Shanshu (hela serien)

Här pratas det om Angel Säsong 5

Inläggav Tam » lör jul 02, 2005 1:13

Gillar noikes teori. I serietidningen Long Nights Journey, skriven av allas vår Joss, så var det lite sånt snack. "Angel, the soul you got, can you be sure it's really yours...?" ungefär. Så dom har väl funderat kring det iallafall.

Men i Orpheus när Willow magiar säger hon faktiskt "carry his soul to him." (På ett annat språk. Men jag har massor av böcker att läsa i.) Så det är väl emot.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » lör jul 02, 2005 1:20

Tam skrev:Men i Orpheus när Willow magiar säger hon faktiskt "carry his soul to him." (På ett annat språk. Men jag har massor av böcker att läsa i.) Så det är väl emot.


Efter att ha burit på den i hundra år så skulle den mycket väl ha blivit hans, ungefär som en upphittad hund som ingen vill ha.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav dansdansdans » lör jul 02, 2005 13:05

det känns lite taskigt att ta någon död persons själ oxå ju.
hmm nä jag går på den teorin att det är hans egen själ han har..
sen att han är så olik sig själv beror på de olika personligheterna han och spike har. spike levde med chippet och anpassade sig, sen kanske han inte ville bli av med sin attityd.
och angelus gick väl mer ut på dödadödadöda och tortyr.
äsch svårt dethär.

ojoj serietidningar oxå.. egentligen skulle man ha allting med joss, förutom vissa filmer kanske.. :)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron