Firefly och Serenity på DVD

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav Illyria » fre aug 26, 2005 19:28

De senaste dagarna har jag sett Firefly-dvdn på försäljningstopplistor hos både Axel och CDwow och den ligger även bra till på Amazon, både uk och com.

Är det folk som köper serien för att kolla på den inför filmen, för den brukar väl annars inte ligga på några topplistor?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav JoeSweden » fre sep 02, 2005 2:00

Yog-Sothoth skrev:
Lobo skrev:Beställde just Firefly DVDn region 1 från Loaded247. Vill bara tacka er här på forumet då jag antagligen inte köpt serien... 27.99 pund med fri frakt baby!

Ursäkta att jag postar det här egentligen meningslösa och lite tykna svaret, men det heter gratis och inte fri. Dessa satans anglifieringar som förstör vårt språk! ;)


Det värsta jag vet är när någon skriver om en DVD film i "limiterad upplaga". !!! :eek: Då vill jag bara ta nåt hårt och slå dem i skallen. :angry:
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav CheeseGuy » sön sep 11, 2005 12:06

Nu har jag till slut tänkt köpa Firefly. Det vore ju kul om jag får boxen innan jag ser filmen om (höhö) precis två veckor. (Förhoppningsvis.)

Vilken version är bäst? Vad är det för skillnader på R1 och R2? De har R2 Australien på Axel music för 249 kr, är det ett bra val?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav JoeSweden » sön sep 11, 2005 13:44

CheeseGuy skrev:Nu har jag till slut tänkt köpa Firefly. Det vore ju kul om jag får boxen innan jag ser filmen om (höhö) precis två veckor. (Förhoppningsvis.)

Vilken version är bäst? Vad är det för skillnader på R1 och R2? De har R2 Australien på Axel music för 249 kr, är det ett bra val?


Enda skillnaden (förutom skillanden i pal/ntsc) är förpackningen. I reg 1 lådan är det 4 discar i varsitt slimline fodral, medan det i reg2 au är det 2 vanliga fodral med omslagen till reg 1an på fram och baksidan. personligen föredrar jag slimline versionen då Mal, Jayne, Zoe och Book får ett eget omslag och episoderna på baksidan., men det är ju innehållet som är det väsentliga. :)
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 05 jul 2005
Ort: Gävle

Inläggav CheeseGuy » sön sep 11, 2005 14:08

Tackar, då får det bli R2-versionen även om R1 egentligen verkar bättre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » sön sep 11, 2005 15:23

Beställt!
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Binchy » sön jan 08, 2006 10:57

Noggster skrev:jag skulle vilja ha subs som översätter det kinesiska dom säger åxå.. fan va tufft!


Finns redan här på forumet någonstans, men HÄR finns översättningar till kinesiskan.

Vill ha Firefly på original. Must... convince... husband... Får Joss något för varje såld DVD, tro? (Det måste han väl få, pappa får en liten summa varje år för de av hans böcker (facklitteratur) som utlånats på bibliotek.) Om inte annat så visar man ju FOX att det fortfarande går att tjäna pengar på Firefly, och vad mycket pengar de kunde ha gjort om de lät den vara kvar några säsonger till. Yu ben de FOX!!!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Binchy » tor jan 26, 2006 10:56

Som jag ju skrev i gladtråden så har jag nu äntligen beställt Firefly. Region 1 blev det. Tycker att den är snyggare på framsidan.

Maken grumsade om att "vi har ju den redan" varpå jag svarade att vi har ju redan Simpsons också, och säkert större delen av Seinfeld med (vilka han beställer med jämna mellanrum). "VHS räknas inte" sa han då "det är fornhistoria, stenålder". Extramaterial, älskling, extramaterial - det saknas på de brända skivorna.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Ai » tor jan 26, 2006 11:15

Hälsa maken från mig att: Pfft! "Har den redan" är inget argument för att inte beställa. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » tor jan 26, 2006 14:55

Ai skrev:Hälsa maken från mig att: Pfft! "Har den redan" är inget argument för att inte beställa. ;)


Verkligen inte! Vi har beställt filmer vi redan har PÅ DVD, för att det kommit en ny, bättre version. Och dessutom - håller jag på och tjötar en massa, och kommer med motargument när HAN vill beställa något? Nope, nej, niet, nein!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Binchy » sön feb 26, 2006 16:11

Retar mig på en sak med min (annars jättefina) Firefly-box. Den består av fyra fodral med en skiva i varje. På tre av dem är Mal, Zoe och Jayne. So far so good. Men på den fjärde är Book!?! Borde det inte varit Wash eller Kaylee, eller möjligvis Inara? Han är dessutom på andra skivan, Zoe kommer först på fjärde. HON borde ju varit på andra.

Sorry, rant's over...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » mån feb 27, 2006 10:26

Binchy skrev:Retar mig på en sak med min (annars jättefina) Firefly-box. Den består av fyra fodral med en skiva i varje. På tre av dem är Mal, Zoe och Jayne. So far so good. Men på den fjärde är Book!?! Borde det inte varit Wash eller Kaylee, eller möjligvis Inara? Han är dessutom på andra skivan, Zoe kommer först på fjärde. HON borde ju varit på andra.

Sorry, rant's over...


Helt enig. Jag har också tänkt på det. Det kanske inte hade några bra foton av Inara...
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav wyndham » mån feb 27, 2006 15:09

Wash, Kaylee och Inara? Det är väl ändå Simon och River man saknar mest! Men det är en väldigt fin Book-bild.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav fripp21 » mån feb 27, 2006 16:53

wyndham skrev:Wash, Kaylee och Inara? Det är väl ändå Simon och River man saknar mest! Men det är en väldigt fin Book-bild.


Jo, jag tänkte på det en hel del också.

Vi har nio huvudpersoner och fyra omslag. Vilka ska man välja?

Först och främst går väl ändå River och Simon bort. Annars skulle man spoila piloten Serenity kraftigt. Göra om FOX's stora misstag och inte utnyttja kraften i piloten? Nej.

Kvar är fyra män och tre kvinnor. Det känns självklart att det ska vara två av varje kön, speciellt med tanke på hur serien är osv.

Mal är själklar. Vem av Jayne, Wash och Book. Book går bort. Jayne blir mitt val, speciellt som Wash delvis blir representerad av sin fru, se nedan.

Kvinnorna då? Zoe känns självklar (och då gick Wash bort).

Till sist den verkligt hårda valnöten att knäcka, Kaylee eller Inara? Valet faller på Inara mest för att vi redan har 3 av Serenity's ordinarie besättning men också för att hon är så härligt snygg.

Så.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Binchy » mån feb 27, 2006 17:06

Hur är det med baksidorna, eller insidorna. Med framsidan på själva boxen så har vi en herrans massa sidor...

Faktum kvarstår; det är många som känns mer självklara representanter för serien än just Book. Det är inget FEL på honom, men han är lite i bakgrunden.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » mån feb 27, 2006 17:06

Fast Kaylee är himla snygg hon också. Och söt. Och varmhjärtad. Damn.

Mal, Jayne, Kaylee och Inara? Nej?

Mal, Zoe, Kaylee och Inara?

Jag ger upp...
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » mån feb 27, 2006 17:06

Vi pratar om människorna som gav oss Angel S5 R1-omslaget.

"Gay Fire Demons on Parade". http://www.dvdactive.com/images/news/sc ... eason5.jpg

Firefly ser snygg ut i varje fall, låt oss vara glada för det istället.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav fripp21 » mån feb 27, 2006 17:09

Binchy skrev:Hur är det med baksidorna, eller insidorna. Med framsidan på själva boxen så har vi en herrans massa sidor...

Faktum kvarstår; det är många som känns mer självklara representanter för serien än just Book. Det är inget FEL på honom, men han är lite i bakgrunden.


Book lite i bakgrunden? Jovisst i de fjorton första avsnitten ja, men sen, då blir han ju en av seriens viktigaste karaktärer...

Damn you, FOX. :angry:
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » mån feb 27, 2006 17:18

Men så ni tycker att Book inte borde vara på omslagen? That's racist!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » mån feb 27, 2006 17:20

noike skrev:Men så ni tycker att Book inte borde vara på omslagen? That's racist!

http://imdb.com/title/tt0274518/ ?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » mån feb 27, 2006 17:22

A bear skrev:http://imdb.com/title/tt0274518/ ?

Jag har sett den. Den var... bisarr.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » mån feb 27, 2006 17:23

Spelar skillnad egentligen. Omslagen är som de är, det är innehållet som är det viktiga. Och fripp pekar ju på den stora skandalen:

fripp21 skrev:Damn you, FOX.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » mån feb 27, 2006 17:24

noike skrev:Men så ni tycker att Book inte borde vara på omslagen? That's racist!


River: No. Can't. Too much hair.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Binchy » mån feb 27, 2006 17:28

fripp21 skrev:
noike skrev:Men så ni tycker att Book inte borde vara på omslagen? That's racist!


River: No. Can't. Too much hair.


Word!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » mån feb 27, 2006 17:29

fripp21 skrev:
noike skrev:Men så ni tycker att Book inte borde vara på omslagen? That's racist!


River: No. Can't. Too much hair.


Bah! Det är bara avundsjuka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav wyndham » mån feb 27, 2006 19:06

fripp21 skrev:Först och främst går väl ändå River och Simon bort. Annars skulle man spoila piloten Serenity kraftigt. Göra om FOX's stora misstag och inte utnyttja kraften i piloten? Nej.


Piloten "spoilas" ju isåfall ändå i signaturen. Och omslagsbilden har ju alla nio, vilket jag inte har nåt emot. River är min favoritkaraktär (i serien, BDM-Mal är ju oslagbar) så jag hade gärna sett henne på sista skivan.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Garim » fre jun 30, 2006 20:56

Tin utgåva av Firefly kommer på ezydvd.com.au i september!!

Shiny!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav madskellig » fre jun 30, 2006 21:08

Garim skrev:Tin utgåva av Firefly kommer på ezydvd.com.au i september!!

Shiny!


Shiny indeed! även fast jag nog inte kan tänka mig att köpa den om det inte i alla fall är något nytt extramaterial, vilket det inte lär vara.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav eriked » sön jul 02, 2006 0:16

Garim skrev:Tin utgåva av Firefly kommer på ezydvd.com.au i september!!

Shiny!
144 kroner bara! :o Visserligen en hel del frakt på det men... tufft. R4 dock, går inte på min :(

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tor jul 06, 2006 2:30

Yiha beställt Firefly från Axelmusic precis idag!

Nu har jag äntligen allt :)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron