5x03 - Unleashed

Här pratas det om Angel Säsong 5

Dags å sätta igång en arc men sätt betyg först!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
4%
4
0
Inga röster
5
2
9%
6
6
26%
7
7
30%
8
6
26%
9
0
Inga röster
10
1
4%
 
Antal röster : 23

5x03 - Unleashed

Inläggav Off » tor okt 16, 2003 20:09

Så nu har vi alla fattat va Angel handlar om. Dags å kicka igång en arc för säsong 5. Reklamen för nästa avsnitt verkade dock MYCKET lovande.

Inte så mycket att säga om avsnittet. Undrar om Varulvsbruden kommer vara en ny person i Angel??? Var det bara jag som upplevde ett väldigt konstigt klipp från när de räddade tjejen till Spike å Fred-scenen. Kändes inte som att räddningsscenen va klar när dom klippte. Ont om tid kanske?


Det "minst bra" avsnittet av de 3 i år.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Horrabin » fre okt 17, 2003 20:13

Ledsen Off, men du har fel. Det här är ju det bästa avsnittet av de tre hittills i år. Inte för att det så där speciellt superbra, men nog var det bättre än de tidigare. Om det beror på att det var väldigt lite Spike eller inte vet jag inte, men jag gillade det i alla fall. Tycker det är oftast bra när man får lite inblick från "den andra sidan", i detta fall från tjejen som blivit varulv. Det kan nog inte vara så lätt och kul att få drifter att slakta och äta folk när man är en normalt funtad person i övrigt. Det fanns dock en del mindre bra saker i avsnittet, bland annat den otroligt dåligt klippta fight-scenen när tjejen blir varulv och biter ihjäl en skurk på middagen. Sen var det lite hastigt och lustigt att den där läkaren på W&H fick hoppa in (bara för att visa sig vara skurk förstås).

Av det som var bra så gillar jag speciellt postmannen på W&H. Skönt att se honom gå omkring i bakgrunden hela tiden.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Veidit » lör okt 18, 2003 0:47

jo fasen postmannen är tuff!
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön okt 19, 2003 12:25

Jag tyckte om det här, rätt så mycket. Inget riktigt speciellt, men en solid standalone med en hel del bra grejer och inget riktigt pinsamt. Gillar att Buffyverse återvänder till varulvar, som vi ju inte sett sedan Oz försvann ur bilden.

Gillar också att kamratskapet och vänskapen gänget emellan börjar byggas upp igen. Under stora delar av S4 kändes det som om man helt glömt bort att de här personerna faktiskt brydde sig om varandra. Men här, särskilt i sista scenen, finns en riktig kemi mellan hela gänget.

Dessutom tycker jag att Spike-storyn börjar bli ordentligt intressant. Marsters är FRUKTANSVÄRT bra, och scenen på slutet när han är halvtransparent nästan hela tiden gav mig nästan rysningar. Har väldigt höga förhoppningar inför resten av den storylinen nu. Hoppas bara att inte det utvecklas någon romantisk historia mellan honom och Fred när/om han får tillbaka sin kropp. Romantiska relationer är det som Angel klarat sämst i jämförelse med Buffy (serierna, inte karaktärerna) Alldeles för mycket såpopera, alldeles för lite känsla.

Mysigt slut med Ryan Adams "La Cienega Just Smiled" också. Jag är en total sucker för när låtar jag gillar används väl i TV-serier och filmer.

Annars är det fortfarande alldeles för lite Wes och Lorne, men Fred och Gunn börjar ju dyka upp mer i bilden. Finner också gängets nya brutalare hantering av the bad guys fascinerande och vågande (att Angel ger upp förrädaren som mat så fort det står klart att han kommer bli en varulv). Hoppas hela "you just saw the last of mercy"-trenden kommer utvecklas till en mer seriös storyline.

Betyg: 7


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis okt 21, 2003 10:19

Det enda jag hoppas efter detta relativt bra avsnitt är att varulvstjejen inte blir en återkommande karaktär! Iofs är det kul att se nån bli varulv och inte reagera som Oz med ett "Oh." :D Men denna tjej är inte så intressant tycker jag. Hatade också att de skämtade om att Angel ska bli ihop med varulvstjejen då det tydligen bara gått fem-sex veckor sedan 4.22 Home. Om min stora kärlek legat i koma i endast sex veckor skulle inte jag vilja skämta om att nån annan kille "gave me a look".

Annars var avsnittet, som sagt, relativt bra och ligger på samma nivå som tidigare avsnit. Varken överdrivet bra eller dåligt. Det känns stabilt, men jag vill definitivt att S5 blir stabilt på samma höga nivå som S4.

Trailern för nästa avsnitt ser dock hur bra som helst ut!! Hoppas att avsnittet kan leva upp till trailern. Angel goes Jacob's Ladder... hello! Nån som vet vem som skrivit det avsnittet (5.4)?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Horrabin » tis okt 21, 2003 16:54

Kommande avsnitt har skrivits av (i ordning enligt epguides):

5.04 - Steven S. DeKnight (även regi)
5.05 - Ben Edlund
5.06 - Jeffery Bell (även regi)
5.07 - Drew Goddard
5.08 - David Fury

Det verkar även som om David Boreanaz ska regissera avsnitt 5.10.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav AKS » tis okt 21, 2003 18:31

DeKnight brukar vara bra, om jag inte missminner mig.

Damn, vilka manusförfattare Angel har denna säsong. Joss, Ultimate Drew, DeKnight, Fury (kan vara lysande då han är på det humöret) och Jeffrey Bell! Detta bara *måste* bli bra!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » tis okt 21, 2003 20:00

Ta i trä när du skriver sånt AKS :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » fre aug 27, 2004 3:52

Jag gillar i och för sig varulven eftersom hon inte tog det hela riktigt bra. Men AKS, se henne som motsvarigheten till Buffys Parker -- Angel behöver känna något. W&H är inte bra för honom -- eller någon av de andra för den delen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Yog-Sothoth » sön dec 12, 2004 3:31

Dr. Phlox!!!!!! :D
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Minsc_and_Boo » ons feb 09, 2005 3:22

Nu har W&H korrumperat forumet också --> :lovebunny:

Jag tyckte det var ett lite blekt avsnitt.
Väldigt mycket "Du kan inte gå tillbaka, yada yada yada. Det är så hemskt och jag måste hålla det hemligt, hoppsan hejsan...."
Ljuspunkterna var de inte så ljusa bitarna, som att dom faktiskt uppmärksammar att Gunn kanske har blivit buggad av senior partners.

Jag visste inte vad jag skulle tro när Spike berättade att han träffat Wes förut, men det var lite av en lättnad att han bara bluffade.

Fred verkar bry sig väldigt mycket om Spike. Är det gnistor jag ser? Han anförtror sig till henne och hennes min när han försvinner mitt framför ögonen på henne. Den skuldkänslan var obetalbar.

"Vi-äter-konstiga-saker"-klubben var en intressant historia. Buffy och Angel har gett mig många, många idéer för rollspelsäventyr och har jag möjligheten så ska jag försöka väva in något sådant också.

Jag hoppas inte varulvstjejen blir nån flamma för Angel. Jag tycker Eve passar honom mycket bättre. Han behöver en brutal och kinky kvinna.

Nu ska jag se avsnitt 4 också :)

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
*hehehe*
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Pazuzu » fre feb 11, 2005 21:05

Jag får hålla med Off om att detta är det minst intressanta avsnittet hittills på säsong 5, men fortfarande är det ändå rätt bra. Roligt att varulvs-temat tas upp och att man har kostat på varulvs-kostymerna som ser riktigt bra ut. Jag nästan satt och väntade på att Oz skulle komma in på något hörn... ;)

Återigen får man se lite av Angels mörker när han "offrar" den varulvsbiten, hoppas att vi får se mer av detta längre fram.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Tob » lör feb 12, 2005 1:17

Ett riktigt stabilt och rejält stand alone avsnittet som är så där behagligt bra på någotvis. Slutet med middagscenen känns dock fortfarande lite tam och simpel. Gillar scenerna då varulvstjejen (vad hette hon nu då?) inser sin längtan efter kött. Mycket läckert gjort. Gillar faktiskt varulvstemat överlag, är nog lite svag för det kan jag tro. Scenen då Angel skall förklara att han också är ett monster i form av en vampyr är helyckad.

Spike funkar mycket bättre nu andra gången man ser avsnittet. James M är bra i rollen, och gillar hans scener ihop med Amy. De är bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » tor feb 24, 2005 17:55

Någon undrar vem som gett trean? Det är jag.. det är jättelågt för mig! Anledningen är att jag inte gillar avsnittet, början tyckte jag faktiskt var seg och sedan fastnade den tanken hos mig även om det blev bättre och bättre. Det enda som gjorde det någorlunda roligt var Spike.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav virve » fre feb 25, 2005 12:05

Det här är ett riktigt bra avsnitt, bättre än de två tidigare i säsongen, med många bra scener och jättesnygga klipp.
Jag gillade framför allt scenen med Nina (visst hette hon så?) i köket morgonen efter hon blivit biten, och slutscenen på Angels kontor.
Jag är jätteförtjust i scener då The Fang Gang bara sitter och snackar och har allmänt trevligt, de är så himla söta och mysiga då! :D
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » ons mar 02, 2005 0:31

Nä, det här var rätt trist. Ingen direkt ny vinkel på hela varulvsgrejen, och förutom att gänget (klokt nog) inte litar på Gunn och att Angel (än en gång) visar sig inte ha några större problem med att ha ihjäl människor så länge de är icke-goda så är väl avsnittets enda behållning Spike. Tro fan att han inte vill att Angel ska få veta något - han brinner, bokstavligt talat, hellre i helvetet än ber Angel om hjälp. That's our William.

Nä, nu vill jag få Spike rekorporerad illa kvickt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » ons apr 27, 2005 22:08

Ett något sämre avsnitt än de två första. Jag tyckte att det var lite segt men ändå helt okej.

Hela varulv-storyn började lite svagt men blev bättre mot slutet.

Spikes lilla historia om hans och Weslys förflutna var rolig och ännu roligare var Fred när hon genomskådar honom. Likaså Spikes histora om hans fajt med varulven och sedan Freds instick om att Angel dödade den med en penna :)

Gunn är så snygg att jag nästan svimmar. När de ska rädda Nina och han drar fram geväret, ah så häftigt!

Tyckte om slutet. Jag tycker om att se gänget umgås utan blod och elände.

Men nu får de gärna dra igång säsongen lite med en bra storyline!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » ons maj 18, 2005 15:17

LORNE: Got to tell you, Angelkins, that extra weight is not looking so good on you.

Jag vet att han inte menade kroppsliga kilon, men jag fick ett mindre skattanfall när han sa det, med tanke på vad jag har gnällt om i de sista säsongerna.

Trodde nästan att OZ skulle dyka upp här med tanke på att han är expert innom området. Annars ett rätt bra avsnitt.

SPIKE: If you find her before she turns. Catch her after she goes all growly, won't be easy, taking her out. I had a wee spat with a werewolf myself once. Fought for over an hour. Brutal, vicious. Almost lost my (wriggling his fingers)
FRED: (cuts him short) Angel killed him with a pen.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Tompa » sön maj 22, 2005 0:10

Idén till avsnittet är inte dåligt men jag tycker att den är lite haffsigt genomförd.

"Å just det jag blev biten av en varulv och det var du som räddade mig, nu minns jag. Tack för påminelsen, och du är en vampyr men va roligt."

Allt kunde blivit lite djupare och hela äta varulv grejen kom lite plötsligt.
Inget dåligt avsnitt men bara okej.


Lipton skrev:LORNE: Got to tell you, Angelkins, that extra weight is not looking so good on you.

Jag vet att han inte menade kroppsliga kilon, men jag fick ett mindre skattanfall när han sa det, med tanke på vad jag har gnällt om i de sista säsongerna.


Sen att Angel direkt tittar ner på "kaggen" gör ju inte att man skrattar mindre. :D
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav HeY » sön maj 22, 2005 15:30

Tompa skrev:Idén till avsnittet är inte dåligt men jag tycker att den är lite haffsigt genomförd.

"Å just det jag blev biten av en varulv och det var du som räddade mig, nu minns jag. Tack för påminelsen, och du är en vampyr men va roligt."

Allt kunde blivit lite djupare och hela äta varulv grejen kom lite plötsligt.
Inget dåligt avsnitt men bara okej.



Håller med, avsnitt var bra men man hade kunnat göra det bättre!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » lör jul 16, 2005 10:36

Hm, varulvsstek. Fast, stek och stek, verkade mer som tartar, eller vad det nu heter när man äter köttet rått...

Spoiler Buffy 2:15
Känns lite "been there, done that" om detta avsnitt. Vi vet iom att Oz klarade det att man kan leva rätt normalt även om man är en varulv. Fast alla som ser Angel, kanske inte har sett Buffy...

Och Spike håller på att försvinna helt. We wouldn't want that.

Spike: I had a wee spat with a werewolf myself once. Fought for over an hour. Brutal, vicious. Almost lost my--
Fred: Angel killed him with a pen.


Edit, såg vid genomläsning av tråden att alla pratar om Oz utan spoilermarkering, så min kanske är överflödig. Hm, well, I'll leave it like it is... Förutsätts det att man sett Buffy när man ser Angel?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » lör jul 16, 2005 14:01

Bra fråga. Har inte ens tänkt på det. På nåt vis känns det ju som att man har sett t.o.m. BtVS S3 om man påbörjat Angel, men dt behöver ju inte vara fallet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Forever Chosen » fre feb 24, 2006 2:08

Hmm, ett varulvsavsnitt... känns ju inte nytt direkt men ändå ett ganska bra sådant. Och att varulv var en sån smaksensation visste jag inte :) Ett medelbetyg får den av mig
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav merl » fre mar 03, 2006 1:21

Det här tycker jag var ett hyfsat bra avsnitt. Intressant och underhållande för stunden, men för inte direkt handlingen framåt.

Länge sen man såg varulvar (har väl inte tagits upp sedan Oz försvann från Buffy?) så jag tyckte det var kul att temat togs upp igen. I och för sig kanske det känns lite som att man har sett samma sak förut. Har man sett Buffy känns det som sagt ganska självklart att en varulv kan leva ett normalt liv, och det gör ju att storyn här inte blir lika spännande som det annars skulle ha varit.

Om man ska göra en jämförelse med Phases är det främst en sak som slår mig. I Phases betonas om och om igen att varulven är en vanlig människa större delen av tiden. Därmed är det lika med mord att döda en varulv. I Buffy tar man livet av monster på löpande band, men man tar inte livet av människor. Det första som händer i det här avsnittet är att Angel dödar en varulv. Ok, det kanske var enda sättet att hindra att tjejen blev dödad, men ändå, Angel tar livet av en människa utan det ses som något ovanligt. Vilket i och för sig inte är något konstigt, Angel har dödat människor förr i serien.
Om "mordet" på den första varulven inte är så förvånande är det för min del desto mer chockande att Angel utan att tveka låter en människa, som visserligen planerat mord, bli dödad. I Angels värld är det inte något speciellt värde i att vara människa, och en "ond" människa kan gärna offras.
Vanligtvis brukar jag bara konstatera att det är olika spelregler i Buffy och Angel, men med det här avsnittet blir det extra tydligt hur mycket som skiljer sig. I Phases kommer varulvens värde av att vara människa, därför är det fel att döda en varulf oavsett om denne är ond eller god. Här är det viktiga inte att vara människa eller inte, att Nina ska "räddas" handlar snarare om att hon har potential att vara god, hon har inte skadat någon ännu och kan lära sig hantera sina mörka sidor.

Hm, det här kanske var ett riktigt bra avsnitt trots allt, det fick mig i alla fall att börja fundera.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » lör mar 04, 2006 13:50

Det som stör mig med det här avsnittet är lite av det som merl tog upp att man tar så lätt på varulvars mänsklighet. Men framför allt stör det mig att man ändrar på vad som sagts om varulvar i Buffy:
ANGEL
If I were you, I'd just be hoping the girl's alive.

WESLEY
She has to be, at least through dinner. Once a werewolf dies, it reverts to its human state.

GUNN
You mean, to eat werewolf, they got to eat her alive?


Detta stämmer ju inte alls med varulvsjagande Kane i Phases som går omkring med ett halsband av varulvständer och säger att:
Cain: Well, see, that's the thing. Their pelts fetch a pretty penny in
Sri Lanka, and it's a little hard to skin 'em when they're alive.

Giles: Y-you hunt werewolves f-for sport?

Cain: No, no, I'm in it purely for the money.

Buffy: And it doesn't bother you that a werewolf is a person twenty-
eight days out of the month?

Cain: That's why I only hunt 'em the other three.


Jag tycker att det är trist att de inte håller sig till vad som redan etablerats. Det hade väl inte varit så svårt att först lusläsa manusen till de fåtal BtVS-avsnitt som handlar om varulvar? Jag vill att det ska vara ett och samma Buffyverse där spelreglerna inte ändras plötsligt. Det drar ner betyget rejält för mig.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör mar 04, 2006 14:22

Nyx: Hm, good point. Hade faktiskt aldrig tänkt på det. Tråkigt. :(


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav merl » lör mar 04, 2006 14:25

Ja, idén med att en varulv skulle anta mänsklig form när den dödas stämmer ju inte alls med tidigare varulvsavsnitt. Konstigt nog tänkte jag inte så mycket på just den biten när jag såg avsnittet. Även om det verkade lite halvskumt att man måste äta varulv levande. Borde ju ha tänkt på att Cain i Phases var ute efter varulvsskinnet. Framför allt som jag gav bort Cains varulvstandshalsband för några dagar sen i Vending Machine-tråden...
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör mar 04, 2006 14:52

Knappast första gången de ändrat sig i efterhand. Angels-serien har varit lite mer konsekventare på det än Buffy (där de ändrat sig sedan s2 och framåt) så sådana här småsaker har jag lärt mig bortse från. Annars hade det inte gått att se till exempel Pylea-arcen utan att drabbas att inkonsekvens- och idiotiraseri.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » lör mar 04, 2006 15:19

Men de säger väl klart och tydligt i det här avsnittet att det här är en annorlunda varulvsras?

ROYCE: Pretty rare breed you've got here.

WESLEY: Dr. Royce is the cryptozoologist on my staff. I brought him in to tell us what we'll be dealing with when we find the girl.

ROYCE: Lycanthropus exterus. Undocumented in North America... until now, obviously.


På så sätt slipper de ju följa vad som än sagts om varulvar tidigare i Buffyverse. Mycket smart sätt att slippa extra-arbetet med att hålla sig till regler andra hittat på, och istället koncentrera sig på just den här historien. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Nyx » lör mar 04, 2006 15:27

Glorificus skrev:Men de säger väl klart och tydligt i det här avsnittet att det här är en annorlunda varulvsras?

ROYCE: Pretty rare breed you've got here.

WESLEY: Dr. Royce is the cryptozoologist on my staff. I brought him in to tell us what we'll be dealing with when we find the girl.

ROYCE: Lycanthropus exterus. Undocumented in North America... until now, obviously.


På så sätt slipper de ju följa vad som än sagts om varulvar tidigare i Buffyverse. Mycket smart sätt att slippa extra-arbetet med att hålla sig till regler andra hittat på, och istället koncentrera sig på just den här historien. :D

Tack Glory! Glad att de la in detta loophole. Mina cirklar känns inte lika rubbade längre. :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare