Vad tycker ni om s05?

Här pratas det om Angel Säsong 5

Inläggav Zaxx » tor sep 16, 2004 1:17

Jag VET (for a fact) att Spike lever!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » tor sep 16, 2004 12:13

Zaxx skrev:Jag VET (for a fact) att Spike lever!


Ja hur skulle du annars kunna posta här?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav poser » tor sep 16, 2004 13:20

Säg inte sånt, det uppmuntrar han för mycket.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Zaxx » tor sep 16, 2004 20:28

Jag gillar S5 bäst, eftersom helt klart jag fick mer utrymme :D Bättre än några fjuttiga guest app.

*tar på rocken*
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » mån okt 25, 2004 1:57

Jag kunde alltså inte hålla mig borta. Planen var ju att hålla sig till februari då Dvd boxen släpps. Även om jag önskar att jag hade gjort det för att få en maximal upplevelse så vill jag inte har mitt Angel marathon denna veckan ogjord.

Jag tycker serien har blivit bättre och bättre för varje säsong. Älskar kolsvarta säsong 4. Även om det är mittenavsnitten som briljerar tycker jag inte Jasmine Arcen är så fruktasnvärd. Sista avsnittet är dock riktigt bra och förväntningarna på säsong 5 var minst sagt höga. Så mycket spoilad var jag ju att jag visste att Spike skulle gå över till serien. Skulle han verkligen fungera i Angel? Kanske framförallt hur skulle han komma dit? Trovärdigt?

Spike fungerar bra i Angel, faktiskt bättre än i Buffy, framför allt mot dem senare avsnitten i säsongen märker man verkligen hur samspelet mellan DB och JM funkar perfekt. Spike tillför även en hel del humor till serien och är faktiskt en av anledningar till varför säsongen till en början känns så mycket mer lättsam än S4. Det är även den delen som är svag. Efter 6-7 avsnitt var jag långt ifrån imponerad, en del avsnitt rent ut sagt dåliga. Avsnitt 6 är ett av dem som inte funkade alls för mig. Därefter blir avsnitten och säsongen nästan bättre för varje avsnitt. Lysande standalone avsnitt blandas med svaga tendernser till arcar eller 2-3 avsnitts arcar. Jag har full förståelse varför man försökte göra mer fristående avsnitt, men som sträcktittare så är det alltid roligare med lite fylligare arcar.

I avsnitt 15 hände det. Joss tar död på Fred, och får en av dem bästa dödscenerna, och fram stiger Illyria. Ännu en kvinnlig Bigbad ala Glory tänkte man (dock mycket bättre än Glory). Jag är riktigt glad för att man inte valde den vägen, utan istället gör motsatsen. Lösningen ger upphov till kanske en av dem intressantaste realtionerna inom hela Buffyverse. Nämligen mellan Wes och Illyria. Både Alexis och Amy gör ett mycket bra jobb.

Är även mycket nöjd med hur dem avslutar Angel/Connor arcen. Både genom nittonde avsnittet och det sista. Det kändes som ett mycket värdigt avslut. Slutet är jag totalnöjd med, som jag skrev i 5x22 tråden.

Angel S5 vinner på vassa standalone som är både välgjorda och välskrivna. Någon riktigt övergripande arc får vi aldrig, utan ligger mer på karaktärs plan, och jag är faktiskt nöjd ändå. Jag kommer kanske tycka annorlunda efter att ha sett om säsongen på Dvd, jag har som sagt var lite svårt för bara Engelsk tal och en del saker har blivit lite röriga då jag inte riktigt har försått.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Zaxx » mån okt 25, 2004 12:03

Kul o läsa Tob.

Håller med dig på nästan allt, men inte detdär att du skulle vänta. Nu har du ju sett allt :) O du är lycklig. Det är det som räknas.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » sön feb 13, 2005 2:08

Så har man då sett hela säsongen på DVD. Mm. Det är en annan känsla än att bara se det på datorn. Spontant kan jag bara se ett avsnitt som rent tråkigt i den här säsongen - the Cautionary Tale of Numero Cinco. Det är inte roligt helt enkelt och innehåller inga särskilt höjdpunkter.

Life of the Party var mycket roligare här, förmodligen till stor del för att jag äntligen fick se det med bra ljud och bild och kunde upptäcka sådant som jag missat innan.

Avsnitt 7-22 känns som den kan vara den starkaste perioden som gjorts över huvud taget i serierna i och med att det är så mycket bra och så lite dåligt packat tätt. Det finns ett stort antal starkare/mörkare avsnitt, ett par mer humorinriktade avsnitt som fungerar bra och ett par som kanske mest är transportsträcka men fortfarande riktigt bra. Majoriteten av avsnitten från perioden går att nämna som riktigt bra - Lineage, Destiny, Soul Purpose, Damage, You're Welcome, Smile Time, A Hole in the World, Shells, Origin, The Girl in Question, Power Play och Not Fade Away. Ja, vilka blir kvar? Harm's Way, Why We Fight, Underneath och Timebomb. Bra allihop, bara inte riktigt utmärkande som resten.

Spike har jag alltid gillat i Angel. Visst blir han mest en comic relief i de första avsnitten - svårt att interagera på något tyngre plan som spöke - men sen hittar han takten och fungerar riktigt bra. Gillar honom mycket bättre i Angel än jag gjort i Buffy på flera år - dels för att jag älskar hans samspel med Angel och för att jag är anti-Spuffy och alltså inte uppskattade hängandet efter Buffy i de senare säsongerna. Ser det inte som att hans återkomst förstörde hans heroiska död i Chosen heller. Att karaktärer kommit tillbaka efter en apokalypsförhindrande död är inte direkt något nytt, se Angel och Buffy bara... inte gör det Becoming och the Gift sämre för att de kommer tillbaka.

När det gäller The Girl in Question så gillar jag avsnittet skarpt, trots dess något olyckliga placering så sent i säsongen, men jag är glad att det skulle komma att handla väldigt lite om Buffy och desto mer om Angel och Spike. Jag är evig B/A-anhängare, men jag vill faktiskt inte se något återförenande här och nu. Självklart skulle jag heller inte vilja se Spike bli den utvalde... så nej, det bästa är att de båda förblir ensamma, och för detta behövs inget inhopp av Buffy själv.

Det sämsta med säsong 5 är att det är den sista. Det kan inte sägas nog många gånger - serien fick inte nog med tid. Det är så uppenbart när de får knyta ihop allting som fanns redo för att hålla serien fräsch i minst två år till mycket fort på slutet. Visst går det, men det känns något forcerat och ibland något efterkonstruerat pga detta - helt förståeligt, men synd. Det fanns så mycket att bygga vidare på. Relationen Angel/Spike som var under stor utveckling, Illyria/Fred, hela grejen med the Circle of the Black Thorn...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tinwiel » tis feb 15, 2005 21:17

Jag tycker väldigt mycket om s5 och den är definitivt min favoritsäsong av Angel. Huvudanledningen är Illyria och Wes. Jag är fullständigt fascinerad varje gång dom har scener ihop. Ser ut ungefär såhär: :eek:

Det finns några riktigt dåliga avsnitt här också, främst Numero Cinco, och möjligtvis även Why we fight (jag har dock bara sett dom en gång, det kan ju ändras efter en andra omtitt, då tyckte jag Why we fight var tråkig). Några halvdana avsnitt finns också, främst i början av säsongen.

Men oj oj oj. Sen snackar vi Lineage, Damage, You're welcome, A hole in the world, Shells, Not fade away, och alla andra avsnitt från där runt omkring. Jag vet att jag dissar Angel-serien ibland, i alla fall i jämförelser med Buffy, men det är för att jag tyckte att delar av s1 och 2 var så tråkiga men s3-5 är så himla bra. Andra hälften av s5 är överjävligt bra. Jag säger det en gång till: Illyria och Wes.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » fre feb 25, 2005 14:18

Har sett t.o.m. Life of the Party i min omtitt av S5. Kan fortfarande inte uppbåda stort intresse för de inledande avsnitten. Känns fortfarande väldigt nja... Tyckte inte ens att Hell Bound var jättebra den här gången.

Jag förstår dock fortfarande varför jag gillade i Eve i de första två avsnitten eller så. Tycker hon är jättebra i ep 1. Definitivt mer potential än Lilah i The Ring. Men argument för detta har jag redan tagit upp i nån annan tråd så jag ska inte göra det igen. Var i alla fall kul att se att jag fortfarande gillade henne i början med tanke på det sömnpiller hon senare (relativt snart) blir.

Detta avgör dock nästan saken... S4 är, enligt mig, den bästa Angelsäsongen nånsin. S5 kommer på en hedrande andra plats och den börjar ju kicka ass redan runt ep 7. Synd bara att jag måste ta mig igenom The Cautionary Tale... innan Lineage och Destiny. Känns nästan som ett måste, inte att jag vill alltså.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön feb 27, 2005 20:15

Har nu sett t.o.m. Destiny (5.8 ). Hoppade dock över Numero Cinco, om jag känt mig tvungen att se om det avsnittet hade boxen blivit liggande ett par dagar till.

I alla fall så är det fortfarande fascinerande vilken oerhörd kvalitetsförhöjning S5 gör genom Lineage och Destiny. Destiny är det bättre av dessa två avsnitt och det är svårt att sluta se säsongen nu. Synd, som sagt, på den svaga inledning. Men nu har man kommit hem igen. Angel S5 som Must See TV. Eller... även under början var Angel S5 must see TV, bara det att det då enbart beror på att det *är* Angel. Iom 5.7 blir det must see TV för att det är så fantastiskt bra. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav latarmig » tor mar 03, 2005 2:03

Efter att ha fått säsong fem från Amazon för ett par dagar sedan kunde jag inte hålla mig, trots att jag höll på att kolla på säsong två, utan var tvungen att lägga allt annat åt sidan och se den. Den är fortfarande lika underbart bra. Från och med "Smile Time" (5x14) så är den nästan oslagbar. Den arc som börjar i "A Hole in the World" (5x15) är så lysande att det är stört omöjligt att inte se avsnitt efter avsnitt i ett svep tills det är färdigt. Slutet (de sista tio minuterna inklusive det första gången så chockerande "Joss Whedon" på svart botten) är det bästa TV-serieslut jag sett. Visst vill jag ha en säsong till, men det här slutet tror jag aldrig att de kunnat slå. Det står ut som någonting långt utöver det vanliga.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » lör apr 02, 2005 20:44

Kan bara säga så här just nu: :cry:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Lipton » tis jun 28, 2005 19:59

Finns det några sk påskägg på någon av Angel DVD:erna?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav MissKittyFantastico » tor feb 16, 2006 11:36

Jag såg hela Angel för första gången för inte så länge sedan. (Buhu nu är det slut, jag har sett allt!) Nu har jag börjat läsa i trådarna om säsong fem och det har varit jätteintressant. Verkligen kul att läsa allas reaktioner på avsnitten och jämföra med hur jag kände när jag såg dem. Lite kul at se hur spekaulationerna gått och sedan jämföra med hur det verkligen blev.

Nä, nu är det är nog dags att se om Smile Time än en gång. ;)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Ai » tor feb 16, 2006 11:38

MKF: Jag antar att du skriver i trådarna också? ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav MissKittyFantastico » tor feb 16, 2006 22:07

Ai skrev:MKF: Jag antar att du skriver i trådarna också? ;)

Hrmm hmm... njä. :oops:

Men jag lovar att bättra mig. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Forever Chosen » fre mar 03, 2006 12:52

Den bästa säsongen av alla tror jag? Allt från varulvar till onda muppar från död till lycka. Konkurerar kraftigt med Buffys bästa säsonger...
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Lindsey » sön jul 23, 2006 1:51

detta var enligt mig den bästa säsongen nånsin! alla mina favoritkaraktärer var här! spike, angel, wes, harmony, lorne, åsså the return of lindsey! gillar lindsey, ond eller inte... är inte som alla andra helt tokig i fred och/eller illyria, har tyckt de är lite störiga... men måste säga att amy acker gör ett bra jobb som illyria, trodde inte hon va en så bra skådespelare... men james marsters lyfter hela säsongen... ännu ett genidrag från joss & co att låta spike va med i angel!
Användarvisningsbild
Lindsey
Demon Fodder
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 22 jul 2006

Inläggav Tob » sön jul 23, 2006 9:06

Lindsey skrev:ännu ett genidrag från joss & co att låta spike va med i angel!


Ironiskt nog så var det inte alls ett genidrag från Joss & Co, för rätta mig om jag har fel någon så var väl det i princip de krav som WB ställde på Joss & Co för att förnya serien, att få med Spike.

Jag är varken eller lite.

Skall jag vara på mitt allra bittraste humör så kan jag egentligen bara spotta på besultet att flytta över Spike. (spoiler buffy s7) Slutscenen i S7 (mellan Spike och Buffy) är så jävla stark, defintivt bland det bästa i hela Buffyversa och absolut defintivt den bästa Spuffyscenen. Ett värdigt slut för både Spike och Spuffy och halva poängen med det är ju att Spike dör eller offrar sig.Sen nähä, han återkommer i säsong 5 av Angel och helt plöstligt försvinner den riktiga tyngden i slutscenen i S7. Nu tycker jag han fungerar rätt bra i Angel under större delen av säsongen och hade förmodligen kunnat bli än bättre i en säsong 6.

Annars, välkommen, och Fred/Illyria är bland det bästa som har skapats. (haha, tycker jag om det mesta inom Buffyversa ;) )
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » sön jul 23, 2006 10:29

Fred har jag aldrig varit ett fan av. Fram till och med säsong 5 var hennes historia ointressant-->något intressant (= i början). Sen blev hon ett kärleksintresse och inte så mycket mer... Gjorde mig ingenting att Fred dog och försvann ur serien.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön jul 23, 2006 14:52

Tob skrev:Skall jag vara på mitt allra bittraste humör så kan jag egentligen bara spotta på besultet att flytta över Spike.

Inte bara det, trots att de ger honom ett djup i Damage -- han själ börjar fungera ordentligt (spoiler buffy s7) och inte som i buffys sista säsong där det själsliga bara är ytligt -- så återgår han alldeles för ofta till komisk pajas även efter det. När han väl fungerar så är det nästan på nibvå med det bästa den gjorde med honom i Buffy men det är jävligt sällan det händer här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » sön jul 23, 2006 16:27

AKS skrev:Fred har jag aldrig varit ett fan av. Fram till och med säsong 5 var hennes historia ointressant-->något intressant (= i början). Sen blev hon ett kärleksintresse och inte så mycket mer... Gjorde mig ingenting att Fred dog och försvann ur serien.

Håller med dig om det. Ganska ointressant karaktär som egentligen inte blir riktigt av intresse för mig förrän Illyria dyker upp. Och då växte också min respekt för Amy Acker som skådespelerska.
Även om jag grät när hon dog. Jag är inte gjord av sten.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » sön jul 23, 2006 16:49

lilith skrev:Jag är inte gjord av sten.

Fast skulle inte det kunna vara lite coolt, åtminstone ibland? Gå omkring och härja som ett bergatroll. "Lilith smash! Grr, argh!!"
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » sön jul 23, 2006 21:08

adolvsson skrev:
lilith skrev:Jag är inte gjord av sten.

Fast skulle inte det kunna vara lite coolt, åtminstone ibland? Gå omkring och härja som ett bergatroll. "Lilith smash! Grr, argh!!"

Hahaha! :D Du har så roliga associationer. Bergatroll. Krossa! Grrr, arrgh!

Jag är ju gjord av kärlek, rakt igenom. *tindrar med oskuldsfulla ögon*
Gråter t o m till Cold Case (på 5an nyss, en liten söt flicka på cykel...*snyft*).

*torkar tårarna* Där rök min hårda image...
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav wyndham » mån feb 12, 2007 18:17

När det gäller favoritsäsonger brukar mitt standardsvar vara Buffy säsong två och Angel säsong fem. Har mer och mer börjat tänka på hur lika dom är varandra. Dom två klart ojämnaste och spretigaste säsongerna. Början, mitt och slut av Joss. Ett halvt dussin mästerverk.

Conviction och When she was bad är mycket bra öppningar. Sen följer en salig blandning av knasiga fristående avsnitt med varierande kvalitet. Flera av seriernas allra sämsta avsnitt finns i dessa två säsonger. Men det är också dom säsonger som fullständigt dominerar mina topp 10-listor. Båda tar liknande vändningar i Surprise/Innocence och A hole in the world. Båda har magnifikt whedonesqea avslutningar. Även om Not Fade Away är mycket Jeffrey Bell, så är det den enda säsongsavslutningen av Angel som Joss har sitt namn på.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Drullan » ons feb 14, 2007 22:13

Jag gillade Angel säsong 5, Det är faktiskt en av mina favoriter.
Jag äslkar att spike är med :) :twisted:
Bloody hell
Drullan
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 feb 2007

Inläggav angel1000 » tis feb 20, 2007 16:51

älskar seasong fem med en klart fema älskar att spike är med. angel och spike är bara så kul i hopp... älskar alla avsniten speciellt life of the party och smile time. mm men jag vill ha en seasong sex hallo jag vill se den stora striden och angel döda en drake.
angel1000
Demon Fodder
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 28 okt 2006

Inläggav sus@n » ons jan 09, 2008 13:28

Från att inte har varit en av mina favoriter till att verkligen vara en säsong som är bra, i alla fall när det kommer till stand alones. Säsong 5 är toppen när man inte har sett Angel på ett tag och bara vill slappna av i 40 min till underbara avsnitt. Cautinary tale of... är dock det enda avsnittet som jag inte klarar av att se mer än en gång. Destiny och de som jag klagade på första gången jag såg serien är mycket bättre nu!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » ons jan 09, 2008 13:30

Fyra månaders frånvaro! Tokigt. Välkommen tillbaka, vad har du gjort under tiden, har det inte varit lite för ensamt och en massa sådana där påträngande frågor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mr.Tweed » tis mar 24, 2009 10:10

I jämförelse med säsong 4 så är ju femman ett fantastiskt uppsving. Jag håller med många av de tidigare postarna att det är en helt annan show nu än det härliga Noire Angel från första säsongen. Men precis som i Buffy så är det bra med utveckling och nu är det dax för hela "power corrupts" biten, och det görs ganska bra tycker jag. Hela säsongen har en tydligare röd tråd än många av de andra där författarna verkar sakna lite av Joss:es styrande hand.

Många trevliga individuella avsnitt, t.ex. Lineage, Damage och speciellt You're Welcome. Tråkigt bara att sserien måst avslutas i sådan hast. Det hade varit trevligt om de kunnat arbeta in den avslutande plotten lite längre i förväg.
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare