5x15 - A Hole in the World

Här pratas det om Angel Säsong 5

Joss "Big Dog" Whedon!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
2
4%
8
5
10%
9
11
22%
10
32
64%
 
Antal röster : 50

Inläggav poser » fre feb 27, 2004 0:01

malavel: Det ligger mellan 9-10 och 9 sätter man bara om man inte vet bättre :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » fre feb 27, 2004 0:11

Tell it like it is poser.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav malavel » fre feb 27, 2004 0:31

Men då är ju mitt betyg (7 +/- 3) korrekt. Hurra va ja e bra!
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » fre feb 27, 2004 0:43

Sett avsnittet och är lite osäker om jag är lika uppspelt som ni andra, fick lite cordy/jasmine willow/super-willow och glory känslor, samt att jag var lite misstänksam att nått skulle hända Amy eller Wes snart då ingen brukar få gå lycklig alltförlänge.
Så lite hoppas jag väll att de inte ska fixa de så lätt och att Amy är borta men samtidigt så gillar jag henne för mycket så hon får absolut inte försvinna, redan nog lite kvinnor i serien som det är.
Men vågar inte ge avsnittet ett betyg än då det skulle bli kanske en 7a just nu fast kommer ju om nån dag se om avsnittet med polaren så då kanske man gillar det bättre.
Sedan är jag lite orolig över både Wes och Gunn, främst Gunn då han verkar vara på väg ut på djupare och djupare vatten hela tiden. Att Wes sköt advokaten kan man ju förstå lite men ändå, de vanliga kämparna "for justice - and for - the safety of puppies - and Christmas" gör inte en sådan sak för så lite och inte så kallblodigt. Ok jag gillade det men ändå de får passa sig annars blir det snart svårt att skilja dem från de andra "onda" som jobbar för W&H.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Off » fre feb 27, 2004 0:53

Det är ju de som gör den här säsongen så bra. Att de dras längre och längre ifrån "the good fight". The senior partners plan med att ge W&H till Angel verkar ju fungera extremt bra (om detta var planen).

Det här med att det är likt kan jag hålla med om men samtidigt skiljer det sig en del. Dark Willow var ju willow men på en rejäl powertripp. Cordy var inte Cordy men gänget trodde det. Nu är Fred inte Fred längre utan en demon och alla vet om det. Små saker som skiljer men ändå väldigt betydelsefulla. Frågan är ju om Fred är död och bara ett skal eller om hon finns inne i demonen (motsatsen till Jasmine/Cordy alltså)

edit: Jag bestämde mig för ett betyg på 5 +-5 så jag fyllde i 10.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Horrabin » fre feb 27, 2004 0:57

Tinder: Det är väl kanske lite av vitsen med hela säsongen, att det ska vara svårt att skilja våra hjältar från skurkarna på W&H.

I övrigt så kan jag säga att det var ett mycket bra avsnitt, även om det inte är säsongens bästa. Det är antagligen det mest dramatiska hittills, men en stor tragisk händelse gör inte per automatik ett bra avsnitt (fast jag måste ju å andra sidan erkänna att jag anser The Body vara det bästa som någonsin visats på TV). Nej, det här avsnittet är nog en åtta för min del. Mycket bra, men når inte riktigt hela vägen fram. Lite trist att det blev ett "övertagande". Lite för mycket Dark Willow/Evil Cordy-vibbar över det hela. Men vi får väl se hur de tar den här storyn och springer vidare med den.

Bra saker med avsnittet:
- Roligt. Angels svärd genom kroppen, diskussionerna om grottmän vs astronauter.
- Gruppkänsla. Alla gick ihop för att lösa problemet. När de står i ring och gör upp planer känns det bara hur bra som helst.
- Dialogen. Smarta, gripande och välformulerade meningar. När Joss vill kan Joss.
- Interaktionen. Många fina ögonblick mellan olika karaktärer i det här avsnittet. Angel och Spike, Fred och Wes (och Fred och "my boys"), Gunn och Gunn, AngelSpikeLorne och Eve (hon var bra i detta avsnitt, åtminstone innan hon började pladdra på om böckerna och Old Ones).
- Lorne var en fungerande kugge i laget igen. Yay!

Dåliga saker:
- Inte så mycket faktiskt.

Mmm. Ska smälta det här och läsa runt lite för att kanske få lite nya infallsvinklar, och så blir det kanske en omtitt i helgen. Betyg sätts då.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Tinder » fre feb 27, 2004 1:00

För att klargöra, jag gillar också ploten att de "luras" att komma mer och mer över "to the dark side" och tycker det är en riktigt skön idee men jag är ju orolig för Wes, Gunn och de andra för deras skull, alltså inte för att det inte blir en trevlig åktur för mig som tittare utan för att jag inte vill att de ska göra nått dumt som de kommer ångra. Eller det vill jag ju att de ska göra det för att det är en intressant plot men tycker ändå synd om dem :)
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Off » fre feb 27, 2004 1:16

Då förstår jag. Fast jag hade inte haft något emot att se Bad ass Wes igen. Glimten man fick i det här avsnittet fick mig nästan att slänga mig efter lite s04avsnitt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav pfant » lör feb 28, 2004 10:53

Jag är inte riktigt överens med er om att det här skulle vara en 10:a, kanske inte ens en 9:a. Nog för att det var kul med ett avsnitt som inte var stand-alone, som var allvarligt och som (antagligen) kommer att få konsekvenser. Men, en hel del av dialogen var under Joss' normala kapacitet, lite väl för gung-ho för min smak. Det i kombination med alla scener med Angel och Spike med kameran i grodperspektiv för att få dem att framstå som större och mer betydelsefulla blev lite för mycket för mig.

Men det var skönt att någon äntligen gav Knox på käften, jag har stört mig på honom länge :D
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » sön feb 29, 2004 21:59

Jag kan bara instämma i hyllningarna. Det här avsnittet gillade jag verkligen. Så här ska det vara. Man ska sitta på helspänn ända tills man får se nästa avsnitt.

Äntligen blir vi av med Knox.
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Veidit » mån mar 01, 2004 12:39

Ett skönt avsnitt, blir intressant hur man kommer att hantera Gunn efter detta.

Kommer det att finnas någon räddning för Fred? hehe

Sen så gillar jag det där med att sova i en låda som liten hehe
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån mar 01, 2004 15:04

Slept in a drawer 'till I was three. Didn't stunt me none.



Ganska roligt faktiskt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » mån mar 01, 2004 17:08

Är det inte i en bellman historia som någon sover i en byrlåda.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Off » mån mar 01, 2004 18:47

Är det den med norsken och tysken?

Gah bara två dagar kvar till nästa avsnitt. Abstinensen är enorm.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » mån mar 01, 2004 23:02

Har lite bråttom, men hinner nog detta… Som vanligt så har jag inte läst era tidigare kommentarer. Lite mer spännande på det viset. Som vanligt lär jag väl vara ganska allena med mina åsikter. :)

Joss Whedon… the man, the deity… Förväntningarna är höga och redan nu kan jag säga att de förväntningar *jag* hade inte infriades. Don’t get me wrong. Det var ett *bra* avsnitt (ett av de fem bästa denna säsong) men inte mer. So shoot me. Detta har antagligen att göra med att jag inte bryr mig så mycket om Fred som karaktär. Det jag kände av smärta o dyl var helt beroende på medkänsla med Wes och Angel och de andra och hade inget med Fred att göra. Den enda anledningen att jag skulle sakna henne i serien är för att hon är den enda tjejen. Nu tror jag dock inte att Fred kommer att dö. Trots allt lever hennes kropp vidare med den där gudinnan i sig så hon kanske finns där nånstans. Skulle bli mycket förvånad om hon dog. Fick verkligen inte den känslan en endaste gång under avsnittets gång.

Det bästa med avsnittet, och det var mycket trovärdigt genomfört, var grabbarnas förtvivlan över det som håller på att hända den enda medlemmen i Fang Ganget som inte flirtat med den onda sidan (förutom då hon blev förförd av W&H och möjligtvis Supersymmetry). Förutom Lorne då. Att *de* är förtvivlade är förståeligt och bra skrivet. Men jag har ofta sagt att jag skulle kunna vara utan Fred i serien utan att sakna henne. Det håller jag fortfarande fast vid efter detta avsnitt. Lorne är den tråkigaste av alla regulars i Buffyverse (han *blev* ju tråkig då han blev regular). Men tätt därefter följer Gunn, Fred och Riley. Saknade inte Riley då han försvann, kommer inte att sakna Fred som karaktär om hon försvinner. Vilket jag som sagt inte tror att hon kommer att göra.

Som sagt, ett bra avsnitt. Topp 5 av S5 hittills, kanske t.o.m. Topp 3. Hade jag sagt det efter de första nio avsnitten hade det inte betytt nåt. Men nu då de skapat fantastiska avsnitt som You’re Welcome och Damage så säger det en hel del. Joss Whedon har dock antagligen skrivit tio avsnitt för BtVS och AtS som berört mig mycket mer.

Ser dock fram emot Shells (Amy Acker såg cool ut som gudinnan och hon lät cool). Damn, vad förvånad jag skulle bli om Fred verkligen dör. Och stackars Wes. Han borde då vara beredd att hoppa från närmaste klippa eller nåt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » mån mar 01, 2004 23:06

Wes hoppar inte från klippor, han blir fucking bitchin' och tar ut sina aggresioner på folk.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Matt » mån mar 01, 2004 23:10

Jag håller med dig AKS om att Gunn, Lorne och Fred inte är så spännande karaktärer som man inte skulle sakna så värst länge. Och Riley i BtVS ska vi inte ens prata om.
Men lite konstigt blir det nog utan nån kvinnlig i innersta cirkeln. Fast nu är det ju inte så många avsnitt kvar så det kan bli jättebra.
Tycker också Fred såg häftig ut i lila hår. Ska bli spännande att se hur hon ter sig elak.
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Off » tis mar 02, 2004 0:44

Oj AKS du bryter verkligen mönstret här. Jag kan väl säga att Fred inte berör ens i närheten lika mycket som Doyle eller Cordy men som du ändå sa så är det förtvivlan hos de andra som gör att känslorna ändå är starka när man ser avsnittet.

Wes skulle som poser säger aldrig hoppa från en klippa. Han är för hård. Jag ser framför mig ett scenario där Wes nu kommer tortera/lemlästa/döda/kanske till och med säga elaka kommentarer om folks kläder.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » tis mar 02, 2004 0:52

Han återvänder till sina Rouge demon hunter rötter.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav AKS » tis mar 02, 2004 21:43

Jag kom på att det var oerhört intressant att Gunn dödar(?) Knox. Anledningen till att han dödar honom beror ju bara i periferin på det grabben gjort mot Fred. Det handlar mest om att rädda sitt eget skinn. För, trots allt, när har nån i AtS nöjt sig med ett "Det går inte att stoppa/du kan inget göra..." et cetera? Gunn borde ha hållit honom vid liv för lite extrem tortyr. (Inte lika intressant om det nu visar sig att Knox lever.)

Jag kan hålla med om Wes, men jag undrar hur länge han kan vara den personen? Det är ju bland annat Freds svek som gjort honom till den han är, men det känns ändå inte som Wes att skjuta nån i benet utan eftertanke. Jag vet att han tillbringat 1½ säsong med att göra just detta, men nån gång måste han tillåta sig att verkligen känna smärta och då kommer han att hoppa från närmsta klippa. tror jag...

Angel och Spike gjorde dock rätt val .. även om Wes antagligen kommer att vara väldigt hatisk.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinder » ons mar 03, 2004 21:28

Exakt tänkte samma sak, Gunn är farligt ute. Ansåg också att han dödade Knox mer för att rädda sitt skinn än för vad Knox gjort. Sedan så anser jag nog att en stor del av vad Gunn gjorde berodde på att han tog ut sina egna aggresioner på Knox när han insåg vad han gjort då Knox berättat att Gunn också är medskyldig.
Lite på samma sätt är jag orolig för Wes och hur han reagerat, hellst över vad han nu kommer att göra nästa avsnitt, först när han inser vad som hänt Fred och sedan när Angel och Spike kommer tillbaka och ger han de "goda" nyheterna.
Tror att the seniors parner kanske inte är så dumma som man hade börjat tro, de verkar veta vad de sysslat med när de placerade gänget där de är nu.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav gaspode » tor mar 04, 2004 10:51

Det blir nog en svag tia för det här. Apropå svag så har jag redan läst alla kommentarer som vanligt. :)

Visst, Fred är inte Cordy, inte ens nära, men jag gillar henne ändå väldigt mycket, och scenen när hon inte kunde komma ihåg vem Feigenbaum var var riktigt tung. Det var precis en sån här död jag skulle velat att de gav Cordelia, tungt och kämpigt och alla försöker förhindra det men de kan bara inte.

Förutom att grunden var väldigt stark tyckte jag att de flesta fick göra något vettigt och att alla delar hade nån poäng. Okej, Lorne var väl inte helt användbar ens idag, men han fick iaf använt sin läsning. Hans reaktion när Fred sjung och hostade upp blod var :eek:!
Gunn tog kanske innerst inne chansen att dölja att det var hans fel, men jag läste scenen som mer att han tog ut sin frustration över sin miss samtidigt som han hämnades på Knox... Gunn är headed for badness iaf, helt klart. Det var ju bra att länken mellan Team Angel och the Senior pratners visade att de inte kunde fortsätta springa dit så fort de hade problem.

Angående om Fred skall dö eller inte så är man naturligtvis kluven eftersom jag gillar Fred, och eftersom de hela tiden upprepade att de skulle klara det här, då känns det som en oerhörd förlust för hela gänget om de skulle misslyckas. Det blir väldigt intressant att se hur de tänker fortsätta iaf. Hur kommer Wes ta det här, hur kommer han kunna bekämpa Illyria med vetskapen om att det dödar Fred för gott?
jag tror iofs att Wes är mannen som vet att det är det man måste göra, och att Fred dog i hans armar.

Vi fick aldrig se Spike och Angels val att låta bli att rädda Fred, vilket väl var lite konstigt, men killen som inte gillade frågor var stenhård. :)

Tyckte att Eves gästspel var bra ända tills hon började hjälpa dom, då blev det för mycket ett enkelt sätt att få lite hjälp på traven för dom. Hade varit bättre om de hade kommit på det där själva.
Snygg detalj att de äntligen förstod att det faktum att boken kunde vara vilken bok som helst var tufft..

Jaja, för att summera tyckte jag att det i princip inte fanns något som var dåligt med det här avsnittet. Vissa grejer var :eek: och en hel del :D, :cool: och :(..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor mar 04, 2004 11:29

Såg början S4 igår, och i åtminstone de två första avsnitten så dominerar Fred verkligen. Acker är hur bra som helst, och har alla de bästa komiska replikerna ("You don't think he's referring to anything of mine that is fluffy, do you? Because that would just be inappropriate."). Det hade jag glömt. Det fick mig att sakna henne ännu mer.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor mar 04, 2004 11:50

Tror man ger henne för lite cred. Ser man tillbaka och tänker efter så har hon gjort en hel den bra faktiskt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » tor mar 04, 2004 12:48

Jag hade ju tyvärr fått mig en spoiler om vad som komma skulle (Tack Veidit för den länken..) men man hade väl ändå förstått vad som var på gång, två personer i en ME-serie inte kan få vara så lyckliga som Wes och Fred var.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tor mar 04, 2004 13:02

Var det evil-Veidit eller stupid gaspode som var framme?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » tor mar 04, 2004 13:33

a bit of both kanske. fast mest Evil Veidit, för såna farliga bilder skickar man bara inte till folk utan spoilervarning!
men han hade inte läst texten, men det gjorde jag. bara bilden spoilade inte lika mycket.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Langtry » tis apr 06, 2004 21:35

Har just sett om detta underbara avsnitt och sitter nu med en fundering som inte vill försvinna...

Vem skulle vinna, grottmänniskorna eller astronauterna??

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav gaspode » tis apr 06, 2004 22:01

:D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Nea » tor jul 01, 2004 21:46

Eftersom jag skrev en av mina favorit-repliker i "Angel"-tråden så kände jag mig helt enkelt manad att skriva lite om själva avsnittet i sig, också. Som jag älskar "A Hole in the World"! Jag var spoilad i förväg inför avsnittet, men det hade egentligen inte spelat någon större roll i vilket fall som helst, för jag blev helt knockad av allt som händer här, ändå.

Jag har egentligen kommit över det faktum att Joss aldrig låter någon vara lycklig någon längre period, men kunde inte Fred och Wesley åtminstone fått lite mer tid på sig, innan hemskheterna hopade sig? Tydligen inte. ;) Men, allvarligt talat, jag borde ha vant mig, jag borde verkligen det. För jag vet ju, att för eller senare är det dags för de mest smärtfyllda ögonblicken och händelserna som Joss kan tänkas uppbringa.
Och det är ju också de avsnitten jag älskar mest.

Fred har aldrig varit en av mina favoritkaraktärer, även om hon har växt i mina ögon, efter ett antal omtittar, och det är egentligen inte henne jag i första hand sörjer i det här avsnittet. Det är det faktum att Wesley äntligen fått Fred, bara för att i nästa stund förlora henne. Och det vrider sig i mig när han förtvivlat skriker: " Get medical! Someone get medical now!". Lorne´s ansiktsuttryck av ren fasa när han blixtsnabbt vänder sig om ger mig också kalla kårar utmed ryggraden. Varenda gång.

Sen älskar jag att även i ett avsnitt där de sorgliga ögonblicken avlöser varandra, så finns det ändå plats för en hel del humor. Jag sitter med ett stort leende på läpparna under scenerna med Wes/Gunn och Angel/Spike. När Gunn först sjunger Broadway-sånger och snabbt byter till något som väl ska likna rap och när han försöker lura i Wes att han och Fred har blivit tillsammans igen. "I can´t even keep this up, cause your face is gonna make me weep." Och så då scenen med Cavemen/Astronauts-utbytet. Lysande!
Wesley: Do the astronauts have weapons?
Spike/Angel: No!

Kunde inte heller låta bli att skratta åt Spike när Drogyn säger: "Don´t ask me any questions!" Hans ansiktsuttryck. Det är det som gör det. Och att han tar ett steg tillbaka. Även senare när Spike på sitt speciella sätt sätter sig upp mot honom och struntar i 'uppmaningen' att inte ställa några frågor. :)

Gillar också när Fred senare säger: " Cavemen win. Of course, cavemen win." Amy Acker är fantastiskt bra i det här avsnittet, precis som Alexis. Scenerna då Fred är totalt utlämnad åt smärtan och Wesley bara hjälplöst kan se på... Det är så bra. Så bra.

Jag kunde t.o.m tolerera Eve i det här avsnittet. Bara det är värt en hel del.

Så slutet då. Och den där repliken: Please... Wesley, why can´t I stay?" Fred, modiga Fred, som till slut tvingas ge upp och Wesley som bryter ihop. Tårarna bara bränner bakom ögonlocken. Och jag älskar det. Joss kan som ingen annan kan.

Klockren tia.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare