5x11 - Damage

Här pratas det om Angel Säsong 5

Drew does it again!?

1
2
5%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
0
Inga röster
8
4
10%
9
15
37%
10
20
49%
 
Antal röster : 41

Inläggav marzipan » fre jun 06, 2008 13:58

adolvsson skrev:
marzipan skrev:Men vad bra, då säger vi såhär: det är SUNT att hylla bensågar, kokade spädbarn och annat smått och gott!

Åh, du är verkligen en av oss! :lovebunny:

:D Minns att jag skrev det här i en annan tråd för ett tag sedan:
Om jag blir som er... Hur blir man som er?

Äntligen kommer svaret: Hylla bensågar!

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav noike » fre jun 06, 2008 14:01

marzipan skrev: :D Minns att jag skrev det här i en annan tråd för ett tag sedan:
Om jag blir som er... Hur blir man som er?

Äntligen kommer svaret: Hylla bensågar!

Svaret kommer alltid försent, när man redan passerat gränsen och inte kan gå tillbaka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Echolls » sön jan 31, 2010 0:12

Ett väldigt bra avsnitt! Bäst sen Epiphany tror jag. Härligt att få se Andrew igen och så är det väldigt intressant att höra vad Buffy och de andra har för sig. Dock så tycker jag inte att Andrew är så jätterolig här. Första scenen då han kastar sig på Spike blir lite för mycket för mig. Det jag tycker är kul är hans "Slayer of the Vampyrs" och skriket när han ramlar och ser den döde mannen. Roligt när Angel råkar säga "Vampyrs" också. :D Sen tycker jag om att Andrew står upp mot Angel och de andra på grund av att de driver Wolfram & Hart. Trots att jag gillar att de är där så känns det väldigt fel och det är inte konstigt att andra har svårt att lita på dem.

Spike fortsätter att vara bra. Jag gillar scenen med honom och Angel i slutet. Trevligt med en allvarlig scen med de två för en gångs skull, även om jag gillar deras tjafsande väldigt mycket också.

Favoritcitat:
Spike: She's...one of us now. She's a monster.
Angel: She's an innocent victim.
Spike: So were we... once upon a time.
Angel: Once upon a time.

Betyg: 8
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön jan 31, 2010 2:42

Eftersom de vet att Angel jobbar för W&H så borde de även känna till Spike. Jag tolkar Andrews fanboyande i början som att vara en cover. Enklare att få dem att göra det de behöver ifall deinte anar att Andrew har blivit mer kompetent.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Echolls » sön jan 31, 2010 3:39

Ja, så är det nog. Tänkte inte på det.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » ons sep 15, 2010 19:43

Andrew var bra tycker jag, men inte mer, känns som att han var lite roligare och snäppet bättre i Buffy, men det var ändå riktigt kul att han var med.
Älskade även hans brittiska image, som t.ex när han skulle röka pipa..
Hon där Dana var lite små läskig, scenen med henne och Spike i källaren var minst sagt obehaglig!
Angel och Spike i slutet var också ruskigt bra!

Många roliga repliker annars och väldigt bra stämning genom hela avsnittet!

Betyg: 9
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav Jhon » tis okt 25, 2011 12:11

kunde var hyfs om inte skit packaren anrew varit me. äcklig jävel. bögar är mot alla natur lagar
Jhon
Demon Fodder
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 30 dec 2005

Inläggav noike » tis okt 25, 2011 12:39

Jhon skrev:kunde var hyfs om inte skit packaren anrew varit me. äcklig jävel. bögar är mot alla natur lagar

Jag tror inte riktigt att du förstår hur naturlagar fungerar. Men tack för att du försökte i varje fall även om det blev så hiskerligt fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » ons okt 26, 2011 18:45

Homofobi och särskrivning i en och samma mening. Suck... Orka. Det är för mycket öppet mål..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav malavel » tis nov 27, 2012 22:06

Min DVD (PAL) har följande som engelsk text:

"...had her lesbian wish make with the beacoup de magie."

Så om de svenska översättarna använt den som grund så är det kanske inte så konstigt att det blev fel.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron