5x08 - Destiny

Här pratas det om Angel Säsong 5

Våga inte ge det dåligt!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
5
14%
8
6
17%
9
17
49%
10
7
20%
 
Antal röster : 35

Inläggav AKS » fre apr 21, 2006 18:22

ey skrev:
Garim skrev:Hur som helst, så håller den här tråden på att spåra ur så himla OT att det inte har alls med ATS att göra snart...

Och det var AKS som startade det! :D


allt är som det ska alltså?!


Jag skulle vilja påstå att allt är fine and dandy. Erkänn Garim, det är för dessa saker du stannar kvar!! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » fre apr 21, 2006 20:19

AKS skrev:
ey skrev:
Garim skrev:Hur som helst, så håller den här tråden på att spåra ur så himla OT att det inte har alls med ATS att göra snart...

Och det var AKS som startade det! :D


allt är som det ska alltså?!


Jag skulle vilja påstå att allt är fine and dandy. Erkänn Garim, det är för dessa saker du stannar kvar!! :)


Jag erkänner ingenting! :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Glorificus » fre maj 26, 2006 1:11

Jag ser fram emot att Tea ska nå fram till det här avsnittet! Hon har precis sett klart säsong två nu och verkar lida av extrem Lindsey-abstinens. :D

Edit: *Vinkar till Tea i framtiden*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tea » lör jun 03, 2006 20:30

1. Gissa hur mycket tea hejjade på spike i fighten... Lite synd att det itne var på riktigt ändå...

och 2.

Gissa hur Tea såg ut när hon såg slutscenen


Såhär ungefär

BildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBild

ÅH Lindsay Bild
Serien har helt enkelt inte varit densamma utan dej... Jag är så glad att du är tillbaka.. och det gör inget om du är ond heller... bara du är med och skapar spänning..

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 18, 2007 22:28

A bear skrev:F ö är Spike den coolaste vampyr som går i ett par boots. Jag vill också sitta i en Viper och blåsa rakt igenom Nevadaöknen mitt i natten med Dead Kennedys "Too Drunk To Fuck" på högsta volym - satt och undrade hur länge de skulle våga låta låten gå innan Spike ströp stereon.
Jag undrade samma sak, men faktum är att de tagit det säkra före det osäkra och klippt om till och med den lilla bit de spelar.

Höjdaravsnitt. Närapå Buffyklass. Jag jublade när Harmony tog långlunch för en "nooner" med Spike. Äntligen!
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » ons aug 08, 2007 22:05

Mycket bra avsnitt. Det är alltid trevligt med tillbakablickar och vi får ju en hel del här. Always a girl... Denna gång Drusilla. Spike styrs verkligen av sina känslor*, vare sig han har själ eller inte, och här är alltså starten på 130 år av hat mellan dessa karaktärer. Fast Spike verkade ganska glad över att se "Angelus" i School Hard så annat måste väl ha skett efter detta. Iofs kom ju Darla tillbaka in i bilden och då kanske Spike insåg att Angelus inte var en lika stor konkurrent om Drus känslor. Detta ger dock en härlig bakgrund till BtVS S2 särskilt den där scenen utanför deras hus i I Only Have Eyes For You eller vilket avsnitt det nu var där Angelus retar Spike med Dru och står bakom henne precis som i scenen här där han säger "Come and get/take her". Bara det att Spike då sitter i rullstol, vad de vet, och därför har det hela en extra vass pik eftersom han inte har en chans mot Angelus.

Nåväl, riktigt bra avsnitt.

Stark 7 av 10

* Alla vampyrer styrs väl av sina känslor, men det är på ett så annorlunda sätt för Spike jämfört med andra vampyrer i serien. Han är så känslig och nästan mänsklig i sina känslor.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav marzipan » tis jun 03, 2008 23:19

Se där! Ännu ett bra avsnitt.
Tillbakablickar gillas alltid. Speciellt om de innehåller crazy Dru.
Vad som däremot inte är snällt att inte ge mig någon Wes! ”Jaja du fick massa Wes i Lineage, så han behöver ju inte vara med här, nä nu skippar vi honom i typ tio avsnitt” (Det här med att överreagera… Jag är bra på det) Klart snubben mår dåligt. Klart han behöver… bearbeta lite. Men det är ju då jag vill se honom…

ANGEL: He won the fight, Gunn... for the first time. Doesn't matter if the cup is real or not. In the end, he... Spike was stronger. He wanted it more. 


GUNN: Angel, it doesn't mean anything. 

ANGEL: What if it does? What if it means that... I'm not the one?

Muhah. Känns sådär va, lilla Angel?

En sak till.

LINDSEY! Arc arc arc arc arc arc arc?

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav A bear » ons jun 04, 2008 0:14

marzipan skrev:Vad som däremot inte är snällt att inte ge mig någon Wes! ”Jaja du fick massa Wes i Lineage, så han behöver ju inte vara med här, nä nu skippar vi honom i typ tio avsnitt” (Det här med att överreagera… Jag är bra på det) Klart snubben mår dåligt. Klart han behöver… bearbeta lite.

Det där blir väldigt roligt om man vet att skälet till att Wesley inte var med var att Alexis och Alyson var på smekmånad här. :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav marzipan » ons jun 04, 2008 21:54

A bear skrev:
marzipan skrev:Vad som däremot inte är snällt att inte ge mig någon Wes! ”Jaja du fick massa Wes i Lineage, så han behöver ju inte vara med här, nä nu skippar vi honom i typ tio avsnitt” (Det här med att överreagera… Jag är bra på det) Klart snubben mår dåligt. Klart han behöver… bearbeta lite.

Det där blir väldigt roligt om man vet att skälet till att Wesley inte var med var att Alexis och Alyson var på smekmånad här. :D

Ha! Nu tänker jag låtsas att jag visste det… Det visste jag!

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav Echolls » fre jan 29, 2010 1:49

Tyvärr så blev jag lite besviken på det här avsnittet, jag tror att jag gillade det mer förut. Men ändå så är det helt klart ett bra avsnitt och bäst hittills den här säsongen. Jag tycker om fighten mellan Spike och Angel och så är det alltid trevligt med lite tillbakablickar.

Så skönt att Spike inte är ett spöke längre! Jag älskar när han går in i dörren. :D Annars så tycker jag fortfarande att författarna försöker för mycket med att göra honom rolig, vilket jag inte tycker att de gör i Buffy i samma utsträckning. Där känns det som att karaktären har mer djup och det är något som stör mig ganska mycket faktiskt. Fast självklart så blir en hel del väldigt roligt i alla fall så jag ska väl inte klaga alltför mycket och det här avsnittet är ändå ett litet steg i rätt riktning. Nu minns jag inga detaljer om vad som händer i kommande avsnitt men jag hoppas att det blir bättre och bättre.

Jag har så väldigt svårt för Eve. Hennes "kids" och alla andra smeknamn irriterar mig något fruktansvärt. I det här avsnittet får hon alldeles för många scener också. Jag tror att jag skulle kunna tycka att hon var okej med en annan skådespelerska, men nu blir jag nästan galen. Hon är faktiskt en av de karaktärer som jag stör mig mest på i hela Buffyverse, vilket jag hade förträngt. Åh vad jag önskar att hon inte var med. Att se Lindsey tillsammans med henne känns inte speciellt kul heller, men det är underbart att han är tillbaka i alla fall!

Favoritcitat:
Spike: You had a soul forced on you as a curse. Make you suffer for all the horrible things you'd done. But me... I fought for my soul. Went through the demon trials. Almost did me in a dozen times over, but I kept fighting. 'Cause I knew it was the right thing to do. It's my destiny.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » lör jun 19, 2010 0:14

Horrabin skrev:Ett bra avsnitt helt enkelt. Gillade det mesta med det förutom (återigen) Eve. Hon är ju så fel så fel. Alla hennes försök att låta som en tuff kvinna från en film från 40-talet med sina "Listen kids" och "Come on kids". Usch. Det är som om karaktären är skriven för en kvinna som Stephanie Romanov som kunde leverera såna repliker utan att verka onaturlig, men för Sarah Thompson är bara en ung flicka som försöker låta mer vuxen, tuff och cynisk än vad hon någonsin kommer att bli.


Äntligen har jag fått ord för vad det är för fel med Eve. Den här förklaringen är på pricken.

Konstigt för övrigt att Christian Kane (Lindsey) inte står med vare sig i början eller på slutet av avsnittet. Jag väntade mig att han skulle få ett speciellt omnämnande på slutet så som de brukar göra när någon dyker upp oväntat och de inte vill spoliera för tittarna, men inte den här gången (han hade ju faktiskt en replik).
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav HeavyAlex » mån aug 23, 2010 15:44

Varje avsnitt blir bara bättre och bättre nu, får hoppas att det fortsätter så bara!
Spike är äntligen sig själv, och Lindsey verkar vara tillbaka.
Eve är mest jobbig men jag försöker att inte tänka så mycket på henne.. :D
Gillar tillbaka blickarna också!
Lätt det starkaste avsnittet hittills i s5!

Betyg: 8
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron