorit karaktärer. Har älskat henne sen första gången jag såg henne. Och att se henne och Wesley tillsammans nu de senaste avsnitten har varit så fint, äntligen. Men när människor är lyckliga på det där viset så borde man förstå att Joss har nånting i görningen.

Brukar oftast inte bli emotionellt engagerad på samma sätt med Ats som jag blivit av Btvs men det blev jag här. Wesley/Fred alldeles innan hon dör är så fint, hans ansiktsuttryck när han ser henne vridas i plågor vred verkligen till magen på mig. Så skoningslöst och jag älskar verkligen att jag inte är spoilad så att jag verkligen kan sitta och hoppas in i sista sekund.

Älskade verkligen allas tveklösa engagemang i Fred, det var längesen man såg dem alla så utan tvekan.

Skulle nog kunna säga mera men min är för uppslukad av att saknar Fred..

EDIT: var bara tvungen att lägga till att scenen då Fred sjunger och Lorne vänder sig om är klockren
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » tis feb 01, 2005 0:51

Flisa skrev:Jag är helt tagen. Till skillnad från många som skrivit här innan så är Fred verkligen en av mina favorit karaktärer. Har älskat henne sen första gången jag såg henne. Och att se henne och Wesley tillsammans nu de senaste avsnitten har varit så fint, äntligen. Men när människor är lyckliga på det där viset så borde man förstå att Joss har nånting i görningen.

Brukar oftast inte bli emotionellt engagerad på samma sätt med Ats som jag blivit av Btvs men det blev jag här. Wesley/Fred alldeles innan hon dör är så fint, hans ansiktsuttryck när han ser henne vridas i plågor vred verkligen till magen på mig. Så skoningslöst och jag älskar verkligen att jag inte är spoilad så att jag verkligen kan sitta och hoppas in i sista sekund.

Älskade verkligen allas tveklösa engagemang i Fred, det var längesen man såg dem alla så utan tvekan.

Skulle nog kunna säga mera men min är för uppslukad av att saknar Fred..

EDIT: var bara tvungen att lägga till att scenen då Fred sjunger och Lorne vänder sig om är klockren


Kanske lite overkill att quota allt, men ville bara säga att jag håller med dig så otroligt mycket att du kan inte ana. Fred är ljuvlig, ja faktiskt alldeles underbar.

Spoiler resterande del av Angel
Det finnns dock ett men, och det är förbaskat stort. Även om jag saknar Fred i dem sista avsnitten så är resultatet av hennes lilla misstag otroligt engagerande, nämligen Illyria. Utan Freds bortgång, ingen Illyria och man blir genast på bättre humör.

Hoppas du fortsätter att kommentera i dem kommande avsnitt. Kan bli mycket intressant.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » tis feb 01, 2005 0:57

Flisa skrev:Jag är helt tagen. Till skillnad från många som skrivit här innan så är Fred verkligen en av mina favorit karaktärer. Har älskat henne sen första gången jag såg henne.


Jag håller med... för min del var hon hjärtat i AI, stackars lilla Fred :(
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Joamna » tis feb 01, 2005 1:06

Tob och VelocityBoy mfl:
Har faktiskt svårt att uttrycka hur mycket hennes död känns för mig, Blev förvånad då jag läste denna tråd då jag trodde att det skulle vara fler som tyckte om Fred lika mycket som jag.. men skönt att det finns några till.


Tob skrev:Hoppas du fortsätter att kommentera i dem kommande avsnitt. Kan bli mycket intressant.


Har varit väldigt dålig på att kommentera den här säsongen, men det brukar gå bättre då spänningen stiger mot när slutet av säsongen närmar sig.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav monkeyboy » tis feb 01, 2005 1:13

VelocityBoy skrev:
Flisa skrev:Jag är helt tagen. Till skillnad från många som skrivit här innan så är Fred verkligen en av mina favorit karaktärer. Har älskat henne sen första gången jag såg henne.


Jag håller med... för min del var hon hjärtat i AI, stackars lilla Fred :(


Håller med, speciellt efter Cordys "förvandling"...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Minsc_and_Boo » sön feb 13, 2005 2:49

Men... men... men...

Jag var så chockad att jag inte ens kunde gråta en skvätt. Fred förlorad?

Först trodde jag att det var dags för Fred att betala priset för övertagandet av W&H, men så var visst inte fallet. Klantigt av W&H att ha så dålig koll på sin personal. Först förråder Eve hela företaget, trots att hon är en av de högst uppsatta och borde hållas mest under uppsikt. Sen så är BÅDE Knox och doktorn som fixade Gunn tillbedjare till en sedan miljoner år död demongudinna?
Jag förstår inte hur dom kunnat hålla monopol på Evilmarknaden under så många år. Eller har dom medvetet börjat slarva för att jävlas med Angel et al.?

Min teori om Gunn/Knox-historien är att det är många faktorer som spelar in. Jag tycker der verkar som om Gunn fortfarande älskar Fred, han ser se varmt på henne och håller hennes hand på sjukhuset. Visst är det nog skam/självbevarelsedrift som får honom att döda Knox utan vidare, men jag tror att det är lika delar hjärtesorg och skuldkänslor. Det är ju hans fel att Fred håller på att dö. Han slår till som en panter. Inte undra på att han associerats med kattdjur flera gånger.
Jadetigern (4x16; Players), pantern i vita rummet (bl.a. 4x22; Home) och nu senast mötte han sig själv, istället för katten.

Fast... han visade inga märken efter misshandeln i vita rummet.
Blev han utbytt där?
Han nämnde aldrig något om hur det gick där uppe.

Förövrigt är det ganska självklart att cavemen skulle ha vunnit. Bortskämda, jädra astronauter, hur skulle dom ha en chans mot människor som tvingas slåss för varje dag de lever?
Lite metaforiskt också. Den uråldriga grottvarelsen (Illyria) vinner över astronauten (Tekniska Fred).
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » ons feb 16, 2005 19:19

Jag är inte lika lyrisk som er andra över avsnittets förträfflighet och placerar det högst i säsongen, men det är definitivt ett riktigt välgjort avsnitt som nästan lyckas röra mig till tårar. Det är riktigt tragiskt att Wes och Fred som äntligen har funnit varandra, nu rycks ifrån varandra istället. Efter Cordys död känns det hårt att ännu en av huvudkaraktärerna försvinner, men förhoppningsvis kommer det någonting bra ur det så småningom.

Gunn är verkligen ute på djupt vatten nu när man ser att han inte tvekar att döda (fast det är väl ingen förlust att Knox är borta ;) )

Intressant att Angel ställs inför valet om Freds liv är "värt" mer än hundratusentals andra människors, lite liknande valet han fick göra i "Why we fight". Jag tror faktiskt att de i följande avsnitt kommer runt Angels val i slutet, och hittar en annan lösning, för hur skulle man kunna leva med att så många dött, även om man skulle kunna göra det för att få tillbaka ens kära?

Edit: Ändrade lite i en formulering, för att undvika förvirring. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav A bear » tis mar 08, 2005 1:06

Alltså, jag har sett "Seeing Red". Jag anade oråd redan när förra avsnittet slutade med att Wes och Fred får ihop det - och så öppnar det här med en flashback till Fred innan hon någonsin kommer till LA. Kan vi säga "telegrafera en rundpall", Joss? Sen var det bara att vänta och se hur det skulle göras.

Och det görs snyggt. Möjligen den mest utdragna dödsscenen i Buffyverse? I regel när en huvudperson dör så sker det raskt, som en blixt från klar himmel - Fred ligger och dör i ett halvt avsnitt. Det snuddar vid movie of the week vid några tillfällen. Men det är så jävla välgjort ändå... Joss Whedon, shalalalala. (Samtidigt vore det synd att påstå att jag tar åt mig på samma sätt som av, exempelvis, "Seeing Red" eller "The Gift". Jag har aldrig hängt upp samma känslomässiga band på Fred som på Tara eller Buffy; hon var en trevlig rollfigur, men egentligen aldrig helt oumbärlig för serien. Men vi får se, som sagt.)

Knox får stryk och är väl död. Svårt att bry sig, ärligt talat.

Wes och Spike är coolare än någonsin här. Spike som står som förstenad och stirrar ner i avgrunden... "there's a hole in the world". Det känns sådär när man inte kan göra något. Och LORNE, som en slarvig tittare kunde ha trott dog någonstans mellan s4 och s5, får vara badass! Jösses.

Nu blir ju den stora grejen vad de gör av detta. Om de klarar av att hitta en spin på det som inte känns som Jasmine el dyl (DarkWillow får jag inte riktigt vibbar av; DarkWillow var ju fortfarande Willow, Illyria är ju uppenbarligen InteFred trots att det är samma kropp. Helt annan grej.) Hur hanterar Gunn skulden? Vad har Illyria för planer? Ska Wes dyka huvudstupa ner i mörkret och börja mörda folk? Ska Spike spöa upp AskMeNoQuestions? (Förresten, snygg Monty Python-referens där, Spike!) Ska Angel äntligen välja en sida och hålla sig till den?

Mycket bra avsnitt, om än inte riktigt den topp det kanske kunde ha varit.

(Och givetvis vinner astronauterna. Har ni inte sett TV-bilderna från månen? De kan ju för katten hoppa 10 meter till och med med tunga rymddräkter på sig.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Djehuti » tis mar 15, 2005 20:18

Wow! :eek:
Avsnittet öppnade lovande, men när Fred sjunger och en förskräckt Lorne vänder sig om...:eek: Oj! :eek: Oj! :eek: Oj!... då satt man som fastklistrad resten av avsnittet. Och vilket avsnitt det blev, inte mycket som inte fungerade perfekt. Kan knappt hålla mig, måste hoppa vidare...fort, fort...downloada fort!!!!



Minsc_and_Boo skrev:Lite metaforiskt också. Den uråldriga grottvarelsen (Illyria) vinner över astronauten (Tekniska Fred).


Fred är ju visserligen också ex-cave woman. ;)
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Tob » tor mar 24, 2005 13:50

A hole in the world är verkligen fantastiskt. Jag är ganska övertygad om att detta är det allra bästa avsnittet i Angel. Något som jag egentligen borde störa mig en hel del på är det uppenbara scenariot att något hemskt kommer att hända. Det hänger i luften från den allra första scenen mellan Fred och hennes föräldrar att avsnittet kommer aldrig sluta lyckligt. Det kommer att bli tragiskt och det är verkligen inget Joss försöker gömma undan utan tvärt om så spär han på rätt kraftigt.

Men när verkligen hela avsnittet genomsyras av en tragisk stämning och Joss vilja att verkligen göra det tragiskt så blir det också väldigt äkta. Som så många andra gånger när det gäller Buffyversa så går karakäternas känslor rakt in i mig, och kulmen nås dem sista 10-15 minutrarna då Angel och Spike kämpar emot ett riktigt tungt dilemma, Gunn inser hur allt hänger ihop och framförallt scenerna mellan Fred och Wesley.

En klar 10/10.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » fre mar 25, 2005 0:58

Jag håller fullständigt med dig Tob. Jag ÄLSKAR det här avsnittet, eller avsnitten, eftersom jag räknar det här som ett dubbelavsnitt med Shells, och tycker att dom ska ses som det. Det här är de Angel-avsnitt som engagerar mig mest, på samma sätt som Buffys bästa avsnitt.

Spoiler resten av s5
Wes och Fred och Wes och Illyria, det var dessa radarpar som gjorde slutet av s5 till den bästa Angel-säsongen, deras samspel är magi. Varje gång så blir jag fascinerad av dem, och hjärtat värker för Wesley. Varje replik från Wes, och Alexis skådespeleri är lysande.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sus@n » fre apr 01, 2005 11:44

Så här ska Angel vara! Jag har kommit fram till att saknaden av Angelkänsla är att alla har varit så avskärmade från världen och varandra och allt för mycket koncentration på Angel & Spike.

Kärlek måste finnas för att de ska bli intressant (Angel & Cordelia, Gunn & Fred) och nu äntligen Wesley och Fred!

Och jag kan inte beskriva hur mycket jag grät när hon dog eller vad nu det var som hände.. :cry:


10/10 SOLKLART!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Gordo » tis maj 03, 2005 17:25

:cry: :cry: :cry:
Nej, inte Fred, hon får inte dö.
I love you like pancakes


Ett underbart avsnitt! Inledningen var så bra men man kunde nästan ana att något hemskt skulle hända. Jag vill inte att Fred ska vara död. Fast samtidigt blir det väl omöjligt för Angel och Spike att rättfärdiga ett beslut som drabbar så många människor.
Fuck the world
I'm right there with you!

Att se Fred förvandlas till Illyria var enormt häftigt och jag förstår genast Illyrias avatar :)

Att Knox visade sig vara the bad guy var för mig helt oväntat, trodde bara att han var upp över öronen i Fred. Vad fel man kan ha.

Jag älskar vad det här avsnittet gör med hela gänget, hur det för dem samman och verkligen visar att de bryr sig om varandra.
Spike:No. Not this girl. Not this day
Lorne:And here's one more thing: Winifred Burkle once told me after a sinful amount of Chinese food, and in lieu of absolutely nothing, "I think a lot of people would choose to be green. Your shade, if they had the choice." If I hear one note, one quarternote, that tells me you had any involvement, these two won't even have time to kill you.


Och stackars Wesley, när han äntligen får Fred så rycks hon bort från honom.

Måste säga det igen, ett underbart avsnitt och det lovar verkligen gott inför slutet av säsongen!

Edit: Är Fred verkligen död? Jag kan inte och vill inte tro det. Fred, hon är ju så underbar :cry:
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav sharatec » fre maj 13, 2005 0:30

You are my sunshine, my only sunshine
you make me happy when skies are gray
you'll never know dear, how much I love you,
please don't take my sunshine away.


Jag saknar henne! Stackars Fred, avsnittet är verkligen hemskt (och samtidigt helt briljant, förstås). Så mycket bra... Spike och Angel. Lorne som läser Fred, och som mordhotar Eve. "Säg åt dem att jag inte var rädd."

FRED!!!

Hon fattas mig.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Zaxx » fre maj 13, 2005 0:40

på tal om Lyrics som passar med avsnitt och förresten till Angel S5
"One Moment More"

Hold me
Even though I know you're leaving
And show me
All the reasons you would stay
It's just enough to feel your breath on mine
To warm my soul and ease my mind
You've go to hold me and show me love

Give me
Just one part of you to cling to
And keep me
Everywhere you are
It's just enough to steal my heart and run
And fade out with the falling sun

Oh, please don't go
Let me have you just one moment more
Oh, all I need
All I want is just one moment more
You've got to hold me and keep me

Tell me that someday you'll be returning
And maybe
Maybe I'll believe
It's just enough to see a shooting star
To know you're never really far
It's just enough to see a shooting star
To know you're never really gone

Oh, please don't go
Let me have you just one moment more
Oh, all I need
All I want is just one moment more

Oh, please don't go
Let me have you just one moment more
Oh, all I need
All I want is just one moment more
You've got to hold me and maybe I'll believe

So hold me
Even though I know you're leaving
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sharatec » lör maj 14, 2005 1:32

Såg det här avsnittet för andra gången i torsdags - då tillsammans med min flickvän, som är relativt ospoilad på den här säsongen och alltså inte visste att Fred skulle dö. Normalt sitter vi i varsin fåtölj när vi tittar på TV, eftersom åtminstone jag har lite svårt att koncentrera mig på TVn annars. :) Den här gången såg jag dock till att istället sätta mig på golvet bredvid tjejens fåtölj. (Hm... Lät rätt undergivet när jag sade det så där, men jag gör så ibland.)

Tror att vi höll varandra i handen under åtminstone en halvtimme av avsnittet. Jag visste ju redan hur episoden skulle sluta, men blev självklart inte mindre berörd för det (jag är, som jag redan konstaterat här och var, ett jäkla blötdjur), och flickvännens reaktioner var uppenbarligen lika starka. Väldigt speciell stämning, av någon anledning, när man sitter och kramar den andras hand hårdare och hårdare, och sedan bara håller om varandra och snyftar när avsnittet är slut. (Det finns en liten risk att vi tar den här serien för allvarligt.)

Som någon väl sade här tidigare så vill man ju bara ropa åt Fred att hålla sig borta från sarkofagen, vilket också var vad flickvännen gjorde. Kunde ha stört mig om jag inte sett episoden tidigare; blev bara mer gripande nu. Som också påpekats tidigare förstår man verkligen att någonting hemskt kommer att hända i det här avsnittet.

Idag (lördag) ska vi förhoppningsvis se klart säsongen, och jag vet redan med mig att jag kommer att bryta ihop och antagligen snyftande klamra mig fast vid tjejen när
Spoiler 5x15 Shells
Harmony kommer med sin "The girl of your dreams loved you. That's more than most people ever get".
Jag är fånig på det viset...

(Vet inte om det här inlägget tillför något alls, men vilka känslor den här serien väcker ibland...) :cry:
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron