5x06 - The Cautionary Tale Of Numero Cinco

Här pratas det om Angel Säsong 5

1-10 jag väntar med spänning

1
3
8%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
5
14%
5
9
24%
6
6
16%
7
8
22%
8
2
5%
9
0
Inga röster
10
4
11%
 
Antal röster : 37

5x06 - The Cautionary Tale Of Numero Cinco

Inläggav Off » tor nov 06, 2003 0:28

Jaha ännu ett avsnitt ännu ett stand alone...

Får väl säga att det var ett hyffsat bra avsnitt även fast wrestlingstoryn kändes lite väl löjlig för att jag ska finna det jätteintressant. Hela öppningen var dock fantastisk och jag skrattade högt när Spike körde sitt race om vad som hänt Angel etc. Fick en påminnelse om att ingen i gänget kommer ihåg Connor iom att Wesley inte förstår vad Angel menar med "the father will kill the son" och vi får höra lite smått om shansuu(?) igen. Säger som så många sagt förut. Det är sådär för å vara Buffy/Angel men det är ändå bättre än annat på tv.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav poser » lör nov 08, 2003 1:56

Håller med, helt ok avsnitt. Känns som sagt lite löjligt med brottarna, blir lite för mycket. Men seriöst om de inte sätter igång en arc denna säsongen så känns det som att Angel går utför jämfört med s3 och s4.

Klassiker
Wesley: Remind me again how you ended up in the front seat?
Spike: I called shotgun.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav AKS » tis nov 11, 2003 1:07

Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar detta avsnitt!!! Eller förresten... det kan jag.

Detta avsnitt är det tråkigaste Angelavsnitt jag sett sen Happy Anniversary nästan fick mig att somna. Fy f*n vilket dravel detta var. Jag höll på att somna då Angel och No 5 satt och snackade om forna hjältedagar i typ... ja, det måste ha varit en halvtimme. Det kändes som så i alla fall. Det enda jag kan trösta mig med är att de inte tycks ha glömt bort Connor totalt (manusförfattarna alltså) och att Wes fick hålla i ett hagelgevär.

Nej, jag klarar inte av att tänka på denna smörja längre. Men preliminärt kan avsnittet få 2 av 10 av mig på Buffyskalan, trots allt är det lite bättre än She. There's something rotten in the state of Angel S5, I tell you.

(Avsnittet räddas väl egentligen av att det är Holland manners som rekryterar No 5. Det var kul att se. Och Spike är ju fortfarande Spike, men mer än så var det inte...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor aug 26, 2004 2:52

Som poser sa, ett helt okej avsnitt, men annars? Förutom att man äntligen fick veta vad det var med postmannen så blev jag lite besviken på att han var en "simpel" wrestlare. Jag skrattade några gånger men absolut ingenting som jag kommer ihåg några timmar efteråt. Helt intetsägande faktiskt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tor aug 26, 2004 11:23

Det sjuka är att jag på några amerikanske sidor har sett det här avsnittet hyllas.....
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tor aug 26, 2004 12:09

MEn där är wrestling en religion, så jag kan förstå det. Inte för att det gör att det blir mer rätt eller så, de är fortfarande sinnessjuka och har katalogfel. Men jag kan förstå det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tor aug 26, 2004 12:10

Hey jag dissar inte gamla hederliga fakeslagsmål men herre min skapare. Bara för att jag är en fotbollsfanatiker så tittar jag inte på fotbollsfruar.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tor aug 26, 2004 12:23

Det kanske du borde?

Wrestlarfanatiker är ett släkte för sig. De är... skrämmande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » tor aug 26, 2004 14:55

Nån har röstat 10? :eek:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Off » tor aug 26, 2004 15:13

Nu börjar jag bli rädd :eek:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tor aug 26, 2004 15:37

njea ett medelavsnitt.. ej dåligt.. men medel.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » ons okt 27, 2004 15:26

är det nu angel börjar dalar ner till sin död eller?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » ons okt 27, 2004 15:38

Avsnitt 5 och 6 är de absolut sämsta i säsongen tycker jag, det blir mycket, MYCKET bättre. Tycker inte att det finns ett enda dåligt avsnitt efter de här två (även om de självklart skiftar lite i kvalité, men så måste det ju bli).
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav CheeseGuy » ons okt 27, 2004 15:50

Det här är ett av de tråkigaste avsitten någonsin. Men efter det här så blir det riktigt, riktigt bra. I mitt tycke bildar avsnitten 5x07 t.om. 5x22 den överlägset starkaste perioden i hela Buffyverse.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » ons okt 27, 2004 16:08

Noggster skrev:är det nu angel börjar dalar ner till sin död eller?


Som redan sagt, snarare motsatsen, det är nu Angel S5 börjar dala uppåt mot oändliga höjder.....

....avsnitt 6 är faktiskt tveklöst det sämsta avsnittet i S5. IMO.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » ons okt 27, 2004 17:08

Tob skrev:Som redan sagt, snarare motsatsen, det är nu Angel S5 börjar dala uppåt mot oändliga höjder.....


dala uppåt? ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tob » ons okt 27, 2004 18:10

VelocityBoy skrev:
Tob skrev:Som redan sagt, snarare motsatsen, det är nu Angel S5 börjar dala uppåt mot oändliga höjder.....


dala uppåt? ;)


ja, hittar man inget bra uttyck så får man skapa sig ett ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav RalfiParpa » tor nov 11, 2004 7:27

Tycker det är schyst att manusförfattarna vågar göra ett sånt här våghalsigt avsnitt. Visar precis hur mycket de vågar ta ut svängarna i Säsong 5, även om det inte blev helt lyckat i det här fallet (i "Smile Time" fungerade det bättre).
Jag är kanske ensam om att tycka det men jag gillar det.
Fast mitt omdöme kan vara ur funktion då jag spelade Grim Fandango när jag såg det och inte orkat styra upp en omtittt ännu.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Nea » tor nov 11, 2004 22:49

AKS skrev:Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar detta avsnitt!!! Eller förresten... det kan jag.

Detta avsnitt är det tråkigaste Angelavsnitt jag sett sen Happy Anniversary nästan fick mig att somna. Fy f*n vilket dravel detta var. Jag höll på att somna då Angel och No 5 satt och snackade om forna hjältedagar i typ... ja, det måste ha varit en halvtimme. Det kändes som så i alla fall.

AKS, jag håller med dig till 100%. Wrestling? Vad tusan tänkte de på egentligen?

Spike's samtal med Fred och Wesley om Shanshu-profetian var bra; men i övrigt - urgh.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav noike » tor nov 11, 2004 22:56

Teasern gjorde att det verkade lovande men annars håller jag med AKS och Nea. Jag är övertygad att man kan göra något bra med wrestling, men det kräver ett större geni än de sammanlagda styrkorna i Angels manusförfattaregäng (vilket säger en hel del). Tråkigt avsitt där inte ens segment som hade varit roliga i andra avsnitt fungerar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav VelocityBoy » tor nov 11, 2004 23:00

Jag gillar iaf scenen när Angel besöker No. 5 i hans hem och hälsar med ett perky litet 'hi'... extremt lustigt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Johannah » lör nov 20, 2004 2:55

Ett sådant extremt tråkigt och dåligt avsnitt..! Verkligen hemskt.

Är jag den enda människan som inte vill ha Spike i Angel? Jag tycker inte att han passar in ett dugg. Spike hör till Buffy, och borde få ha dött där han borde. (Och nej, jag tycker faktiskt jättemycket om Spike i Buffy. JÄTTEmycket. Så det är inte Spike jag är emot.)
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Tob » lör nov 20, 2004 2:59

Vad du har slagit av på takten Johannah!

Detta avsnittet är det sämsta i S5 imo. Var också väldigt tveksam till Spike i Angel både före jag började titta och under dem första avsnitten. Men jag tycker att han växte in i serien riktigt bra och mot slutet så fungerar det kanon.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Johannah » lör nov 20, 2004 3:03

Hehe, jag vet. Jag har inte tittat på Angel på exakt 7 dagar nu. Fick ju sådan ångest över att serien snart var slut och att jag då inte skulle ha någonting mer att titta på. Att jag har flyttat till en annan stad och den här datorn med alla avsnitten står kvar i den gamla lägenheten för att jag ska kunna ha tillgång till internet, har sin lilla del i saken också. Annars hade jag inte kunnat hålla mig från att titta tror jag. Men imorn tar vi hem datorn till nya lägenheten, och jag hoppas innerligt att jag ska kunna hålla mig ifrån mitt sträcktittande. Men så är det det här med självdiciplin också.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav noike » lör nov 20, 2004 3:09

Johannah: Det här är ett av de sämsta avsnitten i hela serien. Nästa är mycket bättre. Jag lovar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Jhonny » mån jan 03, 2005 10:31

Det här avsnittet är nog det som har den bästa musiken!
Musiken efter alla 5 bröderna dött, smashing!

Kan ju också bero på att detta påminner en del om grim fandango som är världens bästa spel.

Jag myser.
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav monkeyboy » lör jan 22, 2005 5:01

Johannah skrev:Ett sådant extremt tråkigt och dåligt avsnitt..! Verkligen hemskt.

Är jag den enda människan som inte vill ha Spike i Angel? Jag tycker inte att han passar in ett dugg. Spike hör till Buffy, och borde få ha dött där han borde. (Och nej, jag tycker faktiskt jättemycket om Spike i Buffy. JÄTTEmycket. Så det är inte Spike jag är emot.)


Håller med om båda fast jag är lite kluven i Spikefrågan. Jag gillade slutet hans karaktär fick i chosen och jag gillar inte hur han mest används som nån Comic Relief men samtidigt kan jag inte bortse från att jag tycker han är väldigt rolig från och till =)
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav bumbi » fre jan 28, 2005 20:54

rättså dåligt program :p
håller med om att wrestling historian verkligen sög, nåt bättre kunde de väl kommit upp med.
dock ett helt ok avsnitt får en 6a
bumbi
Demon Fodder
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 jan 2005

Inläggav Minsc_and_Boo » ons feb 09, 2005 15:50

Jag tyckte det var ett skapligt avsnitt. Fint och lite hjärtevämande på ett mörkt och uppgivet sätt.

Ett sätt att visa att man inte måste ha superkrafter för att vara en hjälte, utan att vanliga every day humans också kan göra skillnad.

Man fick också en liten förklaring till Day of the dead, att det handlar om att hedra sina döda och kanske få besök av dem.

Roligt att "se" Holland Manners igen. Och även att se vad som händer med gamla avdankade hjältar när W&H får tag i dem.

Spännande att få undra vem av Spike och Angel som det är menat att ska chinchilla (shashua, zazua... whatever).[/quote]
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » lör feb 12, 2005 22:05

noike skrev:Nästa är mycket bättre. Jag lovar.


Skönt att höra, för detta var inte alls bra förutom små glimtar här och där (och ja, Spike är då involverad i dessa). Var det meningen att man skulle ta brottarna på allvar? För jag började skratta ibland åt dem...
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron