5x09 - Harm's Way

Här pratas det om Angel Säsong 5

What's your decision, judge?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
5%
6
9
23%
7
10
25%
8
11
28%
9
4
10%
10
4
10%
 
Antal röster : 40

Inläggav Ai » fre dec 17, 2004 21:07

sprite: Verkar fortfarande konstigt. Det jag läst och hört honom säga är att han inte lägger sig i det beslutet - det var ett penga-beslut och inget han kunde påverka. Dessutom har han sagt att han inte har något ont att säga om WB, dom betalade hans lön i många år och försäkrade honom om att han inte behövde vara fattig. Så jag har väldigt svårt att tro att han sagt nåt sånt innan jag ser det svart på vitt.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav VelocityBoy » lör dec 18, 2004 1:23

Jag tycker alltid att James har varit ganska "mesig" i intervjuer inte ett ont ord om någon (förutom Juliard då) och iom att det sägs att WB hade det som ett krav att Spike var med i s5 tyder på att de hade ett gott samarbete. Vad sedan James egentligen tycker om WB det vet man ju inte men han är nog inte intresserad av att bränna några broar just nu.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sprite » lör dec 18, 2004 18:11

Ai skrev:sprite: Verkar fortfarande konstigt. Det jag läst och hört honom säga är att han inte lägger sig i det beslutet - det var ett penga-beslut och inget han kunde påverka. Dessutom har han sagt att han inte har något ont att säga om WB, dom betalade hans lön i många år och försäkrade honom om att han inte behövde vara fattig. Så jag har väldigt svårt att tro att han sagt nåt sånt innan jag ser det svart på vitt.


Han sa ju det när de flyttade över till UPN i säsong sex.
Antagligen trodde han vell inte att han skulle komma tillbaka dit.
För det behöver ju inte WB få reda på det. De läser vell inte allt.

Joss har ju sagt att han var förbannad på WB.. Visserligen är det en helt annan sak, men han säger det i extramaterialet till säsong 6
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 27 nov 2004

Inläggav Ai » lör dec 18, 2004 18:38

VelocityBoy skrev:Jag tycker alltid att James har varit ganska "mesig" i intervjuer inte ett ont ord om någon (förutom Juliard då) och iom att det sägs att WB hade det som ett krav att Spike var med i s5 tyder på att de hade ett gott samarbete. Vad sedan James egentligen tycker om WB det vet man ju inte men han är nog inte intresserad av att bränna några broar just nu.


Precis. Tror nog att han privat har ett och annat att säga om WB, men han är knappast så dum att han säger det offentligt.

sprite skrev:Han sa ju det när de flyttade över till UPN i säsong sex.
Antagligen trodde han vell inte att han skulle komma tillbaka dit.
För det behöver ju inte WB få reda på det. De läser vell inte allt.


Det är det här jag tycker är konstigt. James är intelligent, han visste att Buffy inte skulle hålla för evigt och att en vacker dag skulle han bli tvungen att skaffa nytt jobb. Varför skulle han frivilligt svartlista sig hos en stor tv-kanal? Att kanalen inte 'läser allt' kan man ju lita på att dom faktist gör. Branschen är en liten fiskdamm - vilket land det än handlar om.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Minsc_and_Boo » tor feb 10, 2005 3:58

Jag tyckte faktiskt om det här avsnittet...

Stackars Harmony...
Alla behandlar henne som crap på W&H. Skönt att hon fick något av en upprättelse i slutet. Och när dom gör Agatha Christieavslutningen och introducerar en karaktär man inte sett förut så trodde jag, när hon sparkar bordet, att det var en nyväckt slayer.


Det här gjorde mig helt snyftig faktiskt. Jag tror jag har en soft spot för Harmony.
Come on. Girls don't care about stuff like that. Just one look at you, and she'll forget herself, and she'll get all tingly, and it won't matter how horribly you treated her in the past and how you took her for granted, and...


I mean, it's not like I have a soul. I have to try a lot harder.


Hon har lite rätt i det. Angel börjar faktiskt bete sig som om han är så mycket förmer än alla andra. W&H is getting to him.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » sön feb 13, 2005 18:39

Liksom många andra här tyckte jag att avsnittet var kul (mycket roligt t.o.m. på sina ställen), men att man istället borde satsat på att få igång en arc. Inte minst nu när man i förra avsnittet fick reda på att Lindsey är tillbaka.

En invändning mot Harmony har jag dock. För att vara en själlös vampyr verkar hon vara lite väl "själfull" när hon visar att hon känner ånger etc. Det känns rätt motsägelsefullt när andra själlösa vampyrer uppför sig som monster.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tob » sön feb 13, 2005 19:30

Pazuzu skrev:En invändning mot Harmony har jag dock. För att vara en själlös vampyr verkar hon vara lite väl "själfull" när hon visar att hon känner ånger etc. Det känns rätt motsägelsefullt när andra själlösa vampyrer uppför sig som monster.


Harmony är en underlig vampyr. Till och med en mycket underlig vampyr, hon strider verkligen emot reglerna för hur en vampyr skall bete sig nu när jag tänker efter. Jag tror hon till skillnad från många andra har behåll mycket av sin personlighet sen tiden innan hon blev vampyr. Behovet av att tillhöra en grupp och känna sig älskad. Harmony kämpar för det och på så sätt får hon även offra lite ondska.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav latarmig » mån feb 14, 2005 4:11

Pazuzu och Tob:
För rätt länge sedan startade jag en tråd om Harmony där jag försökte karakterisera henne och få fram vad som skiljer henne från andra vampyrer. Inlägget inleds med liknande försök när det gäller Angel och Spike.

Den tråden kanske kan vara intressant nu när diskussionen går åt det hållet.

Spoiler till och med AtS 5x22.
http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1001
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » sön mar 06, 2005 0:20

Å jippi. Detta var precis vad jag ville ha efter de två förra höjdaravsnitten: vi skiter i allt om arc och moraliska dilemman och gör ett humoristiskt avsnitt om... Harmony. Somebody stake me.

Harmony var småkul som vampyr tidigare, typ "The Real Me"; just att hon faktiskt är ond, men samtidigt är så fullständigt... Harmony att hon inte är speciellt bra på det. Men som god, fast själfri, vampyr etc... nä, hon håller inte för det.

Och nej, Spikes förklaring till varför han inte åker till Buffy är helt out of character. Spike har alltid tagit det han vill ha - från Drusilla till sin egen själ. Att han nu skulle rycka på axlarna och ge upp sitt livs kärlek för att... vadå? För att inte sabba en snygg slutscen? Nä, det köper jag inte. Vafan, han vet ju att Buffy är van vid att hennes pojkvänner kommer tillbaka från andra sidan graven.

Usch. Bort med detta.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav CheeseGuy » sön mar 06, 2005 0:42

Förra gången hoppade jag över det här avsnittet, och då kändes Destiny och Soul Purpose nästan som ett dubbelavsnitt. Jag undrar vad de tänkte på när de placerade det här avsnittet emellan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Djehuti » sön mar 13, 2005 14:36

Hrmmm...jag får nog säga att jag gillade avsnittet, tyckte tom lite synd om Harmony. Avsnittet var annars allmänt skojigt även om det egentligen inte förde fram handlingen alls, inte ens ett litet steg, vilket får ses som ett litet minus.

Jag är dock inte rädd för att säsong 5 kommer att sakna en stark arc, tror fortfarande starkt på den här säsongen. Hellre att de stoppar inte lite sådana här avsnitt i början och sedan kör på med arcen lite senare utan avbrott, än att det blir som i säsong 2 & 4, där huvudarcen liksom tar slut långt innan säsongen är slut, så att man får stoppa in någon ny arc för att fylla resten. Snart tycker jag dock att det är dags att köra igång på allvar med arcen, och vrida ner lamprna en bra bit...nu blir vi farliga! :twisted:

Annars så håller jag med om att demoner och allt såntdär har normaliserats en hel del...Man tycker ju inte att det borde finnas någon människa i hela Los Angeles som inte fattar att det finns vampyrer och demoner.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav sus@n » ons mar 30, 2005 15:20

Susan ska ta sig i kragen och se detta avsnittet nu :D
Jag blir så sur på mig själv för det har gått flera dagar mellan varje avsnitt nu (och i denna takten blir jag nog aldrig klar!). Det konstiga var att innan jul såg jag så enormt fram emot säsongen men nu har det minskat (jag vill se A girl in question, Shells, Why We Fight osv.. You're welcome såg jag direkt när jag fick boxen!)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav latarmig » ons mar 30, 2005 15:34

sus@n. Varje gång jag hör dig berätta om hur du ser på TV-serier blir jag sittande med gapande mun medan jag tittar misstroende på skärmen. Hur är det bara möjligt att hoppa fram tolv avsnitt när man ser en säsong för första gången? Att du däremot tappar sugen och låter en säsong ligga har jag full förståelse för. Jag har bara sett en bråkdel av alla dvd:er jag köpt, och för det mesta när jag tittar i hyllan så har jag ingen lust att se någonting nytt (utan tittar på BtVS eller AtS istället).

Skriv gärna lite kommentarer när du sett avsnitten.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav sus@n » ons mar 30, 2005 17:52

latarmig skrev:sus@n. Varje gång jag hör dig berätta om hur du ser på TV-serier blir jag sittande med gapande mun medan jag tittar misstroende på skärmen. Hur är det bara möjligt att hoppa fram tolv avsnitt när man ser en säsong för första gången? Att du däremot tappar sugen och låter en säsong ligga har jag full förståelse för. Jag har bara sett en bråkdel av alla dvd:er jag köpt, och för det mesta när jag tittar i hyllan så har jag ingen lust att se någonting nytt (utan tittar på BtVS eller AtS istället).

Skriv gärna lite kommentarer när du sett avsnitten.


Först och främst så har jag skrivit kommentarer men inte fått gensvar vilket det då fallit platt. För det andra så brukar jag inte hoppa när jag ser en säsong för första gången (utan nu ville jag se en viss person i det avsnittet..alla vet vem)

Jag ÄLSKADE detta avsnitt och trots de två innan som var bra (men inte riktigt i min smak i alla fall inte Destiny) så gillade detta. Jag satt intresserad hela tiden.

Jag gillar att vi fick veta mer om Harmony och jag kan känna igen mig i henne (utom vampyraspekten), det jobbiga att folk "inte lägger märke till en" sedan älskade jag hur hon löste sina problem (med att slänga folk i ett rum!) Harmony förtjänar mer uppmärksamhet och Mercedes är en bra skådespelare!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav noike » ons mar 30, 2005 18:38

sus@n skrev:Först och främst så har jag skrivit kommentarer men inte fått gensvar vilket det då fallit platt. För det andra så brukar jag inte hoppa när jag ser en säsong för första gången (utan nu ville jag se en viss person i det avsnittet..alla vet vem)

Men det känns ändå fel. Speciellt i en serie som Angel där vägen dit är precis lika viktig. Det känns lite besläktat med de som hoppar in mitt i en serie de inte följer alls bara för att den har en gästskådespelare. Jag kan inte förstå det hur mycket jag än försöker.

Harmony förtjänar mer uppmärksamhet och Mercedes är en bra skådespelare!

Harmony har ett problem och det är snarare manusförfattarnas fel: hon är alltid komisk "sidekick". Harmony fungerar mycket bättre i de få stunder då hon balanserar humor och allvar, men den får vi ytterst sällan se.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sus@n » ons mar 30, 2005 20:22

Hon fungerade utmärkt i detta avsnitt då man fick se hennes djupa sidor.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Gordo » sön maj 01, 2005 15:44

Nej, nej, nej. Efter Destiny hade jag väntat mig något mycket mer än detta. Jag hade hoppats på att vi skulle få några avsnitt på raken som höll Destiny-klass och som trissade upp spänningen.

Jag har aldrig tyckt om Harmony speciellt mycket och har varit rätt nöjd över att hon inte fått så mycket plats. Så kommer ett helt Harmony-avsnitt. Avsnittet som helhet tycker jag är helt ok, inget speciellt men inte dåligt heller. Det är placeringen jag inte riktigt förstår.

Jag känner mig lite besviken på s.5 än så länge. Men om Destiny-trådarna tas upp snart igen känns det i alla fall som om det finns hopp.

Edit: Det är roligt att läsa avsnittstrådarna till avsnitt som fått så vitt skilda omdömen.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön maj 15, 2005 0:07

Riktigt underhållande avsnitt. Jag tycker inte att det gör så mycket att man inte fick ngn fortsättning på Lindsey, de senaste avsnitten har ju varit ganska tunga och arcfulla så lite lättare stämning hade jag inte ngt emot. Men det kan bero på dagens humör, det var ett sånt här avsnitt jag behövde.

Harmony är en väldigt rolig karaktär - det har jag alltid tyckt. Jag kommer ihåg att jag tyckte lite synd om henne i Buffy, allt hon ville var ju att bli accepterad. Men nu i Angel är hon riktigt bra. Det är nästan lite som att hon ersätter Cordelia eftersom de har lite av samma humor, men ingen kan ju någonsinn ersätta Cordy :( :lovebunny:
Senast redigerad av HeY tis jul 15, 2008 18:54, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tompa » sön maj 29, 2005 22:55

Ingen som tänkt på att en framtida arc kanske tar upp ett visst antal avsnitt och om den tar slut och allt löser sig i avsnitt 19 vad ska man då göra i de sista avsnitten? Pylea all over?
Visst kunde ME planera bättre men det är inte första gången som en arc får göra uppehåll..

Avsnittet då, jag gillade det och satt och log konstant. Skrattade när hon slänger in Lorne i städskrubben och tycker allmänt synd om henne. Harmony är en underskattad karaktär. Det är inte lätt att vara kontorsmänniska, speciellt om ingen gillar dig.

Tyckte också att Angel läker lite dåligt.

SPIKE Yeah. Here's the thing. Could use a little walkin'-around money. How 'bout a few hundred?
ANGEL How 'bout no?
SPIKE (nods) Typical, you cheap sod. Right, then.
Settle for some wheels.
ANGEL If it's gonna get you out of here faster, fine.
Just not the Viper.
SPIKE Viper it is, then. Any message for Buffy?
ANGEL Tell her you're
a moron.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Zaxx » sön maj 29, 2005 22:57

Tompa skrev:
SPIKE Yeah. Here's the thing. Could use a little walkin'-around money. How 'bout a few hundred?
ANGEL How 'bout no?
SPIKE (nods) Typical, you cheap sod. Right, then.
Settle for some wheels.
ANGEL If it's gonna get you out of here faster, fine.
Just not the Viper.
SPIKE Viper it is, then. Any message for Buffy?
ANGEL Tell her you're
a moron.


hahaha, ja det är riktigt bra detdär
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön maj 29, 2005 22:59

Tompa skrev:Visst kunde ME planera bättre men det är inte första gången som en arc får göra uppehåll..

Det finns en arc. En bra sådan. Fast då det är en karaktärsarc så kanske den inte duger åt alla.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Zaxx » sön maj 29, 2005 23:01

noike skrev:
Tompa skrev:Visst kunde ME planera bättre men det är inte första gången som en arc får göra uppehåll..

Det finns en arc. En bra sådan. Fast då det är en karaktärsarc så kanske den inte duger åt alla.


Håller med noike
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tompa » sön maj 29, 2005 23:06

Zaxx skrev:
noike skrev:
Tompa skrev:Visst kunde ME planera bättre men det är inte första gången som en arc får göra uppehåll..

Det finns en arc. En bra sådan. Fast då det är en karaktärsarc så kanske den inte duger åt alla.


Håller med noike


Snackar ni resten av S5 nu eller?
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav noike » sön maj 29, 2005 23:18

Tompa skrev:
Zaxx skrev:
noike skrev:Det finns en arc. En bra sådan. Fast då det är en karaktärsarc så kanske den inte duger åt alla.

Håller med noike

Snackar ni resten av S5 nu eller?

Bara om du verkligen vill veta: (spoiler om strukturen, inget egentligt handlingsmässigt) stora delar av hela s5. Det finns en handlingsarc också som IMO går igenom hela säsongen men den är rätt gömd fram till en viss punkt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » fre jun 10, 2005 23:53

noike skrev:
Tompa skrev:
Zaxx skrev:
noike skrev:Det finns en arc. En bra sådan. Fast då det är en karaktärsarc så kanske den inte duger åt alla.

Håller med noike

Snackar ni resten av S5 nu eller?

Bara om du verkligen vill veta: (spoiler om strukturen, inget egentligt handlingsmässigt) stora delar av hela s5. Det finns en handlingsarc också som IMO går igenom hela säsongen men den är rätt gömd fram till en viss punkt.


Alltså jag är helt borta nu, vad är ME och IMO? Vad står allt för?? :? :?:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » lör jun 11, 2005 0:04

HeY skrev:Alltså jag är helt borta nu, vad är ME och IMO? Vad står allt för?? :? :?:


ME=Mutant Enemy, Joss Whedons produktionsbolag som ligger bakom Buffy, Angel och Firefly.

IMO=In My Opinion. "Personligen tycker jag..." alltså.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » lör jun 11, 2005 0:17

A bear skrev:
HeY skrev:Alltså jag är helt borta nu, vad är ME och IMO? Vad står allt för?? :? :?:


ME=Mutant Enemy, Joss Whedons produktionsbolag som ligger bakom Buffy, Angel och Firefly.

IMO=In My Opinion. "Personligen tycker jag..." alltså.


Jaha, tack så mycket. Jag har gått och undrat över det jättelänge nu. Men tack så mycket! :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tor aug 04, 2005 13:52

Harmony som nogsamt borstar även huggtänderna, funny!

Introduktionsfilmen till W&H är SÅ bra gjord. Det är ju precis så de är. De två multinationella företag jag jobbat på, McD och Maersk, har liknande filmer.

Stackars Harmony, man lider ju med henne. Sådana dagar har man ju haft ett par stycken - ingen lyssnar, ingen ser, ingen bryr sig, allt man gör blir fel.

Vilka petiga demoner, fel gaffel ger osämja i fem geneationer...

Kamelen är ju underbar. Undrar om hon verkligen har gjort research och demonerna gillar kamelkött, eller om cateringfirman lurat på henne det dyraste de hade?

Vakna upp med en (nästan) främmande karl död i sängen - hate when that happens!!!

Rätt kul när hon knackar den ena efter den andra och stoppar in i garderoben. Men inte blir man särskilt förvånad när antagonisten visar sig vara vampyr, hon med...
Senast redigerad av Binchy tor aug 04, 2005 15:48, redigerad totalt 1 gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » tor aug 04, 2005 13:57

Med tanke på hur mannen dog så tror jag inte att det var tänkt att komma som en överraskning att the small bad var en vampyr.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » tor aug 04, 2005 15:52

Ja, ja, ja. Dra inte in logik i det hela nu. ;)

Att få det att se ut som vampyrbett har ju gjorts tidigare. Och ska man göra Harmony till syndabock så bör det ju se ut som sådan, vem som än dödat honom.

Fast du har ju rätt...

Uj, snart dags att gå hem, jippeee!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron