5x10 - Soul Purpose

Här pratas det om Angel Säsong 5

Hur många bultar?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
5%
6
1
5%
7
8
38%
8
8
38%
9
3
14%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 21

Inläggav A bear » ons mar 30, 2005 19:35

sus@n skrev:Spontan reaktion (jag ser avsnittet nu): Hur fan fick Angel pärlhalsband, russin och en nummerplåt i sin kropp :D :D :D :D


Nu var det ett litet tag sen jag såg det, men nummerplåten är ju en passning till Jaws - det finns en hel del såna i både Buffy och Angel. Och dyker inte pärlhalsband upp någon annanstans i ett närliggande avsnitt...? Fan ta mitt teflonminne.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sus@n » ons mar 30, 2005 20:23

Okej nu har jag sett hela och ve och fasa 2 avsnitt i rad! Detta var vad som behövdes för att på riktigt börja få min Angel känsla tillbaka.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Glorificus » tor mar 31, 2005 2:44

sus@n skrev:Okej nu har jag sett hela och ve och fasa 2 avsnitt i rad! Detta var vad som behövdes för att på riktigt börja få min Angel känsla tillbaka.


Och sen kommer Damage. :D
Kan inte göra annat än förhöja Angel-känslan ytterligare. Jag menar... Damage! :D 'Nuff said. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » tor mar 31, 2005 2:50

Glorificus skrev:Och sen kommer Damage. :D
Kan inte göra annat än förhöja Angel-känslan ytterligare. Jag menar... Damage! :D 'Nuff said. ;)

DAMAGE!!!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Gordo » sön maj 01, 2005 16:57

I’m the Hero!
Spike som en champion var riktigt roligt att se :D

Det här tyckte jag om, ett annorlunda avsnitt. Det var både roligt, läskigt och förvirrande. Vilka hallucinationer Angel hade, stackarn! Scenen där Spike blev ”a real boy” var bara för härlig för att inte tala om Freds lilla obduktion!

Hoppas att de följer spåret med Eve nu så att de kan sätta lite press på henne och Lindsey. Men vad är det de vill egentligen, vad ska de använda Spike till? Och borde inte Spike misstänka att något är konstigt? Hur som helst så måste väl Angel & co snart upptäcka att det är Lindsey som ligger bakom allting.

Nu börjar det röra lite på sig och jag ser fram emot nästa avsnitt!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Tompa » tor jun 02, 2005 18:47

latarmig skrev:Det här leder direkt vidare till en annan fråga. Varför i hela fridens namn har inte Xander varit med i AtS? Detta inte bara för att de i BtVS struntade i att ha något avsked mellan Xander och Cordelia. När fjärde säsongen började var hon bara borta. Det skälet är i och för sig viktigt, men allra mest hade jag velat se Xander och Angel tillsammans igen. Xander har alltid avskytt Angel och just därför hade det varit så kul att se dem arbeta ihop (eller mot varandra).


Xander i AtS hade varit guld, det bästa hade nästan varit om han dykt upp då Angel var Angelus för det är nästan enda gången Xander träffar honom (dom?) minus den där käftsmällen då.

Men, men. Detta avsnittet var riktigt bra och kul att ha rätt angående Lindseys tatueringar.

Fan, nu glömde jag precis bort allt jag skulle skriva... Bra regi av David iaf och Spike som Saviour of the Day är klockrent. Drömsekvenser är kul och just det, Lindsey's visioner måste väl vara fejk och i så fall så måste ju alla som Spike räddar luras? Eller har Lindsey och Doyle verkligen en koppling, jag menar varför just dom kläderna och det namnet samt visionerna. Som Spike sa så behöver man ju inte direkt leta efter faolk i nöd i LA.

Synd att börnen inte var "The Masturbating Bear" från Late Night with Conan O'Brien, då hade jag skrattat i en vecka :D
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav dansdansdans » lör jun 25, 2005 16:59

A bear skrev:En annan fin smygcrossover - trots att jag faktiskt hatar slutet på "Amends" - är ju den här, från "The Price":
ANGEL: I don't know why I bought this for him. A whim, I guess. Thought he'd like to look at it. Snow... It doesn't ever snow in Southern California.
CORDY: It did once.

Visst, såna grejer är riktigt fina, just därför att - som latarmig säger - det är egentligen bara de som följt serierna som uppfattar det, men om man inte är tillräckligt väl insatt för att förstå referensen saboterar det inte hela scenen heller. Den sortens crossovers jag ofta störde mig på i s1 (och som ju blivit allt färre under seriens gång, fram till s5 då de så smått börjar igen) är de väl uppenbara sätten att påpeka "Hallå! Detta är en Buffyspinoff! Vi vet att ni gillade Buffy, ge det här en chans! Kolla, Angel nämnde precis Buffy! Cordelia pratar i telefon med Willow, även om vi varken får se eller höra henne!" Det känns som ett rätt billigt knep. Är det en egen serie måste den lyckas (eller misslyckas) på egna meriter, den får inga gratispoäng på att rollfigurerna är hämtade från en annan serie. Och visst, det är en knepig balansgång; man kan ju inte helt ignorera originalserien heller. Men Angel har med åren blivit bättre på att hantera den balansen.


angel och buffy, för att ta ett exempel, är ju en del av varandras liv. så varför skulle de inte prata med varandra ibland? bara för att angel har ett eget mission nu? får han då inte ta hjälp av experterna i Sunnydale?
jag har tvärtemot undrat över varför de inte tar mer hjälp av varandra. men det är ju för att de har egna serier. självklart ska det finnas crossovers! jag gillar dom och ser verkligen inget fel i det...

synd att inte riktiga smg var med i scenen. synd att hon inte ville, som nån skrev? dum smg!
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Binchy » mån aug 08, 2005 11:02

Lite rörigt och hoppigt med alla drömsekvenser, men man vänjer sig efter en stund.

Var det här som DB just hade blivit opererad i knät och knappt kunde röra sig? Han gör en bra regidebut.

Man hoppar änna till när Lindsey kallar sig för Doyle. Det namnet är heligt, och hör sen!

Parasiten är läskig, och det verkar som om Eve äntligen är på väg bort, yay!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Forever Chosen » tis feb 28, 2006 2:19

Säsong 5 blir stadigt bättre, Spike som The Champion! Passar han bra. Äcklig jäkla parasit Angel hade på sig, undrar om han haft den länge?

Irriterar mig dock på att Lindsey kallade sig för Doyle.
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav merl » sön mar 05, 2006 21:49

Det här gillade jag. Snygga drömscener och Spike som champion. Fick en chock när Lindsey presenterade sig som Doyle! Kände mig smått förvirrad där ett tag när Lindsey började tala om sina visioner. Att sen se Spike gå ut och rädda folk a la Angel s.1 var riktigt häftigt. Ska bli intressant att se hur detta påverkar Spike på sikt.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » lör apr 22, 2006 19:56

Ett rätt bra avsnitt. Mycket Spike, och det gör ju inte det minsta :) Sen får Lindsey och Eve lite mer tid att visa hur evil dom är. Bra. Kul med lite alternative reality. The plot thickens :)

Snygga fightscener med Spike också. Det var t o m så att jag inte tyckte Harmony var irriterande i det här avsnittet...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tea » lör jun 03, 2006 22:24

hihi.. sååååååååååååååå braaaaaaaaaaaaa!!!!

Diggar stenhårt det här avsnittet

"doyle" liknelserna är ju superbt bra... Åh lindsay din spelevink, vad du är smart... :lovebunny:

Döda bara Eve nu oxå (någon snälla) Kill her.. KILL HER...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav wyndham » sön mar 18, 2007 17:46

Lindsey backstabbar Eve och avslöjar hennes plan för Spike. Men var inte han med på planen att sätta Angel i koma? Vad var hans motiv för att rädda Angel?
(spoiler 5x12) Det förklaras kanske i You're Welcome, men inte vad jag kan minnas. Nu hinner jag inte se vidare så nån får gärna förklara det för mig på en gång.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Capt. Peroxide » mån mar 19, 2007 19:42

wyndham skrev:Lindsey backstabbar Eve och avslöjar hennes plan för Spike. Men var inte han med på planen att sätta Angel i koma? Vad var hans motiv för att rädda Angel?
Antagligen att det är den ultimata förnedringen för Angel att bli räddad av Spike när han är helt drogad. Spike är väl medveten om precis hur Angel känner det när han nonchalant säger "just helping the helpless". På sätt och vis besannas ju innebörden i Angels drömmar genom att Spike räddar honom.

Men det är lite förvånande att Spike, som å ena sidan är dumdristig men å den andra en fenomenal människokännare, inte genomskådar Lindsays enkla bluff. "I'm having a vision", men hallå? Det är väl inte så väldigt osannolikt att tänka sig att han arrangerar grejerna själv. Eller är det så att hans tatueringar utgör en spell som skyddar honom från att bli genomskådad? För tydligen skyddar ju sigillen på väggarna mot att the senior partners kommer honom på spåren.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » tor aug 09, 2007 17:16

Nja, detta är inte så överdrivet bra, men heller inte dåligt. Lite plötsligt och konstigt slut kändes det som för mig också, men jag kan inte komma på att jag reagerat på det tidigare så det är nog bara nåt som det kändes som denna gång.

Lorne har verkligen fått en extremt dålig deal denna säsong. Både Harmony och Eve har mer screentime än honom. Visst, han hade ett eget avsnitt, men efter det (och före det)? Inte mycket alls. Iofs vet jag inte om jag *vill* att han ska ha mer tid heller, men nu är han ju bara där för att vara där, känns det som.

Drömsekvenserna är relativt underhållande, men jag föredrar Restless drömsekvenser. I övrigt så tycker jag fortfarande att Spike har den bästa storyn i detta avsnitt och att Lindsey kallar sig Doyle är underbart och en av anledningarna till att jag tycker det är att jag älskar då jag får bekräftat att TPTB kommer ihåg min favoritkaraktärs existens.

Lindsey backstabbar Eve och avslöjar hennes plan för Spike. Men var inte han med på planen att sätta Angel i koma? Vad var hans motiv för att rädda Angel?


Kanske var det en del av planen? Att Angel skulle bli räddad av Spike för att visa TPTB hur långt ner Angel sjunkit? Fast varför var då Eve där för att byta ut "junior" mot en större version? Hm...

Inte så jättebra, men klart godkänt.

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav makane » tor nov 15, 2007 11:45

Oh jag älskade det här avsnittet. Lindsey igen (oh Doyle!! oj vad man saknar honom), Spike som Angel säsong 1, fantastiskt konstiga och underbara drömsekvenser. Jag älskar när Fred hittar pärlhalsband och russin i honom och jag hoppas att det inte finns någon logik i det. Björnen är också :D .

Nu ser jag verkligen fram emot nästa avsnitt som jag har hört så mycket om.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav HeY » lör nov 17, 2007 2:04

Åh, du har verkligen fantastiska avsnitt framför dig nu. Se till att ha näsdukar reda på varenda ett, även om alla kanske inte är tårar men du är ju så nära slutet och då blir alltid allting så mycket mer emotionellt ;)

5x11! 5x12! Vilka avsnitt du har framför dig :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav makane » mån nov 19, 2007 11:23

HeY skrev:Åh, du har verkligen fantastiska avsnitt framför dig nu. Se till att ha näsdukar reda på varenda ett, även om alla kanske inte är tårar men du är ju så nära slutet och då blir alltid allting så mycket mer emotionellt ;)

5x11! 5x12! Vilka avsnitt du har framför dig :lovebunny:


Herregud ja! Vilka fantastiskt underbara avsnitt!!! :lovebunny:
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav marzipan » ons jun 04, 2008 23:34

JAG ÄLSKAR DRÖMSEKVENSER!
FRED: Thank you, Bear.
Hah! Underbart. :D

Shit. Jag kan inte kommentera det här avsnittet… jag har precis sett DAMAGE och YOU'RE WELCOME!!

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav Echolls » lör jan 30, 2010 17:41

Det här avsnittet gillar jag. Jag är inte så jätteförtjust i de här drömsekvenserna även om jag uppskattar sådant, men det är underbart när de firar Spike som har räddat världen. Jag älskar när han överlyckligt säger "I don't know what to say." och alla skrattar. :D

Spikes scener är de jag gillar bäst här. Han är fortfarande inte alls lika bra som i Buffy, men han blir i alla fall nästan bättre och bättre för varje avsnitt nu. Jag tycker det han säger till Wesley och Gunn om Wolfram & Hart är helt rätt. Härligt att få se mer av Lindsey också och att han kallar sig Doyle. Jag blir så glad av att höra hans namn.

Kul med David som regissör.

Favoritcitat:
Lindsey: You can call me Doyle.

Betyg: Stark 6:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » ons aug 25, 2010 22:36

Riktigt bra avsnitt måste jag säga!
Älskar Angel's drömmar, speciellt den när Fred skär upp honom och när Spike har räddat världen.
De flesta scenerna med Spike är också riktigt bra!!
Skönt att Eve verkar vara på väg ut ur serien, får se hur det kommer att gå med Lindsey a.ka Doyle... :D
DB var som sagt regissör, vilket var.. intressant! :)

Tyckte för övrigt ganska synd om Angel i detta avsnitt. :P

Betyg: stark 7a
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron