5x07 - Lineage

Här pratas det om Angel Säsong 5

Va tycks då?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
4%
7
6
22%
8
10
37%
9
8
30%
10
2
7%
 
Antal röster : 27

5x07 - Lineage

Inläggav Off » tor nov 13, 2003 0:28

Så här ska de se ut!!! Efter några tveksamma avsnitt så kommer en sån här resa som en gång för alla får mig att utnämna Wesley till den karaktär jag tycker bäst om i Buffyverse. Scenen där han skjuter sin pappa och samtalet med Fred är smått otroliga! Kan det vara en arc på G nu (kanske inte ska hoppas) men nånting nytt verkar vara ute efter våra hjältar. Något som dödar bad guys men som ändå vill "ta hand om Angel"

Favoritscener förutom ovan nämda:
Wes som bad ass mot robot. ALLT där Wes är bad ass är bra.
Kändes som alla scener med Spike var otroligt roliga idag.

"-sex with robots is more common than you think"

" I can explain, when Percy here was younger he used to be know as Head Boy.
- I already knew that.
- Right I have nothing more to report."
(låg på golvet efter denna) :D :D :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » tor nov 13, 2003 17:15

Efter att ha läst en annan recension kom jag att tänka på en sak. Att Wes är bad ass numer är ju givet men det jag funderade på är detta:

NÄR blev Wes bad ass?

För om det är så som jag tänker att den riktiga förvandlingen inte skedde förrän hela "the father will kill the son". bli knivskuren och borttryckt av sina gammla vänner. Då borde kanske Wes vara tillbaka till sin gamla lite mesigare version eftersom hela Connorarcen egentligen inte hänt?

Någon med bättre minne än mig som har en möjlig förklaring?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » tor nov 13, 2003 18:04

Var tvungen att se om scenen där Wes skjuter "pappa", sjukt bra.

Ok avsnitt, scenen när Wes slänger sig med pistolerna i början var cool.
(edit) Efter att ha sett om avsnittet efter att min bror bashat mig för jag skrev ok avsnitt så måste jag hålla med det är ett jävligt bra avsnitt jag var väll bara lite förblindad av att jag tyckte Angel var konstigt denna säsongen =) (/edit)

Spike är på top då det gäller humorn.

Denna säsongen har verkligen gjort de olika karaktärerna utspridda så det känns som varje avsnitt tar hand om en enskild karaktär. Lite mer grupp känsla hade kanske inte skadat.
Senast redigerad av poser fre nov 14, 2003 12:08, redigerad totalt 1 gång.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor nov 13, 2003 22:22

Ultimate Drew kommer in så här efter några avsnitt och visar vart skåpet skall stå: enormt imponerande!

Om Wes hade skjutit sin riktiga pappa på slutet hade det tamefan varit mitt favoritavsnitt på flera år... nu är det "bara" mitt favoritavsnitt sedan förra säsongens Orpheus. Men det är väl så gott! :D Denisof är grymt bra i det här avsnittet, som både var det bästa både dramatiskt och humoristiskt under denna säsong. Skrattade högt på fler tillfällen (det här var Spikes roligaste avsnitt på evigheter, och det fanns en hel del andra saker att storsmajla åt också).

Wes är fortfarande bäst i serien, alla karaktärer utom Lorne är mer intressanta nu än förra året, och förhoppningsvis kommer det fortsatta snacket om Spike-amuletten och de förlorade Connor-minnena att leda till något större (Connor-grejen är ju som Dawn fast tvärtom, så jag tror väl att gänget fortfarande minns att Cordy blev ond, Jasmine dök upp, solen försvann o.s.v. bara det att historien i deras minnen är i Connorfri version... tänk om det ändå hade varit så för oss... :P ).

Betyg: stark 8.

EDIT: Kan Admin ändra så att betygsättningen får ett "10"-alternativ? Nån kanske tycker så mycket om avsnittet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor nov 13, 2003 22:23

Caffein: Tyckte du Orpheus va bättre än Home?!?!!
Senast redigerad av Off tor nov 13, 2003 22:30, redigerad totalt 1 gång.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor nov 13, 2003 22:24

Off: Förstod inte riktigt det där... jag tyckte Orpheus var liite bättre än Home, ja, om det är det du undrar (Willow, Willow, Willow!). Men de två och Lineage är väl mer eller mindre i samma klass.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor nov 13, 2003 22:32

Såg att dyslektikern i mig hade varit framme :) . Du uppfattade iaf rätt. Jag trodde det var vedertaget att Home var bland de bästa Angelavsnitt som gjorts å att alla som inte tyckte de var konstiga ;) . Men det är sant att Orpheus är bra också men Home för mig är gräddan av Angels smultronbakelse :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor nov 13, 2003 23:20

He, Home är grymt, men för mig tillhör det inte de allra, allra bästa avsnitten (jag har inte gett en nia i betyg till ett Angel-avsnitt sedan Forgiving). Men det är klart, jag är säkert konstig i vissas ögon på detta sätt (fråga bara AKS ;) ).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Horrabin » fre nov 14, 2003 13:58

Äntligen ett riktigt bra Angel-avsnitt. Lite synd att ingen av de övriga författarna har räckt till (jag menar, vi snackar ändå Joss, Fury, Englund, DeKnight, Bell), utan att Ultimate Drew ska stå för kalaset. Nåja, jag är glad att i alla fall någon levererar vad vi förväntar oss: En kick-ass Wes. Det mesta var bra i det här avsnittet, utom möjligen Eve som fortfarande framstår som styltig. Det enda som jag är lite missnöjd med är att varje avsnitt fortfarande känns specialinriktat på en karaktär, och att jag saknar lite mer av gruppdynamiken. I detta avsnitt var det mest Lorne och Gunn som fick kalla handen. Men sen var det skönt att se att några saker nämns som kan hamna i en en större historia: vem skapade cyborgsen, vad är Spikes roll i det hela och vad var W&H tanke med amuletten? Förhoppningsvis ska detta leda till mer sammanhängande historier.

Go Goddard Go!
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav AKS » tis nov 18, 2003 0:09

HOT DAMN, grabbar! Ultimate Drew kommer in och städar upp den mediokritet som varit S5 hittills. Jag ska bli en av hans minions (kanske jag redan är det, kommer inte ihåg).

Jag måste få säga att scenen där Wes skjuter sin far (för det gör han ju på ett rent psykologiskt plan eftersom han inte vet att det är en robot) är den bästa enskilda Angelscenen sedan... Ja, jag kan nog gå så långt tillbaka som Forgiving. Den sista scenen i det avsnittet paralyserade mig eftersom Angel var så fruktansvärt arg och skrämmande och hade all rätt att vara det. Nåväl, den del av scenen där Wes skjuter sin "far" var så snabbt över att jag knappt hann fatta vad som hänt. Att Wes utan att tänka efter skjuter fem-sex skott i sin far. Och ett sista skott då han ligger på marken för att vara på säkra sidan. Iskallt. Och vad säger det om Wes? Förutom att han älskar Fred så är det nästan lite skrämmande. Oerhört bra scen som kompletteras väl med den allra sista scenen där han ringer till sin far i England. Knox kan dra åt helvete. Jag har aldrig shippat Wes och Fred, men det är så himla synd om Wes som måste se Freds och Knox' jäkla puppylove.

Och detta avsnitt var dessutom ett av de roligaste på länge (You look like Winston C. and a young Richard H. had a beautidul lovechild! -- skrattade högt kan jag säga. Sex with robots-kommentaren likaså. Och Spike som måste... koncentrera... sig.) Riktigt jäkla bra. Utan tvekan det bästa S5-avsnittet även om det inte är lika bra som Home eller andra höjdaravsnitt.

(Och ja herregud, caffeine, bra att du säger det själv. Du är ju helkonstig. ;))

EDIT: Måste rätta mig. Wes skjuter sin far är den bästa enskilda scenen sedan Inside Out då Connor gör det oförlåtliga och dödar den oskyldiga flickan (okej, han dödar henne inte, men rent psykologiskt gör han det). Den scenen tyckte jag var hemsk i en tv-serie. Typisk skräckfilmsscen som blev oerhör tragisk i AtS.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » ons feb 18, 2004 22:24

Fantastiskt avsnitt, även om jag blev aningen besviken när det inte var Wes pappa iallafall, lite mesigt.. håller med caffeine, hade det varit på riktigt hade det varit helt fantastiskt. :)

Inte mycket att klaga på i övrigt i det här avsnittet! Lorne borde de nästan skriva ut ur serien på nåt snyggt sätt, han är inte spännande och funkar inge vidare som comic relief heller.. :(

Annars har ni väl nämnt det mesta. Ogillar inte Eve, även om hon kanske inte är mest spännande heller :) Spike är på väg till storformen helt klart, Gunn hade väl inget särskilt att göra, men han skötte sig ändå bra. Tycker iofs att Gunns deal med W&H var en liten besvikelse... Men vi får väl se hur det utvecklas...

Det är mycket bra att de börjar prata lite om de frågetecken som finns kvar från förra säsongen, hoppas verkligen att det händer något med hela Connor-biten. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » mån jun 07, 2004 20:21

Det här tycker jag är det första bra avsnittet säsong 5.
Wes är så otroligt hård.
Wes beslutsamhet är blixtsnabb. Han skjuter sin "far" utan en millisekunds tvekan. Det blev mycket bättre så än om det blivit en utdragen scen där fred hade haft pistolen mot tidningen i 5 minuter.

Spoiler Angel 5x16

Samma tveklösa beslutsamhet visar han när han försöker hugga av illyria huvudet då han förstår att Fred är borta.

Som Angel säger:
Youre the guy that makes all the hard decisions. Even if you have to make them alone.


Jag hade inte kunnat säga det bättre själv. Utan Wesley hade gänget inte klarat sig länge.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav noike » tor aug 26, 2004 1:32

Jag tror faktiskt att avsnittet blir bättre av att det inte är Wes pappa som blir kulhålsost. Eftersom vi får slutscenen där han ringer hem och visar att han fortfarande är samme Wes som i S2, om än lite mer beslutsam och mörkare till sinnet.

Jag gillade dock inte att han återgick ett litet tag till fummel-Wes. Det hade varit mycket bättre om han hade varit som vi vet att han är. Han har självförtroende och jag tror inte att dagens Wes skulle påverkas till den graden han gör här.

Mycket bra avsnitt annars, trots robotarna vilka kändes malplacerade.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » tor okt 21, 2004 1:36

Jo men visst är det ett bra avsnitt och speciellt efter att precis innan har sett det nästan värdelösa avsnitt (som jag inte kommer ihåg namnet på ens). Wesley är i dessa stunder min absoluta favoritkaraktär, faktum är att han nog är det överhuvudtaget, speciellt under och efter Säsong 3. Fummel Wesley var charmig på sitt sätt och bidrog med mycket humor men han kan aldrig mäta sig med allvarsamma och bad ass Wesley. Tyngden och den karaktärsutvecklingen som ligger bakom Wesley är otrolig.

Wesley med vapen är aldrig fel. Scenen då han skjuter sin pappa, jag vill ända säga att han gör det, är så fenomenalt genomförbar. Wesleys och Freds förhållande är intressant och jag kan inte låta bli att tycka så förbannat synd om honom. Utan att ens tänka efter skjuter han ett 10 tal skott i sin farsa. När det senare visade sig att det var en robot höll jag på att trilla ur stolen. Så kan dem ju inte göra!

En briljant dialogscen mellan Wesley och Fred samt det oerhört viktiga
telefonsamtalet i slutet räddar avsnittet ganska rejält.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Johannah » sön nov 21, 2004 2:27

Äntligen börjar det röra på sig i säsong 5. Wes är som alltid väldigt bra. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, allt jag hade på hjärtat har redan tagits upp i den här tråden.

Tycker också att det är skönt att jag börjar acceptera Spike i Angel nu. Har inte gjort det hittills. Underbart att se när han hjälpte Gunn.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav caffeineaddict » sön nov 21, 2004 5:32

Johannah: Det här är startskottet. Förutom två, tre undantag är Angel S5 ett mästerverk härifrån till slutet. In my humble drunk opinion.

För övrigt finner jag det skrämmande (och ni, ja NI, borde finna det skrämmande!) att jag tänker över mina inlägg mer i detta tillstånd är "normalt".


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Minsc_and_Boo » ons feb 09, 2005 16:48

Vilket avsnitt!

Stackars Wes, på alla plan.

Först förudmjukad gång på gång av sin far, sedan gör han misstag på samma fumliga sätt som när han dök upp i Buffy första gången (helt berättigat också, med sin gam till pappa hängande över axeln) och sedan huggen i ryggen av densamme.
Det krävs mycket spunk för att skjuta sin far, även när denne hotar den man älskar.

Wes, kan du förlåta mig att jag hatade dig i Buffy?

Eve kör in små kilar mellan karaktärerna hela tiden. Plus att hon inte ger Spike ett enda rakt svar i hissen. Synd bara att det inte är Lilah...

Jag hoppas att nästa gång nånting går bärsärk inne på W&H så plockar dom Knox. Jag tycker inte om honom. Fred förtjänar bättre!
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » lör feb 12, 2005 23:16

Om man bortser från cyborg-storyn är detta ett riktigt bra avsnitt och jag gillar att man tar upp Wes relation till sin far (även om det sedan visar sig vara en cyborg), och han blir åter den "misslyckade" sonen men som sedan tar sig samman och visar att han faktiskt är något.

Återigen står Spike för de roligaste scenerna, han är tillbaka i toppform! :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav virve » sön feb 27, 2005 23:42

Jag har väntat i tre säsonger på ett avsnitt där man behandlar Wesleys relation till sin far! Äntligen! :)
Skönt att det görs på ett så pass bra sätt också...
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » lör mar 05, 2005 21:23

Jösses, Wesley... Herregud, ge karln en kopp te och en kram, nån.

Iskallaste jävla scenen jag sett på... mycket länge. Inte en sekunds tvekan, låter inte ens "farsan" tala till punkt, funderar inte ens på att sätta en kula i honom och såra honom, utan iskall avrättning med hela magasinet. Herregud. Glömde hur mörk Wesley kan vara, men det här måste vara rekord.

Känns lite grann som om den enda scenen överskuggar hela avsnittet. Visst, på sätt och vis känns det fegt att det inte var hans riktiga far, men å andra sidan vill de uppenbarligen inte göra säsongen SÅ mörk. Än, i alla fall.

Men vi får äntligen lite antydning till arc. Någon form av organisation som kanske är ond och kanske är god, kanske är watcher's council, är alltså ute efter Angel. Någon organisation som kan våra hjältar, eller åtminstone Wesley, utan och innan. Om det är the council - var står de nu, när de inte längre har en slayer att sköta om utan tusentals som aldrig hört talas om dem? Vems sida är de på? Om det är någon annan...

Spike bedriver egna efterforskningar. Bra. För uppenbarligen verkar ju ingen annan vara intresserad av att rekroppifiera honom. Vilket bör ske per omgående, tack. Är hjärtligt trött på Spike som rolig harmlös sidekick - den grejen togs liksom till sin logiska slutgräns redan 4 år tidigare i Buffy. Idag fick han i alla fall slå någon på käften, bravo!

Nä, det här gillade jag. Om de nu bara kunde hitta på någon användning för Lorne och Gunn också. Och låta Knox ramla i trappen och bryta nacken eller nåt. Måste tycka synd om skådespelaren; han fick bara spela Holden i ett halvt avsnitt, och när han får en stadig roll är det som den här fjanten?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » lör mar 05, 2005 21:52

A bear skrev:Känns lite grann som om den enda scenen överskuggar hela avsnittet. Visst, på sätt och vis känns det fegt att det inte var hans riktiga far, men å andra sidan vill de uppenbarligen inte göra säsongen SÅ mörk. Än, i alla fall.


Fat med den avslutningen, telefonsamtalet, så känns den ännu värre på något sätt. För han vet fortfarande inte hur han ska nå till sin far och han var fullständigt övertygad om att han iskallt mördat honom tidigare under kvällen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sus@n » mån mar 21, 2005 12:40

För caffe (och andra som har väntat på kommentar): Ni hade rätt! Detta avsnittet var en klar höjdare om man jämnförde med tidigare avsnitt och nu har Angel känslan kommit tillbaka. Kanske har jag saknat en koncentration på de andra karaktärerna och nu får vi det! Spike fungerar bra och han känns "rätt" här, Fred & Wesley tycker jag är ett smart drag att vidare utveckla då de har haft stämningen sen säsong 3 - vad jag tycker är jobbigt är att karaktärerna känns fortfarande för avskärmade från varandra: jag vill ha gruppdynamiken!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Gordo » sön maj 01, 2005 14:04

Stackars Wesley! Varför ska allt gå fel när det inte får göra det? Om det nu hade varit så att det var Welseys riktiga pappa som var på besök så gick ju precis allt fel. Wesley startade en bomb, fick nästan de värdefulla böckerna stulna osv. Nu visade det sig att det var en cyborg men jag satt och led med Wesley hela avsnittet. Och att veta att man tagit beslutet att döda sin egen far, jag skulle också ha ringt hem fortare än kvickt!

Ska de här cyborgerna vara med mer i serien? Hoppas inte!

Ett bra avsnitt, men jag hoppas att det händer någonting med Spike snart för hans pajasroll börjar bli lite tröttsam.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » tor maj 19, 2005 14:29

ROGER: No. We've met. 1963. My colleagues and I fell upon you slaughtering an orphanage in Vienna. Killed 2 of my men before you escaped.
SPIKE: Oh... how've you been?

Till Fred:
WESLEY: If you're here to tell me about how you killed your parents... perhaps it could wait for another time.

Ett bra avsnitt, mycket Wes och det är alltid bra. Han har verkligen blivit en favorit karaktär, serien skulle nästan kunna heta Wesley i stället.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav HeY » lör maj 21, 2005 0:19

Lipton skrev:ROGER: No. We've met. 1963. My colleagues and I fell upon you slaughtering an orphanage in Vienna. Killed 2 of my men before you escaped.
SPIKE: Oh... how've you been?

Till Fred:
WESLEY: If you're here to tell me about how you killed your parents... perhaps it could wait for another time.

Ett bra avsnitt, mycket Wes och det är alltid bra. Han har verkligen blivit en favorit karaktär, serien skulle nästan kunna heta Wesley i stället.


Jo Wes är verkligen speciell. Om man kolalr på på säsong 1 "Gee, someone has change :eek: "

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tompa » lör maj 28, 2005 21:57

Off skrev:Efter att ha läst en annan recension kom jag att tänka på en sak. Att Wes är bad ass numer är ju givet men det jag funderade på är detta:

NÄR blev Wes bad ass?

För om det är så som jag tänker att den riktiga förvandlingen inte skedde förrän hela "the father will kill the son". bli knivskuren och borttryckt av sina gammla vänner. Då borde kanske Wes vara tillbaka till sin gamla lite mesigare version eftersom hela Connorarcen egentligen inte hänt?

Någon med bättre minne än mig som har en möjlig förklaring?


Nu har jag inte hela Angel i skallen men jag har alltid antagit att vändningen kom efter att Faith torterade honom. Han insåg sitt misslyckande och fattade att det inte funkar att mesa sig. Men visst så hade Connorarcen en del i det. Kanske att det gjorde honom mer bitter.

Jag tror också att allt med Connor har inträffat, Eve vet ju om det så det måste ju bara vara så att de andra inte minns eller som någon annan sa att rollerna byttes om, alla personer är iaf fortfarande som dom var innan Connor försvann.

Tänkte också på det med profetian, Angel sa ju i förra avsnittet att han inte trodde så mycket på dom och nämnde "The Father will kill the Son" för Wesley som inte fattade något, det borde ju betyda att Connor aldrig dog.


Nu till avsnittet där min favvis Wes härskar så in i...
Synd bara att dom fegar ur och låter hans farsa vara en Cyborg, det hade varit intressant om han faktiskt dödat sin far. Men då hade väl Wes deppat ner sig totalt och lite livsgnista måste killen ha.
Sen var jag lite sur att Wes ska vara så snäll mot Angel. När Fred kommer till honom och han helt plötsligt följer Angels linje om att han inte skulle tagit med henne. Fred blir sur på honom och jag tycker att Wes skulle nämnt att det var Angels ord och inte hans.

Spike var förövrigt riktigt rolig nu. Hoppas att han kan ta lite fastare former så snart som möjligt. En käftsmäll fick vi iaf. Undrar om Eve fortfarande sitter i hissen?
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav noike » lör maj 28, 2005 22:03

Tompa skrev:Synd bara att dom fegar ur och låter hans farsa vara en Cyborg, det hade varit intressant om han faktiskt dödat sin far.

Jag tyckte det här var grymmare faktiskt. Inte nog med att han nu vet att han utan att blinka skulle mördat sin egen far om han ställdes med det valet, han måste dessutom lyssna på honom förklara hur värdelös Wes är när han ringer efteråt för att kolla så att han är okej.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tompa » sön maj 29, 2005 13:37

noike skrev:
Tompa skrev:Synd bara att dom fegar ur och låter hans farsa vara en Cyborg, det hade varit intressant om han faktiskt dödat sin far.

Jag tyckte det här var grymmare faktiskt. Inte nog med att han nu vet att han utan att blinka skulle mördat sin egen far om han ställdes med det valet, han måste dessutom lyssna på honom förklara hur värdelös Wes är när han ringer efteråt för att kolla så att han är okej.


-"Hello father, I killed you today. How do you like them apples!!"

Glömde Spikefavoriten:
SPIKE (whispering) I know what this is.
(yelling) You'll never take me to hell, Pavayne!(emergency
lights come on in the elevator and an alarm
sounds) (embarrassed) Oh. Well, that's just something I say...
when, uh... it gets dark.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav Binchy » ons aug 03, 2005 12:55

Wyndham-Pryce senior dyker upp, fast det var ju inte så oväntat, med den titeln.

Fred som "muscle" - funny. Och Fred har såå rätt, de är alla i en värld där de riskerar liv och hälsa dagligen, varför ska just HON skyddas från den världen, och vem ger dem rätten att bestämma att hon ska skyddas?

Samma sekund som pappa W-P dyker upp blir Wes återigen en osäker, stammande pojk. Han borde släppa fram sitt hat lite grand. Borde inte Giles, var han nu håller till, ha hört av sig om the Watcher's Council hade återskapats? Wes är ju faktiskt överlägsen alla de andra Watchers. Han hade hand om TVÅ Slayers, och båda lever. Visst, snarare tack vare Giles och Angel, men ändå.

Det är liiite misstänkt att W-P senior kan så mycket om cyborgen.

Himla tjöt om böckerna, det visar ju att det egentligen gäller något helt annat.

Go Wesley! Han går äntligen emot sin pappa, och skjuter honom till och med...nästan.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Piraten » tor dec 29, 2005 3:54

"Sex with robots are more common than most people think" den är klockren.
Den underbara vändningen av S5 börjar här. Underbart avsnitt.
Wesley och Spike äger rakt igenom. Spike börjar kännas mer rätt
efter sin återkomst. Jag är en av dom som ibland kan känna att Spike
hade kunnat få gå till sin sista vila efter den heroiska insatsen i Chosen.
Men här känns han rätt och Spike vid "liv" är inte så tokigt
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 08 jul 2004
Ort: Alfta (Hälsingland)

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron