5x05 - Life Of The Party

Här pratas det om Angel Säsong 5

B-B-B-B-Betyg

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
8%
6
8
32%
7
6
24%
8
6
24%
9
2
8%
10
1
4%
 
Antal röster : 25

5x05 - Life Of The Party

Inläggav Off » sön nov 02, 2003 12:30

Jaha å precis när man klagat på att det inte varit någon Lorne alls i de tidigare avsnitten så kommer såklart ett avsnitt som handlar om honom :)

Dock vet jag inte riktigt va jag tycker om det här längre. Visst förra veckans avsnitt var riktigt riktigt bra men vi trogna Buffy å Angelföljare behöver vi verkligen gå tillbaka till s01avsnitt. De flesta här anser ju Angel s01 vara den sämsta säsongen (vet inte själv om jag tycker den är så dålig som vissa vill få den att verka) så att nu efter många bra år å många bra arcar så ska man helt plötsligt starta om serien :x . Vet inte va ni tycker men om det inte ska in någon slags huvudstory är jag rädd att det här kan bli ett riktigt mellanår. Skulle det sen vara så illa så det är de sista året ja då är de ju faktiskt katastrofalt. Vi får väl se det är ju fortfarande roliga avsnitt osv men jag saknar iaf den mörkare känslan som jag tyckte återfanns i avsnitt 4 den här säsongen och som har varit en grundpelare i de föregående säsongerna av Angel.

Btw så var Freds å Wesleys hisscen otroligt rolig :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tis nov 04, 2003 14:53

Inga andra som har åsikter om detta avsnitt?

Jag har det eftersom det är otroligt att ett avsnitt kan börja så *otroligt* dåligt (ett bevis på att Lorne inte passar som regular kanske?) och bli riktigt bra mot slutet. Det inleddes oerhört episodiskt och tråkigt, rent ut sagt, men det var riktigt roligt ca 20 minuter in fram till slutet. Att Angel hade sex med Eve var dock en enda gäspning. "Sexual tension" som man kan skära med kniv?! Kan ärligt erkänna att jag inte tycker att det finns sexual tension mellan Eve och Angel över huvud taget! Och Lorne ska vara en empath demon?

Nåväl, Spike positiv var riktigt kul, men det fick vi inte se nog av. "This might be the best song ever written!" Huh?! Och hisscenen som nämnts ovan är också himla kul.

Ett mycket preliminärt betyg är 4 av 10 på grund av den värdelösa inledningen.

Säsongen hittills som helhet då... Jag är beredd att hålla med Off. Detta är alldeles för episodiskt och gänget känns inte som ett gäng längre. Inte en säsongsarc i sikte!! Men det fanns det egentligen inte i S4 heller förrän ca sjunde avsnittet. Men då brydde man sig i alla fall om karaktärerna från avsnitt 1. Och Cordy-grejen var ju en arcfortsättning från S3. Om detta fortsätter blir detta garanterat den sämsta Angelsäsongen någonsin. *Men* det har bara gått fem avsnitt och exempelvis Buffy S3 inleddes inte alls bra med Anne, Dead Man's Party osv. Jag har inte gett upp, men känner att Joss svikit oss lojala fans bara för att få göra en säsong till. Det finns flera anledningar till att vi älskar serien Angel. Intressant dynamik mellan karaktärerna, intressanta arcer osv. Inget av detta har jag dock hittills sett i S5. Helt okej standaloneavsnitt, men fem sådana på raken är minst två för mycket.

Nåväl, det är ju fortfarande den bästa tv-serien på tv just nu, men jag förväntar mig betydligt mer än så. Nån som besöker amerikanska forum el dyl och kan säga hur tankegångarna går där?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons nov 05, 2003 17:38

Hmm, bara jag och Off som sett detta avsnitt? Eller är det så himla "mellan" att inga har några kommentarer? Offs och mina tankar om nuvarande säsong då? Nåt kan ni väl komma på?

Märks det att jag ska bli lärare? Huka er! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Horrabin » ons nov 05, 2003 17:55

Bara för att du ber så snällt om det AKS... (:rolleyes:)

Början var katastrofal. Lorne var bara jobbig. Övriga karaktärer var också ointressanta. Festen kommer igång och det tar sig lite. Allra allra bäst var den där illamåendekänslan jag fick när Fred anförtrodde sig till Wes och frågade "What do you think about Knox?". Been there, heard that, hating every second of it. Den där känslan man får när man tror att man är på väg mot samma håll och helt plötslligt inser att hon inte alls har samma tankar som en själv. Det gjorde ont att se Wes i det ögonblicket. Det var dessutom bra skådespeleri av både Amy och Alexis när de var fulla (och Amy såg sötare ut än på länge med sitt lockiga hår). Gillade även Spikes överpositiva attityd till allting. Kul att höra honom göra annat än gnälla eller låta arg eller ledsen. Dock var Lorne-hulken så ohyggligt dålig och ful att jag nästan ville stänga av TV:n när jag såg den. Eve var trist och dåligt framförd, Gunn hade inte så mycket att komma med och Angel var som Angel är mest, ganska medelmulle.

Historien i sig var alltså ganska trist men det var lite skoj att se urspårningen komma igång. Harmony ensam på dansgolvet var också lite skoj att se. Shake that booty baby! Angel den här säsongen är ganska ointressant måste jag säga. Trodde att en ny start för gänget skulle vara bra, men hittills har det bara varit tvärtom. Men jag ger inte upp utan jag hoppas på de två nästa avsnitten istället.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Off » ons nov 05, 2003 18:10

Eve är ju bättre än Lilah Horrabin de vet du väl ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Horrabin » ons nov 05, 2003 18:35

Jo, jag har hört det sägas, men jag undrar om jag var på krogen när jag hörde det, för något sånt skulle väl aldrig en nykter person kunna säga? ;)

Jag undrar vad det beror på att jag tycker Sarah Thompson (som spelar Eve) är så dålig skådis i Angel, jag gillade ju henne i Boston Public. Beror det på manus, regi eller på skådisen?
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Off » ons nov 05, 2003 18:46

Tror det är att man har svårt å greppa henne. Som jag varit inne på innan så tycker jag att den här säsongen bara tocuhar på ytan av karaktärerna istället för att gå in lite mer på djupet som under tidigare säsonger.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » ons nov 05, 2003 23:38

AKS: Du har nog rätt, det här är ett typiskt mellanavsnitt, men därmed inte sagt att det är dåligt. Inget särskilt att kommentera bara, förutom att det var skönt att Lorne äntligen fick något att göra, att vi äntligen fick tyst på de som fortfarande trodde att allt som krävdes för att Angel skulle bli Angelus var att han hade sex (såg de inte Reprise?) och att jag skrattade rätt gott från och till (borde man inte egentligen skämmas lite grann över att man skrattar så mycket åt fylle, sex och kisshumor?). Men visst: Middle of the road. Komisk filler. Inte jättebra, inte dåligt. Jag klagar inte, men häpnar inte av upphetsning. Let's get on with the show!

Och än så länge gillar jag ju säsongens ton, men visst vore liiite mer arc-handling (som bl.a. gärna får röra hur sjutton den där amuletten tog sig från what-used-to-be-Sunnydale till W&H) inte särskilt fel alls. Ser dock av trailern att döma ut som om 5.06 är mer komisk filler. Även om det ser så utflippat ut att jag vågar hoppas på ett riktigt bra komiskt avsnitt, som vi väl inte har sett maken av i Buffyverse sedan, tja, Storyteller?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor nov 06, 2003 0:01

Hehe, vidhåller fortfarande att Eve är mer intressant än Lilah. Men det beror ju på att jag inte ens gillar Lilah! Tyvärr finns det dock inget hopp om att Eve får utvecklas som karaktär om det fortsätter med endast yta, som det är nu. Eve har i alla fall utstrålning (lite sådan dock) jämfört med tjejen (Romanov) som spelade Lilah som jag alltid irriterade mig på eftersom hon inte kunde spela alls. Sen tror jag att det är meningen att Eve ska verka lite "där uppe", lite avskild från alla -- hon tycks veta mer än Lilah visste, men vad vet jag? Nåväl, jag jämför dock Eve och Lilah på ett jämförbart stadium. Dvs inte Eve vs Lilah i S3 eller S4 utan Eve vs Lilah i S1. Det blir mer rättvist då.

Kan dock fortfarande inte fatta att vi inte får höra mer om Cordy (var Charisma så hemsk att vi bara ska glömma hennes karaktär?). Och nåt om Connor. Inte att Angel ska sitta och snyfta eller prata för sig själv á la daytime soap, men han borde kunna fråga Eve hur det är med honom. Saknar verkligen den dynamik Connor tillförde även om jag älskar det slut karaktären fick. Cordy dock... Där finns det bara besvikelse för mig. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tor nov 06, 2003 11:01

AKS: Håller ju inte alls med dig i din kritik angående Lilah, även om jag inte ogillar Eve heller. Ville bara säga det. ;)

Connor däremot kommer vi nog inte se igen, om de inte bestämmer sig för att avsluta Sahjan-storyn. (Spoiler ang. rykten, men endast rykten):Men däremot hintar ju så gott som ALLA, inklusive Joss och Charisma, att de kommer ta tillbaka Charisma mot slutet av säsongen eller liknande för att avsluta hennes story innan hon läggs till definitiv vila. Hoppas, hoppas, hoppas vi träffar på den riktiga Cordy (som jag älskar och saknar) då, och inte St. Cordy eller EEEEEEEVIL Cordy.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre nov 07, 2003 1:06

Det vore ju underbart! Och nästan tvunget om inte Cordys hela arc ska bli en C-storyline... Men tänk om hon kommer tillbaks som den Cordy vi älskar...? F*n vad bittert om det blir en Angel S6 utan henne då!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav pfant » sön dec 07, 2003 16:57

Jag får väl agera motvals då.

Säsong 4 var bra i mitten, men slutade så otroligt dåligt (med undantag för sista avsnittet). Hela Jasmine-arcen var mördande trist.

Jag tycker att s05 har börjat bra. Det är nya förutsättningar, nya karaktärer, nya lokaler osv. Var glada för att man inte presenterar säsongens big bad redan inledningsvis. Det gjorde man ju i Buffy s07 och det tråkade ut mig innan jag ens hade hunnit halvvägs i säsongen.

En annan grej: Är Carisma Carpenter på väg ut ur serien? Jag trodde att hon var borta p.g.a. sin graviditet bara.
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön dec 07, 2003 17:14

pfant: Charisma *är* ute ur serien. Utskriven och bortglömd... :( Om det skulle ha varit nån som skrevs ut skulle det ha varit Fred! Hon tillför lika mycket som en regndroppe i Atlanten.

EDIT: Hmm... Skulle dock vara oerhört coolt om allt varit spel från Whedon et al och Charisma. Hon ville helt enkelt ha ett halvårs mammaledighet och de sprider ut att hon är utskriven ur serien för alltid. Sen kommer hon tillbaks efter elva avsnitt och är med som regular igen! Det skulle vara *kul*! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön dec 07, 2003 21:05

Jag tycker personligen om alla nuvarande karaktärer i grunden, men med Spike tillagd finns nästan inte rum för alla, och det märks tydligast med Lorne (som ju förutom LotP knappt närvarat i S5)...

De får hitta ett sätt att få gänget att kännas mer som just ett gäng, annars är det lite menlöst med alla dessa karaktärer som inte tillför så mycket när allt ändå bara handlar om Spike och Angel... Fred har iofs haft rätt mycket tid under S5 och har klarat det rätt väl, så nu måste ME bara hitta ett sätt att ge lite tid och uppmärksamhet här och var till Gunn, Wes och Lorne också. Jag hoppas på det bästa.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav pfant » sön dec 07, 2003 22:46

Varför är CC "utskriven" ur serien? På egen begäran?
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön dec 07, 2003 22:52

Tror faktiskt hon fick kicken. Är dock inte hundra men nån här borde väl veta
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » tor jun 24, 2004 1:19

Sjukt dålig inledning, vad sysslar de med igentligen? Kanske var svårt att skriva en bra start på så "lite" intro material? Men men, efter några minuter (10-15??) så drog det iallfall igång rejält! Scener jag gillade extra mkt var:
Gunn som märkte ut sitt revir.
Wes o Fred vid hissen!
Spike är glad att Gunn "märkt ut" Angels stol
Über-Lorne
Wes & Wes vid spegeln

men allt som allt ett kul avsnitt, men ändå inte SÅ bra.. 6/10
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor jul 29, 2004 0:28

Okej, det här underskattade åtminstone jag nästan helt första gången. Oerhört roligt från och till. Skrattade halvt ihjäl mig åt Fred & Wes vid hissen.

"That's one bitchin' big suit!"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor aug 26, 2004 3:08

Uttråkad noike i tvhörnan fram till dess att festen började. Då blev det lite intressant. Det hela gick från komik till tragikomiskt mot slutet. Jag tycker synd om Lorne, där på underhållningsavdelningen får han aldrig vara med om någonting. Vilket är bra för karaktären men inte kul för varken tittarna eller Andy.

Från början trodde jag att Lorne skulle bli den första som bröt ihop och insåg vad stället gjorde med honom men nej. Hans empati borde göra honom till den första att säga stopp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » ons okt 20, 2004 22:51

Lorne har varit relativt frånvarande i de första avsnitten av serien, här fick han ett avsnitt som mer eller mindre är tillägnat honom. Inledningen verkar hatad, jag tycker inte det är så illa. Ganska underhållande när han går runt till samtliga och försöker samla dem.

Men visst det är ju främst dem sista 20 minutrarna som det börjar hända lite. Fred är favoriten, hur charmig är inte Amy Acker när hon spelar fyllefred? Wesleys och Freds hisscen, obetalbar. Har nog inte skrattat så mycket i någon Buffyverse avsnitt sedan Tabula Rasa då Anya trollar fram kaniner. Överlag så är det ju ett mycket komiskt avsnitt men en hel del bra och framförallt roliga repliker och scener.

Om man tittar tillbaka på säsongerna, har verkligen säsongsarcarna komit igång så tidigt? I både S3 och S4 så dröjer det väl till avsnitt 6-7 innan den huvudsakliga arcen drar igång. Hoppas på det åtminstonde. Vill känna känslan av att se mera efter avsnittet. Nu är det lite avslaget.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Ai » tor okt 21, 2004 2:02

Det här är väl ett lite mediokert avsnitt i en annars väldigt stark säsong tycker jag. Det säger ju dock att det håller rätt bra i konkurrensen med hela serien.

Jag har lite svårt för comic-relif avsnitt (som jag tycker att det här är), men den här har ändå lyckats mynta en av mina absoluta favorit 'dialoger':

WESLEY: Come on, come on, come on.

FRED: Did you press—

WESLEY: Oh.

(presses the call button.)

WESLEY: Yeah.

(a few seconds pass, and Wes gets impatient again)

Come on, come on, come on.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Johannah » fre nov 12, 2004 4:12

Ett ganska tråkigt avsnitt, men med sina roliga stunder. Jag sitter bara och väntar på att säsongen ska komma igång ordentligt, bli lite mörkare igen (även om jag tyckte att S4 var hemsk på sina ställen). Att det ska bli så spännande att man bara måste se mer. Men jag förstår givetvis att det tar sin lilla stund.

Synd att Lorne inte riktigt fungerar som regular. Eller ja, att manusförfattarna inte får honom att fungera som regular. Tyckte att hela historien var lite trist faktiskt. Gillade Lorne väldigt mycket i de tidigare säsongerna.
Jag tycker att Fred är bra. Tyckte inte om henne när hon kom i i serien, och det tog en ganska bra stund för mig att verkligen tycka om henne. Nu ser jag henne som en naturlig del av gänget.
Dock saknar jag Gunn ganska mycket, den gamla Gunn. Men som många har sagt förut, så blev han ganska ointressant efter ett tag.
Jag måste vara en av de få personer som inte tycker så väldigt mycket om att Spike är med i Angel. Visst, gärna som guest men inte regular. Spike hör hemma i Buffy, så är det bara. Och hade gärna sett att Spike hade dött på riktigt i sista avsnittet av Buffy. Känns bara fel.
Håller också med om att det är konstigt/tråkigt att man inte får höra någonting alls om Cordy eller Connor. Jag orkar inte prata om Cordy just nu, då jag blev så irriterad på "henne" i S4. Men Connor då, sonen som Angel älskar. Jag skulle i alla fall vilja veta hur det var med min son.

Och ja, hisscenen är underbart rolig! :) Skrattade högt.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Tinwiel » fre nov 12, 2004 21:30

Johannah: kolla vad jag skrev om Spike i Ats i Five by five-tråden... Jag tyckte det var kul att han var med i Angel för att han är en av mina absoluta favoritkaraktärer i Btvs, men det funkar inte så bra, för jag författarna verkar inte ha så bra koll på Spikes karaktär (är det samma författare som i Btvs eller är det helt olika, jag har inte så bra koll på det där..?). Spike känns lite malplacerad här av den anledningen, en pajas bara, och även om han var rolig i Btvs så var han ju träffsäker hela vägen där. Det blir dock bättre längre fram i säsongen, så du kan vara glad över det, Johannah! :)

Avsnittet i övrigt måste jag nog se om en gång till innan jag kan ge ett omdöme, det var några månader sen jag såg det, men vad jag minns av det så var det ok, men inget som man man minns som nåt speciellt..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » fre nov 12, 2004 21:42

Tinwiel skrev:Spike känns lite malplacerad här av den anledningen, en pajas bara, och även om han var rolig i Btvs så var han ju träffsäker hela vägen där. Det blir dock bättre längre fram i säsongen, så du kan vara glad över det, Johannah! :)


Fast ahnbefinner sig på ett ställe han inte vill vara, omgiven av personer han inte alls gillar och kan inte röra vid någonting -- klart han beter sig annorlunda. Det enda han kan göra är ju att reta gallfebern på de andra.

Men samtidigt så skrev de i Buffy (även Joss själv) inte Angel speciellt bra -- närmast katastrofalt till och med -- efter att han fick sin egen serie. Och Faith fungerade bättre i Angel än i hela Buffy.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » fre nov 12, 2004 21:45

Angående Spike.
Spoiler resten av säsongen:
Han passar inte in riktigt i början, men efter Destiny tycker jag att han blir mycket bättre. Efter slutscenen i Damage känns han helt rätt. Och efter A Hole in the World ("It requires a champion who has traveled from where it lies to where it belongs. -You got two of those right here.") känns han mer än perfekt i serien. Men JA, hans närvaro i början av säsongen slösades bort totalt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tam » sön jan 02, 2005 23:18

Fan vad alla hatade början på det här. Jag tycker teasern är rätt och slätt fantastisk. Jag gillar verkligen när lorne har sina bottled up feelings ögonblick. Se: barscenen i, kanske, origin Och fint hur titeln är från Smokey Robinson & the miracles' Tracks of my tears, en personlig favoritlåt, som passar fint till temat.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Minsc_and_Boo » ons feb 09, 2005 5:29

Åh Lorne!
Min gullige lille gay-demon!

Alla tycker att dom gör så himla mycket, och tror att Lorne inte gör nånting på firman. Jag är förvånad att hans psioniska klon inte gav sig på Angelgänget mer än den gjorde. Här hade han slitit i över en månad, gett upp sömn och allt för att fixa festen, och så sitter dom där j*vla idioterna och säger "Vaddå fest? jag har inte ens tänkt på den, jag tror inte jag ska gå..." Otacksamma!
Är det någon man ska bjuda in på sin fest och smöra för, så är det sina fiender. Lorne vet det, men jag hade faktiskt trott att iaf Wes skulle kunna nog med intrigerande för att inse det.

Jag, som inte sett det här förut, tror att Gunns tolkning av "stake out territory" har betydelse för framtiden. Den där förvuxna siamesen i vita rummet har något med saken att göra...

Nog för att jag väntat på att Angel och Eve skulle hit it off, så var det en besvikelse att det var under en spell. :(

Och angående Wes och Fred i "lets be friends"-scenen. Det är så himla hemskt att höra något sådant från nån man gillar. Man står där, ser honom djupt i ögonen och hela kroppen skriker "se mig, ta på mig" och han kläcker ur sig: "Har din kompis pojkvän, jag är lite intresserad..."
GAAAAH!

W&H har fått A-team dit dom vill ha dom. Divide and Conquer.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » lör feb 12, 2005 19:01

Ett överlag riktigt roligt stand alone-avsnitt som ledde till högljudda skratt här och var. Det är inte varje dag (snarare varje avsnitt ;) ) man får se en positiv Spike. This might be the greatest song ever written. :D

Tyvärr drar slutscenerna med manifestationen av Lornes undermedvetna ner betyget, inte bra gjort alls och han ser som någon har sagt innan, ut som hulken. Manusförfattarna har lånat en del från "Something Blue" känns det som.

Just nu längtar jag efter en arc av något slag, även om vissa stand alone-avsnitt är riktigt bra.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav caffeineaddict » sön feb 13, 2005 4:36

Bortsett från att "C'mon c'mon c'mon"-scenen kan vara den roligaste i hela Buffyverse, så måste jag bara nämna (efter att ha sett avsnittet för tredje gången) att "What a fantastic entrance!" är precis underbart,


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav virve » fre feb 25, 2005 23:57

Vilket FRUKTANSVÄRT roligt avsnitt!
På det stora hela ett väldigt bra avsnitt, även om slutet med Hulken inte var så jättelyckat.
Till skillnad från många andra (verkar det som) så gillar jag teasern jättemycket! Den gjorde lite ont, och jag kände stor sympati för Lorne när jag såg den.

Jag håller med om att det behövs en arc, och det illa kvickt!
Säsongen känns väldigt spretig så här långt. Den står mest och stampar och vet inte riktigt vilken väg den ska ta.
Men det artar sig nog, det har ju trots allt bara gått fem avsnitt.
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron