5x14 - Smile Time

Här pratas det om Angel Säsong 5

Poll

1
2
4%
2
1
2%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
4%
7
6
13%
8
10
22%
9
11
24%
10
13
29%
 
Antal röster : 45

Inläggav Off » mån mar 08, 2004 19:09

Nej det är ett djur som Kryten blir kär i. Jaja det var för mycket offtopic ändå.

Min Angelabstinens är enorm nu. Tittade igenom lite favoritscener på det här avsnittet precis och det är fortfarande mycket roligt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » mån mar 08, 2004 20:24

Off skrev:AKS är som den där grejen i Red Dwarf (argh varför kommer jag inte på namnet) Alla ser precis vad deras fantasi vill se.


Avsnittet är Camille i säsong 4 och det är en pleasure GELF de stöter på (Genetically Engineered Life Form).

Älskar RD, har gjort det sen den gick på Tv4 mitt i natten och hette "Vilse i rymden" (eller vara det Borta i rymden?).

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav AKS » mån mar 08, 2004 21:55

OT OT OT

Ja, just det! Camille!! Då skulle jag se Spike, kan jag säga. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Langtry » mån mar 08, 2004 21:55

AKS skrev:OT OT OT

Ja, just det! Camille!! Då skulle jag se Spike, kan jag säga. :)


Samma här :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Langtry » sön apr 04, 2004 12:03


That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav caffeineaddict » tis aug 03, 2004 23:27

Nästan gudomligt roligt från och till, plus ett gäng suveräna seriösa scener (alla de med Wesley ungefär).

Och jag kan fortfarande aldrig sluta skratta åt Ratio Hornblower!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » tor aug 05, 2004 2:27

Ni har ju missat hela meningen med avsnittet!.. Det var slutet, Wes o Fred :).. fint detdär *snyft*

Annars var "Vamp-Dockan" bäst, Angel at its best.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor aug 05, 2004 2:31

Zaxx: Nej, jag har inte missat det. Älskar de scenerna mellan dem i det här avsnittet. Och mellan Angel och Wes i början.

(spoiler resten av S5):Oh boy, efter den kommentaren, vem gissar att Zaxx kommer få sitt hjärta ordentligt krossat i nästa avsnitt?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav monkeyboy » ons aug 18, 2004 0:07

Kan detta vara det bästa comicavsnittet i buffyverse någonsin? Känns verkligen så just nu i alla fall och då har det ändå gått några dagar sen jag såg det först....

Angående crush-with-monster-girl så tycker jag inte den är så konstig även om den verkar lite hastigt påkommen. Så som jag ser det har Angel inte kunnat tillåta sig själv att tänka på andra tjejer när Cordy har legat i koma, inom honom finns det alltid det där hoppet om att hon ska vakna...
När så hon dör så blir det som det släpps lite för honom, han börjar låta sig själv känna igen...
Sen kan man ju även ha den där nattvisionen i åtanke lite, han vet ju vad som kommer och han förstår att han måste låta sig själv känna lite lycka innan "det stora slaget"..
Det var lite tankar kring varför han ger sig in i detta might-be förhållande.
Sen rörde sig ju AKS invändningar mest kring att Cordelia inte nämns över huvud taget men det tror jag helt enkelt att dom glömt att tänka på och vi får helt enkelt låta vår fantasi bestämma att dom har haft en massa gruppterapisamtal kring det....
yada yada yada

ett skitbra avsnitt i alla fall...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav latarmig » ons aug 18, 2004 0:15

Om det är det bästa komikavsnittet i buffyverse vet jag inte, att göra en sådan utnämning är att ta ett stort steg, men ruskigt bra är det i alla fall.

I vanliga fall är jag fullständigt allergisk mot muppar, men jag blir tvingad att göra ett undantag den här gången. Det är oemotståndligt bra.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » ons aug 18, 2004 1:16

Gissa vilken min bästa scen är?

"Spike"
"Look at you"
"Just turn around and walk away"
"You're a..."
"SPIKE!"
"You're a bloody puppet"


Fyyyy.. det är humor det! Spike's min när han ser honom är OBETALBAR.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » ons aug 18, 2004 3:07

Bästa komiska scenen är, well, allt med Ratio Hornblower. Framförallt kanske när han dör.

Om man räknar bästa karaktär som "brahetsnivå (ja ja ja, jag vet) i varje scen" delat med "antal scener som karaktären var med i" så är Ratio Hornblower den bästa karaktären i hela Buffyverse. ;)

Bästa scenen annars är nog Wesleys och Angels diskussion om förhållanden. Denisof är... enastående i den. Denisof är iofs alltid enastående, men här låter han oss se en sida av Wesley som vi så sällan fick se (särskilt de sista åren) och han gör det så lysande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre aug 27, 2004 4:06

Okej. AKS har en stark poäng angående Cordy. Men! OCh jag skriker ut mitt "Men!" här, så som jag ser det är Nina och Angel inte på allvar. Inte än, och jag tror inte att det kommer att gå så långt. Angel har blivit mer och mer distansierad från resten och även vem han brukade vara, han behöver något som håller honom kvar utan att för den skull få W&H att se honom som en beslatning. Shadow play people, shadow play.

Mupparna var riktigt kul. Och att gör så där med senapsmannen? De har ingen heder i deras plyschkroppar.

Tänkt någon annan på att när Angel var en docka så var det den första gången under säsongen som han klarade av att spöa Spike? Personlighetsförändringarna under förvandlingen var kanske inte alla till det sämre. Och inälvor i bomull är helt klart ett plus.

Tredje bästa avsnittet i säsongen än så länge. Eller som trattmuppen skulle ha sagt: "Bhuut!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » fre aug 27, 2004 14:41

Kul att du ställer dig tille dem som tycker om avsnittet! :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » ons okt 20, 2004 17:07

http://www.action-figure.com/Article13079.html

Var ett tag sedan jag såg avsnittet nu men så likt är det väl kanske inte.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Ai » tor okt 21, 2004 2:06

Många tycker att det här avsnittet är så roligt. Jag är inte en av dem. Visst - det har sina poänger, men halva nöjet för mig när Angel är fånig och osäker är hans ansiktsuttryck och kroppsspråk. Dockan fixar inte det för mig.

Favoritscen: "You're a wee little puppet-man" - naturligtvis :P

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav latarmig » tor okt 21, 2004 2:23

I vanliga fall avskyr jag muppar. Det är en av anledningarna att Star Wars aldrig kan bli annat än halvdan för mig (det och usel förutsägbar, konventionell och intetsägande story - lär av Whedon Lucas). Men här fungerar det och jag tror anledningen är att Angelmuppen trots allt klarar att återge känslor. Jag känner igen Angel hela tiden, varenda liten gest och till och med ansiktsuttrycken. När han sedan förvandlas till vampmupp är lyckan gjord.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » fre okt 22, 2004 16:00

Jag blir riktigt irriterad när jag igår efter förra avsnittet får se en trailer för detta. Hur underbart hade det inte varit om man inte hade vetat vad som skulle hända.

Min syn på Angel/Cordelia och kanske främst på hur ME har behandlat deras relation i S5. Den riktiga Cordelia försvann för nästan 2 år sedan. I nästan ett år har hon legat i koma. Inte i ett enda avsnitt under S5 innan you are welcome behandlas Cordelia. Detta är nog anledningen till varför historien med Nina håller imo. Speciellt när man fullständigt igonerar hennes död i förra avsnittet vilket jag tycker var en större tabbe. Jag tycker inte heller illa om Nina, vilket kan hjälpa till ytterligare. Hade hon haft mer tid i serien hade hon kunnat bli riktigt bra. Hoppas faktiskt på att hon kommer att vara med till och från i resten av säsongen. Sen var det ju ingen kärleks förklaring till Nina från Angel i avsnittet. Skall bli spännande.

Det sjukaste med detta avsnittet är att dem på någon fumligt sätt lyckas få det seriöst. Det var bara roligt, inte fummelroligt och bisarrt fånigt. Det var bara roligt. När Angel ringer på Fred och näst följande scen inne på han kontor är makalöst roliga.

Mycket händer här. Avsaknaden av en riktig arc känns förvånadsvärt lättsam. Mycket händer kring karaktärerna. Gunn, Wes och Fred speciellt. Fred har gått och nästan blivit en favoritkaraktär för mig, och jag satt och myste riktigt ordentligt under slutscenerna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Noggster » lör okt 30, 2004 7:16

HAHAHAH You're a bloody puppet! hahhaha spikes min, helt underbar! Synd att det inte vart fler interaktioner mellan puppet-angel å spike. helt sjukt bra avsnitt.
Inte garvat såhär mkt till ett buffyverse avsnitt sen buffy visar hur hon ska döda gentlemens i hush.

AKS fattar inte ett par saker, bara för att Angel går på date med varvulvtjejen så blir avsnittet dåligt? bara för 3minuter av 42 inte är till ditt gillande så blir allt lidande? förstår inte det där.
Sen tycker jag absolut inte att det hänt "plötsligt". dom har ju småflörtat dom gångerna hon vart där innan för att bli inlåst. Sen att vi inte fått se det vilket leder till att vi måste tänka själv är såvitt jag vet något dom flesta gillar med ME's produktioner.
Sen så var det någon som sa att det var dåligt att dom inte gick igenom cordys död mer i avsnittet innan ( kommer inte ihåg sorry! ) och det stämmer mycket bra. Vi har faktiskt ingen aning om hur lång tid det har varit mellan dom 2 avsnitten.

Wes och Fred är inget som enligt mig känns så intressant, det var aktuellt 2säsonger sen. Nu känns det rätt tamt, och jag tycker det är rätt dåligt att dom inte spenderat någon tid mellan fred och gunn för att äns komma förbi den gången då gunn dödade dör fred, känns som dom bara hoppade det efter violett kom.

Nu måste jag rota fram en puppet-angel bild och fixa fram en ny avatar!

9/10
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör okt 30, 2004 10:51

Noggster skrev:AKS fattar inte ett par saker, bara för att Angel går på date med varvulvtjejen så blir avsnittet dåligt? bara för 3minuter av 42 inte är till ditt gillande så blir allt lidande? förstår inte det där.


Du har tolkat mig ganska rätt, noggster. Finns inte så mycket mer att säga förutom att jag i mitt första inlägg tydligt säger att jag gillar resten av avsnittet (d v s jag tycker inte att det är dåligt som du sa i ditt inlägg):

I övrigt var dock avsnittet bra och charmigt. Jag beundrar skaparna för denna idé och det *fungerar* ju faktiskt. Skulle antagligen ha älskat detta avsnitt om det varit trovärdigt på andra plan. Men, som sagt, varulvstjejen drar ner betyget rejält så trots allt blir det bara ytterligare ännu ett bra Angelavsnitt, inget mer. Fast då ledardockan kallar Angel för bitch…


Har väl inte så mycket mer att säga om det här. Jag tycker vad jag tycker och om du inte förstår vad jag menar så kan jag inte hjälpa dig mer än med detta. Att jag inte tycker att det är mer än bara "bra" är jag knappast ensam om. Tror dock inte längre att jag skulle ha älskat avsnittet om det inte vore för varulvstjejen. Smile Time är -- trots min upprördhet första gången jag såg det -- ett av de S5-avsnitt som jag inte tänkt så mycket på sen jag såg det. Har tänkt mer på Destiny, Lineage och Damage, Not Fade Away, You're Welcome et cetera. Som sagt, ST har jag bara tänkt på då denna tråd aktualiserats, de flesta andra avsnitt har jag tänkt på medan jag cyklar till jobbet, bäddar sängen, ser på nåt skitprogram på TV et cetera. Detta avsnitt har alltså inte betytt så mycket för mig så jag tror aldrig att det kunnat bli älskat av mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noggster » lör okt 30, 2004 13:42

Tolkade det som att du tyckte avsnittet var bra, men att du skulle älskat det om det inte vore för dom 3minuter med varvulven. Och jag tycker steget mellan bra och "älskar" känns väldigt stort, därför jag fick till användningen av ordet "dålig" vilket nu i efterhand känns lite fel. Men jag hoppas du iaf ser min poäng.

Sen förstår jag inte hur du kan memorera alla avsnitt du tänkt på, får göra en likelse till en elefant (minnet inte vikten!) kudos.
Personligen tänker jag nog mer på puppet-angel och fnissar till än något av annat av dom angel avsnitt som funnits i säsong 5. Men det betyder inte att jag tycker detta är det bästa, fast vi funkar alla olika.

men mitt sätt är rätt ! (gigantisk enorm supersmiley)
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör okt 30, 2004 13:43

Noggster skrev:Sen så var det någon som sa att det var dåligt att dom inte gick igenom cordys död mer i avsnittet innan ( kommer inte ihåg sorry! ) och det stämmer mycket bra. Vi har faktiskt ingen aning om hur lång tid det har varit mellan dom 2 avsnitten.


Det var nog jag som skrev det. Det var tänkt mer som ett försvarstal till varför relationen med Nina håller. Som jag skrev så är den största tabben att man inte behandlade hennes död i föregående avsnittet. En större tabbe än att man låter Angel och Nina träffas i detta avsnittet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » lör okt 30, 2004 15:43

Noggster skrev:Tolkade det som att du tyckte avsnittet var bra, men att du skulle älskat det om det inte vore för dom 3minuter med varvulven.


Jag skulle defintivt ha tyckt om det, men varulvstjejn irriterar mig på manusnivå vilket gör att avsnittet försämras. Tycker det är dåligt helt enkelt.

Sen förstår jag inte hur du kan memorera alla avsnitt du tänkt på, får göra en likelse till en elefant (minnet inte vikten!) kudos.


Nu förstår jag inte vad du menar? Kan inte du skilja på om du tänker mer på och analyserar Passion mer än The Witch? Avsnitten jag nämnde var inte ett sätt att räkna upp alla avsnitt jag brukar tänka på, det var för att illustrera att vissa avsnitt, som är bra, stannar i mitt minne och bearbetas av mig. Smile Time är inte ett av de avsnitten. Förstår inte poängen med din kommentar. Var du ironisk? I så fall, vad var poängen med det?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noggster » lör okt 30, 2004 15:49

AKS ta det lilla lugna nu, du gör en kokosnöt av sånt där man har på chockladbollarna.
Allt jag menade var att du skrev hur du tänkte på speciella avsnitt då du gjorde vardagssysslor. Tänke bara att det är rätt schysst att minnas sånt, eftersom du antagligen inte sett angel s.05 på ett tag.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån nov 01, 2004 19:50

Well, misstolkade dig tydligen. Trodde nog att vi alla, som är så pass intresserade av Angel så att vi deltar i diskussioner på ett Buffyforum, tänker på avsnitten och analyserar dem då och då. Jag är kanske sällsynt fixerad? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » mån nov 01, 2004 20:27

AKS skrev:Jag är kanske sällsynt fixerad? :)

Fixerad, ja, men sällsynt? Nej, inte i den här fråga.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån nov 01, 2004 20:32

Det var det jag anade.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 15, 2004 11:26

adolvsson skrev:Hehe... trattpingvinen. Bra namn. Underbar karaktär. Hehehee...

Särskilt när Wes drog av tratten på den och det bara sprutade bomull ur den. :D
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 15, 2004 11:28

AKS skrev:Man kan tycka vad man vill om Angel-Cordy (precis som jag tyckte om Angel-Buffy), men detta är inte trovärdigt. Hoppas varulven inte är med i så många avsnitt nu. Skulle vara en himla besvikelse om hela serien slutar med att Angel är galet kär i någon som inte betyder något i sammanhanget.

Pojke träffar flicka, pojke blir kär, flicka blir kär, punkt slut. Världens vanligaste scenario?

GRYYYYMT avsnitt! Jag har inte skrattat så mycket på länge till ett Angel-avsnitt. Innan introt trodde jag att avsnittet skulle bli hur kasst som helst, massa onda dockor som tar över barn (ungefär som sjukhusavsnittet i Buffy säsong 2), men det var ju helt klockrent, lite som OMWF med alla metaforer som Angel as Puppet innebär. Bra karaktärsutveckling med Wes/Fred och Angel/Varulvstjejen.

Jag skrattade extra hårt när Angel fick vampyransikte, och när Wes drog av tratten från trattpingvinen. :D
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav noike » ons dec 15, 2004 17:13

Horatio Hornblower är genial, men resten av avsnittet är lite överskattat. Ja det är kul och det är bra, men personligen tycker jag att det är ett steg ner om man jämför med de tidigare Damage och You're Welcome.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare