5x12 - You're Welcome

Här pratas det om Angel Säsong 5

Dont taaaaake my Cordy away

1
0
Inga röster
2
1
2%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
3
5%
8
10
15%
9
15
23%
10
36
55%
 
Antal röster : 65

Inläggav Nyx » sön mar 12, 2006 23:59

ey skrev:jag måste bara säga att jag en gång sagt att jag nästan tycker det här avsnittets slut är sorgligare än the gift, och jag är nästan beredd på att ta bort nästan. med buffy så bölar alla och hon får hålla sitt buffy-tal, men med cordy... ja... jag vet inte. det gjorde fan ont på ett helt annat sätt.


Jag det gjorde verkligen ont på ett helt nytt sätt. Jag var helt knäckt efter det här avsnittet första gången. Cordelia var en sån fantastisk whedonkaraktär som alltid var formidabelt mänsklig. Att hennes livskraft skulle släckas efter att ha fått genomlida sådana hårda prövningar och efter att hon hade utvecklats så enormt genom bägge serierna smärtade mig mer än ord kan beskriva. Cordy förtjänade inte ett sådant öde hur välskrivna hennes slutscener än var. :cry:

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » mån mar 13, 2006 14:19

Ai skrev:när hon drar draperiet för sin egen kropp...


Allting blir så mycket vackrare med en sådan tolkning, men är det verkligen klart att det är Cordelia (hennes kropp) som ligger i sängen? Finns det något annat som tyder på det än att det stämmer så bra med slutscenen i avsnittet?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » mån mar 13, 2006 14:24

latarmig skrev:
Ai skrev:när hon drar draperiet för sin egen kropp...


Allting blir så mycket vackrare med en sådan tolkning, men är det verkligen klart att det är Cordelia (hennes kropp) som ligger i sängen? Finns det något annat som tyder på det än att det stämmer så bra med slutscenen i avsnittet?

Den där inzoomningen i slutet av teasern går väl till exakt den sängen?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » mån mar 13, 2006 14:52

Bra, den förklaringen räcker för mig. Tydligare än så behöver det inte vara.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » mån mar 13, 2006 19:41

Jag blir alltid skeptisk till om de kan vara så smarta ... sen kommer man på det:

Klart de är så smarta :!:
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » mån apr 24, 2006 21:32

Oj. Det här var klart bättre än jag väntat mig. Riktigt bra! Cordy var kanon i det här avsnittet - men, varför behovet av jordens urringning i alla scener hon hade?! Inte för att det gjorde ont i ögonen precis, men det kändes ändå som lite out of character...

Jaja. Känslosamt och bra. Bra fight med Lindsey, och bra slut för honom. Faktiskt också ett bra och värdigt slut för Cordy. Det hade dock varit kul om Spike fått vara med lite mer.

Men, Angel... Han är så jävla tafatt tycker jag.

Om skådisarna: Charisma gör en riktigt bra rollinsats här tycker jag medan David inte lyckas. Hans tafatthet stör mig! Jag ska fan börja ge plus till Cordy nu och minus till Angel i röstning om karaktärerna i "Allmänt om ATS" :P

Edit: Måste bara tillägga att; fan det känns jobbigt att Cordy är borta... Trodde jag var tuffare än så...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » mån apr 24, 2006 21:50

Detta är ett av mina absoluta favoritavsnitt (Angel). Kanske kan det faktiskt vara mitt favoritavsnitt? Kan aldrig bestämma mig då det gäller Angel. BtVS är lättare på det viset...

Och Cordelia är HOT i detta avsnitt. Yow-sa!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » mån apr 24, 2006 21:56

Garim skrev:Oj. Det här var klart bättre än jag väntat mig. Riktigt bra! Cordy var kanon i det här avsnittet - men, varför behovet av jordens urringning i alla scener hon hade?! Inte för att det gjorde ont i ögonen precis, men det kändes ändå som lite out of character...

Du får iofs tänka på att vi inte sett den äkta Cordelia sedan början av s3. Sankta Cordelia från andra halvan av s3 och Evil Cordy från s4 var inte the real deal. Jag tycker det är typiskt den sanna Cordelia; man kan slåss mot ondskan och vara snygg samtidigt. Tänk "The Prom"...

Det här avsnittet var bra första gången jag såg det. Andra gången drabbade det mig mycket hårdare.

Cordelia är borta. :cry:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » mån apr 24, 2006 22:46

AKS & A bear: Ja, visst. Cordy skulle vara HOT i det här avsnittet, men det kan hon vara utan den där urringningen. CC är en riktigt snygg kvinna, och det blev liksom lite för överexponerat tycker jag. Det var ett kanonavsnitt, men just den här detaljen hade de kunnat gjort mer stilfullt... tycker jag...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav carre » mån apr 24, 2006 22:50

AKS skrev:Detta är ett av mina absoluta favoritavsnitt (Angel). Kanske kan det faktiskt vara mitt favoritavsnitt? Kan aldrig bestämma mig då det gäller Angel. BtVS är lättare på det viset...

Och Cordelia är HOT i detta avsnitt. Yow-sa!


jag håller faktiskt med jäääättemycket här.

och fyfan vad det gör ont när cordy försvinner. FYFAN! värre än the gift, ja, jag tycker nog det.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Tea » sön jun 04, 2006 0:41

Bild

det är ett otroligt avsnitt och vet ni.. jag brydde mej itne ens om att Lindsay försvann (fast jag komemr säkert förbanna det senare i säsongen)
Det är härligt att hon tittar på Doyles band, det är starkt och jag som D/C-fan kan ju bara hoppas på att de möttes igen...


Bye Cordy, tack för många härliga säsonger... både i Angel och i Buffy... Bild


så tomt... det känns så tomt...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » tor aug 09, 2007 22:18

Jaha, så sitter jag då här och snyftar litegrann. Men vad göra? Saken är den att, trots min avatar, så har Cordy aldrig varit en favoritkaraktär i Buffyverse. Med det menar jag att hon inte är på min topp 5 över karaktärer som varit med mer än 10-15 avsnitt. Men i detta avsnitt, i detta avsnitt är jag i 42 minuter ett Cordyfan. Hon är alldeles fantastisk här. Hon är rolig, vacker, strålande, bedårande och hon gör avsnittet.

Men det finns många andra bra delar. I detta avsnitt känns S1 "intakt" på något vis. Vi har Angel och Cordy. Vi har Lindsey. Och vi har Doyle. Underbart! Jag gillar hur Cordy säger hejdå till sina tre grabbar från S1: Doyle säger hon hejdå till genom att se på bandet (smärta!), Wes är den enda hon ser till att verkligen säga adjö till då han står i hissen (fast han fattar ju inte att det är det hon gör) och Angel får ju ett peptalk och en kyss.

Jag gillar detta avsnitt rejält mycket. Det är helt klart lika bra som Five by Five och Damage. Gud, hur ska jag lyckas göra en AtS topp 10?! Buffy är mycket lättare på det viset av nån anledning. Vilket som helst av de tre avsnitten jag nämnde ovan kan hamna överst. Tror inte att nåt senare avsnitt kan konkurrera, möjligen Not Fade Away, men jag tror inte det.

Älskar Lindsey i fightscenen med Angel. Christian Kane har aldrig varit bättre. "What is this? What is this?!" och så trippar han fram till Angel som har svärdet i sig = :D.

Detta avsnitt får naturligtvis:

9 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » fre aug 10, 2007 16:46

jag tycker det här är det sorgligaste avsnittet i hela buffyverse, enda avsnittet jag bölat till. cordy är verkligen helt underbar i det här avsnittet, hon är verkligen karaktären som utvecklats, förändrats och växt mest i bverse (ja, jag tycker det är skillnad på henne och Wes eftersom alla här verkar besatta av hans förändring)
det är nästan lika bra som Normal Again :P
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Slayernurse » ons aug 29, 2007 18:03

jag är ju en av den "efterblivna" skaran som ser angel för första gången (var tvungen att stilla min sorg över att jag sett btvs sista avsnitt för några månader sen). Jag har haft en softspot för Cordelia sen buffy just för hennes mänsklighet, på många sätt är det lättare att identifiera sig med henne Buffys något övermänskliga arv. I Angel fick Cordy ett slags "övernaturlighetsalibi", men intressant är ju den utveckling hon som person genomgår, med eller utan övernaturliga inslag. osäker på var gränsen går för spoiler...

Avsnittet var ett av de bättre av dem jag hitills sett (även om Lindsey känns lite onödig). Vore intressant att veta vilken titt-omgång som folk här tycker varit den bästa, jag kan förstå att det första varvet man ser e serie är något speciellt, men nyanserna fördjupas måhända efter ett par varv?
What is hateful to thyself do not do to another. This is the whole Law; the rest is commentary.
Användarvisningsbild
Slayernurse
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 25 aug 2007
Ort: Visby

Inläggav wyndham » ons aug 29, 2007 22:09

Slayernurse skrev:Vore intressant att veta vilken titt-omgång som folk här tycker varit den bästa, jag kan förstå att det första varvet man ser e serie är något speciellt, men nyanserna fördjupas måhända efter ett par varv?

Mina favoritavsnitt upplevde jag som starkast och bäst första gången jag såg dem. För mig är det upplevelser som inte går att överträffa vid en omtitt. Det roligare blir aldrig roligare och det sorgliga blir aldrig sorgligare. Däremot uppskattar jag de genomsnittliga och lite svagare avsnitten betydligt mer med tiden. Där överraskas man alltid.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav makane » mån nov 19, 2007 10:44

Cordy! Äntligen fick man se den Cordy som man saknade hela säsong 4. Den Cordy som skulle möta Angel vid havet. Den Cordy som försvann och som är en av anledningarna till att jag inte tycker om säsong 4. Men här var hon "tillbaka". Hade inte hon varit med hade jag nog inte tyckt att avsnittet var lika bra som jag tycker nu. Jag älskade att se allihop tillsammans igen och när hon satt och såg filmen om Doyle - :lovebunnier: !
Jag visste att Cordelia skulle försvinna och jag är jättenöjd med sättet hon gjorde det på. Jag hade lyckats spoila mig om att hon skulle dö utan att ens vakna och det lät ju vidrigt. Jag fick bilder i mitt huvud på en Charisma inlånad för en scen eller 2 sovandes och that's it. (som i mitten-> slutet av säsong 4 ungefär.) Så när hon fick ett helt avsnitt att säga adjö till den Cordelia vi lärt känna och älska blev jag jättenöjd. Naturligtvis var det fruktansvärt när de ringde och sa att hon dött, men samtidigt var det för mig väldigt väntat.

Det kändes lite trist att Lindsey besegrades så fort. Jag hoppas att vi inte sett det sista av honom, däremot hoppas jag verkligen att vi sett det sista av Eve. I scenen där hon kommer ifrån Angels hiss och Angel och Cordelia står på Angels kontor så ser man hur Eve bara bleknar. Jag har aldrig tyckt att Charisma är en bra skådis, men hon har en enorm utstrålning och om det är något "Eve" saknar så är det just det.

Jag tycker det är väldigt synd att allting blev som det blev med Charisma/Cordelia för jag tycker att de hade byggt upp något så fint mellan henne och Angel i säsong 3. Men när allting nu blev som det blev så fick hon bästa tänkbara slut.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav angel_z » lör feb 02, 2008 20:32

Måste säga att jag aldrig har gillat cordy. Inte grejen mellan henne och angel heller, men det var lite sorgligt när hon dog.
Fast jag kan inte säga att jag kommer att sakna hennes karaktär.

En del av er kanske blir lite förbannade nu, men jag tycker att charisma är en usel skådespelerska, riktigt dålig. Därför kan jag heller inte tycka om hennes karaktär.
Angel
Användarvisningsbild
angel_z
Minion
 
Inlägg: 50
Blev medlem: 07 jul 2007

Inläggav AKS » sön feb 03, 2008 2:50

Jag t6ycker hon är okej. Varken mer eller mindre. Kan inte tänka mig att bnån här blir sur för att man uttalr en åsikt. Jag menar, ´jag bryr mig inte vad du tycker om henne. Vad du tycker får mig inte att tycka att hon är sämre än vad hon är så varför bry sig?

P.S. Jag tror ingen här tycker att CC är bra. D.s.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav mattek72 » sön feb 03, 2008 15:34

AKS skrev:Jag t6ycker hon är okej. Varken mer eller mindre. Kan inte tänka mig att bnån här blir sur för att man uttalr en åsikt. Jag menar, ´jag bryr mig inte vad du tycker om henne. Vad du tycker får mig inte att tycka att hon är sämre än vad hon är så varför bry sig?


Var du lite onykter inatt AKS? ;) Eller har Ankhan loggat in sig som AKS? Är AKS och Ankhan samma varelse?:D

AKS skrev:P.S. Jag tror ingen här tycker att CC är bra. D.s.


Mr.Chase och sus@n var/är väl CC's största fan här på BF.
Senast redigerad av mattek72 ons jun 04, 2008 23:37, redigerad totalt 1 gång.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav AKS » sön feb 03, 2008 15:47

mattek72 skrev:Var du lite onykter inatt AKS?;) Eller har Ankhan loggat in sig som AKS? Är AKS och Ankhan samma varelse?:D


Ojdå. Här hade jag visst varit framme också. Hm... Eller det är Ankhan!! Hon snodde mitt login igårkväll! Det är hon som skrivit alla dessa saker!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav marzipan » ons jun 04, 2008 23:35

:emo:

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav Mr.Tweed » tis mar 24, 2009 10:13

Oj oj. Det här avsnittet får en att förstå hur mycket serien saknat med Cordys bortavaro. Här känns plötsligt allt rätt och naturligt igen. Å så kommer avslutningen. :angry:
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Inläggav Echolls » sön jan 31, 2010 1:49

Åh, vilket bra avsnitt det här är. Cordy är helt fenomenal här. Jag har saknat henne så mycket. Det känns väldigt tråkigt att ha fått gå miste om henne under s4, men det är skönt att se henne så grym här i alla fall. Det hade känts väldigt konstigt om hon inte hade fått en värdig avslutning. Hennes spydiga kommentarer till Eve är kanske inte det bästa med henne i avsnittet, men de är i alla fall underbara! Hon är även grym då hon ifrågasätter varför de har tagit över Wolfram & Hart. Jag älskar scenen med henne och Angel hemma hos honom. Speciellt då hon tittar på videon med Doyle och när de pratar om honom. Och så gillar jag då Cordy säger "You just forgot who you are" och han säger "Remind me". Det är något med leveransen av den repliken som jag tycker väldigt mycket om. Och när det gäller Doyle så älskar jag hur arga Cordy och Angel blir över att någon använder hans namn. "But the thing that really, really pisses me off is that this guy seems to be going by the name of Doyle."

Spike och Cordys scen då han attackerar henne för att han tror att hon är ond är väldigt rolig.
Spike: She's evil, you gourmless tit.
Cordy: Excuse me? Who bit whom?
Angel: Did you call me a tit?
Cordy: I thought he had a soul.
Spike: I thought she didn't.
Cordy: I do.
Spike: So do I.

Och när Spike säger "You called me a hero?" till Angel. :D

Det här är också väldigt roligt:
Fred: Angel, you're not going down there alone.
Angel: The fail-safe's meant for me. I'm not gonna risk anybody I care about.
Spike: I'll go.
Angel: (too quick) OK.


Jag får inte glömma att nämna Lindsey heller. Han är inte så bra här som han är i s1 och s2, men han är ändå en grym karaktär. Jag gillar hans fight med Angel.

Jag har ju tidigare tjatat om att jag inte vill se Cordy och Angel som ett par, men i det här avsnittet känns det på något sätt annorlunda. Jag har absolut ingenting emot deras kyss t.ex. för jag gillar den väldigt mycket och hela den scenen. Fantastisk är vad den är och den fick mig att gråta. Angels "Thanks" är så fint.

Favoritcitat:
Cordy: Do you ever wonder... Do you ever think about if we'd met up that night and had a chance to—
Angel: All the time.
Cordy: Guess we missed our moment, huh?
Angel. Maybe we were meant to. Or maybe people like us just don't get to...have that.
Cordy: Angel, there are no people like us.

Betyg: Stark 8:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tor sep 16, 2010 20:38

Hm.. Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom - vilket jävla avsnitt!

Har inte insett hur mycket jag har saknat Cordy förrens nu..
CC är jätte bra i avsnittet och scenerna mellan Cordy och Angel är helt otroliga, även fast jag alltid varit emot ett förhållande mellan Cordy/Angel så kändes det så sjukt bra nu.
Kan inte fatta att Cordy är död.. Att aldrig mer få se henne liksom.. Även fast jag nästan hade glömt bort henne efter hennes koma så kommer det kännas galet tomt...

Lindsey var också riktigt bra, fight scenen mellan han och Angel var grym, vilket även hans repliker var under själva fighten..
Eve är också borta, antagligen och förhoppningsvis för gott.

Vilken känsla på slutet.

Betyg: Självklart, en stark 9a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor sep 16, 2010 20:55

HeavyAlex skrev:Hm.. Vet inte riktigt vad jag ska säga förutom - vilket jävla avsnitt!

Har inte insett hur mycket jag har saknat Cordy förrens nu..


Tror jag fick samma känsla av detta avsnitt. Hon saknades verkligen fast att jag inte riktigt tänkte på det... (Trots allt har ju vår Cordy inte varit med sedan slutet av S3 dessutom...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeavyAlex » fre sep 17, 2010 20:58

Exakt! Evil Cordy var ju en helt annan person..

Men om jag inte har fel så fick väl CC sparken, utan förvarning..?
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre sep 17, 2010 21:28

Hm, kommer faktiskt inte ihåg hur det var med det där...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav WillowGirl » lör mar 19, 2011 19:31

Ett superavsnitt. Vill inte att angel ska ta slut, jag kryper bara närmare och närmare mot finalen.. gah. Hur som helst. Cordelia <3 åh vad jag hade saknat henne. Gänget kan aldrig bli helt komplett utan henne. Därför blev jag så ledsen när det gick dom det gick.. Det var både fint och sorgligt när hon tog farväl av Angel och poff - var borta. Och telefonen ringde... :cry:
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav HeY » tis maj 01, 2012 16:16

Jag såg om det här avsnittet häromdagen, och jag kan verkligen inte förstå varför Charisma inte blev signad för femte säsongen? Från vad jag förstått var det inte (helt) hennes beslut att lämna serien, utan Joss som kände att det inte fanns mer story för Cordelia. Vilket jag absolut inte håller med om. Jag kan inte låta bli att känna att, trots säsong 5s höjder, så förlorade serien lite av sitt hjärta utan Cordelia. Det här avsnittet tycker jag visar det, då det verkligen ger hela säsongen ett ansiktslyft.

Jag undrar vad som egentligen pågick bakom scenerna. Om det var något dåligt blod mellan dem som hjälpte till att skriva ut henne? Jag har ju sett att Charisma talade väldigt dåligt om hennes story i säsong 4, de kanske tyckte hon var för högljudd? Någon som vet något mer? (jaaa, jag gillar skvaller. Men är mest, fortf, bitter över att Cordelia inte var med längre. Trots att avsnittet är rakt igenom fantastiskt!)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis maj 01, 2012 18:04

Dels spelade väl graviditeten in har jag för mig: det var hennes första (enda) barn och jag tror hon ville vara mer mammaledig än vad ett heltidsjobb på en TV-serie tillåter.

Men, jo, jag tycker mig minnas lite skvaller från när det begav sig på att Charisma inte var den allra lättaste att ha att göra med bakom scenerna, men det kan väl ganska lätt ha blivit typiskt skvaller-uppförstorat. Google plockade upp följande från en Joss-intervju när det begav sig (där han annars hävdar att det hade att göra med den totala omvandlingen av serien mellan S4/S5):

TVGO: Were things left on good terms with Charisma?

Joss: Yeah, but that's also stuff between us and not stuff that I would talk about in an interview.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron