5x13 - Why We Fight

Här pratas det om Angel Säsong 5

?

1
3
9%
2
0
Inga röster
3
2
6%
4
1
3%
5
4
12%
6
7
21%
7
11
32%
8
4
12%
9
2
6%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 34

Inläggav noike » fre aug 10, 2007 13:33

eynosh skrev:Du är en jävla typ! Detta är Why we fight! Jävligt bra. Bra. Fint. Tack.

Ett jävla Charmed-avsnitt. Ologiskt och dumt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » sön aug 12, 2007 12:39

Captain! HA!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav makane » mån nov 19, 2007 11:11

Ett underligt avsnitt. Och ett så uppenbart utfyllnadsavsnitt. Men jag gillade det ändå. Dock försökte jag se det direkt efter "You're Welcome" (älskar den titeln förresten) men var tvungen att stänga av eftersom jag direkt kände att det inte skulle bli något sörjande av Cordelia och det kändes FEL efter det underbara avsnittet. Men igår såg jag det och jag tyckte om det. Det kändes lite malplacerat att Spike var på ubåten (och i svart hår, huh?) men jag gillar filmer om ubåtar och andra världskriget. ;) Killen som spelade Lawson var dessutom riktigt bra! Men absolut ett avsnitt som ligger någonstans mittemellan på betygskalan, som fungerade som utfyllnad men som låg lite fel efter de 3 topp avsnitt som varit precis.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav AKS » mån nov 19, 2007 17:22

makane skrev:Dock försökte jag se det direkt efter "You're Welcome" (älskar den titeln förresten) men var tvungen att stänga av eftersom jag direkt kände att det inte skulle bli något sörjande av Cordelia och det kändes FEL efter det underbara avsnittet.


Jepp. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Fuck 'em.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav marzipan » sön jun 08, 2008 11:28

Men... Cordelia då? Sörj! Cordy är DÖD. SÖRJ. Med tanke på att nästa avsnitt heter Smile Time kan jag väl inte förvänta mig mycket tårar där heller...

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav AKS » sön jun 08, 2008 11:30

marzipan: Exakt. Exakt!! Om du läst tidigare kommentarer vet du vad jag tycker om det faktum att Cordy inte nämns i detta avsnitt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav marzipan » sön jun 08, 2008 11:33

AKS skrev:marzipan: Exakt. Exakt!! Om du läst tidigare kommentarer vet du vad jag tycker om det faktum att Cordy inte nämns i detta avsnitt...

Jupp, läste precis tidigare kommentarer och håller med till hundra procent. Hoppas verkligen att man tar upp Cordys död senare.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav Echolls » ons feb 03, 2010 0:14

Ett sådär avsnitt. Jag tycker att det känns lite konstigt med den här typen av avsnitt i det här läget i säsongen. Lite tråkigt är det stundtals också, men ändå kul med relativt nya tillbakablickar. Lawson känns intressant men är samtidigt ganska jobbig, han hade kunnat skrivas bättre tycker jag. Nu stör jag mig på honom avsnittet igenom nästan, så det är skönt att Angel dödar honom.

Som flera har skrivit så känns det väldigt konstigt att Cordy inte alls nämns. Jag hatar när karaktärer som dör "glöms bort" på en gång.

Favoritcitat:
Lawson: I'm touched. Aren't you gonna ask me how I got in here?
Angel: Nah. You'd be amazed how many people break into this building on a regular basis.

Betyg: 5
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » lör sep 18, 2010 14:00

Tråkigt, och ganska konstigt att det inte blev något längre sörjande av Cordy, hade gärna sett minst ett avsnitt till, till det.
Avsnittet var väl helt OK annars, lite överraskad att se Spike i ubåten bara, i svart hår. De två andra vampyrerna var bara fula och ganska tråkiga.
Lawson kändes ganska intressant ändå men det var nog Eyal Podell som gjorde rollen extra bra..

Betyg: 6
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron