5x11 - Damage

Här pratas det om Angel Säsong 5

Drew does it again!?

1
2
5%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
0
Inga röster
8
4
10%
9
15
37%
10
20
49%
 
Antal röster : 41

Inläggav Off » lör maj 22, 2004 0:28

Herre min skapare! Är det Theresa! Nu vändes min värld rakt upp och ner.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » lör maj 22, 2004 0:29

Off, that's her, minus lite smuts och hårtovor.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » lör maj 22, 2004 23:27

Pga svår shopping abstinens men brist på pengar så köpte jag idag senaste Angel magazine i vilket Navi Rawat sa att de, ME, funderade på att låta henne komma tillbaka i s6 om den hade blivit av... hur bra hade inte det kunnat bli! aaaahhhhhrrrrggg stupid WB :evil:
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nea » lör maj 22, 2004 23:32

Navi Rawat sa att de, ME, funderade på att låta henne komma tillbaka i s6


Absolut aaaahrrrrrrrggggg!! Jag skulle väldigt gärna velat se Dana igen, jag tyckte hon var en väldigt intressant och karismatisk karaktär.

För att inte tala om att hon påminde mig om:

Spoiler Firefly

River. På det sättet att de båda har drivits till galenskap. (Fast det har kanske redan konstaterats i en annan tråd?
Senast redigerad av Nea lör maj 22, 2004 23:36, redigerad totalt 1 gång.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » lör maj 22, 2004 23:35

Nea: Tänk dig hur hon fumligt skulle försöka be Spike om ursäkt och hur han hade blivit supergenerad... det hade kunnat bli hur sött som hellst.
Senast redigerad av VelocityBoy sön maj 23, 2004 10:36, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav AKS » sön maj 23, 2004 10:27

Åh! Varför ingen S6?! Evil, evil WB!!

Hade varit intressant att se hennes karaktär igen. Skulle tycka att det var intressant med henne i en spinoff. Spike, Illyria, Dana och... Gwen, som jag verkligen gillar, bekämpar ondska. Skulle vara kul med Wes och Andrew med på ett hörn också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 10:39

I min spin-off vill jag ha Illyria, Andrew och Spike som coregäng hellst Spike post-shan-shu så att James får åldras ifred. Till den serien skulle Dana vara väldigt välkommen som recurring och senare som regular.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Langtry » sön maj 23, 2004 10:41

VelocityBoy, den spin-offen skulle jag gärna kolla på :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 10:45

Om din skulle bli picked up istället så skulle jag se den också... :)

Hehe jag är ledsen jag blandade ihop AKS och Langtry ett oförlåtligt misstag jag vet...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Langtry » sön maj 23, 2004 10:51

VelocityBoy, har du blandat ihop oss?

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 10:56

Langtry: Det var ju inte du som föreslog den där spin-offen... utan det var AKS.

...sitens två mest framträdande damer också :oops:
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Langtry » sön maj 23, 2004 11:02

VelocityBoy, det gör inget.

You are to kind, mest framträdande damerna :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » sön maj 23, 2004 11:19

Langtry: Lite krälande var på sin plats...

Allvarligt så gäller det ju att hålla sig på god fot med sina kollegor ifrån SP inre krets... jag menar vem skulle jag annars ha att svamla med.

och iom med hennes roll som resident godess så bör man ju visa respekt för AKS.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nea » sön maj 23, 2004 18:38

VelocityBoy skrev:

Nea: Tänk dig hur hon fumligt skulle försöka be Spike om ursäkt och hur han hade blivit supergenerad... det hade kunnat bli hur sött som helst.


Jag skulle också velat se en återförening mellan dessa två, tyckte de fungerade bra tillsammans. Men jag skulle nog vilja se något av en fortsättning på sista scenen av "Damage" och slutsatsen om att hon nu är något av ett monster.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » mån maj 24, 2004 8:32

Nea: Det skulle nog behöva ske genom flashbacks ifrån hennes sida eller hur tänkte du?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Nea » mån maj 24, 2004 16:38

VelocityBoy - Jag menade att det skulle vara intressant att se hur Spike skulle "ta hand" om Dana nu när hon räknas vara ett monster. Om han skulle kunna få henne "reformerad".
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav VelocityBoy » mån maj 24, 2004 17:52

Nea: Jaha jag trodde att du menade direkt efter... :oops: jo det skulle vara jättekul att se Spike är ju något utav en expert på redemption vid det här laget han hade nog spelat med öppna kort också inget daltande men ändå jättesnäll.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Zaxx » mån aug 02, 2004 1:35

Ja, då var det min tur att se detta underbara avsnitt!

Andrew, Andrew, Andrew, Andrew, Andrew... copy - paste x 99times

Spike min hjälte, min stjärna, min Blondiebear! Så otroligt bra spelar av allas vår JM. Kan det bli bättre? Dessutom i fina miljöer och fräcka effekter.

"Slayer of the Vampires" är ju lika roligt varje gång, speciellt denna gågen när Angel tom. säger det.

En lite detalj var att jag satt o läste namnen i början på avsnittet och ser "Tom Lenk", o tänker för mig själv att vad konstigt att HAN skrivit avsnittet eller liknande, sen ser jag vidare, o. får en chock! Perfekt.

En. Stark 9:a
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor aug 26, 2004 2:05

Okej, min browser krachade så jag får försöka samla mig igen och skriva om allt.

Me like this alot. Antagligen mer än runt 99% av alla Buffyavsnitt till och med. Vad kan jag säga? Jag gillar psykopatiska supertjejer. Och den där sågen? Yeah baby!

Äntligen tar de upp ett stort problem med Buffys plan att släppa loss alla slayers i världen. Nämligen det att de är precis som alla andra, det finns alltid några som inte håller samman eller är allt annat än trevliga. Till och med de som hade en watcher blir ju inte alltid bra. Se på Faith. (Ack, om Faith bara hade haft en sådan där sågkniv...)

Och allt uppvägs mer än val av Tom Lenk. Redan när hans namn stod i rutan började jag småle som en idiotiskt fanboy. Och alla referenser.

En klar tia om jag hade röstat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor aug 26, 2004 21:12

noike: Du tycker så rätt, så rätt om detta avsnitt!

Förresten, kul att du skriver kommentarer om alla (?) avsnitt. Mycket kul att läsa.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre aug 27, 2004 3:40

AKS: jag ska fortsätta med sista halvan runt omkring nu. Kan ändå inte sova.

Men alltså, jag har bara sett avsnittet en gång och det växer fortfarande inne i huvudet. Det är brutalt mörker och humoristiskt i en perfekt blandning som inte ens Buffy klarade av under dess 7 säsonger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör aug 28, 2004 0:42

Kan inte annat än hålla med om att avsnittet växer i huvudet... Jag har också bara sett det en gång och sa förstatt det var plats 11-20 av alla Angelavsnitt!! Som sagt, att crack var så skadligt... kunde ingen ha berättat det?! Seriöst, nu anser jag det helt klart vara ett av de fem bästa avsnitten av Angel även om jag inte sett om det. Detta för att det är ett avsnitt som jag tänker ofta på och vet att jag *älskade* första gången jag såg det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör aug 28, 2004 0:52

(Snabbt off-topic men ändå inte: Kan inte någon låta DeKnight & Goddard göra en egen serie?)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör aug 28, 2004 1:00

Fantastisk idé! Tänk om det kunde hända...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » tor okt 21, 2004 2:21

ÄLSKAR det här! Finns inte ord hur bra det här är! Ett av de få avsnittena jag nånsin varit hyfsat ospoilad för. Trodde väldigt länge att det var Spike som torterat flickan och det störde mig enormt eftersom det inte stämde överrens med den bild av Evil!Spike som jag hade. 'Min' Spike njöt inte av tortyr, det var Angelus deal. Så länge satt jag och våndades över att författarna skulle göra en 'Joss' på mig - som med Spike's Sire en gång i tiden... Jag blev lättad när det visade sig att 'Min Spike' och författarnas Spike var samma vampyr... :D

Sen sjukhusscenen på slutet....när man kan se lite av tvivel och självhat komma tillbaka hos Spike också. Att han närmar sig Angel liksom. Det är en fin scen.

Det måste bli en tia.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tob » fre okt 22, 2004 0:29

Så här skall det se ut!

Mörk och dystert tillsammans med en hysteriskt rolig scen som nästan når upp till Wesley och Freds hisscen i Lorp. Överhuvudtaget så är ju detta ett lysande exempel på hur man lyckas skapa en mörk ton och slänger in ett gäng humoristiska repliker av Andrew (och Spike) utan att det för den saken skull tappar fokuseringen. Återblickarna på tortyrscenerna är så snygga och läckra att jag knappt finner ord.

Ett lysande avsnitt helt enkelt. Angel när det är som allra bäst och nästan helt utan någon arcanknytning.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Re: 5x11 - Damage

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 15, 2004 0:20

Har någon annan än jag tänkt på hur otroligt lik Andrew är Tom Lenks gästskådespel i Joey 1x10? Både utseende- och klädmässigt. Till råga på allt utspelar sig båda serierna i LA. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Minsc_and_Boo » tor feb 10, 2005 15:54

ANDREW! Min gullige lille hob! :lovebunny:

Vilket avsnitt! Helt galet mörkt och ondskefullt. Underbart med referenserna till tidigare slayers, att Dana målade sig i ansiktet som the First Slayer, sedan poppade Spikes två slayers upp till ytan.

De 82% mer manlighet som Andrew fått sedan han började tränad av Giles var ganska roligt. Vad är 182% av ingenting? Andrew är och förblir min favoritfjolla.

Smart av Giles att grundlura Angel & co. genom att skicka Andrew, som dom trodde var helt ofarlig. Nu kanske Angel börjar fatta vad W&H gör med honom och hanns vänner utan att dom vet om det.

Skönt att dom lyckades rädda Spikes händer, även om jag trodde dom skulel förvandlas till damm när de skars av, men det hade kanske tagit för lång tid att läka tillbaka nya.

Otroligt bra avsnitt!
You work for Wolfram & Hart. Don't fool yourself... we're not on the same side.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » sön feb 13, 2005 23:09

Oj, det här var bra! :) Andrew! Och nu fick man äntligen reda på lite om vad som hände Buffy & Co.

Hur lång tid har egentligen förflutit sedan Chosen, det är väl inte så länge sedan? Andrew har ju onekligen förändrats en hel del, och i såfall på kort tid.

Slutscenen kändes verkligen. Men är det inte lite konstigt att Andrew och Giles (och vilka fler det är som håller ihop) tar avstånd från Angel? Visst, han har tagit över Wolfram & Hart, men borde de inte skaffa sig lite mer kunskap om läget innan de säger att han inte är på deras sida längre?
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav noike » sön feb 13, 2005 23:52

Pazuzu skrev:Slutscenen kändes verkligen. Men är det inte lite konstigt att Andrew och Giles (och vilka fler det är som håller ihop) tar avstånd från Angel? Visst, han har tagit över Wolfram & Hart, men borde de inte skaffa sig lite mer kunskap om läget innan de säger att han inte är på deras sida längre?

Nej. W&H är inte något litet familjeföretag, det är en ondskefull interdimentionell organisation som arbetar för att få fram apokalypsen. Och Angel och de andra valde självmant att ta över. De blev inte lurade. Frestade javisst, men aldrig lurade.

Kom ihåg vad Lindsey sa till Angel innan han stack i s2? "Don't play their game." Just nu spelar de väldigt mycket med W&Hs regler. Under hela säsongen har de försökt förändra företaget och använda deras resurser för goda syften. Har det fungerat? Ytterst sällan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare