5x01 Conviction

Här pratas det om Angel Säsong 5

Ny säsong (äntligen!). Vad tyckte du om första avsnittet?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
6%
6
4
12%
7
10
29%
8
14
41%
9
1
3%
10
3
9%
 
Antal röster : 34

Inläggav Illyria » tor nov 08, 2007 19:41

Eve är en liten Lilah wannabe men misslyckas totalt. Eller som jag skrev tidigare i tråden; att hon är som en liten skolflicka som lagt sig till med en attityd. Hata på, makane. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor nov 08, 2007 19:52

makane skrev: :twisted: Jag har ju inte så sett mycket av Eve, hon kanske bättrar sig. Men sen vet jag ju hur illa du tycker om Lilah så jag kunde inte låta bli. :monsterhug:


:D Fast så illa tycker jag inte om Lilah. Mer likgiltighet. I vissa scener gillar jag henne, men tidigt i serien ser jag henne mest som slöseri med utrymme.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: 5x01 Conviction

Inläggav makane » fre nov 09, 2007 15:50

caffeineaddict skrev:En annan fråga som måste besvaras (och som bekymrar mig) är: om inte Gunn, Wes, Fred och Lorne minns Connor alls, VAD minns de då av vad som hänt de senaste två åren? Gillar inte riktigt att man "raderar" så mycket av händelserna enligt karaktärerna själva. Varför tror Wes att han gått igenom sådana förändringar t.ex.? Utan Connor finns ju ingen förklaring till detta...


Helt glömt att kommentera det här. Håller fullständigt med. Tänkte på det i första avsnittet men glömde visst skriva det här. Allt som hänt har ju plötsligt ingen mening för de andra. Connor som påverkat allting och alla så mycket. Vad tror de har hänt Cordelia? Hoppas man får någon uppklarning på det...

Illyria: Hata är ett starkt ord, men hittils så kan jag ju inte påstå att hon är en favorit. Men jag är ju lite färgad av vad jag tycker om skådisen.

AKS: Jag tyckte inte så mycket om Lilah i början heller, men ju större roll hon fick desto mer växte hon tycker jag.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav marzipan » tis maj 20, 2008 23:40

Okej. Nu har jag precis sett det första avsnittet av Angel S.5. För första gången. The beginning of the end. När hela säsongen är slut så är det… Slut. Helt slut. Snipp snapp slut i rutan. I TVÅ månader har jag lyckats hålla mig borta från att se S.5! Men ikväll, i brist på annat kul att uppehålla mig med, kollade jag alltså in ”Conviction”. Snart mycket snaaaaart ska jag försöka pilla ner en lite mer utvecklad kommentar om avsnittet...

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav marzipan » ons maj 21, 2008 23:36

OK, några frågor och tankar jag hade efter ”Home” och innan jag såg ”Conviction”:
What’s up med tråk-Gunn och den stora svarta katten? Kommer det hända något INTRESSANT med karaktären nu? Och Lilah! Får jag se henne igen?
Tillhör Wolfram and Heart the good guys nu? Eller tillhör the good guys the bad guys?(Do I make any sense?)
Wes :lovebunny: … Ja Wes… Han är bra han…
Hoppas han blir ännu mer övergiven och ensam och mörk och… övergiven. (Om Lilah kommer tillbaks får de gärna vara övergivna tillsammans…)

Lite spoilad är jag dock, såklart. Bland annat om Spoiler hela Ats:Fred blir blå. Och Cordy hälsar på!


”Who are you?” Angel kan inte längre gömma sig i skuggorna, inte längre mystiskt göra sorti med orden ”It doesn’t matter”. Allt är annorlunda nu… Och faaan att jag såg avsnittet när jag var trött som en gnu (kom gärna på en bättre liknelse). Känner att jag måste se om det snarast. Det tog slut på en sekund och min hjärna betedde sig inte som en hjärna ska, bara som… tuggummi. Men lite minns jag allt!

Första tanke efter att ha sett avsnittet: Gud vad det händer mycket! Hela tiden! Andra tanke: Fast nä, det gör det väl inte? Egentligen? Allt är bara så oerhört olikt de tidigare säsongerna. Nya miljöer och nya karaktärer. Mycket introduktion… Veckans fall var dock totalt ointressant.
Gunn har förvandlats till kostymnisse! Så det kanske händer något intressant med karaktären nu trots allt?
Så har vi ju Lill-Lilah. Fan. Detta måste betyda att jag inte får se riktiga Lilah igen… Eve (?) är ännu lååångt ifrån Lilahs klass. Men…What would you like passing through my lips? :D

Harmony är alltså Angels nya sekreterare… ha, inte direkt vad jag förväntat mig. Tycker hon är småkul. Men Harm som regular? NEJ tack.

Spikelispike’s back. Hoppas verkligen att han funkar i Angel, lite skeptisk är jag… Men håller alla mina tummar för att blondie bear ska göra en storartad comeback!

Sist med inte minst; vad har hänt med Angels hår? Och hur kommer detta att utveckla sig?!

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav AKS » fre maj 23, 2008 16:26

Yay! Kommentarer från person som inte sett avsnitten tidigare! Fortsätt så, marzipan!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre maj 23, 2008 16:29

marzipan skrev:Sist med inte minst; vad har hänt med Angels hår? Och hur kommer detta att utveckla sig?!

IRLG! Ja, allt hänger på håret och produkterna Angel har i det. :)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav marzipan » fre maj 23, 2008 17:21

AKS skrev:Yay! Kommentarer från person som inte sett avsnitten tidigare! Fortsätt så, marzipan!

Visst ska jag fortsätta! Går i snigelfart just nu dock… Men på söndag ska jag nog hinna se nästa avsnitt. Det brukar bli morgonmaraton på söndagar. Mysigt med Angelfrukost!

noike skrev:
marzipan skrev:Sist med inte minst; vad har hänt med Angels hår? Och hur kommer detta att utveckla sig?!

IRLG! Ja, allt hänger på håret och produkterna Angel har i det. :)

Jag tror detta blir säsongens arc. Schpännande!

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav Echolls » tis jan 26, 2010 1:27

Åh, vad jag har sett fram emot den här säsongen. Trots att jag älskar den och ser den som överlägset bäst av Angels säsonger så har jag bara sett den som helhet en gång tidigare. Det ska bli så kul! Hoppas att jag inte blir besviken.

Det här avsnittet var nästan precis som jag mindes det. Ungefär som en vanlig säsongsöppning, alltså helt okej. Jag har för mig att det tog lite tid för mig att vänja mig vid det nya upplägget första gången jag såg avsnittet, men nu känns det bra på en gång även om jag saknar hotellet en del.

Gunn som advokat känns helt rätt! Jag gillar honom väldigt mycket i de tidigare säsongerna också, men det är sällan han sticker ut där.

Eve tycker jag inte om. Eller det är nog snarare skådespelerskan som jag har problem med.

Jag tycker det är lite synd att Harmony är tillbaka eftersom jag inte är något större fan av henne, men hon är inte så jobbig i det här avsnittet. Lite smårolig till och med, dock så hoppas jag ändå att hon inte är med alltför mycket i fortsättningen.

Jag hade nog helst sett att Spike hade förblivit död faktiskt, med tanke på vilket bra avslut han fick i Buffy. Men jag kan ju inte säga att jag inte tycker att det är trevligt att han dyker upp. Jag älskar Angels min när han ser honom också. :D

Favoritcitat:
Wesley: (softly) Spike?
Angel: (angrily) Spike.

Betyg: Stark 6:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån aug 16, 2010 22:43

Äntligen s5!
Bra inledning tycker jag, är inget större fan av Harmony men ändå ganska kul att hon är tillbaka...
Angel hade på tok för långt hår! Hoppas han klipper sig passar inte alls bra i det.. :D
SPIKE!!! Har längtat efter han så jekla länge nu!

Betyg: 7
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Freds poster

Inläggav Nicole » sön okt 10, 2010 16:32

Det här har kanske tagits upp innan? har inte läst hela tråden,
men vet någon vad det är för poster som Fred hänger upp på sitt kontor?
De lägger den i fokus precis som om det var något speciellt.
Någon som vet?

Är nyfiken :)
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion
 
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Tam » sön okt 10, 2010 18:32

Det är Dixie Chicks, ett countryband från Freds hemstat Texas. De var på den tiden i lite blåsväder efter att ha sagt att de skämdes för president Bush, eller nåt liknande. Joss gillar inte heller Bush. Dessutom hade de tydligen i texthäftet på en av sina skivor, jag tror det var den vars affisch Fred har, en bild där det stod nåt i stil med We're changing the way we do business, som Joss kände var ett bra citat att koppla ihop med avsnittet.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Nicole » sön okt 10, 2010 19:14

ahhh okej :)

Tack så mycket, det hade jag aldrig listat ut själv :)
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion
 
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: 314

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare