5x08 - Destiny

Här pratas det om Angel Säsong 5

Våga inte ge det dåligt!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
5
14%
8
6
17%
9
17
49%
10
7
20%
 
Antal röster : 35

Inläggav Mudbath » lör jan 21, 2006 23:51

I det här avsnittet kan man verkligen se det jag alltid tyckt, nämligen att Spike har otroligt mycket mer passion i allt han gör. Det verkligen brinner i honom, medans Angel verkar göra det mesta med en stor suck före han gör det. En 9:a fick det bli.. men förresten, har alla i gänget helt glömt bort Cordy? :? Dom nämner henne inte en endaste gång ju.. Nåväl det återstår väl att se..
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Forever Chosen » lör feb 25, 2006 3:17

Nu börjar det likna nått här! Skitbra rätt igenom! Alltid trevligt med flashbacks från Angels liv som Angelus, nu med fokus hur han träffade Spike. Deras fight var storslagen för att säga minst. Kände på mig på en gång att Spike skulle vinna! Undrar om det han The Prophecy talar om? Börjar nästan att tro det nu. Bra att han äntligen fick fast form, det gör det hela mycket mer intressant! Och Lindsey är tillbaka också... hmm undrar vad för sorts fanstyg han ska ställa till med nu.

Säsongens första Tia!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav merl » lör mar 04, 2006 16:48

Vad ska man säga som inte redan sagts? Riktigt bra avsnitt, bra fightscener, flashbacks mm.

Flashbacken blir ju riktigt lysande när man jämför replikskiftet mellan Spike och Angel nu och då. Och Angel känns inte särskilt sympatisk längre. Jag har undrat lite över hans attityd gentemot Spike i de tidigare avsnitten, här blir det tydligt att han riktigt föraktar Spike. Han behandlade Spike som skit som Angelus och nu kan han inte acceptera att Spike skulle kunna vara god. Spike är å andra sidan inte fullt ärlig med sina motiv. Visst skaffade han sin själ för Buffys skull, och jag tror nog att han i den här fighten är mer mån om att besegra Angel än att vara en hjälte.

Det ska bli intressant att se vad Angels nederlag kommer att leda till. Helt klart är att han börjar tvivla på att hela shanshu-grejen har med honom att göra.

Att Eve var ond var ju skönt att få bekräftat. Och Lindsey, det var en överraskning!!
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » lör mar 04, 2006 17:16

merl skrev:Vad ska man säga som inte redan sagts?


Ett bra tips för att slippa skriva "jag håller med alla andra" hela tiden är att först skriva vad man tycker, SEDAN läsa tråden och kolla vad andra har tyckt. Får man då nya tankar kan man ju alltid göra en liten edit på sitt inlägg.

Det är så kul att läsa vad en förstagångstittare tycker. Det får en ju att i minnet återgå till sin egen förstatitt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » lör mar 04, 2006 19:38

merl skrev:Jag har undrat lite över hans attityd gentemot Spike i de tidigare avsnitten, här blir det tydligt att han riktigt föraktar Spike. Han behandlade Spike som skit som Angelus och nu kan han inte acceptera att Spike skulle kunna vara god.

Angel(us) och Spike/William har ju aldrig gillat varandra något vidare - vilket inte hjälps av deras rivalitet om Dru och Buffy. Men det ligger nog mycket i det Spike säger här:
SPIKE: Come on, hero. Tell me more. Teach me what it means. And I'll tell you why you can't stand the bloody sight of me.
ANGEL: Tell it to your therapist.
SPIKE: 'Cause every time you look at me... you see all the dirty little things I've done, all the lives I've taken... because of you! Drusilla sired me... but you... you made me a monster.

Angel har tillbringat sju år med att försöka aktivt göra rätt för sig - och så plötsligt måste han dagligen umgås med Spike, ett vandrande resultat av Angelus ondska som ändå är helt bortom hans kontroll. Om det inte varit för Angelus (och Dru) hade William levt vidare sitt stackars liv och de tusentals människor han dödat skulle fått leva. Angel kan knappt bära sin egen skuld, och de gånger han kommer närmast att verkligen gå över till den mörka sidan i s2 och s5 är när han även måste bära skulden för Darla/Dru respektive Spike, Angelus värsta skapelser. Tro fan att Angel inte tål Spike, ond eller god.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » tor apr 20, 2006 14:31

Wow! Det här var ju absolut ett av de bästa Angel-avsnitt jag sett. Drusilla är så bra, och fighten mellan Spike & Angel var en riktig höjdare. Jag satt och höll på Spike hela tiden, och han vann! :twisted:

Så, Eve spelar dubbelspel och Lindsey är tillbaka :) Nu börjar den här säsongen bli riktigt bra!

Mycket bra tillbakablickar också. Angel: "William... You should try to think of a different name" (Kom väl ihåg fel, men ungefär så) :D

Nu längtar jag efter att se nästa avsnitt.

Binchy skrev:
merl skrev:Vad ska man säga som inte redan sagts?


Ett bra tips för att slippa skriva "jag håller med alla andra" hela tiden är att först skriva vad man tycker, SEDAN läsa tråden och kolla vad andra har tyckt. Får man då nya tankar kan man ju alltid göra en liten edit på sitt inlägg.

Det är så kul att läsa vad en förstagångstittare tycker. Det får en ju att i minnet återgå till sin egen förstatitt.


Och det är precis så jag gör :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Nyx » tor apr 20, 2006 22:12

Garim skrev:Wow! Det här var ju absolut ett av de bästa Angel-avsnitt jag sett. Drusilla är så bra, och fighten mellan Spike & Angel var en riktig höjdare.

Så reagerade jag också och för mig är det fortfarande ett av de absolut bästa, om inte det allra bästa angelavsnitten. Älskar Drusilla i flashbacks, jag minns att jag skrek till av förtjusning när hon dök upp! Angel är aldrig så bra som när han ställs emot Spike. De där två tar fram det värsta (=bästa :twisted: ) hos varandra!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tor apr 20, 2006 22:56

"Lineage" (5x07) är klart bättre än detta.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » tor apr 20, 2006 23:17

latarmig skrev:"Lineage" (5x07) är klart bättre än detta.

Smaken är som baken :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » tor apr 20, 2006 23:19

Eller så kan latarmig sluta röka crack...


:)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » tor apr 20, 2006 23:20

AKS skrev:Eller så kan latarmig sluta röka crack...


:)


Second that. :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Garim » tor apr 20, 2006 23:22

Ai skrev:
AKS skrev:Eller så kan latarmig sluta röka crack...


:)


Second that. :D


Ja, nåt fel är det :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Rombat » tor apr 20, 2006 23:33

AKS skrev:Eller så kan latarmig sluta röka crack...


:)
:D Listen ye sinners! The goddes hath spoketh!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav latarmig » fre apr 21, 2006 2:48

Det har blivit lite mycket av den varan på sista tiden, måste passa mig så inte förmågan att ranka AtS försvinner. Efter vad jag hört är det det som händer när man knarkar. :-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » fre apr 21, 2006 3:05

latarmig skrev:Det har blivit lite mycket av den varan på sista tiden, måste passa mig så inte förmågan att ranka AtS försvinner. Efter vad jag hört är det det som händer när man knarkar. :-)

Whoa, there should be lectures 'bout that. Kan se AKS framför mig nu (hm, hon ser ut som Cordy), talande allvarligt till sina elever om negativa drogeffekter. "Och når man absoluta botten finns risken att man börjar hylla She..."
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » fre apr 21, 2006 9:19

Jag är ju engelsklärare och jag har redan planeringen för drogundervisningen planerad fast visst kan jag lägga till den informationen till det jag redan har:

Don't say yes to drugs, say "yes, please".

;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre apr 21, 2006 9:43

Glorificus skrev:
latarmig skrev:Det har blivit lite mycket av den varan på sista tiden, måste passa mig så inte förmågan att ranka AtS försvinner. Efter vad jag hört är det det som händer när man knarkar. :-)

Whoa, there should be lectures 'bout that. Kan se AKS framför mig nu (hm, hon ser ut som Cordy), talande allvarligt till sina elever om negativa drogeffekter. "Och når man absoluta botten finns risken att man börjar hylla She..."


Darin's a crack addict! eynosh hyllar ju She varenda chans han får...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » fre apr 21, 2006 9:46

Glorificus skrev:[...]Kan se AKS framför mig nu (hm, hon ser ut som Cordy)[....]


AKS ser alltid ut som Cordy i mina tankar.... Att möta henne irl skulle vara traumatiskt antagligen. :eek:

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav AKS » fre apr 21, 2006 10:10

Haha, ja det var ju ett felval om man tänker på vad man har att leva upp till.

Skulle ha valt denna bild som avatar i stället. Lite mer rättvisande...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre apr 21, 2006 10:21

AKS skrev:Skulle ha valt denna bild som avatar i stället. Lite mer rättvisande...


Alltså, you can't have it both ways. Eller rättare sagt, du kan bara ha det på ett sätt: det jag minns av bilden på dig, kombinerat med att du säger att du ser ut som Tinwiel (alla som har träffat Tin vet att hon är lika söt både utseendemässigt som personlighetsmässigt, och det vill inte säga lite), gör att jag skulle vilja påstå att Cordy-avataren inte är allt för långt ifrån sanningen. Definitivt en bra bit närmare än den bild du länkar till iaf.
Senast redigerad av caffeineaddict fre apr 21, 2006 10:25, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre apr 21, 2006 10:24

Haha, ja no offense till Tinwiel. Fast min kompis tyckte inte att jag var lika lik som jag tyckte, däremot så höll hon med om att det fanns en del likheter. Så Tinwiel behövr inte ta åt sig av det valda fotot alltför mycket. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre apr 21, 2006 10:28

AKS skrev:Haha, ja no offense till Tinwiel. Fast min kompis tyckte inte att jag var lika lik som jag tyckte, däremot så höll hon med om att det fanns en del likheter. Så Tinwiel behövr inte ta åt sig av det valda fotot alltför mycket. :D


Finns det inte bara ett sätt att lösa den här debatten? ...posta en bild på dig igen! :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre apr 21, 2006 10:30

Hehe, det lär nog aldrig hända. Det var en one-time-grej och planen var alltid att ta ner fotot efter några dagar. Fast nån gång då jag är full kanske... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre apr 21, 2006 13:34

AKS skrev:Fast nån gång då jag är full kanske... :)

Skriver upp det på att-göra-listan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre apr 21, 2006 13:52

:)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » fre apr 21, 2006 14:00

noike skrev:
AKS skrev:Fast nån gång då jag är full kanske... :)

Skriver upp det på att-göra-listan.

låter som ett uppdrag för buffelvodka och gröna drinkar.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre apr 21, 2006 14:02

gaspode skrev:
noike skrev:
AKS skrev:Fast nån gång då jag är full kanske... :)

Skriver upp det på att-göra-listan.

låter som ett uppdrag för buffelvodka och gröna drinkar.

Buffelvodka i varje fall. Gröna drinkar? Nej, jag vill inte vara den som bjuder AKS på de helvetestygen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav latarmig » fre apr 21, 2006 15:52

Glorificus skrev:når man absoluta botten finns risken att man börjar hylla She...


Oj, jag och JRT är tydligen riktigt illa ute. Vi har ju med gemensamma krafter försvarat det avsnittet, förutom hon som spelar "She" - för henne finns inget försvar.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » fre apr 21, 2006 16:01

Hur som helst, så håller den här tråden på att spåra ur så himla OT att det inte har alls med ATS att göra snart...

Och det var AKS som startade det! :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav carre » fre apr 21, 2006 16:08

Garim skrev:Hur som helst, så håller den här tråden på att spåra ur så himla OT att det inte har alls med ATS att göra snart...

Och det var AKS som startade det! :D


allt är som det ska alltså?!

gaspode skrev:
noike skrev:
AKS skrev:Fast nån gång då jag är full kanske... :)

Skriver upp det på att-göra-listan.

låter som ett uppdrag för buffelvodka och gröna drinkar.


bufflevodka och gröna drinkar för en att göra en massa dumheter. inte för att jag vet. jag har aldrig druckit buffelvodka i hela mitt liv!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare